Mainos

RMJ 2006

• 12 628
  • 72

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Olisi mukava tavata sievässä maistissa näitä Jatkoaika - tyyppejä RMJ:ssä, niinkuin pari vuotta sitten taisi Ruisrockissa tapahtua? Onko täältä paljon populaa lähdössä?

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Koala kirjoitti:
Olisi mukava tavata sievässä maistissa näitä Jatkoaika - tyyppejä RMJ:ssä, niinkuin pari vuotta sitten taisi Ruisrockissa tapahtua? Onko täältä paljon populaa lähdössä?

Ei onnistu Raumalla, heh..

Vuonna 2002 Jatkoaika Meeting päätyi kahden henkilön miitiksi. Allekirjoittanut ja Blues-fani Nikke tapasivat tällöin noissa merkeissä. Myös humalainen tapparalainen Mazza soitteli, mutta sille asteelle jäi, heh.

Ässä-nimimerkkejä toki tulee tänäkin vuonna bongattua, mutta heitä näkee muutenkin useasti ja monissa eri merkeissä.

Lexa

Jäsen
Jack's wasted life kirjoitti:
Ei voi kun kaiholla muistella vuoden -99 Raumanmeren juhannusta, jolloin osuttiin puoliksi vahingossa asuntoautolla paikanpäälle. Valittiin Poroholman leirintäalue (lisämaksullinen), joka on/oli vastapäätä päälavaa lahden toisella puolella. Festari oli uusi, porukkaa oli sopivasti, meininki oli hyvä, ja varsinkin Poroholman leirintäalueen järjestelyt toimivat hyvin. Plussaa myös siitä, että omia juotavia saa/sai viedä alueelle.

-99 vuoden jälkeen palattiin neljänä vuotena täsmälleen samalle sähköpaikalle, mutta festarien kasvaessa, vuosi vuodelta alkoi homma vituttamaan enemmän ja enemmän. Kai sitä on tullut liian vanhaksi, mutta kyllä itse tapahtumakin alkoi rönsyillä yli äyräiden.
Sunnuntai aamuna festarialueen yllä leijuva tuoksu on kyllä jotain sanoinkuvaamatonta.

Samoilla linjoilla noiden tuntemusten suhteen. Olisikohan ollut vuosi 2002, kun jengiä alkoi ensi kertaa todella olla hieman liikaa. Olisikohan ollut vielä sama vuosi, kun pullotarkastuspiste oli pystytetty ihan lavan viereen ja aina keikan alkaessa liikkuminen tukehtui kyseiseen paikkaan täysin? Myöhempinä vuosina tähän asiaan saatiin parannusta, mutta ihmismäärän yhä kasvaessa jumiutuminen ja jonotus tuli jäädäkseen.

Omien muistikuvien mukaan vuodet 99-01 olivat tämän tapahtuman parasta antia. Liikkuminen on kohtuullisen sujuvaa ja hukatun kaverinkin saattoi vielä vahingossa löytää. Alkuvuosina to/pe päivät olivat melko hiljaisia ja todellinen ryysis oli vain lauantaisin.

Itse kekkerit ovat olleet muutoin mukavat ja ihmiset pääosin juhannusmielellä, mutta jatkuva tilanahtaus pudottaa pisteitä rajusti. Tietysti tämä on mieltymyskysymys, mutta jatkuva "personal space:n" puute nyppii ainakin itseäni vuosi vuodelta yhä enemmän. Tämän takia taidankin suunnata juhannukseksi kaupunkilomalle Intiaan...

Rystylätty

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara,Sympatiat Jyp ja Kalpa
RMJ:n meno

Onko noin,että leirintäalueille ei pääse kuin vasta Torstaina?!Ainakin RMJ:n sivuilla lukee niin.Muistelin,että viime vuonna kaverit menivät sinne jo keskiviikkona.Vai olinko vaan niin humalassa :)?!Heidän leirinsä oli kuitenkin siinä portista noin 200 metriä.Koska tuonne joutuu mennä ,että noin lähelle pääsee?
Ite olin viime vuonna kievarissa ja oli todellinen virheliike!Bussi ei mennyt puolen tunnin välein,kuten ilmoituksessa luki.Nukuin vain viimeisen yön siellä.

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Arnold kirjoitti:
Ei onnistu Raumalla

- "Tule tänne leirintäalueelle!"
- "Mikä niistä?"
- "No tää tääl lavan lähel!"
- "Mikä niistä?"
- "Ota keittoo mukaa!"
- "Missä olet?"
- "Joo joo nähdään kohta!"
- "Mitä?"
- "Ämmii mukaa!"
- "Niin missä olet?"
- "Nähdään! Moro!"
- *tuut tuut tuut*

Sitten kun yrität soittaa, niin kännykkä pois päältä. Lähtiessä soitat, "ei sitte nähtykkää.." "Joo, oli akku loppu ja nainen hallus."

Näin siinä aina käy :)

karhu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Man Utd
Kyllähän nämä festarit ovat sellaiset räkä/remuamisjuhlat parhaasta päästä.Monena vuonna on jo käyty ja väen paljous on todella ruvennut ahdistamaan.Nyt ollaankin erittäin todennäköisesti viimeistä kertaa mukana ellei nyt mitään aivan huippunimiä vaikka ulkomailta ole ensi vuonna.
Positiivistä on kuitenkin ettei tappeluita ole koskaan näkynyt eikä mitään ole varastettu.

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Missähän päin Raumaa kannattaisi katsella tuo Italia-Tsekki, joka pelataan siis torstaina klo 17? Jotain screenillistä baaria siis lähinnä olis hakusessa.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Mazza kirjoitti:
Missähän päin Raumaa kannattaisi katsella tuo Italia-Tsekki, joka pelataan siis torstaina klo 17? Jotain screenillistä baaria siis lähinnä olis hakusessa.
Itse festivaalialueella on luultavasti screeni. Muistaakseni EM-kisoja tuli tiirailtua siitä kallioilta.

Itsehän olen ollut mukana joka vuosi eli tänä vuonna tulee täyteen 8. kerta. Ikinä ei ole väenpaljous ahdistanut, enkä kyllä ole tuntenut itseäni liian vanhaksikaan tai mitään, vaikka seuraavaksi tulee 30 vuotta lasiin ja useana vuotena olen ollut viimeisen illan ihan selvinpäin seuraavan päivän työvuoron takia. Samoin tulee tapahtumaan tänä vuonna. Ehkä minua viehättää RMJ:ssä samantyyppiset asiat kuin Goomissa. Esim. Ruisrockia pidän enemmän koko perheen festarina. Tosin olen ollut siellä viimeksi joskus vuonna -1996 tms. Mutta silloin siellä ainakin oli porukkaa lastenvaunujenkin kanssa. Ja en vain osaa olla humalassa, jos lähistöllä on lapsia (tai vanhuksia). Ehkä minussa on sitten sen verran opettajaa, että täytyy olla esimerkkinä muille. Voisin tähän asiaan paneutua enemmänkin, mutta nyt ei ehdi, kun täytyy mennä nukkumaan.

Mutta sen vaan sanon, että kaverini joutuikin leikkaukseen ja nyt olen menossa Raumalle ypöyksin. Joten ei mulla olis mitään pikku miittinkejä vastaan!

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Mazza kirjoitti:
Kuten Tuuski tuossa kertookin, järjestäjien toimesta on ilmeisesti jälleen tuotu lavan viereen screeni josta matsit näkee. Näin oli ainakin EM-kisojen 2004 aikaan.
Ongelmana tuon matsin suhteen on vaan se että screeni on ns. esiintymisalueella jonka portit avataan torstaina noin klo 17.30. Ensimmäinen esiintyjä kun aloittaa klo 18.00

Raumalla melkein ainut ja paras paikka matsin seuraamiseen screeniltä on tämä baari: http://www.hotelliravintolamaffi.fi/

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
Walton kirjoitti:
Kuten Tuuski tuossa kertookin, järjestäjien toimesta on ilmeisesti jälleen tuotu lavan viereen screeni josta matsit näkee. Näin oli ainakin EM-kisojen 2004 aikaan.
Ongelmana tuon matsin suhteen on vaan se että screeni on ns. esiintymisalueella jonka portit avataan torstaina noin klo 17.30. Ensimmäinen esiintyjä kun aloittaa klo 18.00

Raumalla melkein ainut ja paras paikka matsin seuraamiseen screeniltä on tämä baari: http://www.hotelliravintolamaffi.fi/

juu, kyllä! Maffissa on screeni paikan kokoon nähden suhteellisen hyvän kokoinen ja kaljakin on ollut hyvää!

Vai on Vecchiassa opettajaa? Ei parane sanoa ääneen tai on puoli jussia huutamassa, että "opeta mua!":D *vink*

Perkeles, kun ei oikein vielä itse tiedä ollenkaan, että viittiskös sitä lähtiä vai ei... Olis kuitenkin noin Kaustisten kansanmusiikkifestaritkin tulos ja on kuitenkin sit niin ihqt!

Taidanpa vaan aiheuttaa pahennusta kotona ja rillailla parvekkeella koivuhaloilla makkaraa....

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Huomenna auton keula kääntyy kohti Raumaa siinä yhdeksän paikkeilla. Tuo Italia-Tshekki kiinnostaisi kyllä nähdä, mutta katsotaan nyt onko teltat ja muut siihen mennessä vielä edes kasattuna.

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Huomenna tosiaan minäkin pölähdän Raumalle iltapäivällä. Kitumarketista tarvittavat virvokkeet ja ruokailutavarat jääkaappiin ja eikun tinttaamaan. Tuo ravintola Maffi on muuten 30m päässä meikäläisen yöpymispaikasta, joten tulee takuulla vierailtua. Tosin Italia-Tsekki ei oikeastaan jaksa kiinnostaa, mutta katsotaan nyt.

Vittu tulis jo se ilta, että pääsis sinne yövuoroon ja menis jo se yö, että pääsis jo lähtemään...

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Varmaa se on. Lauantaina iltapäivällä Raumalle lähtö. Mukavaa, kun porilainenkin kerran vuodessa lähtee mielellään Raumalle, heh..

Kuski valmiina, joten ei tarvitse pitää kuin nestetasapainosta huolta. Juhannustanssit, Scooter, Yö ja muutama muu kiinnostavat ja tulee varmaan bongattuakin.

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Hervottomat jonot Raumalla tällä hetkellä ainakin on. Liikenne liikkuu RMJ:lle meneviä teitä hyvä jos metrin tunnissa.

Shittarista hain juuri viinat ja naureskelin hikisenä autossa kituville lösseille.

Kaverin kanssa nimittäin laitetaan kamat kasaan ja pamahdetaan kymmenessä minuutissa pelipaikalle. Kukaan ulkopaikkakuntalainen kun ei luonnollisestikaan uskalla lähteä kiertelemään ympäri kaupunkia, joten jää hyvät kiertoreitit käyttämättä, joita sitten itse hyödynnämme. Prisman valoihin voisi itse asiassa laittaa kojun pystyyn ja myydä viidellä eurolla kiertotieopastusta sakille. Siinäpä sitä business-ideaa. Ajassa säästää meinaan ainakin yli tunnin tällä hetkellä.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Ilmeisesti RMJ on loppuunmyyty. Tosin n. 2000 lippua per päivä jaossa portilta, mutta eivät sisällä leirintää. Näin ainakin kertoo IS .

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Mdawg kirjoitti:
Kaverin kanssa nimittäin laitetaan kamat kasaan ja pamahdetaan kymmenessä minuutissa pelipaikalle. Kukaan ulkopaikkakuntalainen kun ei luonnollisestikaan uskalla lähteä kiertelemään ympäri kaupunkia, joten jää hyvät kiertoreitit käyttämättä, joita sitten itse hyödynnämme. Prisman valoihin voisi itse asiassa laittaa kojun pystyyn ja myydä viidellä eurolla kiertotieopastusta sakille. Siinäpä sitä business-ideaa. Ajassa säästää meinaan ainakin yli tunnin tällä hetkellä.

Mitäs kautta ne muuten ajattaa väkeä sinne? Just sitä hitainta reittiä Cittarin ohi ja sitten kohti Syväraumankatua ja edelleen pelipaikalle? IHME, jos onkin tukossa. Fiksumpi kiertää Pyynpään kautta tai vähän pohjoisempaa vielä. Vai onko tämä spoilausta nyt...?

Walton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
B1 kirjoitti:
Mitäs kautta ne muuten ajattaa väkeä sinne? Just sitä hitainta reittiä Cittarin ohi ja sitten kohti Syväraumankatua ja edelleen pelipaikalle? IHME, jos onkin tukossa. Fiksumpi kiertää Pyynpään kautta tai vähän pohjoisempaa vielä. Vai onko tämä spoilausta nyt...?
Ne ohjaavat tällä hetkellä ainakin kolmesta eri suunnasta.
Turusta päin tulevat ohjataan sataman kautta, Tampereen suunnalta tulevat juurikin tuosta Cittarin ohi ja Porista tulevat Isometsän ja Pyynpääkadun kautta.

Vaikka ohjaisivat mitä kautta tahansa, tukossa on kaupunki kuitenkin.

Mdawg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
B1 kirjoitti:

Jeps, juurikin siitä Cittarin ohi Syväraumankadulle n. 8 valojen läpi ja joka suunnasta puskee autoa.

Pyynpään kautta kiertäminen on juu suositeltavaa, mutta sielläkin ruuhkaa tosin on. Vieläkin nopeampi reitti tosin löytyy, mutta se jääköön salaisuudeksi niin kauaksi aikaa kunnes allekirjoittanut on sen käyttänyt tässä pikapuoliin.

Fiksuimmat tosin asuvat n. kilometrin päässä festarialueelta;)

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Walton kirjoitti:
Porista tulevat Isometsän ja Pyynpääkadun kautta.
Porista päin tulevan kannattaakin harkita lähestymistä jo tiilivuoren kautta. Reitti on vähän pidempi, mutta saattaa nopeuttaa matkaa.

Bone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Buccaneers, Lightning
Mdawg kirjoitti:
Fiksuimmat tosin asuvat n. kilometrin päässä festarialueelta;)

Vielä fiksummat pääsevät juhannukseksi asuntoon, josta on n. 200 m portille :)
Tosin, en lähtenyt sinne. Tiedä jos olisi raumalaisiin törmännyt, hui kauhea.

Dexu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestari 2021
L4E kirjoitti:
Porista päin tulevan kannattaakin harkita lähestymistä jo tiilivuoren kautta. Reitti on vähän pidempi, mutta saattaa nopeuttaa matkaa.

Tai sitten Porista päin tulevien kannattaa kääntyä Porintieltä risteyksestä oikealle, jossa lukee Sorkka 4 ja jatkaa sitä tietä niin kauan kunnes tulee tienhaara oikealle jossa lukee Haapasaari. Sitä tietä ku posottelee jonkin matkaa niin tullaankin jo merirauman ohi syväraumaan, josta ei sitten leirintäalueelle enää juuri matkaa olekaan. Ja sieltä päin ei taatusti juuri ruuhkaa alueelle ole.

Lexa

Jäsen
Dexu kirjoitti:
Tai sitten Porista päin tulevien kannattaa kääntyä Porintieltä risteyksestä oikealle, jossa lukee Sorkka 4 ja jatkaa sitä tietä niin kauan kunnes tulee tienhaara oikealle jossa lukee Haapasaari. Sitä tietä ku posottelee jonkin matkaa niin tullaankin jo merirauman ohi syväraumaan, josta ei sitten leirintäalueelle enää juuri matkaa olekaan. Ja sieltä päin ei taatusti juuri ruuhkaa alueelle ole.

Tätä reittiä kannattaisi käyttää vaikka tulisi muustakin suunnasta. Matkaa tulee tietysti enemmän, mutta aikaa kuluu huomattavasti vähemmän. Olettaisin että nimenomaan haapasaaren suunnasta tultaessa liikenne on kaikkein vähäisin.

Jees. Olenhan sinne minäkin tulossa. 2002 olin ensimmäistä kertaa mukana, eli tämä on nyt sitten viides kerta RMJ:ssä. Eihän tämä mikään erikoinen festari ole, mutta pakkohan sinne on mennä, kun tässä kotikaupungissa järjestetään.

Bändejä voisi ainakin Amorphiksen ja Lordin tsekata tänä iltana. Katsoo sitten mitä ehtii myöhemmin.

Tässä parin tunnin sisään olisi tarkoitus tuonne festarialueelle siirtyä. Sitä ennen voisi yrittää ottaa vähän alkulämpöä oluen voimalla.

Kippis.

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Itse suuntaan Raumalle huomenissa. Tämän päivän esiintyjistä kun ei iske muut kuin Eläkeläiset, joka on nähty kolme kertaa viimeisen kahdeksan kuukauden aikana. Huomenna onkin sitten edessä ainakin Ismo Alanko, Maj Karma, Poets of the Fall, Zen Cafe, Viikate, PMMP ja Indica. Kaikki katsomisen arvoisia.

Mikäs Raumalla on sää tällä hetkellä?

EDIT: Disco Ensemble olikin väärin muistettu.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy