Romanit

  • 1 485 522
  • 3 748
Tila
Viestiketju on suljettu.

Pravda

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Sitä vaan mietin että onko tämä joku yleinen mustalaislegenda? En itse ollut ainakaan näin nerokasta ryypiskelytaktiikkaa vielä muualta kuullut.
Tunsin aikanaan pari pikku kriminaalia (ei romaneita), jotka ottivat ostoskärryt/korin ja latoivat sinne olutta ja ruokaa ja sitten painelivat sovituskoppiin niitä nauttimaan. Tämä siis jo n. 25 vuotta sitten. Kundit kehuivat, että homma toimi hyvin, vaikka välillä siitä kiinni jäivätkin.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
No tämä vähän aiheesta lipeämisen jatkoksi. Hyvä on myös jossain taajamakaupoissa kun on palautusautomaatti ja olutkorit vastakkaisella puolen ahdasta sivukäytävää. Siitä on, tai ainakin oli, helppo siirtää olanheilautuksella täydet korit liukuhihnalle ja häipyä kassan kautta paikalta.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Ajokortista!

Olen antanut itselleni kertoa että romanit hommaavat ajokorttinsa Venäjältä ja silkoilla euroilla kaiken maailman kokeiden sijaan. En tiedä miten tämä käytännössä onnistuu kun Suomessa/EU:n alueella kumminkin asutaan? Mutta eipä niitä Suomen autokouluissa ole tosiaan näkynyt.
 

Beagle Boy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Luomuteurastajat (RIP)
Olen antanut itselleni kertoa että romanit hommaavat ajokorttinsa Venäjältä ja silkoilla euroilla kaiken maailman kokeiden sijaan. En tiedä miten tämä käytännössä onnistuu kun Suomessa/EU:n alueella kumminkin asutaan? Mutta eipä niitä Suomen autokouluissa ole tosiaan näkynyt.

Poliisin nettisivuja tutkimalla voisi tuo olla mahdollistakin.

Voihan tietenkin ajokortin saada myös ilman, että autokoulua käy. Itse olen kyllä kuullut mielenkiintoisia juttuja, kun romaneita on autokoulussa ollut.

Niin, ja eihän sitä autoa kortilla ajeta.
 

Mapkob

Jäsen
Suosikkijoukkue
KHL, Jokerit
Olen antanut itselleni kertoa että romanit hommaavat ajokorttinsa Venäjältä ja silkoilla euroilla kaiken maailman kokeiden sijaan. En tiedä miten tämä käytännössä onnistuu kun Suomessa/EU:n alueella kumminkin asutaan? Mutta eipä niitä Suomen autokouluissa ole tosiaan näkynyt.
Ajokorttia ei voi ajaa muussa kuin asuinmaassaan tai kotimaassaan. Ja Venäjältähän ei tunnetusti romaneita Suomeen pahemmin tule, koska kyseistä vähemmistöä ei Venäjällä käytännössä pidetä mitenkään ihmisiin verrattavina olentoina ja täten henkilöpapereiden tai varsinkin ulkomaan matkustamiseen tarvittavaa passia on todella vaikea saada.

Olen muuten nähnyt useita Leiffejä ja Mirjameita autokoulun autojen ratin takana.
 

Sir TYG

Jäsen
Suosikkijoukkue
H I F K
Kun itse olin autokoulussa niin joku Leiffi siellä pari teoriatuntia häiriköi, mutta eipä sen jälkeen enää näkynyt.

Muutama kuukausi sitten kuulin tältä autokouluopettajalta kun tuli 2. vaihe käytyä, että Leif oli heimolaistensa kanssa väijyttäneet hänet autokoulun pihalla ja heittäneet kymmensenttisiä jalkoihin ja vittuilleet jotain että: "Pidä rahas". Ilmeisesti maksupuoli ei ollut oikein kunnossa.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tunsin aikanaan pari pikku kriminaalia (ei romaneita), jotka ottivat ostoskärryt/korin ja latoivat sinne olutta ja ruokaa ja sitten painelivat sovituskoppiin niitä nauttimaan. Tämä siis jo n. 25 vuotta sitten. Kundit kehuivat, että homma toimi hyvin, vaikka välillä siitä kiinni jäivätkin.
Kas kummaa. Tästäkään uutisesta ei tosin saa sellaista kuvaa, että romaninainen olisi asialla, varsinkin kun vaihtoi vielä vaatteita kopissa. Myös rahattomuus viittaa esim. valkolaiseen, koska yleensähän romaneilla on rahaa, lainattua sellaista...
 

fewe0

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Senators
Kas kummaa. Tästäkään uutisesta ei tosin saa sellaista kuvaa, että romaninainen olisi asialla, varsinkin kun vaihtoi vielä vaatteita kopissa. Myös rahattomuus viittaa esim. valkolaiseen, koska yleensähän romaneilla on rahaa, lainattua sellaista...

Repesin linkittämäsi uutisen lopulle. Vähän OT, mutta menkööt!

"Lahden poliisin käsittelyyn tuli keskiviikkona toinenkin erikoinen tapaus. Paikallinen lehdenjakaja ilmeisesti menetti hermonsa ja heitti keskustassa sijaitsevan asuntonsa ikkunasta satamäärin ilmaisjakelulehtiä. Tuuli levitteli mainokset pitkin katuja linja-autoaseman ja torin välille. Omituista mielenilmausta tutkitaan jäterikkomuksena."

Millaisia jatkotoimenpiteitä lie tämä ceissi saa? Jatkoa odotellessa..
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Melkoisen törkeää toimintaa hevosmiehiltä, jälleen kerran. Savon sanomat uutisoi, että 2 romanimiestä tunkeutui vanhuksen kotiin varastelemaan ja "myymään" alkoholia. Tämä siis Leppävirralla.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto
Kävin kaupassa, ja kassajonossa edelläni oli romanipariskunta. Ei voi muuta sanoa, kuin että häikäilemätöntä toimintaa oli taas vaihteeksi. Ostoskärryt täynnä tavaraa, joista kyllä suurin osa meni kuitille. Mies lastasi hihnalta ostoksia kassiin, kun nainen sanoo tälle jotain. Mies sitten kävelee kassan editse, nappaa pari massia sätkäpuruja käteen, on heittävinään ne hihnalle mutta taskuunhan ne livahti ja samalla naisen käsistä tavaraa päätyy miehen kassiin. Itsesuojeluvaisto sai minut pitämään suuni kiinni.

Onko se vain tapa, kun ei näyttänyt heilläkään sitten sitten rahasta olla kiinni, monen kympin edestä eivät säästöä saaneet.
 

Tupu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, JHT
Kävin tänään kirjakaupassa ja edelläni asioiva romanipoika tilasi ammattikoulua varten kirjoja. Olin positiivisesti yllättynyt.
 

varjo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Montreal Canadiens, (Internazionale), Nash&Suns
Kävin tänään kirjakaupassa ja edelläni asioiva romanipoika tilasi ammattikoulua varten kirjoja. Olin positiivisesti yllättynyt.

Kyllähän niitäkin löytyy, toisaalta sitten taas on näitä

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/...velvollisuuden+laiminlyömisestä/1135249315433

Eli romaniäiti ei olekaan kauheasti jaksanut panostaa lastensa koulussakäymiseen, eikä lapsillakaan näemmä ole ollut kummoisempaa oppimisen halua itsessään (no aika harva lapsi nyt ihan oikeasti kouluun tahtoisi, mutta on niitäkin).
Mutta onhan se nyt selvää, että romanikulttuurissa on niin paljon hienoja piirteitä, että eihän nyt tällaisista pikkuasioista kannata välittää, ei nykyaikana koulutusta tarvita.
 

Blasph

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Tänään kuulin, että Pohjois-pohjanmaan suunnalla joku mustalainen esittää itseään jonain lääketieteen/vanhusten sairaanhoidon gallupistina(onko oikea sana?), ja sitä kautta kiertäisi esitellen jotain hierontaa tms. On kuulema huijannut erästä vanhaa pariskuntaa ja kähveltänyt miehen lompakon rahoineen & kortteineen lipaston uumenista. Tiedä vaikka tapauksia on useampikin, itse kuulin tälläisen tapahtumaketjun tapahtuneen.
 

Dynamo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Neljän hengen porukka yritti varastaa kaksi porakonepakettia Bauhaus-liikkeestä Espoossa viime tiistaina. Miehet seisoivat näköesteenä, kun naiset piilottivat porakonepaketit hameidensa alle. Uutiseen.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kävin tänään kirjakaupassa ja edelläni asioiva romanipoika tilasi ammattikoulua varten kirjoja. Olin positiivisesti yllättynyt.

Kello on jo aamu ja pää sekaisin kun ei ole uni oikein tullut simmuun...siksi pitää kysyäkin...

Olkiko Rainerilla jo amisviikset...?

Juu, väsynyttä läppää mutta kun oli ihan pakko.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Linkin takana siis perinteinen romaneiden suorittama huijaus.

Voihan se olla näinkin, mutta olen pari kertaa törmänyt näihin kiikarikauppiaisiin parkkipaikoilla ja kaikki ovat olleet kyllä itärajan takaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Voihan se olla näinkin, mutta olen pari kertaa törmänyt näihin kiikarikauppiaisiin parkkipaikoilla ja kaikki ovat olleet kyllä itärajan takaa.

Itsekkin olen kiikarikauppiaisiin pari kertaa kesällä törmännyt. En kylläkään syystä tai toisesta tehnyt kauppoja, mutta sen verran täytyy sanoa, että ko. henkilöt Eivät olleet mustalaisia.
Kaverit puhuivat suomea, hieman vieraalla aksentilla, mutta hyvin kuitenkin sai selvää.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Itsekkin olen kiikarikauppiaisiin pari kertaa kesällä törmännyt.

Pari kuukautta sitten kiikarikauppias yllätti paikallisen K-Supermarketin parkkipaikalla. Otin autosta penkin alta vanhan jääskrapan ja yritin tehdä vaihtokauppaa. Kaveri lähti kävelemään pois kiikareineen mutta seurasin ja huusin lujalla äänellä kauppajargonia. Roolit ikäänkuin vaihtuivat. Ulkomaanelävä alkoi panikoimaan kun kerroin soittavani poliisille jos vaihtokauppaa jääskrapaan ei synny.

Saatana, että oli hetken hauskaa varsinkin kun joukko ihmisiä seurasi tapahtumaa tiedostaen touhuni. Kaikil meil ol niin kivvaa...
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Overdrive.fi:n hassut kuvat-ketjusta bongattu romaninaisen kuva. On kyllä vähintäänkin epätodellisen näköistä http://www.aijaa.com/v.php?i=5012756.jpg

Kyllähän misseillekin photoshopataan nännit oikeisiin kohtiin jos on vähän päässy valahtaan. Niin ihan hyvinhän voi manneillekin photoshopata työkalun käteen :)

Tosin eihän toi kuva todista että kyseinen akka töitä tekis mutta viittaa siihen kyllä.
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Tosin eihän toi kuva todista että kyseinen akka töitä tekis mutta viittaa siihen kyllä.

Näyttää vahvasti siltä, että olisi suorittamassa yhdyskuntapalvelusta. Ja yhtään en ole nyt rasistinen, vaan realistinen. Ainakin jaetusta varustuksesta päätellen YKP-suorittaja.
 

Wicci

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins, Sudden Death (RIP)
Näyttää vahvasti siltä, että olisi suorittamassa yhdyskuntapalvelusta. Ja yhtään en ole nyt rasistinen, vaan realistinen. Ainakin jaetusta varustuksesta päätellen YKP-suorittaja.

Erittäin hyvä pointti, 10pst ja papukaijat päälle. Ei käyny muuten mulla edes mielessä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös