Roster Watch 04-05

  • 91 039
  • 533
Tila
Viestiketju on suljettu.

Polliisi

Jäsen
Suosikkijoukkue
#28
Edustusjoukkueen sopimustilanne
01.08.04:


Maalivahdit:

Niklas Bäckström (v. 2006)
Pekka Rinne (v. 2006)




Puolustajat:

Topi Jaakola (v. 2005)
Risto Korhonen (v. 2007)
Oskari Korpikari (v. 2006)
Mikko Lehtonen (v. 2006)
Kimmo Lotvonen (v. 2005)
Ilkka Mikkola (v. 2006)
Mikko Palomäki (v. 2005)
Ari Vallin (v. 2005)
Antti Ylönen (vuokralla Hokissa)


Hyökkääjät:

Juhamatti Aaltonen (v. 2007)
Antti Aarnio (v. 2005)
Mikko Alikoski (v. 2006)
Juha-Pekka Haataja (v. 2006)
Jussi Jokinen (v. 2006)
Henrik Juntunen (v. 2006)
Juho Keränen (v. 2006)
Zdenek Nedved (v. 2005)
Tommi Paakkolanvaara (vuokralla Hokissa)
Sakari Palsola (v. 2005)
Janne Pesonen (v. 2006)
Mika Pyörälä (v. 2006)
Pekka Saarenheimo (v. 2006)
Eero Somervuori (v. 2005)
Toni Sihvonen (v. 2005)
Petr Tenkrat (v. 2006)
Viktor Ujcik (v. 2006)
Jari Viuhkola (v. 2006)


Rosteri näyttää siis ensi kautta ajatellen tältä:

Tenkrat-Viuhkola-Ujcik
Jokinen-Saarenheimo-Pesonen
Nedved-Palsola-Somervuori
Pyörälä-Sihvonen-Juntunen
Aarnio

+ loput

Vallin-X
Lehtonen-Lotvonen
Mikkola-Jaakola
Korhonen-Korpikari
Ylönen

+ loput


Niklas Bäckström
Pekka Rinne
Joni Myllykoski / Pekka Kurikka

Puolustukseen tulossa 1 ulkomaalainen ja ehkä Niinimaa, muuten joukkue on valmis.
 
Viimeksi muokattu:

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jos lakko tulee, niin aika varmaa lienee, että Lieverssi ja Tenki ovat ainoat jatkavat ulkomaalaiset. Stepanek ei varmasti jatka, Smyth ei ole korvaamaton ja Machulda taitaa olla täälläkin vain visiitillä(ei jotenkin ole Kärppä-muottiin sopiva pelaaja). Sopii minulle.

Lotvoselle ehdottomasti jatkosopimusta, ja olen aika varma, että tämä on jo varma juttu. Myllykoski tod.näk. SaiPaan. NHL:stä hankintalistalla Pitkänen ja Kukkonen, joten pakkiosastolle ei tarvitse hankkia ketään, mikäli molemmat saadaan Kärppiin.

Haataja ei voi mitenkään saada jatkosopimusta. Taitaa käydä tie Porin suuntaan(ihan puhdas veikkaus) tai Mestikseen.

Pitkäjänteinen työ tuottaa tulosta. Ensi kaudella(kaan) ei materiaalin vajavuudesta tarvitse ainakaan huolehtia. Valmennus onkin sitten jo aivan eri juttu.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
NHL:stä hankintalistalla Pitkänen ja Kukkonen, joten pakkiosastolle ei tarvitse hankkia ketään, mikäli molemmat saadaan Kärppiin.
Eikä pidä unohtaa Niinimaata! Jos lakko tulee niin NHLstä saadaan varmaankin hyökkäykseen Pirjetä. Voi olla että saadaan ilman lakkoakin. :-)

Paketti on yllättävän hyvin jos tässä vaiheessa kasassa. Vielä Palsolalle vuoden soppari niin sitten voidaankin olla jo aivan rauhassa eikä kiirettä pelaaja markkinoilla ole minnekään. Toki minäkin alan kallistua nyt sille kannalle, että Smythin vuoden tai parin jatko olisi paikallaan. Erittäin hyvä, että ensi kaudella jatketaan miltei samalla joukkueella. Pieni vaihtuvuus on avain pitempiaikaiseen menestymiseen. Pakkaa sotkee vaan tuo valmennuksen vaihtuminen. Se onkin ainoa asia, mikä ensi kaudessa jännittää. No valmentajiahan on helppo vaihtaa jos ei homma toimi. Toivottavasti Kake jää sapatille...

Joka tapauksessa jo tässä vaiheessa olen hyvin luottavainen kauden 04/05 suhteen. Ainoat pientä epävarmuutta luovat seikat ovat koojii ja NHL lakko.
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Minun käsitykseni mukaan NHL-lakko on jo aika varma. Yhtäkkiseen sopuun ei usko enää juuri kukaan. Näin ollen rakennan oman ensikauden Kärppäjoukkueen NHL-vahvistuksia silmällä pitäen. Kärpät ei tule ottamaan ulkomaalaista NHL-hyökkääjää eikä ketään muutakaan uutta ulkolaishyökkääjää vaan Smythille tehdään toivottavasti jatkopaperi pariksi kaudeksi. NHL:n suunnalta vahvistuksina voidaan ajatella tosiaan Pirjetää, Kukkosta, Niinimaata ja toivottavasti Pitkästäkin. Jonihan ei ole missään kuitenkaan viitannut Kärppiin palaamiseen, liekkö tämä(Kärppiin palaaminen) sitten niin itsestään selvää, vai ovatko katseet ehkä etelämmässä? Sitten on vielä Pirneskin mutta enpä kyllä keksi miten hänetkin saataisiin mahdutettua rosteriin. Ainoastaan ehkä Palsolan paikalle, jos Sakke päättää lopettaa. Machulda saa minun puolestani lähteä tai ainakin Smyth menee reippaasti hänen edelleen. Kevään pelit toki voivat muuttaa tämän(kin) mielipiteen...

Pyörälä-Palsola-Pirjetä
Tenkrat-Viuhkola-Smyth
Jokinen-Lievers-Pesonen
Aarnio-Saarenheimo-Juntunen
Silvander/Mustonen

Lakon tullessa pakkipäähän voi tulla reilua ylitarjontaa. Tästä huolimatta Lotvoselle tulee tehdä jatkosopimus, koska lakon varaan ei kannata laskea mitään. Lisäksi voidaan miettiä jompaa kumpaa, Myllykoski tai Loponen. Parhaimmassa/pahimassa tapauksessa meillä voi olla jopa kahdeksan huippupakkia! Menisivätkö nimet Jaakola ja Korpikari sitten tällöin Hokkiin lakon ajaksi?

Niinimaa-Kukkonen
Pitkänen-Mikkola
Vallin-Myllykoski/Loponen
Lehtonen-Lotvonen

Huh, melkoiselta dream teamilta näyttää. Ja vaikkei lakkoa tulisikaan, niin silti voisi olla tarjolla Pirjetää, Hyvöstä jne. korvaamaan mahdollisia NHL:ään lähtijöitä, lähinnä Viuhkolaa.
 

Eddie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & kaikki karsintasarjat
Viestin lähetti Jeff
Erittäin hyvä, että ensi kaudella jatketaan miltei samalla joukkueella. Pieni vaihtuvuus on avain pitempiaikaiseen menestymiseen.

Näinhän se on, mutta varsinkin jos mestaruus tulee niin se vaihtuvuus on melkeinpä pakollista, koska liian samalla joukkueella voisi olle pieniä motivaatio ongelmia esimerkiksi näihin runkosarjaotteluihin, joista tämä koko kausi kuitenkin pääasiassa koostuu. Uudet pelaajat tuovat uutta raikasta ilmapiiriä joukkueeseen ja se kirkastaa myös muiden hengitystä. Varsinkin siis mahdollisessa mestaruuskrapulatilanteessa. Tosin ensi kaudesta saattaa tulla värikkäämpi kuin pitkiin aikoihin kaikkien tietämästä syystä ja motivaatiota voi lueskella vastustajan rostereista. Huippujoukkue se taas tulee olemaan ja melko pitkälle sama kuin tänä vuonna.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Liverpool F.C.
NY Rangers
Tässäpä minun näkemykseni ensi kauden joukkueesta:

Maalivahtiosasto on selvää pässinlihaa, Nikke ja Peksi jatkaa. Peluutuksessa Rinne voisi saada vähän enemmän vastuuta kuin tällä kaudella (siis silloin kun Nikke oli terveenä), mutta Bäckström olisi kuitenkin selvä ykkösvahti, sillä se selvästi sopii hänelle paremmin kuin tasapäinen kilpailu.

Puolustuksessa jatkaa varmasti Vallin, Mikkola, Lehtonen, Jaakola ja Korpikari. Lotvosen näen myös lähes varmana jatkajana. Stepanek puolestaan on melko varma lähtijä, johtuen ulkomaalaiskiintiön pienenemisestä ja siitä, että otteet eivät ole ihan odotetun kaltaisia olleet. Myllykosken tilannehan on mielenkiintoisin, sillä paljon on spekuloitu paluusta Lappeenrantaan ja kun olen erinäisiä kommenteja asian tiimoilta kuullut, niin veikkaan että lähteminen on todennäköisempää kuin jääminen.

No ketä sitten korvaajiksi? Jouni Loposen sopimus HV 71:ssä päättyy ja kovin varmana paluumuuttajan häntä pidetään. Mielellään myös minä näkisin jälleen yhden kärppäkasvatin paluun Ouluun, joten tervetuloa vaan jos on tullakseen. Enempää korvaajia ei välttämättä tarvittaisi (tai asiaa voitaisiin katsoa sitten siirtoajan lopulla jos on tarvetta), sillä mielestäni Jaakolalle ja varsinkin Korpikarille tulee antaa lisää vastuuta. Myös lupaavaa Risto Korhosta voisi pikkuhiljaa alkaa ajamaan sisään ykkösjoukkueeseen.
Jos NHL:stä saataisiin joitain omia kasvatteja pelaamaan lakon ajaksi tänne, niin hyvä juttu, mutta heidän varaan ei kannata liikaa rakentaa.

Hyökkäykseen toivoisin mahdollisimman vähän muutoksia. Smythille voitaisiin sorvata sellainen 2 vuoden jatkosoppari joka jo on Tenkratilla ja Viuhkolalla. Machulda antaa näyttöjä loppukevään ajan ja jos ne on hyvät niin jatkosopimusta voi harkita. Täytyy myös ottaa huomioon mitä Pirjetä aikoo tehdä, mutta hänellä on varmasti muitakin ottajia. Machulda saattaisi olla jopa halvempi vaihtoehto. Palsolalle ollaan sorvaamassa jatkosopparia ja luulen hänen itsensäkin haluavan jatkaa vielä muutaman vuoden koska peli kulkee hyvin. Silvander ja Haataja voidaan sitten lähettää vaikka farmiseura Ässiin ja antaa vastuuta oikeasti lupaaville junnuille kuten Aaltoselle ja Alikoskelle.

Kokoonpano olisi jotakuinkin tällainen (eli aika samanlainen kuin tällä hetkellä) jos mahdollisia NHL-pelaajia ei oteta lukuun:

Tenkrat - Viuhkola - Smyth
Lehtonen - Mikkola

Jokinen - Lievers - Pesonen
Korpikari - Lotvonen

Machulda/? - Palsola - Pyörälä
Loponen - Vallin

Aarnio - Saarenheimo - Juntunen
Jaakola

Aaltonen/Alikoski/Junnila

Bäckström
Rinne

Dynastia jatkukoon.
 
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Jotenkin tuntuu, että sekä Machulda, että Stepanek jäävät. Kuvittelisin, että Machuldan sopimus tehtiin valmiiksi ensi kautta myöten ja Stepanek jää Vallun kaveriksi. Eipä siinä mitään Stepanek on parantanut mielestäni loppua kohden, eikä Vallukaan ole ollut huono. Machuldalta taidettiin kuitenkin odottaa liikoja, eivätkä otteet ole siihen nähden häikäisseet. Tullee kuitenkin ratkaisemaan tärkeitä pelejä.
Sen sijaan Smyth ja Myllykoski taitavat lähteä, vaikka tuskin kumpaakaan oltaisiin pois ajamassa. Myllykosken lähtö on vaikuttanut selvältä jo kauemmin ja Smythistä on jotenki vaan semmonen fiilis. Toivottavasti olen väärässä.

Niin, ja ikuisena pessimistinä veikkaan, että lakon sattuessa Niinimaa menee Jokereihin :(
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Niinimaahan on pariin kertaan todennut, että lakon sattuessa ei pelaa ensi kaudella missään. Laittaa paikat kuntoon.
 

JPL

Jäsen
Niinimaa on myös sanonut että jos jossain pelaa, pelaa Kärpissä.

Ja pelaaminenhan riippuu ihan siitä, missä kunnossa paikat on.
 

Tepa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Patelan pipomiehen teksti oli kuin suoraan minun kynästä. Tässäpä toivetta ensikauden joukkueesta.

Pyörälä-Palsola-Pirjetä
Tenkrat-Viuhkola-Smyth
Jokinen-Lievers-Pesonen
Aarnio-Saarenheimo-Juntunen
Silvander/Mustonen

Loponen/Myllykoski-Kukkonen
Lehtonen-Mikkola
Vallin-Lotvonen
Jaakola-Korpikari

Bäckström
Rinne

Minä toivoisin Kärppien erityisesti satsaavan Pirjetään ja Kukkoseen, jos miehet palaa. Palkat ja paikat varmaan vapautuisi Machuldan ja Stepanekin palkoista. Samalla saataissin ulklaisten paikkoja vapaaksi. Tsekeistä jomman kumman jääminen on kuitenkin myös toivottavaa Tenkratin viihtymisen kannalta. Molemmat Machulda ja Stepanek on kuitenkin paikkansa täyttäneet ja hyviä pelimiehiä. Heistä sitten valinnan voi tehdä, jos kursivoituja pelaajia ei ole saatavissa. Palaset on kyllä melkoisen mukavasti kasassa.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Tässä uusimmassa Kärppä-lehdessähän Brad Smyth ilmoitti halukkuutensa jatkaa pelaamista Oulussa. Ihan ok vaihtoehto. Stepanek saa mun puolesta lähteä ja Machuldan kohdalla kevät ratkaiskoot kohtalon.

Minäkin olen Tepan kanssa samaa mieltä siitä, että Kärppien kannattaisi ehdottomasti panostaa Kukkoseen ja Pirjetään. Myös Esa Pirnestä kannattaisi kysellä varmuuden vuoksi. Minun käsityksen mukaan Essi on kiinnostunut pelaamaan Kärpissä. Viime vuonna ennen tappara sopimusta vihjaili avoimesti lehdissäkin paluusta ouluun, mutta ilmeisesti Junnolle ei kelvannut. No keväällä Essi tuli ja näytti. Joka tapauksessa Essi olisi mukava lisä kärpissä. Vaikka senttereitä onkin jo niin silti. Esim Pyörälä - Pirnes - Pirjetä tai Pyörälä - Pirnes - Palsola.
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Jeff
Myös Esa Pirnestä kannattaisi kysellä varmuuden vuoksi. Minun käsityksen mukaan Essi on kiinnostunut pelaamaan Kärpissä. Viime vuonna ennen tappara sopimusta vihjaili avoimesti lehdissäkin paluusta ouluun, mutta ilmeisesti Junnolle ei kelvannut.

Eri asia on, kuinka moni fani haluaa Pirneksen enään Kärppiin. Minusta sentteriä ei tarvita ensi kaudelle(Sakke-Piku-Pertti-Peki). Ja vaikka tarvittaisiinkin, niin tyyppi, jonka suurin unelma on ollut upottaa kasvattajaseuransa kotihallissaan finaaleissa, saa jahdata "unelmiaan" muualla minun puolestani.

Pitkänen, Kukkonen. Siihen päälle vielä vaikkapa Marc Savard(oli arvaajan mukaan kiinnostunut pelaamaan sm-liigaa. Ja tämähän ei siis tarkoita, että se olisi totta.).
 

hermano

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät. Kiekko-Laser.
Viestin lähetti #43
Ja vaikka tarvittaisiinkin, niin tyyppi, jonka suurin unelma on ollut upottaa kasvattajaseuransa kotihallissaan finaaleissa, saa jahdata "unelmiaan" muualla minun puolestani.

Just. Uskomattoman kohun muutama toppahousu Essin tuuletuksista on onnistunut kehittämään. Totta v*tussa se Suomen mestaruus oli äijästä kiva voittaa Raksilassa. Melko idiootti pitää olla että uskoo Pirneksen unelmoineen koko elämänsä siitä että saa torpedoida Kärpät ja kunnolla jossain vaiheessa.

Takasin vaan, kyllä tänne mahtuu.
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Viestin lähetti #43
Eri asia on, kuinka moni fani haluaa Pirneksen enään Kärppiin. Minusta sentteriä ei tarvita ensi kaudelle(Sakke-Piku-Pertti-Peki). Ja vaikka tarvittaisiinkin, niin tyyppi, jonka suurin unelma on ollut upottaa kasvattajaseuransa kotihallissaan finaaleissa, saa jahdata "unelmiaan" muualla minun puolestani.

Pitkänen, Kukkonen. Siihen päälle vielä vaikkapa Marc Savard(oli arvaajan mukaan kiinnostunut pelaamaan sm-liigaa. Ja tämähän ei siis tarkoita, että se olisi totta.).
No minä ainakin haluan. Ja kyllä Pirneksen unelman ymmärtää. Neuvottelut Pirneksen Kärppiin siirrosta kariutuivat varmaankin Junnon jonkinasteiseen haluttomuuteen, koska Esasta sai median kautakin sen kuvan, että hän haluaa palata ouluun. Tappara fanit olivat sata varmoja, että Pirnes palaa ouluun ja olivat todella yllättyneitä jatkosopimuksesta. Tuollaisten vaihdeiden jälkeen Essille ei MIKÄÄN voi olla makeampaa kuin upottaa Kärpät raksilassa ratkaisevassa finaalissa. Enkä voi siitä häntä moittia!

Ja ehkä ensi kaudelle ei sentteriä tarvitakaan, mutta Esa on tulevaisuutta varten. Palsola ei pelaa enää montaa vuotta, Lieversistä ei varmuutta, Piku saatetaan menettää vaikka tämän kauden jälkeen. Kyllä Essille käyttöä löytyy.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Onko kukaan miettinyt sitä kauhuskenaariota, että Kärpät pelaa ensi kaudella nykyistäkin Kari-kiekkoa neidimpää ja varovaisempaa turkulaislätkää? Turkulaiseen kiekkoiluunhan ei tunnetusti kuulu a) kova kontaktipeli b) äijämäisyys vaan pakoon luikkiminen c) tappeluihin lähteminen d) vastuun ottaminen sikailusta.

Jos Jalosen ja Haapakosken kolmanneksi pyöräksi tulee Suikkanen on meillä fyysisen Kärpän ystävilläkin kai jotain toivoa vielä olemassa. Jalonenhan itse oli melkoinen "neiti" kaukalossa, no Kärpissä fyysisyyden hoiti muut pelaajat, mutta viimeiset vuodet hän pelasi Tepsissä ja myös valmensi siellä. Valmennusopit ovat siis kyseisestä ämmälafkasta.
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti hermano
Just. Uskomattoman kohun muutama toppahousu Essin tuuletuksista on onnistunut kehittämään. Totta v*tussa se Suomen mestaruus oli äijästä kiva voittaa Raksilassa. Melko idiootti pitää olla että uskoo Pirneksen unelmoineen koko elämänsä siitä että saa torpedoida Kärpät ja kunnolla jossain vaiheessa.

Takasin vaan, kyllä tänne mahtuu.

Minulla ei ole toppahousuja. Ainakaan julkisilla paikoilla. Sinusta en tiedä. Eikä mielinpiteensä julkituominen ole mitään v*tun kohun nostamista.

Turhaa kärjistää, jos joidenkin golden-boy:ta ei pidäkään kaikki unelmavahvistuksena. Ehkä tässä on se Kake/Reksa-vakio, että teki Kake(kun on etelästä) mitä vaan, niin väärin päin, mutta Reksaa ei (voi) kritisoida mistään. Siis että voi päteä myös pelaajiin, omiin kasvatteihin.

Ja kuten sanottua, itse asiasta, niin emme tarvitse sentteriä ja jos tarvitsisimme, niin tälle osastolle kannattaa sitten hommata jokin HUIPPUvahvistuksista, eli näistä lakon sattuessa eurooppaan suuntaavista NHL-miehistä. Eikä yksien playoffien ihmettä.
 

Bayern

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Leijonat, Huuhkajat
Pirjetä

Nyt on varmaan hyvät saumat tarjota Lasselle ensi kaudeksi Kärppä-paitaa päälle kun farmi kutsui. Eiköhän NHL ala olla Lassen osalta katsottu kortti. Ensimmäinen kausi onnistui hyvin, mutta tällä kaudella putki ei syystä tai toisesta kulkenut yhtä hyvin. Kotiin vaan sieltä Lasse!
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
Ja kuten sanottua, itse asiasta, niin emme tarvitse sentteriä ja jos tarvitsisimme, niin tälle osastolle kannattaa sitten hommata jokin HUIPPUvahvistuksista, eli näistä lakon sattuessa eurooppaan suuntaavista NHL-miehistä. Eikä yksien playoffien ihmettä.
Ja kuten sanoin, tarvitsemme lähivuosina luultavasti useampiakin senttereitä. Kotimaisia hyviä senttereitä ei kasva joka puussa ja parhaat kuorii päältä etelän seurat, koska etelän pojat ei pohjoiseen mielellään tule. Pirnes omana kasvattina olisi ideaali vahvistus tälle sektorille tuleviksi vuosiksi.

Nyt on varmaan hyvät saumat tarjota Lasselle ensi kaudeksi Kärppä-paitaa päälle kun farmi kutsui. Eiköhän NHL ala olla Lassen osalta katsottu kortti. Ensimmäinen kausi onnistui hyvin, mutta tällä kaudella putki ei syystä tai toisesta kulkenut yhtä hyvin. Kotiin vaan sieltä Lasse!
Mistä tällainen tieto, että Pirjetä on famirssa? Yhdensuunnan sopparin mies kummiskin. Jos farmiin joutui niin kyllä aika varmasti Lassen pelit Columbuksessa on pelattu. Ei muuta kuin Lasse kotiin vaan!
 

#43

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Re: Pirjetä

Viestin lähetti Bayern
Ensimmäinen kausi onnistui hyvin, mutta tällä kaudella putki ei syystä tai toisesta kulkenut yhtä hyvin. Kotiin vaan sieltä Lasse!

Tällä kaudella ei olisi juuri voinut olla enemmän kädettömät ketjukaverit(Shelley, Ling, Grand-Pierre), mutta ilmeisesti esitykset ovat olleet niin vaisuja, ettei paikka ylempiin ketjuihin auennut. Lassen urahan lähti laskuun silloin, kun kesken viime kauden Columbuksella vaihtui valmentaja. Sen jälkeen on tullut koko ajan katsomokomennuksia.

http://www.syracusecrunch.com/

Toivottavasti Lasse saisi vielä mahdollisuuden. Epäilen kyllä.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Olen seurannut Lassen pelailua NHL:ssä enemmän ja vähemmän. Alkukaudestahan Lazy sai vastuuta ihan kiitettävästi, mutta tehoja ei tullut ja Lazy sai melko paljon Columbuksessakin puukkoa selkään laiskasta pelityylistään. Eli kroppaa olisi vaikka mihin, mutta asenne puuttuu. Tässäpä on sitten tulos. Columbuksen kannattajatkin myöntävät, että taitoa Lassella olisi vaikka mihin, mutta asenne ailahtelee aivan liikaa ja yleensä sitä nimenomaan ei löydy. Lassen paikka ei todellakaan ole checkin linessa. Viime kausi olisi ollut vieläkin loistavmpi ilman loukkaantumisia. Harmi, Lasse on varmasti yksi lahjakkaimpia Kärppä-hyökkääjiä maailmalla. Columbuksella on positiivinen sentteriongelma, heitä on liikaa kahteen ensimmäiseen vitjaan. Shampoo Knutsen sai jo lähteä Venäjälle ja Cherdevkin on kai menossa käymään farmissa. Itse näen seuran kehityksen olevan nyt hyvällä pohjalla. Lassen tulevaisuus on Euroopassa.
 

GT

Jäsen
Suosikkijoukkue
ACO
Viestin lähetti Black Adder
Onko kukaan miettinyt sitä kauhuskenaariota, että Kärpät pelaa ensi kaudella nykyistäkin Kari-kiekkoa neidimpää ja varovaisempaa turkulaislätkää? Turkulaiseen kiekkoiluunhan ei tunnetusti kuulu a) kova kontaktipeli b) äijämäisyys vaan pakoon luikkiminen c) tappeluihin lähteminen d) vastuun ottaminen sikailusta.

Jos Jalosen ja Haapakosken kolmanneksi pyöräksi tulee Suikkanen on meillä fyysisen Kärpän ystävilläkin kai jotain toivoa vielä olemassa. Jalonenhan itse oli melkoinen "neiti" kaukalossa, no Kärpissä fyysisyyden hoiti muut pelaajat, mutta viimeiset vuodet hän pelasi Tepsissä ja myös valmensi siellä. Valmennusopit ovat siis kyseisestä ämmälafkasta.

Tämä skenaario on pelottanut siitä asti, kun ensimmäisen kerran kuulin herran nimen mainittavan.

Toivottavasti näin ei käy.
 

Roy

Jäsen
Kyllähän tuo farmiin pudottaminen enteilee sitä, että Lasselle ei löydy paikkaa Columbuksesta ensi kaudeksi. Uudet miehet ja uudet kujeet. Pojat on poikia.

Veikkaanpa, että kesällä kuulemme Pirjetän allekirjoittaneen 2v sopimuksen Kärppien kanssa - toivottavasti.
 

Kh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Viestin lähetti Black Adder
Onko kukaan miettinyt sitä kauhuskenaariota, että Kärpät pelaa ensi kaudella nykyistäkin Kari-kiekkoa neidimpää ja varovaisempaa turkulaislätkää? Turkulaiseen kiekkoiluunhan ei tunnetusti kuulu a) kova kontaktipeli b) äijämäisyys vaan pakoon luikkiminen c) tappeluihin lähteminen d) vastuun ottaminen sikailusta.

Jos Jalosen ja Haapakosken kolmanneksi pyöräksi tulee Suikkanen on meillä fyysisen Kärpän ystävilläkin kai jotain toivoa vielä olemassa. Jalonenhan itse oli melkoinen "neiti" kaukalossa, no Kärpissä fyysisyyden hoiti muut pelaajat, mutta viimeiset vuodet hän pelasi Tepsissä ja myös valmensi siellä. Valmennusopit ovat siis kyseisestä ämmälafkasta.
Viestin lähetti Kärpät#18
Tämä skenaario on pelottanut siitä asti, kun ensimmäisen kerran kuulin herran nimen mainittavan.

Toivottavasti näin ei käy.
No jo sitä löydetään mörköjä jumalattoman nopeasti joka asiasta, heh heh... Hui helvetti.

Tietenkin kun omasta suosikistani ei tullutkaan Kärppien uutta koutsia (olikohan edes E.Westerlund kovinkaan potentiaalinen vaihtoehto uudeksi Kärppä-koutsiksi Kärppien pomojen papereissa...?), niin niitä kaikenlaisia mörköjä voisin löytää itsekin tästä valituksi tulleesta vaihtoehdosta. Jätän ne vaan nyt kuitenkin kertomatta...

Viestin lähetti Jeff
Pakkaa sotkee vaan tuo valmennuksen vaihtuminen. Se onkin ainoa asia, mikä ensi kaudessa jännittää. No valmentajiahan on helppo vaihtaa jos ei homma toimi. Toivottavasti Kake jää sapatille...
Itse haluan mennä hiukan asioiden edelle ja miettiä, että ketkähän Kärppä-pelureista kehittyy Jalosen alaisuudessa tavallisesta liigapelurista ihan kunnon "maajoukkuestaran" tasolle saakka. Näitä huomattavia kehitysaskeleita minun mielestä Heikkilän alaisuudessa ottivat mm. Jari Viuhkola, Lasse Kukkonen, Lasse Pirjetä etupäässä. Vastaavanlaisen kehityspotentiaalin omaavan pelurin metsästystä nyt tässä suoritan...

Kevät voi (huom. VOI) nostaa esille Kärpistä sellaisen seikan, että ensi syksynä ennen kiekkokauden alkua kaikenmaailman jääkiekkolehdenkultanumerot, veikkaajansmliigaextra, Jatkoajan SM-liigan ennakkopaketti, sun muut iltapäivälehdet kirjoittavat Kärppien maalivahtiosaston olevan SM-liigan kovin. Nikke Bäckström olisi kaikissa kaavailuissa selkeä maajoukkuestaran tittelin arvoinen ykkönen, mutta kohtuullisen 2003-2004 kevätkauden Kärppien maalinsuulla pelannut Pekka Rinne olisi sitten se tuttu ja turvallinen Kärppien kakkosmies, jonka voisi heittää tosipeleissä paikkaan kuin paikkaan. Luottoa löytyisi joka suunnalta, toisin kuin nyt tällä kaudella. (Itse asiassahan Rinteen kehityspotentiaalin esille tuontihan pitää alkaa jo nyt, eikä vasta Jalosen alaisuudessa. Rinteeltä odotan nyt keväällä kohtuullisia otteita maalin suulla, tuttua ja turvallista työskentelyä, mestaruuden ottaminen tosin tarkoittaisi ihmemiehen (=Bäckströmin) otteiden kaltaisia esityksiä Peksi Rinteeltä). Ensi kaudella säännöllisesti peliaikaa SM-liigassa aina silloin tällöin ja sitten joku lyhyt lainapesti Hokkiin Mestiksen härkäviikkojen aikaan parantaisi varmasti Peksin mahdollisuuksia.

Kärppien pakistohan on ollut Heikkilän alaisuudessa sellaista allround-mössöä, josta ei mitään räiskyvää ja hyökkäys-/puolustuspään strategisilla alueilla (siniviiva ja maalinedusta) huipputehokasta elementtiä tai pelotetta saa esille sitten suurennuslasilla etsimälläkään. HMV-meininkiä puolustuksessa kaikki tyynni, mutta toisaalta hyvin on mennyt näinkin. Yksi mies puolustuksesta täytyy kuitenkin suurennuslasilla nostaa esille, kun puhutaan kehityspotentiaalin omaavan pelurin metsästyksestä. Nimittäin tämä Mikko Lehtonen, nro 26! Heikkilän alaisuudessa melkoista junnaamista kaudesta toiseen, vaikka paukkuja olisi varmaan muuhunkin. Joka kausi odotan Lelun tekevän sen lopullisen läpimurron, joka kuitenkin on aina tähän asti jäänyt hiukan puolitiehen. Yhden pykälän parantamista jokaisella osa-alueella ja niillä strategisillä alueilla kahden pykälän parantamista odotan. Olisiko Kari Jalosesta se piristysruiske Lelu Lehtosen uralla, joka nostaisi hänet ihan maajoukkuestaran arvoiseksi pakkijärkäleeksi? Kun en kerran sen paremmin Lelun persoonaa tunne, niin tämä jää nyt ensi kaudella ja tulevaisuudessa nähtäväksi. Toivottavasti Mikosta kuullaan vielä...

Hyökkäys on ollut nyt pari viimeistä kautta Heikkilän alaisuudessa sellainen osa-alue (yllätys yllätys), josta on vaikea nähdä lisäkehityspotentiaalin omaavan pelurin. Hyökkäyksessä kaikki runkopelaajat tuntuvat, Palsola, Machulda ja Smyth tilanne avoinna, joten tästä on hyvä jatkaa. Jalosen suurin tehtävä on ylläpitää nykyinen taso Kärppien hyökkäyksessä. Kai täytyy nyt sitten siirtää katseet enemmän junnu-pelaajiin, kun tätä kehityspotentiaalia etsitään. Juhamatti Aaltonen on jo pari kautta kolkutellut liigajoukkueen portteja ja harjoituspelit ennen tätä kautta enteilivät, että läpimurto liigajoukkueeseen tapahtuisi tällä kaudella. Mutta ei, SM-liigaa pelaavat muut pelaajat, ja Aaltonen pelailee A-junnuissa. Ja hyvin pelailee. A-junnujen SM-liigan pistepörssin kärkipäässä (4th Aaltonen Juhamatti 31ott. / 28+14=42pist. / +41-11=+30 / 30min. / 193lauk. / 14,51lauk. ott.) ja Kalevasta saa lukea Aaltosen hyvistä otteista junnupeleissä, Kärppien A-junnujen runkopelaajia. Kyseisen kaverin kehittymistä mahdollisesti Kari Jalosen alaisuudessa odotan suurella mielenkiinnolla. Raameja Aaltosella on aina yhden Niklas Hagmanin tai Jussi Jokisen verran, nyt vaan odotaan vastaavanlaisia otteita.

Kärppien taannoisesta loistavasta 83-ikäryhmästä löytyvät ne pari tietynlaisen kehityspotentiaalin omaavaa hyökkääjää. Hokissa Jyp-sopimuksen alaisena (?) pelaava Tomi Mustonen ja Kärppien liigaringistä Henrik Juntunen voisivat olla pelaajia, jotka valmentajavaihdoksesta piristyneenä voisivat tehdä todellisen läpimurron SM-liigaan. Mustosen toivoisi palaavan takaisin Ouluun kokeilemaan pelipaikan ottamista liigajoukkueesta ja Juntusella on sopimus Kärppien kanssa ensi kaudesta. Juntusen soisi kasvavan enemmän kiekolliseen rooliin tai puhtaaksi maalintekijäksi (nykyisin hän on pelkkä Haataja-tyylinen allround-laitahyökkääjä) ja käyttävän enemmän asettaan, kovaa taklausta. Ei luulisi Kari Jalosen johtaman valmennuksen homman hyökkäyksen kehittäjänä olevan ensi kaudella vaikeata: kehittää entisestään Henrik Juntusen kiekollisia/maalintekijä-ominaisuuksia ja taklauspeliä sekä muun hyökkäyksen tason ylläpitäminen.
 

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Viestin lähetti #43
Haataja ei voi mitenkään saada jatkosopimusta. Taitaa käydä tie Porin suuntaan(ihan puhdas veikkaus) tai Mestikseen.
Joo varmaan onkin ihan puhdas veikkaus sillä jos nykyjoukkueesta saadan tarvittavat nimet papereihin (lähinnä Kivenmäki ja Kiilholma (+ Marjamäki)) ei Ässillä ole tarvetta yhdellekään hyökkääjälle, tietysti tryoutilla voi tulla kokeilemaan mutta epäilen että paikkaa ei nelosta korkeammalta löydy. Ja mielestäni nelosessa kuuluu peluuttaa omia junioreita varsinkin kun hyökkääjistön osalla Ässillä on hyvin pullat uunissa.

Onhan Oululainen juniorityö silti tuottanut yhden hyvänkin pelaajan tännepäin. Virkkunen sopii aivan hemmetin hyvin samaan ketjuun Fadun ja Patun kanssa. Tarkoitushan on pääasiassa nollata vastustajan tehoketju joka Jyppiäkin vastaan onnistui positiivisesti kahden maalin muodossa.

Mutta yksipuolisen (ei muita avuja kuin nopeus) Harjulan ja paikalleen jämähtäneen Törnvallin saatte ilomielin takaisin...

Muuten, mikä tekee Junnilasta ykkösketjupelaajan kuten avausviestissä ehdotettiin? Ei noilla mitoilla olla ykkösketjussa liigassa, niin valitettavaa kuin se onkin. Entä joko Korhonen saa ensi kaudella mahdollisuuden pelata äijien porukassa vai joutuuko tyytymään nuoriin?
 

Jeff

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkueet
jos nykyjoukkueesta saadan tarvittavat nimet papereihin (lähinnä Kivenmäki ja Kiilholma (+ Marjamäki)) ei Ässillä ole tarvetta yhdellekään hyökkääjälle, tietysti tryoutilla voi tulla kokeilemaan mutta epäilen että paikkaa ei nelosta korkeammalta löydy. Ja mielestäni nelosessa kuuluu peluuttaa omia junioreita varsinkin kun hyökkääjistön osalla Ässillä on hyvin pullat uunissa.
Ai on hyvin pullat unnissa? No riippuu tietysti mihin on tyytyväinen... Kyllä omasta mielestä teidän joukkuetta noin pintapuolisesti vain tuntien Haataja menisi kakkos-, kolmosketjuun. Mutta kuten sanoin, niin en tunne joukkuettanne kovin hyvin, mutta sarjasijoituksen huomioon ottaen on aika yllättävää, että hyökkäykseen ollaan porissa tyytyväisiä.



Onhan Oululainen juniorityö silti tuottanut yhden hyvänkin pelaajan tännepäin.
Ai mitenniin muka?!? Onhan siell Fandul ja Bergeronkin! :-)



Mutta yksipuolisen (ei muita avuja kuin nopeus) Harjulan ja paikalleen jämähtäneen Törnvallin saatte ilomielin takaisin...
Emme halua. Viekää ne matkahuoltoon ja laittakaan Jyväskylän bussiin.


Muuten, mikä tekee Junnilasta ykkösketjupelaajan kuten avausviestissä ehdotettiin?
Varmaan se, että Smythillä ei ole ensi kaudesta sopimusta - vielä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös