Mainos

RMJ 2006

• 12 628
  • 72

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Olisin tänne lähdössä tänä vuonna, mutta ei ole kokemuksia kyseisestä festivaalista. Onko tämä yksi kusi/sperma/viina - hajuja tuottava remuamisjuhla muiden joukossa, vai pystyykö täällä vetämään tumut ilman jonkun örvellystä korvanjuurella tai lomanmaisuutta esittävien miesten iskuyrityksiä? Saako leirintäalueella nukkua yönsä rauhassa, vai tarviiko nukkua ysimillinen tyynyn alla? Onko olut sen hintaista, ettei tarvitse seuraavalla viikolla vetää näkkileipäkuuria? Onko paikka iso, jottei tarvitse asentaa paikanninta ystäviin?

Jaakko

Jäsen
Suosikkijoukkue
RFC Liege
Aika monena vuona siellä olen ollut. Nuorempa festari oli jees, mutta viime jussina meni hermot ihan totaalisesti. Torstaina porukkaa oli vielä sen verran, että siellä mahtui kävelemään. Perjantaina sitten paloi kiinni ihan totaalisesti. Hirveät jonot joka paikkaan, lavalle kuin kun koitti, niin tilanne meinasi mennä käsistä kun molemmaista suunnista porukkaa tunki. Siinä oli ns Roskilden tapahtumat suhteellisen lähellä. Loppuillan sitten vaan vitutti koko ruuhka ja se, että mihinkään ei mahtunut. Kaljaa sai jonnottaa parikymmentä minuuttia ja vessat tulvi. Fiilikset siinä meni niin, että jotenkin mystisesti onnistuin kääntämään päivä kännin niin, että olin yhden aikaa yöllä ajokunnossa ja päätettiin lähteä kotiin ja seuraavan päivänä mökille.

Kiitokset viellä sille HIFK:n kannattajalle, joka auttoi meitä kantamaan meidän tavaroita autolle yöllä.

mice

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Flames, Juventus, Parma
Taashan tuonne tulee lähdettyä. Viime vuonna en ollut, mutta kuulopuheista päätellen Scooterin keikka oli Mecanossa kaaos. Ihmetyttääkin, että miksi lyödään päätä seinään edelleen. Ainakin rmj:n sivujen mukaan Scooter esiintyy tänäkin vuonna Mecanossa?!?
Järjestäjät ilmeisesti kuvittelevat, että samaa ryysistä ei synny, kun lippujen myyntiä on rajoitettu muutamalla tuhannella.

Mitenkäs, onkos se niin, että enää on kaksi virallista teltta-aluetta festarin puolesta. Eli pääporttien alue ja Kappelinsalmi? Miten muistelen, että niitä aiemmin on ollut kolme neljä eri aluetta? Mihin kaikki ihmiset mahtuvat telttoineen?

Täälläkin vähän sitä ongelmaa, että itse meinasin lähteä aikaisin torstaina ja laittaa teltat pystyyn muillekin, jotka tulevat autolla myöhemmin. Mitenkäs, saiko tuonne Kappelinsalmelle viime vuonna kätevästi vielä auton teltan lähelle, kun torstaina päivällä tuli? Entäs miten tiheässä teltat loppujen lopuksi olivat?

Olisi aika ihkuu, jos viitsisitte jatkossa avata uuden ketjun tämäntapaisia festareitakin koskien. Ei vanhaa tarvi nostaa, uusi on parempi. Uudemmat viestit ja silleen.

Terv.
Moderaattorinne <3

Jindebyne

Jäsen
Itsekkin pohdin kuumeisesti RMJ:hin lähtöä tänä vuonna. En ole koskaan ennen ko. pippaloissa ollut, mutta tänä vuonna sankka joukko ystäviäni päätti ostaa liput tuonne ja meikäläistäkin vähän kutkuttaisi lähteä. Mutta toisaalta en tiedä haluanko mennä sadanmiljoonan jurrisen apinan (mukaanlukien itse) joukkoon katsomaan kun ihmiset oksentavat ja kusevat toistensa niskaan. Vielä kun noista jonoistakin on ollut täällä puhetta, että käpy on leipnut kiinni odotellessa niin vaaka saattaa kääntyä miinuspuolelle, mutta kertokaa ihmeessä ihmiset jos vielä jotain hyvää löydätte! Asiaa tietysti muuttaisi edes yksi esiintyjä jota todella haluaisin nähdä livenä, viime vuonna olisi ollut Junior Jack Mecano Beachilla, mutta silloin olin tietenkin itseulkomailla.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
mice kirjoitti:
Mitenkäs, saiko tuonne Kappelinsalmelle viime vuonna kätevästi vielä auton teltan lähelle, kun torstaina päivällä tuli? Entäs miten tiheässä teltat loppujen lopuksi olivat?
Pienillä järjestelyillä saatiin toki perjantainakin tulleiden autot mahtumaan telttojen viereen, mutta kyllä sinne jonkun kannattaa mennä ajoissa.

Olimme Rauman ilmatilassa torstaina kymmenen aikaan aamulla ja leiripaikalle kesti silti jonottaa melkein neljä tuntia. Jos tuli vasta iltapäivällä, niin joutui odottelemaan vielä helvetin kauan pidempään. Tuo on se päällimmäinen syy, miksi Raumalle ei enää lähdetä. Itsekin joudun torstaina olemaan ainakin puoleen päivään töissä, joten lähtö menisi liian myöhäiseksi. Ihan liikaa porukkaa liian pienelle paikkakunnalle. Ei vaan toimi.

Rosoh

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Leijonat, Mikko Rantanen, Colorado
Trancezz kirjoitti:
Itsekkin pohdin kuumeisesti RMJ:hin lähtöä tänä vuonna. En ole koskaan ennen ko. pippaloissa ollut,

Sama juttu. Kesä2006:sta on tulossa näköjään festarikesä ja myös Raumalle ois tarkoitus lähteä. Onneksi pääsee yhden ystävän majoitukseen = suihku, lakanat, jääkaappi kohtuullisen kävelymatkan päässä.

Lauantaina ihan hyvä kokoelma suomipopin edustajia. Sääli että Yö vetää rakkausonlumivalkoiset la:na eikä vanhempia hittejä.

Humpauttaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ekaa kertaa tulee mentyä tänä vuonna ko. tapahtumaan. Liput on tosin vain torstaiksi, koska muina päivinä ei esiintyjät niin säväytä. Raumalla on kuitenkin suunnitelmana pysyä sunnuntaihin asti dokaamassa. Niin ja majoitushan löytyy kaupungissa asuvan kaverin kämpästä, joten teltta/ruuhka/viittuuntumis -ongelmia sen suhteen ei pitäisi olla.

Eläkeläisiähän sitä tietysti mennään pääasiassa katsomaan, mutta on siellä torstaina muutama muukin tsekattava, kuten CMX ja Strato.

Bailey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse vietin 2001-2004 juhannukset RMJ:ssä ja montaa negatiivista muistoa ei ole jäänyt. Tosin viimevuosina homma on paisunut kuin pullataikina ja tapahtuma on jopa liian iso puitteisiin nähden. Pahin taisi olla vuosi 2002, kun lippuja myytiin aivan liikaa ja suosituimpien bändien keikoilla ei mahtunut olemaan lainkaan. Ei päässyt ulos eikä sisään. Nykyisin lipunmyyntiä on onneksi rajoitettu edes hieman! Parhaimmat muistot taas on vuodelta 2001. Silloin porukkaa oli sopivasti ja ilmat osuivat nappiin. Kaikenpuolin mahtava reissu!

Olisin tänävuonnakin lähteny RMJ:hin, mutta asun senverran kaukana, että kustannukset olisivat nousseet liian korkeiksi.

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
tuuski kirjoitti:
Pienillä järjestelyillä saatiin toki perjantainakin tulleiden autot mahtumaan telttojen viereen, mutta kyllä sinne jonkun kannattaa mennä ajoissa.

Olimme Rauman ilmatilassa torstaina kymmenen aikaan aamulla ja leiripaikalle kesti silti jonottaa melkein neljä tuntia. Jos tuli vasta iltapäivällä, niin joutui odottelemaan vielä helvetin kauan pidempään. Tuo on se päällimmäinen syy, miksi Raumalle ei enää lähdetä. Itsekin joudun torstaina olemaan ainakin puoleen päivään töissä, joten lähtö menisi liian myöhäiseksi. Ihan liikaa porukkaa liian pienelle paikkakunnalle. Ei vaan toimi.

Mä olen aina ihmetellyt näitä ruuhkajuttuja, mistä päin te oikein tulette sinne? Itse olen nyt viitenä vuonna ajanut auton pääparkkipaikalle ja jonottamaan on joutunut noin 30-45 minuuttia jos sitäkään. Ja paikalle on tultu aina siinä 12-15 aikoihin, tänä vuonna ajateltiin kyllä iskeytyä jo 11 maissa pelipaikalle, niin on sitten puoliltapäivin kaikki kondiksessa ja tukevan humalatilan jahtaaminen voi alkaa.

Koala

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ManU, TPS - HIFK 16.03.1999
Koala kirjoitti:
Onko tämä yksi kusi/sperma/viina - hajuja tuottava remuamisjuhla muiden joukossa, vai pystyykö täällä vetämään tumut ilman jonkun örvellystä korvanjuurella tai lomanmaisuutta esittävien miesten iskuyrityksiä? Saako leirintäalueella nukkua yönsä rauhassa, vai tarviiko nukkua ysimillinen tyynyn alla? Onko olut sen hintaista, ettei tarvitse seuraavalla viikolla vetää näkkileipäkuuria? Onko paikka iso, jottei tarvitse asentaa paikanninta ystäviin?

Näihin vielä vastauksia kaivaten.

Yours,

Koala

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Koala kirjoitti:
Olisin tänne lähdössä tänä vuonna, mutta ei ole kokemuksia kyseisestä festivaalista. Onko tämä yksi kusi/sperma/viina - hajuja tuottava remuamisjuhla muiden joukossa, vai pystyykö täällä vetämään tumut ilman jonkun örvellystä korvanjuurella tai lomanmaisuutta esittävien miesten iskuyrityksiä? Saako leirintäalueella nukkua yönsä rauhassa, vai tarviiko nukkua ysimillinen tyynyn alla? Onko olut sen hintaista, ettei tarvitse seuraavalla viikolla vetää näkkileipäkuuria? Onko paikka iso, jottei tarvitse asentaa paikanninta ystäviin?

Pystyy vetämään, iskuyrityksistä en voi sukupuoleni takia sanoa juuta enkä jaata. Olen saanut nukkua rauhassa. Olut on kohtalaisen kallista, omien juomien merkitys korostuu. Paikka on riitävän iso ja väkeä on riittävästi kaverien hukkaamiseksi.

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itse en enää kyseiseen tapahtumaan jaksa lähteä, ei oikein tunnu meikäläisen hommalta mennä siellä pää-osin 18-20v ihmisten seassa.

Esiintyjiä siellä ei ole pahemmin tullut katsottua kun siellä on niin hemmetin moinen tungos että ei mahda mitään kun liikkuu massan mukana.

Jos kaverit hukkaat niin tuuri saa käydä, että toisen löydät sieltä.

En ole itse ollut koskaa teltta-alueella vaan aina black luotti hotellissa, mutta nähtyä leirintä-alueelta että pari telttaa on poltettu. Niin ja serkku pojalta pöllittiin housut jalasta hänen nukkuessaan teltassa.

Jos paljon sataa niin aika kuravelliä on se kuja mitä pitkin mennää portilta lavoille päin.

Epätoivosia iskuyritiksiä siellä kokee varmasti, ainakin jos minä olisin paikalla -nyt en voi tätä luvata.

Mutta kaiken kaikkiaan hemmetin hieno reissu ja jälkiolokin on aina ollut sen mukainen. Rahapussi on aina mennyt tyhjäksi oma budjettini reisuille on kieppunut 500-600een tuntumassa.

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
RMJ

2002: To-Su, teltta, yllättävän vähän tuli artisteja bongailtua humalassa toki sitäkin enemmän
2003: Pe-Su, saarimajoitus, runsaasti bändikatselmuksia ja mukava ryyppyputki
2004: La-ilta, kuski mukana, Juhannus mökillä kunnes kuningasidea lähteä yhdeksi illaksi bilettämään
2005: La-ilta, itse ajoin, selvinpäin vituttaa aina
2006: La?, todennäköisesti tänä vuonna mukaan taas, tosin kuski mukana, joten ryypiskeltyä tulee ja tarkoitus olisi saapua Raumalle jo päivällä, eikä vasta illalla

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Yuppi kirjoitti:
Olen saanut nukkua rauhassa. Olut on kohtalaisen kallista, omien juomien merkitys korostuu.

Lisättäköön näihin:

Nukkumiseenhan ykkösvaihtoehto on pakettiauto, joka parkkiin muutaman kilometrin festarialueen ulkopuolelle tarpeeksi rauhallisen kadun varteen. Kaverilta lainaamaan.

Ja juomista todettakoon, että niitä omia saa siis viedä luvan kanssa sinne, kunhan ei ole lasipulloja. Niiden pitäminen kylmänä onkin tietysti asia erikseen.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Arnold kirjoitti:
2002: To-Su, teltta, yllättävän vähän tuli artisteja bongailtua humalassa toki sitäkin enemmän
Minun vastaava historia kyseisiltä festareilta:

2003: To-Su, odotetun vähän tuli artisteja bongailtua, humalassa toki sitäkin enemmän.

2004: To-Su, odotetun vähän tuli artisteja bongailtua, humalassa toki sitäkin enemmän.

2005: To-Su, odotetun vähän tuli artisteja bongailtua, humalassa toki sitäkin enemmän.

Jätän nämä superörvellysfestarit väliin, sillä vaikka olen juntti, niin jotain rajaa juntteudessakin. Saatanan mereen kusijat...

Lisäksi vielä sellainen juttu, että ei sitä jatkuvaa hälyä kaltaiseni suuri ajattelija meinaa kestää niin montaa päivää putkeen. Tarvitsen edes hetken yksinäisyyttä ja oloa ajatusteni kanssa. Varsinkin lauantaiaamuisin tämä on kyseisillä festareilla tullut ilmi. Illalla sitten on taas jaksanut sitä meteliä paremmin.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
arpa80 kirjoitti:
Niin ja serkku pojalta pöllittiin housut jalasta hänen nukkuessaan teltassa.
Ja multa käännettiin lompakko viime vuonna. Tästä saan tosin syyttää suurelta osin myös omaa tyhmyyttäni.

Kalmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, LäKi, KK-V, PaRa, Suomalaiset NHL:ssä
2004 tuli oltua yhden kaverin kanssa "luksus"-teltassa, joka muistutti roskasäkkiä. To-Su oltiin, ja hauskaa oli.

Viime vuosi meni hyvinkin plörinäksi kolmen päivän lipusta huolimatta, koska olin siellä vain Pe ja La aamun. Syynä a) kaverit, jotka olivat "väsyneitä" armeijasta, eivätkä oikein jaksaneet olla siellä. b) telttapaikka tai vast.

Nyt tarkoitus mennä perjantaiksi sinne, kun kaverit taas keksineet rahoilleen "parempaa" tekemistä kuin mennä festareille kolmeksi päiväksi.

Sisäliitin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Periaatteessa koko paska vituttaa mutta todennäköisesti sinne joutuu menemäänkin. Myyntiin vain 60000 lippua niin aletaan olemaan siinä ja siinä siedettävän rajamailla.

Ryyppyjuhla muiden joukossa, tosin vitusti enemmän porukkaa..

Tuossa eniten ehdottomasti vituttaa se joidenkin ihmisten oikea hehkutus ja se että tahtomattaankin kuulee jo tammikuussa juttua RMJ:stä... "On se niin ihq, hei mä nualin siellä yhtä tosi södee kundii" "Oli ihan vitun siistiii, sammuin telttaan, mun päälle kustiin ja mut raiskattiin" "Mut oli tosi hienoo dokaa kolme niinku ihanaa päivää, aurinko olis siis tosi hot ja ihmiset oli hot ja vittu" Saatana!

Itse todennäköisesti käydään kavereiden kanssa yhtenä iltana ihmettelemässä tuolla kusen joukossa.

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Olin viime vuonna ensimmäistä kertaa RMJ:ssä. Mielikuva festareista oli aikalailla pissis- ja teinipainotteinen, mutta positiivisena yllärinä siellä oli ihan normaalia festarikansaa liikenteessä. Kaiken ikäistä siis.

Vaan enpä ole menossa tänä vuonna, enkä kyllä tulevinakaan, mikäli järjestelyt eivät parane - ja roimasti sittenkin. Se rantakaistale on alueena täysi vitsi tuon kokoisille ihmismassoille, eikä liikkuminen paikassa ollut todellakaan miellyttävä kokemus.

Mutta muuten ihan hubat festarit kyllä kyseessä, ei siinä mitään. Parempiakin tosin on; paljon.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Yuppi kirjoitti:
Mä olen aina ihmetellyt näitä ruuhkajuttuja, mistä päin te oikein tulette sinne? Itse olen nyt viitenä vuonna ajanut auton pääparkkipaikalle ja jonottamaan on joutunut noin 30-45 minuuttia jos sitäkään. Ja paikalle on tultu aina siinä 12-15 aikoihin
Niin en tiedä joutuuko jonottelemaan jos vie auton johonkin parkkipaikalle, mutta telttapaikoille ajettaessa jonot ovat ihan törkeät. Tulimme siis Forssan suunnasta mikä tie nyt ikinä onkaan ja isolta tieltä ihan opasteiden mukaan, en osaa sanoa yhtään sen tarkemmin, vaikka viime vuonna sinne ajoinkin. Oli aika lähellä, ettei auto jäänyt siihen sillalle ja sunnuntaina hakemaan se jostain poliisiasemalta/hinaamolta. Lupa tähän tuli jo auton omistajalta. Kaljaa ei ainkaan kannata autossa kitata.

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Todella ristiriitainen festari, mikä huokuu tämänkin ketjun viesteistä. Kukaan ei oikein tykkää, mutta moni on kuitenkin jälleen menossa. Viimeksi (2004) tuli jo hartaasti luvattua itselleen ettei takaisin ole tulemista, mutta silti olen tänä vuonna taas reippain mielin valmiina matkaan. Ihmisellä on aika lyhyt muisti.

Syy miksi Raumalle on nyt kolmatta kertaa suunnattava, löytyy kanssalähtijöistä. Yksin on vähän huono lähteä jonnekin Himokselle seikkailemaan.

Pikantin lisämausteen tämänkin vuoden RMJ:hin tuo se, että jälleen pelataan jalkapallon arvokisoja. Etenkin -02 oli mahtavaa lähteä suht aikaisin perjantaiaamuna sopivassa nousussa baariin katselemaan Englanti-Brasiliaa. Ja viime kerralla illalla jälleen todistamaan screeniltä englantilaisten katkeraa putoamista kisoista. Festarialueellakin voi seurata pelejä jättinäytöiltä.

Hyvää Raumalla on se ettei tarvitse ainakaan väen vähyydestä murehtia. Viime kerroilla on päässyt myös suht nopeasti pystyttämään leirin (auto+teltta), tuollaisista useamman tunnin jonottamisista ei ole ollut tietoakaan mistä joku aiemmin kirjoitteli.

Miinusta etäisyyksistä, Raumalla saa todellakin marssia sydämensä kyllyydestä festarialueen ja leirintäalueen väliä. Porukkaa on myös aivan saatanasti, paikkakunta tai ainakin festivaalialue on liian pieni sellaiselle väkimäärälle. Olikohan 2002 kun Eput oli la-su-yön viimeinen esiintyjä, ja poistumisruuhkat suorastaan kestämättömät kolmen aikaan aamuyöstä, kun muutenkin jo vitutti seuraavan päivän ajovuoro (se nakki ei tule toistumaan).

Kokonaisuutena kuitenkin ihan hieno tapahtuma tunnelmaltaan. Ja tiedän jo, että se kolme päivää menee taas sellaisessa hujauksessa ettei oikein edes huomaakaan. Viikko enää..

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
juu-u

Onhan sitä itskein tullut oltua paikan päällä joka kerta. Nyt en tiedä vielä, että tulenko paikalle.

Joka kerta asuttu kavereiden luona ja onhan se sauna ja oma grilli aikast kuul juttu, vaikka joutuisikin hieman käveleen.

Tämähän on se juttu, että kun kaikki tututkin on paikalle lähdössä niin miksen minäkin? Tällä hetkellä olen yksinäni menossa provinssiin. Onko mulla sitten vaan paskat kaverit?

Onhan ne semmoset bileet vaan, festarit on sitten erikseen, kuten esim. Provinssi.

Ihan hyvä meininki ja meikäläinenkin on päässyt majavan makuun muutamaan otteeseen, joten ei voi olla huono juhla!!!

Suosikkijoukkue
TPS
Ei voi kun kaiholla muistella vuoden -99 Raumanmeren juhannusta, jolloin osuttiin puoliksi vahingossa asuntoautolla paikanpäälle. Valittiin Poroholman leirintäalue (lisämaksullinen), joka on/oli vastapäätä päälavaa lahden toisella puolella. Festari oli uusi, porukkaa oli sopivasti, meininki oli hyvä, ja varsinkin Poroholman leirintäalueen järjestelyt toimivat hyvin. Plussaa myös siitä, että omia juotavia saa/sai viedä alueelle.

-99 vuoden jälkeen palattiin neljänä vuotena täsmälleen samalle sähköpaikalle, mutta festarien kasvaessa, vuosi vuodelta alkoi homma vituttamaan enemmän ja enemmän. Kai sitä on tullut liian vanhaksi, mutta kyllä itse tapahtumakin alkoi rönsyillä yli äyräiden.
Sunnuntai aamuna festarialueen yllä leijuva tuoksu on kyllä jotain sanoinkuvaamatonta.

Metalwarrior

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Torstaina olisi Stratovarius, Lordi ja Teräsbetoni, joten silloin voisi harkita paikalle tulevansa. Mutta eipä nämä örvellysfestarit muuten enää nappaa. Sauna Open Airissa sentään pääsi melkein lavan eteen, RMJ:ssä jos jollain ilveellä sinne pääsisi niin se tunku siellä on aika järkkyä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy