Rocket League

  • 9 150
  • 46

low prospect

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, support KooKoo & Jokerit
Onko täällä Rocket Leaguen pelaajia? Eilen tuli mielenkiintoinen uutinen että joulukuussa peliin tulee lätkäareenat. Tuossa 50sec kohdalla näkyy peliä jääareenalla ja kiekolla: Rocket League - Mix, Match, and Mutate! | PS4 - YouTube

Pelihän on siis käytännössä futista autoilla joissa on raketit, saatavilla PS4 ja PC.
 

DarkTower

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pool, NHL, MMA, Kärpät
Rocket League? Loistava peli alusta loppuun! Back To The Future ----->
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Hermot menee. Ihme jonneja peli täynnä. Kukaan ei edes yritä puolustaa.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hermot menee. Ihme jonneja peli täynnä. Kukaan ei edes yritä puolustaa.

Näin on. Siinä täytyis joku joukkue perustaa, jotta voisi kunnolla nousta niissä sarjatasoissa. Kun on kunnon kavereita, niin peli käy, mutta sitten tulee turpaan suunnilleen saman verran, kun on vierellä sellaiset uunot, että peli on hävitty jo ennen kuin se alkoikaan.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Näin on. Siinä täytyis joku joukkue perustaa, jotta voisi kunnolla nousta niissä sarjatasoissa. Kun on kunnon kavereita, niin peli käy, mutta sitten tulee turpaan suunnilleen saman verran, kun on vierellä sellaiset uunot, että peli on hävitty jo ennen kuin se alkoikaan.
No siis itse olen niin vähän aikaa pelannut (n. 2 vko), että en ole hyvä tuossa. Silti edes yritän puolustaa. Tuolla on niitä jotka heti aloituksessa lähtee "veskan paikalta" turbo päällä hyökkäämään ja sit eka kuti menee maaliin. Sitten yleensä syytetään jotain "n00b" ia (mua) et oon paska. Muutenkin ihme vittuilua koko chatti. Tämmösenä noobina kun missaan sen "helpon torjunnan/maalin" niin tulee kommenttia tyyliin "what a save! What a shot!" Tms.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
No siis itse olen niin vähän aikaa pelannut (n. 2 vko), että en ole hyvä tuossa. Silti edes yritän puolustaa. Tuolla on niitä jotka heti aloituksessa lähtee "veskan paikalta" turbo päällä hyökkäämään ja sit eka kuti menee maaliin. Sitten yleensä syytetään jotain "n00b" ia (mua) et oon paska. Muutenkin ihme vittuilua koko chatti. Tämmösenä noobina kun missaan sen "helpon torjunnan/maalin" niin tulee kommenttia tyyliin "what a save! What a shot!" Tms.

Joo...itse olen pelannut aika tarkkaan vuoden, siinä meni ne sarjatasot kertaalleen uusiksi jonkun päivityksen myötä (nollautui saavutukset suunnilleen). Aika vaikea nousta ihan tosissaan, pelaan 3vs3 standardia ja solo-standardia. Standardissa siinä kulta-luokan aivan tuntumassa ja solossa hopeassa.

Mitä tuosta nyt voisi sanoa, sitä "noob" -tuubaa tulee sieltä tasaisesti, ei siinä oikein muutakuin ignoorata ja koittaa vaan keskittyä peliin. Vähenee ehkä kun pääsee ylemmäksi ja muutenkin levelit nousee. Itsellä edelleen oppimista niissä korkeissa palloissa, veikkaan, että se nousee ratkaisevaan rooliin, mitä pitemmälle pääsee, koska ne pallot voitetaan siellä korkealla. Jos ei osaa sitä, ei vaan koskaan kerkiä mihinkään ensin. Mutta hakee se vielä itselläkin ja muitakin puutteita on, mutta kuitenkin semmonen perustatsi ihan hyvä ja eritoten pelinäkemys.

Tosta puolustamisesta voisi sanoa, että joo siellä on näitä jotka eivät tajua sitä ollenkaan. Toimivimmillaan se on sellainen kiertävä systeemi, että kun joku nousee sieltä omalta maalilta, niin toinee menee tilalle. Se toiseksi pahin mitä siellä näkee on, kun puolustetaan sitten ihan liian pelokkaasti, eli jäädään kahdella sinne omaan päähän ja yritä nyt sitten yksin saada hyökkäyspäässä jotain aikaiseksi. Pitäisi nousta sieltä taustalta maalille keskityspalloihin oikea-aikaisesti ja sitten kolmas taaempana seiftaamassa omaa päätä (mutta myös niin, että voi tarvittaessa nousta laukomaan ja muiden on sitten älyttävä lähteä paikkamaan omaa maalia, jos näin käy). Rohkealla pelaamisella pystytään pitämään painetta yllä vastustajan päässä, mutta kuitenkin unohtamatta puolustamista.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kannattaa muuten kokeilla niitä erilaisia harjoituksia, mitä peli tarjoaa. Sitä kautta saa aika helpolla toistoja paineettomassa tilassa esim. juuri aerial-pallojen paukuttelemisesta. Aluksi niihin osuminenkin tuottaa tuskaa, mutta jossain vaiheessa alkaa päästä kohdille ja sen jälkeen voi jo opetella osumaan tarkemminkin. Tällainen yli 40-vuotias näppäimistön ja hiiren kanssa pelaava muinaismuistokin on päässyt 3v3 ja 2v2 platinaan asti. Kavereiden kanssa pelatessa kolkuttelee välillä jo diamondin portteja...
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kannattaa muuten kokeilla niitä erilaisia harjoituksia, mitä peli tarjoaa. Sitä kautta saa aika helpolla toistoja paineettomassa tilassa esim. juuri aerial-pallojen paukuttelemisesta. Aluksi niihin osuminenkin tuottaa tuskaa, mutta jossain vaiheessa alkaa päästä kohdille ja sen jälkeen voi jo opetella osumaan tarkemminkin. Tällainen yli 40-vuotias näppäimistön ja hiiren kanssa pelaava muinaismuistokin on päässyt 3v3 ja 2v2 platinaan asti. Kavereiden kanssa pelatessa kolkuttelee välillä jo diamondin portteja...

Itsellä ikää 36, mutta vehkeenä PS4. Mikä sulla on kuriositeettina voittoprosentti? Itsellä on tällä hetkellä 50,5% sain sen hilattua paremman puolelle pikkuhiljaa. 1500 maalia meni rikki hiljattain, tehdyt maalit per peli prosentti 0,86.

Mut joo kyllä niitä ilmapalloja voisi edelleen treenata niillä harjoitusmoodeilla. Niissä ne suurimmat heikkoudet on + en ole oikein koskaan oppinut käyttämään sitä laukausnappia, vaan laukaukset perustuu enemmän vauhtiin ja oikea-aikaisiin osummiin. Olen mielestäni sen myötä keskimääräistä parempi laukomaan sieltä kaukaa, mutta kyllä sitä auton pyöräytystäkin selvästi välillä tarvii.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselläni oli myös aluksi hieman alle 50%, mutta nykyään 56%. Se ei tosin kerro mitään, koska lukemaan eivät tule mukaan kesken lopetetut treenipelit, joita on varmasti useampi sata.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Itsekin tätä tosi paljon pelailen, oma nick Master tasolla, hätyytellään kohta Legendia. Platinum tasollaan täälläkin, pitäisi tosin käydä itsekin harjoittelemassa noita ilmapallo-osumia ja tuota pyörähtämistä.

Ja olinkin ihmetellyt miten moni nousee nopeammin korkealle kuin minä. No, nämä ovatkin painaneet hyppynappai kahteen kertaan...
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja olinkin ihmetellyt miten moni nousee nopeammin korkealle kuin minä. No, nämä ovatkin painaneet hyppynappai kahteen kertaan...

Hah, tällä voi tietysti olla hivenen vaikutusta suoritukseen. Samaan hengenvetoon voisi kai mainita, että jos hyppynapin pitää pohjassa, niin kaara pomppaa korkeammalle kuin pelkällä hyppynapin näpäytyksellä. Tämäkin tuntuu tulevan monelle yllätyksenä.

Youtubesta löytyy vaikka kuinka paljon videoita, joissa opetetaan pelin nyansseja. Sieltä löytyy aloitustekniikat, rotaation perusteet, dribbling jne. Ei tarvi keksiä itse pyörää uudestaan.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Hah, tällä voi tietysti olla hivenen vaikutusta suoritukseen. Samaan hengenvetoon voisi kai mainita, että jos hyppynapin pitää pohjassa, niin kaara pomppaa korkeammalle kuin pelkällä hyppynapin näpäytyksellä. Tämäkin tuntuu tulevan monelle yllätyksenä.

Joo toi tuplapainallus on hyvä tieto. Se vilahti siinä hiljattain niissä tipseissa, mitä tulee sillä välin kun se lataa itse peliin siirtymistä, mutta en ehtinyt katsoa, että mistä se tapahtuu. Toi voi auttaa nostamaan seuraavalle tasolle.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Joo toi tuplapainallus on hyvä tieto. Se vilahti siinä hiljattain niissä tipseissa, mitä tulee sillä välin kun se lataa itse peliin siirtymistä, mutta en ehtinyt katsoa, että mistä se tapahtuu. Toi voi auttaa nostamaan seuraavalle tasolle.
Pitää vaan olla varovainen ettei paina eteenpäin nappia että ei kusahtaisi tuo.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Uuden seasonin alusta on nyt pari viikkoa ja pelattiin kavereiden kanssa 3v3 rankedin sijoituspelit alta pois. Heitti meikäläisen suoraan diamondiin, joten on tainnut ranking kokea jonkunlaisen inflaation viime kaudesta...
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Uuden seasonin alusta on nyt pari viikkoa ja pelattiin kavereiden kanssa 3v3 rankedin sijoituspelit alta pois. Heitti meikäläisen suoraan diamondiin, joten on tainnut ranking kokea jonkunlaisen inflaation viime kaudesta...
Pelaajamäärät varmaan vähentyneet? Itse kyllästyin jatkuvaan vittuiluun kun en ole ihan pro. Ja siihen että osa ei edes yritä pelata joukkueena tai puolustaa yhtään.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pelaajamäärät varmaan vähentyneet? Itse kyllästyin jatkuvaan vittuiluun kun en ole ihan pro. Ja siihen että osa ei edes yritä pelata joukkueena tai puolustaa yhtään.

Tuskinpa ne määrät mihinkään on radikaalisti muuttuneet. Tai sitten olisi todella moni hyvä pelaaja lopettanut. Eilen pelattiin 2v2 sijoituspelit ja voittoja tuli 9/10 ja sijoitus sielläkin Diamond I. Tänään pelattiin muutama matsi lisää ja päädyttiin lopulta Diamond II div I.

Chatin saanee kytkettyä pois päältä, jos muiden turha itkeminen käy liikaa hermoille. Aina nettipeleistä jotain turhia vinkujia löytyy.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mulla kans nousi ranking uuden seasonin myötä, mutta ei oikein menaa riittää into enää jauhaa tätä. Motivaatio ei riitä pelaamaan jatkuvasti random tyyppien kanssa, kun suunnilleen joka toisessa matsissa on aivan avuttomat jannut joukkuekavereina. Omakin peli kehittyisi, jos pelaisi jonkun vakioremmin kanssa, kun voisi kiinnittää huomiota omaan sijoittumiseensa siellä, jos olisi vähän sovittu jotain perusasioita miten pelataan. Täytyy nyt katsoa löytyykö tähän jossain kohti taas intoa, mutta ostin Gran Turismon ja ratin ja polkimet. Siinä pärjääminen on perkele ihan itsestä kiinni, ei tarvi ketään syyttää jos tulee pataan :D.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Mulla kans nousi ranking uuden seasonin myötä, mutta ei oikein menaa riittää into enää jauhaa tätä. Motivaatio ei riitä pelaamaan jatkuvasti random tyyppien kanssa, kun suunnilleen joka toisessa matsissa on aivan avuttomat jannut joukkuekavereina. Omakin peli kehittyisi, jos pelaisi jonkun vakioremmin kanssa, kun voisi kiinnittää huomiota omaan sijoittumiseensa siellä, jos olisi vähän sovittu jotain perusasioita miten pelataan. Täytyy nyt katsoa löytyykö tähän jossain kohti taas intoa, mutta ostin Gran Turismon ja ratin ja polkimet. Siinä pärjääminen on perkele ihan itsestä kiinni, ei tarvi ketään syyttää jos tulee pataan :D.
Lieniskö mitään ideaa pistää pieni JA porukka noihin 3vs3. Olisin itse kyllä heti mukana jos pieni porukka kasataan.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Mä en vaan osaa noita aerial-juttuja. En tajua mikä siinä on mulle niin vaikeaa.
 

Andy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en vaan osaa noita aerial-juttuja. En tajua mikä siinä on mulle niin vaikeaa.

Kokeile youtubesta hakea pari aerial tutorial -videota ja katso josko se siitä avautuisi. Sitten vaan harjoitusta, harjoitusta, harjoitusta. Vaikea siihen on muutakaan hyvää vinkkiä antaa.
 

Draco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Lieniskö mitään ideaa pistää pieni JA porukka noihin 3vs3. Olisin itse kyllä heti mukana jos pieni porukka kasataan.

Joo ilman muuta mukana, mitäs pelikoneita ihmisiltä löytyy, itsellä on PS4. Tai on mulla PC:kin, mutta PS4:llä olen tätä vääntänyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös