Ei auta itku ei hammasten kiristys. Nyt kyllä tulee väkisinkin Lukkarilaa ja Ulkuniemeä ikävä. Jos olisivat saaneet tämän vuotisen rosterin viimevuonna käyttöön olisi ilmeisesti mestistä pelattu jo tällä kaudella napapiirillä. Saivat nimittäin keltanokkia vilisevän, nuoruutta puhkuvan joukkueensa pelaamaan samalla tasolla millä nyt tämä täsmähankintoja vilisevä tähtisikermä näyttää pelaavan. Joukon loihtimalla asenteella olisi ollut käyttöä ja mallia tällekin joukkueelle.
Minä kyllä olen jokseenkin kaikesta eri mieltä, mutta niinhän sen pitääkin olla, että syntyy keskustelua eikä pelkkää hyminää. Minulla ei kyllä tule yhtään ikävä Lukkarilaa. Lukkarila on erittäin paljon tietävä ja on varmaan yksi parhaita nuorten valmentajia. Aikuisten miesten valmentajaksi löytyy sitten paljon parempia valmentajia, koska Joukon asenne ärsyttää jo miehen iän saavuttaneita pelaajia. Ei tosi miesten kanssa saa leikkiä jumalaa. Olen ehdottomasti sitä mieltä, että Kokkonen on parempi miesten valmentaja kuin Lukkarila, vaikka tietämystä onkin vähemmän. Eikä se Lukkarila saanut Suomen naistenkaan maajoukkuetta hyvin pelaamaan. Sanoisin, että Jouko on ylimielinen jumala nuorten kanssa, mutta siihen se saa jäädäkin, enkä missään nimessä halua häntä nähdä Rokin edustusjoukkueen valmentajana.
Yv-pelin pettäminen Kalajoella ei todellakaan ollut uusi uutinen. Näinhän pelit ovat toistaneet itseään koko suomisarjan ajan. Ihmetyttää kuinka pitkään nämä yv-pörrääjät saavat luottoa valmennukselta. Ovat nimittäin saaneet treenata jo pelkästään peleissä sitä niin paljon ja niin surkealla prosentilla, että olisin kyllä valmentajan roolissa tehnyt jo radikaaleja muutoksia. Nyt on päätä hakattu seinään niin, että kavereilla alkaa jo ne pirunsarvet kasvaa kypärästä läpi. Rosterista olisi kyllä löytynyt nuoruutta ja nälkäisiä kavereita kantamaan sitä yv-vastuuta. Vastaavalla peluutusmäärällä olisivat päässeet varmasti vähintään samoihin tuloksiin!! Luultavasti myös parempiin?!
Ei taida paljon jossittelu menneistä ajoista vaikuttaa sunnuntain peliin. En kyllä lähtisi liukkaille jäille ja heittämään uusia ylivoima kenttiä kehiin. Se vie pitkän ajan ennen kuin ne alkavat toimimaan. On ne muutkin saaneet peliaikaa, mutta ei niistä ratkaisijoiksi ole. Kokkonen tekee justiinsa oikein, kun peluuttaa tiettyjä pelaajia nyt. Eri juttu jos jo syksyllä olisi laitettu ylivoimakoostumukset eri kuosiin, mutta kun me menemme nyt näillä. Mielestäni olisi kauheata laittaa harjoittelematon ylivoima sunnuntain peliin.
Väärät valinnat yv-suhteen on ajanut valmennuksen niin ahtaalle, että rapa lentää niin valmentajien kuin pelaajien punteissa. Voi tätä surkeutta! Aika loppuu. Nyt ei voida heittää maksimissaan, kuin 1-2 uutta pelaajaa yv-kenttään ja niiden valinnassa ei ole enää varaa ryssiä!!! Aikaa harjoitteluun jää luvattoman vähän ja sehän tässä harmittaa.
Ei sinne pidä heittää yhtään uutta pelaajaa. Aina kun tulee ylivoima tilanne, niin Inkeröisen pitää olla kentällä. Lisäksi siellä pitää pelata Sanio, Lahti ja Järvitalo. Nuihin pelaajiin Roki kaatuu tai nousee. Muista ei ole ratkaisijaksi. Haipus pelaa tietysti ylivoimaa, mutta siihen ei voi luottaa, että hän tekee sen Rokin historian tärkeimmän voittomaalin.
Mikäli vanhat merkit pitävät kutinsa, tulee valmennus kuitenkin turvautumaan mitä ilmeisimmin peluuttamaansa yv-kenttään laser pelissä. Näimpä veikkaan, että saamme 2.3 ilmestyvässä lapparissa jälleen lukea "Yv-peli pyöri hyvin muttei paikoista saatu sisään, kausi on tässä ja kesälaitumet kutsuu".
Toivon mukaan tämä skenaario ei toteudu!!! Nyt valmennus munaa kehiin ja peliin!!! Avaimet on teillä!
Tästäkin minä olen eri linjoilla. Kokkonen ei voi, eikä ehdi tekemään mitään uutta. Kunhan saa pelaajien pörröt kuntoon niin se on siinä. Edellä mainitsemani pelaajat sen pelin ratkovat. Jos he onnistuvat, niin ei mitään hätää, mutta jos nämä pelaajat eivät ole pelituulella, niin hätä on ja suuri. En pitäisi hyvänä taktiikkana vähentää heidän peliaikaa, päinvastoin lisäisin sitä. Kaadutaan tai voitetaan heidän mukana.
Vaikka tässä joutuukin ruikuttamaan muutoksen eteen otsa hiessä, ei pelaajia ja valmentajia toki ilman tukea jätetä. Sehän on varma!! Minä ainakin olen jo tilannut kaikki mahdolliset tähtisikermät ulkoavaruudesta sekä maalliset mörököllit kannustamaan rokia!!! Uskon ,että areenalta löytyy tulevana sunnuntaina myös Elinan noita-akkaa, fortuunaa ym, pyrstötähteä lehterit pullollaan ja kaikkien sydän sykkii sinisenä rokin voiton puolesta.
Minä en ruikuta muutoksen perään muuten kuin, että ne pelaajat, jotka ovat vastuuta saaneet ja tulosta tehneet niin kantavat myös viimeisessä pelissä sen ja hankkivat Rokille voiton. Varmasti olen Areenalla sunnuntaina ja toivottavasti hilpeä pulina täyttää suuni, eikä mustan puhuva paha loitsuaminen.
Hitusen huonoista kenraaleista huolimatta uskon sen kauneimman ja komeimman komeetan, Auringon paistavan vihdoinkin siihen Rokin risukasaan. Voiton puolesta, voitto mielellä, nähdään!!!!
Justiinsa noin. En minäkään lähde sitä peliä katsomaan niin, että me ollaan jo nyt se hävitty.
Inkeröinen, Inkeröinen, Inkeröinen, hän on kolmessa pelissä peräkkäinkin tehnyt voittomaalin, miksi ei nyt. Lisäksi hän on tehnyt neljännenkin voittomaalin ja ollut avustamassa kahdessa muussa voittomaalissa.