No siis itse olen niin vähän aikaa pelannut (n. 2 vko), että en ole hyvä tuossa. Silti edes yritän puolustaa. Tuolla on niitä jotka heti aloituksessa lähtee "veskan paikalta" turbo päällä hyökkäämään ja sit eka kuti menee maaliin. Sitten yleensä syytetään jotain "n00b" ia (mua) et oon paska. Muutenkin ihme vittuilua koko chatti. Tämmösenä noobina kun missaan sen "helpon torjunnan/maalin" niin tulee kommenttia tyyliin "what a save! What a shot!" Tms.
Joo...itse olen pelannut aika tarkkaan vuoden, siinä meni ne sarjatasot kertaalleen uusiksi jonkun päivityksen myötä (nollautui saavutukset suunnilleen). Aika vaikea nousta ihan tosissaan, pelaan 3vs3 standardia ja solo-standardia. Standardissa siinä kulta-luokan aivan tuntumassa ja solossa hopeassa.
Mitä tuosta nyt voisi sanoa, sitä "noob" -tuubaa tulee sieltä tasaisesti, ei siinä oikein muutakuin ignoorata ja koittaa vaan keskittyä peliin. Vähenee ehkä kun pääsee ylemmäksi ja muutenkin levelit nousee. Itsellä edelleen oppimista niissä korkeissa palloissa, veikkaan, että se nousee ratkaisevaan rooliin, mitä pitemmälle pääsee, koska ne pallot voitetaan siellä korkealla. Jos ei osaa sitä, ei vaan koskaan kerkiä mihinkään ensin. Mutta hakee se vielä itselläkin ja muitakin puutteita on, mutta kuitenkin semmonen perustatsi ihan hyvä ja eritoten pelinäkemys.
Tosta puolustamisesta voisi sanoa, että joo siellä on näitä jotka eivät tajua sitä ollenkaan. Toimivimmillaan se on sellainen kiertävä systeemi, että kun joku nousee sieltä omalta maalilta, niin toinee menee tilalle. Se toiseksi pahin mitä siellä näkee on, kun puolustetaan sitten ihan liian pelokkaasti, eli jäädään kahdella sinne omaan päähän ja yritä nyt sitten yksin saada hyökkäyspäässä jotain aikaiseksi. Pitäisi nousta sieltä taustalta maalille keskityspalloihin oikea-aikaisesti ja sitten kolmas taaempana seiftaamassa omaa päätä (mutta myös niin, että voi tarvittaessa nousta laukomaan ja muiden on sitten älyttävä lähteä paikkamaan omaa maalia, jos näin käy). Rohkealla pelaamisella pystytään pitämään painetta yllä vastustajan päässä, mutta kuitenkin unohtamatta puolustamista.