Mä olen yli 20 vuotta pelannut maalissa ja valmentanutkin, niin väitän jotain tietäväni. Saat toki kertoa omankin osaamisesi. Miksi kypärää ei voinut pitää siinä paikoillaan? Siksi että kiekko olisi osunut siihen vai miksi? Nyt se kulma aukeaa todella paljon, kun kypärääkään siinä ei ole. Muutenkin Taposen asento noissa kulmatilanteissa on matala, joten ylhäällä on aina tilaa ja vielä enemmän sitä on, jos kypäränkin siitä pois siirtää.Viimeinen lause paljasti että veskaripelaaminen ei varmaan ole hirveän tuttua? Jos noista Taposen maaleista yrittää jotakin Roopen niskaan kaataa, niin se on väkisin hakemalla haettua roskaa.
Mä olen yli 20 vuotta pelannut maalissa ja valmentanutkin, niin väitän jotain tietäväni. Saat toki kertoa omankin osaamisesi. Miksi kypärää ei voinut pitää siinä paikoillaan? Siksi että kiekko olisi osunut siihen vai miksi? Nyt se kulma aukeaa todella paljon, kun kypärääkään siinä ei ole. Muutenkin Taposen asento noissa kulmatilanteissa on matala, joten ylhäällä on aina tilaa ja vielä enemmän sitä on, jos kypäränkin siitä pois siirtää.
Tuossa tilanteessa Saipan leftin pelaajalle on vaihtoehtona vielä etukulma, rightin pelaajalla sitä ei olisi ollut paitsi siirtämällä rystylle. Ja se, että siitä on puolet tyhjänä ylhäällä, helpottaa todella paljon sinne kiekon laittamista. Maalintekijän maali, mutta silti jää sinne liikaa tilaa. Ja vielä juuri ennen laukaisua, Taponen siirtää pään pois sieltä. Ryhdikäs perusasento, niin ei ole tilaa kainaloissa, puikoissa eikä myöskään ylhäällä pahemmin.No melko samoilla statseilla ollaan siinä tapauksessa liikenteessä. Nuo pään paikallaanpitämiset ovat jonninjoutavaa jossittelua, kun reaalimaailman ja liikkeen kanssa niillä ei ole mitään tekemistä.
Veskarin pitää ehdottomasti jättää hyökkääjälle ainoastaan vaikein option maalintekoon ja tuossa tilanteessa puikot ja kainalot olivat ne ehdottomasti tilkittävät osastot. Maalintekijän hyvyyttä.
Ja kolmas.Tapsa otti kaksi läpiajoa. Kiitti, antaa vielä mahdollisuuden voittaa.
Mielestäni veskat tasoissa tänäänKiitos Taposen, niin ollaan vielä pelissä mukana. Hyvin on torjunut tänään. Kerrankin niin, että vie vastustajan maalivahtia 100-0 tänään.
Kyllä HIFK:n 2-2 tasoitus oli täysin Heljangon maali.Mielestäni veskat tasoissa tänään
Kyllä . Ja 1-1 näytti A5 tasolle Tapsan maaliltaKyllä HIFK:n 2-2 tasoitus oli täysin Heljangon maali.
Taisi Somppi ohjata, joten en helpoksi kyllä laske tuota millään.Mä väitän ettei Taponen riitä. Ei vain riitä. Lurahtelee näitä helppoja aivan liikaa.
Ei tämän kaverin taso riitä. Turha vaihtaa valmentajaa, ellei tämä narri lähde samalla ovenavauksella.
Mä väitän ettei Taponen riitä. Ei vain riitä. Lurahtelee näitä helppoja aivan liikaa.
Ihan samanlailla sinne lurahti Heljangolle Koivoistoisen maali. Taponen antoi mahdollisuuden voittaa ottelun. Kahdella päästetyllä maalilla voittaa useammin kuin häviää. Taponen riittää aivan hyvin kunhan kenttäpelaajat lopettaa perseilyn.
Tänään maalit mitkä tuli oli täysin kenttäpelaajien tekemättä jättämien seurauksia. Päätin etten lähden enää mihinkään "Peltonen on vaan paska", "Kaikki vika vain penkin takan debattiin", mutta silloin ollaan aika kuutamolla jos kuvitellaan ettei joukkue pelaa niin kuin yhteisesti sovittu. Ongelma on juuri siinä, että sitä toteutetaan liian orjallisesti ja luovuus jäänyt taka-alalle.
Eilisen vastustajan maalivahti, joka on vienyt joukkueensa kahteen peräkkäiseen Suomen mestaruuteen, on samankokoinen Taposen kanssa. Yleisesti Liigan parhaana maalivahtina pidetty Ässien Rubin on pari senttiä lyhyempi. Itse en saa siis kokoa selitykseksi Tapsan kohdalla. Enemmänkin hänen kohdalla on kyse tietynlaisesta rutiinin puutteesta, joka tulee kokemuksen karttuessa. Taponen on maalivahdiksi edelleen todella nuori.Tämä vertaus on ehkä epäreilu ja epätarkoituksenmukainen, mutta mulle tulee Taposen tyylistä mieleen Sakke Lindfors. Parhaimmillaan huikea, mutta osin pienikokoisuuden takia loppujen lopulta ei vaan riitä. Taponen näyttäisi olevan 184/80 eli ei ihan pieni, mutta toisaalta nykymaalivahdiksi kai kuitenkin aika pieni ja jos vertaa vaikka Hoviseen (200/102), niin ero on huomattava.
Joo ei se koko automaattisesti tarkoita ettei voisi olla tosi hyvä tai vaikka paras, mutta joku syyhän siinä on, että koripalloilijat ovat pitkiä ja nykymaalivahdit aika isoja.Eilisen vastustajan maalivahti, joka on vienyt joukkueensa kahteen peräkkäiseen Suomen mestaruuteen, on samankokoinen Taposen kanssa. Yleisesti Liigan parhaana maalivahtina pidetty Ässien Rubin on pari senttiä lyhyempi. Itse en saa siis kokoa selitykseksi Tapsan kohdalla. Enemmänkin hänen kohdalla on kyse tietynlaisesta rutiinin puutteesta, joka tulee kokemuksen karttuessa. Taponen on maalivahdiksi edelleen todella nuori.
Varmasti näinkin, mutta silti maalin pelejä Tapparaa vastaan tällä kaudella. Tuloksena kolme tappiota. Ei ole sattumaa. Vastustajalla liigan top3 maalivahti ja meillä maalivahti, jolla on potentiaali olla siellä.Tänään maalit mitkä tuli oli täysin kenttäpelaajien tekemättä jättämien seurauksia. Päätin etten lähden enää mihinkään "Peltonen on vaan paska", "Kaikki vika vain penkin takan debattiin", mutta silloin ollaan aika kuutamolla jos kuvitellaan ettei joukkue pelaa niin kuin yhteisesti sovittu. Ongelma on juuri siinä, että sitä toteutetaan liian orjallisesti ja luovuus jäänyt taka-alalle.
Tämä vertaus on ehkä epäreilu ja epätarkoituksenmukainen, mutta mulle tulee Taposen tyylistä mieleen Sakke Lindfors. Parhaimmillaan huikea, mutta osin pienikokoisuuden takia loppujen lopulta ei vaan riitä. Taponen näyttäisi olevan 184/80 eli ei ihan pieni, mutta toisaalta nykymaalivahdiksi kai kuitenkin aika pieni ja jos vertaa vaikka Hoviseen (200/102), niin ero on huomattava.