Minä en kyllä ymmärrä, miksi täällä Parkkilaa syytellään, jos joku RoKin pelaaja ottaa viiden minuutin jäähyn ja/tai pelikieltoa. Äkkiseltään mieleeni tulee muutama Parkkilan puhaltama ulosajo, joista joka ikinen on ollut myös kurinpidon mielestä pelikiellon arvoinen. Taannoin RoKi–TuTo-ottelussa ensin Heino taklasi polvella Lembergiä ja Parkkila antoi ansaitun vitosen. Lisäksi tuli neljän pelin pelikielto. Samassa pelissä Saku Kivinen suoritti varsin törkeän päähän kohdistuvan taklauksen, mistä Parkkila antoi 5+20 minuuttia. Pelikieltoa tuli viisi peliä. Maso ei ilmeisesti tuota tuomiota sulattanut, vaan kyseli selityksiä. Sitten kun ne selitykset eivät miellyttäneet, Maso käski Parkkilaa imemään munaa ja haistamaan vittua. Ulosajo ja kahden pelin pelikielto. Heinon tuoreimpaan pelikieltoon johtaneista sanomisista ei toki ole olemassa mitään meille näkyviä todisteita, mutta en kuitenkaan hetkeäkään epäile, etteivätkö sekä 5+20 minuuttia että pelikielto olleet ansaittuja. Molemmat linjatuomarit kuitenkin vahvistivat Parkkilan(?) selvityksen ja kurinpito antoi kolme peliä.
Mikä siinä Parkkilassa niin hiertää? Pitäisikö antaa jäähy vain joka toisesta viiden minuutin rangaistuksen arvoisesta teosta? Sopia toisen erotuomarin kanssa, että vihellä sinä tänään RoKin jäähyt? Toistakymmentä vuotta olen Lappi-Areenalla pelejä katsellut, enkä muista yhtäkään huonoudellaan mieleen jäänyttä tuomaria. Yksittäisiä virheitä tietysti tekee jokainen tuomari, mutta ei minun silmään Parkkila ole muita huonompi taikka parempi. Jos olen onnellisesti unohtanut joitakin Parkkilan räikeitä virheitä, niin saa muistuttaa.