Mainos

Rmj 2004

• 7 928
  • 56

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Vai että Matti Nykänen ja vieläpä Tapolan Tukevalla Titaanilla ryyditettynä. Moni rokkari on aikojen kuluessa tempaissut saapumalla lavalle komealla muskeliprätkällä. Saas nähdä millaisen sisääntulon Matti suorittaa? Kyörätäänkö äijä lavalle happiteltalla peitetyssä sairaalasängyssä - tiputuspullot telineissä vinkuen/sängyn pyörät kirskuen. Aloitusbiisinä voisi olla vanha Pelle Miljoonan hitti Teho-osaston käytävä on kuuma...

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
No onhan RMJ:ssä näköjään ainakin Mokoma. Oikeastaan ainoa, jonka oikeasti haluan nähdä. No, kai Kotiteollisuudenkin voisi katsoa, jos kelit on hyvät. Mokoma on varmaan aika tiukka live-bändi, mutta ei pidä odotella liikoja, että ei tule pettymään.

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Itsekin uhraan juhannuksen töille, mutta olen silti RMJ:ssä. En kyllä ilmeisesti lähelläkään lavoja. Ja tosiaan jos kelit suosivat kansaa, voi itseä alkaa jossakin määrin tympimään.

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Nopealla katsauksella nämä bändit voisivat tulla kyseeseen. Ohjelma näin alkukaavailuissa menisi jotenkin näin:

TO: The 69 eyes, Kilpi, CMX ja Kotiteollisuus
PE: DJBB, Apulanta, Dingo, Outlandish, K-system, Niskalaukaus
LA: Mokoma, Verenpisara, Frederikkiä vähäsen, Neljä Ruusua.

Nuo haluaisin nähdä, mutta saas nähdä mitä sitten lopulta tulee nähtyä. Ja kyllähän noihin väleihin muutaman bändin saa sovitettua...jos innostusta löytyy. Voipi siltä olla, että kaljateltan ylivoima vie mielenkiinnon, kun pitäis jotain vitun Uniklubia mennä katselemaan..

En jaksa katsoa mistään, mutta mitä nämä nettisääennustukset tietävät juhannuksen säästä? Kädet ristissä toivon, että olisi lämmintä eikä tippaakaan vettä tulisi.
Kyllähän tuota jo alkaa kovasti odottaamaan...

"SAapuUU TAKA-TAKA-TAKATAKA-TALVI!"

TheBlade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Kansas City Outlaws
Viestin lähetti hörkkö
En jaksa katsoa mistään, mutta mitä nämä nettisääennustukset tietävät juhannuksen säästä?
www.foreca.fi, sieltä kattomaan, eli torstaina tulee vettä niin maan perkeleesti, pe jo aurinko kurkkii mutta sataa ja lauantaina sama homma.. perjantaina pitäs olla kuitenkin mukavat lämpötilat sateesta huolimatta..

Itse olen festreilla töissä to ja pe ja sitten lauantaina rillumassa, toivottavasti pääsen perjantaina kattomaan apulannan ja dingon..

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tietääkö kukaan, että onko festarialueella valkokangasta tai mitään, josta voisi seurata jalkapalloa, vai pitääkö mennä lähimpään kuppilaan?

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti Blackie
Tietääkö kukaan, että onko festarialueella valkokangasta tai mitään, josta voisi seurata jalkapalloa, vai pitääkö mennä lähimpään kuppilaan?

- Rmj:llä on hyvät nettisivut, josta tämäkin selviäisi.
Mutta screeniltä näitä pelejä tulee kuulemma Raumanlinna-klubilla, jonne lienee kuljetus festareilta.

Edit: näin se muisti pätkii.

Viimeksi muokattu:

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Blackie
Viimeisimmässä Uusi Rauma- lehdessä Toni Järvinen RMJ-organisaatiosta kertoo, että Otanlahteen tulee päälavan taakse videoskriini, jolla kaikki kolme kisapeliä näytetään. Raumanlinnan Dominossa on puolestaan RMJ:n virallinen "kisastudio", jossa isolta kankaalta voi seurata myös pelejä. Kyseinen ravintola / yökerho on noin kilometrin päässä festarialueelta.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Eino_Mies
Viimeisimmässä Uusi Rauma- lehdessä Toni Järvinen RMJ-organisaatiosta kertoo, että Otanlahteen tulee päälavan taakse videoskriini, jolla kaikki kolme kisapeliä näytetään. Raumanlinnan Dominossa on puolestaan RMJ:n virallinen "kisastudio", jossa isolta kankaalta voi seurata myös pelejä. Kyseinen ravintola / yökerho on noin kilometrin päässä festarialueelta.

Kiitos. On näköjään hyvin otettu meidät urheiluhullut huomioon. Siitä kiitos RMJ:n organisaatiolle!

TommyT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Itseäni ketuttaa kuin pientä oravaa kun en tänne pääse. Olisin vihdoinkin voinut lähteä maakuntamatkailemaan festarien perässä Suomessa! On tuolla nimittäin myös melkoisia ulkomaanstarojakin paikalla!

Nimittäin RMJ:llä on tarjota kaiken peruskivan lisäksi myös legendaarisen Screen-klubin oma teltta, jossa headlinereina ensimmäistä kertaa Suomessa dj-keikalla oleva erinomainen Deep Dish -duo ja perushyvä brittidj Lee Burridge. Plus Screenin vakkarit. Kannattaa käydä kurkkaamassa, vaikka ei sinänsä nappaisikaan.

Olisi ollut kyllä hiton hauska päästä suomifestareille, jossa on perusfestarimeiningin lisäksi vielä itselleni omintakin musiikkia. Deep Dish ja 5,5 tunnin keikka = täydellisyys.

Hitto kun ei vaan pääse mestoille.

-TommyT-

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Viestin lähetti Blackie
Kiitos. On näköjään hyvin otettu meidät urheiluhullut huomioon. Siitä kiitos RMJ:n organisaatiolle!

Tuotatuota, jalkapallo on upea peli, ja EM-kisat penkkiurheilijan kulta-aikaa, mutta älkää nyt helvetti soikoon sanoko, että maksatte jumalattoman kasan rahaa siitä, että pääsette festarialueelle, ja ,menettekin johonkin pubiin katsomassa fudista. Ei silti, jos joku väli, johon ei esiintyjiä tai ainakaan hyviä sellaisia ilmaantuu, niin voisi sitä jonkun pätkän käydä pelistä katsomassa. Se on silti lähes turhaa, kun futispeli ja känni on aika pettämätön yhdistelmä sille, että parin tunnin päästä matsista ei muista kuin maalit, jos edes niitäkään.

Lupaavaa säätä näyttää nyt olevan Porin suunnalla..toivottavasti sama pysyy koko juhannuksen. Huomista odotellessa!

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Kolmas kerta, tynkä kerta

Kaikkea sitä saa mieleensä humalassa. Minä kun ensin elätin toiveita Juhannustöistä. No, niitä ei ollut tarjolla Jussina. Sitten vannoin, etten ole tänä vuonna RMJ:ssä. Kuinkas kävikään?

Lippu tuli hankittua vain yhdeksi päiväksi ja kuningasidea maksaa 40 € muutaman tunnin takia, kun saavuimme paikallekkin joskus klo 19 jälkeen eilen. Tuli ainakin tuttuja bongattua ja ennen kaikkea viinaa juotua. Ai niin, ja Neljä Ruusua ja Darude nähtiin myös Yön seikkalesssa videoscreenillä kauppakatua kiertäessä.

Mecano Beachin yhteydessä olleessa Screenin teltassa tuli vähän aikaa pompittua. Huikeata bass drummia. Tai kuten Darudella oli: "we love bass drum". Kyllä.

Ihan kiva oli tuokin nyt taas nähdä, vaikka tosi tynkäksi jäi. Parempi sekin kun ei mitään. Vaikka loppuaika meni mökillä kaataessa, oli sielläkin hauskaa ja omat jännityksensä.

Ihan kivat pippalot taas, nyt alkaa jo pikkuhiljaa ajatus selkenemäänkin.
Juomaa oli ihan sopivasti, vaikka missään vaiheessa en (onneksi) viime vuoden tapaisissa koomissa ollutkaan.
Kokonaisia keikkoja tuli katsottua Stratovarius, Kotiteollisuus, Niskalaukaus ja Apulanta, ja sitten muita jonkun verran.
Vähälle huomiolle jäi kuitenkin nuo orkesterit, ja pääpaino oli taas ryyppäämisellä ja hauskan pitämisellä muutenkin.

Tulihan pari julkkistakin bongattua; Mokoman laulaja Marko Annala humppalavan lähellä, salkkareiden Kalle, eli Pete Lattu rantakalliolla aika kovassa kunnossa ja muijien ympärillä.
Niin, ja Henry Saari oli eilen koko päivän R n' B cafessa, hänellä riitti kysyntää, kaverini kävi hakemassa nimmarinkin Henkalta, ja sai varsin hienon kuvan, sekä uhkauksen turpaanvedosta muistoksi.

Kivaa oli, on varmaan ensi vuonna taas mentävä, sitä ennen on tsekattava Antti Tuisku RaumRockissa elokuussa :-)

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kotiuduin justiin Raumalta ja hyvät bileet oli. Torstaina en katsonut muuta kuin Stratovariuksen ja senkin näin ihan vaan vahingossa. Olin niin sekaisin, että en tajunnut katsoa Englannin peliä valkokankaalta, vaan menin jonnekin pizzeriaan tuijottamaan sitä. Taisi yksi siellä olevista lisäkseni olla Englannin puolella ja Lampardin tasoituksen jälkeen olin varma, että Englanti tekee toisen perään.

Alunperin menin katsomaan Mokomaa ja Private Linea, mutta kumpaakaan en nähnyt. Private Linen missasin, koska Mur Mur-klubille ei saanut mennä edes muovipullojen kanssa ja mulla oli niitä mukana ihan saatanasti. Huonoin fiilis jäi siitä, että lauantaina päälavalta teltta-alueelle ängenneet ihmiset meinasivat aiheuttaa pahaa jälkeä. Siellä me kaverin kanssa pideltiin naisihmisiä pystyssä, etteivät olisi jääneet jalkoihin. Ei näin!

Reissu oli joka tapauksessa onnistunut, vaikka näin (tai muistan) nähneeni noin viisi artistia. Ensi vuonna uudelleen, jos on siihen mennessä selvinnyt edes tästä reissusta.

Ensimmäistä kertaa RMJ:ssä eikä jäänyt kyllä mitään negatiivista sanottavaa järjestelyjen puolesta. Tai no yksi asia. Nimittäin oma leirimme oli niin vaikeassa paikassa, että oikeinpa kaksi kertaa eksyimme etsiessämme majapaikkaa. Tähän tosin _saattoi_ olla syynä alkoholi, en ole varma.

Jokatapauksessa oikein kivaa oli, meininki oli mitä parhain ja muutenkin koko miljöö oikein viihtyisä. Bändeistä nyt ei jäänyt mitään oikein mieleen kun niitä ei tullut erityisesti seurattua.

Mecano(?) Beach oli hieno mesta ja tunnelma sielläkin ihan katossa ainakin lauantaina siinä aamukolmen maissa.

Propsit lähtee täältä järjestäjille ja kaikille paikallaolijoille, erityisesti 'perusmängimiehelle' ja iki-ihanalle "siskolle".

Jes, tästä on hyvä jatkaa ja ensi vuonna nähdään.

PS. Ruisrock häämöttää ja pelko järjestelyjen kusemisesta hiipii jo nyt mieleen. Turussa olisi niin paljon opittavaa raumalaisilta tässä suhteessa. Ei ruuhkia, ei järjestyshäiriöitä, ei ylipitkiä kaljajonoja, ja kaikilla oli hauskaa. Ainiin, muovipullot ruuls.

hörkkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Uskomattoman upea ja mieleenpainuva juhannus. Bändejä tuli katsottua suunnilleen kaikki joita jo etukäteen suunnitelinkin. Ihan kivoja keikkoja, mutta harva jaksoi kunnolla sykäyttää. YÖ:n keikka oli silti jotain sanoinkuvaamatonta. Tanner aivan täynnä ihmisiä, kaikilla upea fiilis, pimenevä kesäyö, kaunis tyttö rinnalla ja yö soittaa täydellä antaumuksella...Upeaa! Kaiken kruunasi encore: Upeat ilotulitteet, ja Rakkaus on lumivalkoinen-biisin kohdalla ilmaan puhalletut valkoiset paperinpalaset täyttivät koko taivaan saaden aikaan todella maagisen fiiliksen. Hakulinen (taas kerran) osasi upeasti riipiä selkäpiitä.

Toinen upea keikka oli Neljällä Ruusulla, hyviä kappaleita, hyvä show ja hyvä fiilsh.

Screeni oli laitettu mukavasti päälavan juuren, että sieltä pystyi aina käydä tarkistamassa EM-pelien tilanteen. Kieltämättä Ruotsin ja Hollannin rankkikisan ollessa käynnissä "heja Sverige" -huudot kuulostivat varsin kornilta..

Kännisiä ihmisiä riitti, kaikilla oli hauskaa, ja ennen kaikkea minulla oli helvetin hauskaa. Jos ei muuta tule, niin RMJ on todellakin ykkösvaihtoehto ensi vuoden juhannuksen viettopaikaksi. Kunnon päällehän moinen rellestys ottaa, mutta, mutta...

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Muuten hyvä juhannus, paitsi että hukkasin kännykkäni. Noin 9 tuntia luuri ehti olla kenen tahansa käytettävissä, ennenkuin tänä aamuna sain liittymän suljettua. Ja alkoholila ei ollut mitään tekemistä kännyn katoamisen kanssa.. juu eipä.

Frederik on aikamoinen äijä edelleen. Mitä nyt la-illan ensimmäinen setti käynnistyi reilun tunnin myöhässä. Yleisö alkoi ennen keikkaa vittuilla Reetun bändissä heiluneelle Rele Kosuselle ja jotenkin tämän seurauksena muukin bändi poistui lavalta Täysi pellehän se Kosunen on. Lievässä narkoosissa näytti heppu nytkin olleen.

Yö ei pettänyt taaskaan. Samoin Neljä Ruusua upposi tajuntaan kohtalaisen kovaa. Myös juontaja Simo Frangenin jutut jaksoivat välillä oikeastikin naurattaa.

Alex

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Ekaa kertaa paikalla, mutta ei todennäköisesti viimeistä. Loistava meininki koko ajan ja kelitkin sitten lopulta vähintään kohtuulliset.

Esiintyjistä positiivisesti mieleen jäi ainakin Matti Nykänen, Kotiteollisuus, Redrama ja Niskalaukaus. Nykäsen keikalla oli todella hyvä tunnelma, kunnon tungos lavan edessä ja yleisö villinä. Mervin osuus oli kaikista koomisin, kolmen biisin ajaksi taputtamaan käsiä yhteen Matin viereen. Loistavaa!

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
Kiitokset raumalaisille hienoista festareista! Itse olin paikan päällä ensimmäistä kertaa ja mikäjottei voisin osallistua myös uudemmankin kerran. Festarit meni siinäkin mielessä oikein nappiin, että näin jopa yhden bändinkin, nimittäin Yön. Vaikken kuullutkaan kuin 2-3 biisiä, niin täytyy yhtyä ketjun muiden kirjoittajien mielipiteeseen siinä, että kyllähän oli aivan helvetin hienoa soitantaa herroilta.

Kaiken kaikkiaan viikonlopun tapahtumista ainakin Päätalo saisi yhden kirjasarjan verran kerrottavaa, mutta tässäpä joitain seikkoja, joita rauman-matkalta jäi mieleen:

+rahaa ei palanut juuri lainkaan, kun oli omat juomat mukana eikä pääsylippujakaan tullut ostettua. Varsinaisen nerokas juttu oli jättää liput ostamatta, kun ei siellä itse festarialueen sisällä tullut juurikaan hilluttua ja sitten kun sinne oli tarvetta mennä, niin sisään kyllä pääsi...

+tavattiin aivan helvetin asiallisia suomenruotsalaisia turkulaisia! Enpä olisi uskonut, että tuommoisella yhdistelmällä voi löytyä noinkin hyviä tyyppejä. Saatiin tehtyä todellinen trade-of-the-century niiden kanssa, nimittäin miltä kuulostais pallogrilli <==> puolikas vessapaperirulla?!? Meillä jäi siis se rulla... No onneksi heillä oli sen verran paljon ruokaa messissä, että siitä riitti meikäläisillekin. Ruoat sulateltiin jalkapallon merkeissä ja käsittääkseni - lukuisista vaaratilanteista huolimatta - minkäänlaisia materiaalivahinkoja ei aiheutunut läheisyydessä olleisiin ajoneuvoihin. Henkisiä kärsimyksiä sekä henkilöihin kohdistuneita vahinkoja ei lasketa, sillä pääasiassa ne kohdistuivat minuun. Erityisesti jouduin erään blondin tulilinjalle, joka otti asiakseen potkaista minua sanonko-minne (tosin vain pallolla), hyppiä selkäni päällä jne. Onneksi hän oli kuitenkin sen verran kevytrakenteinen ihminen, ettei pysyviä vammoja saatu aikaan. Kaiken kaikkiaan todella mukavia ihmisiä, terveiset vaan heille!

-lähestulkoon ainoa huono puoli reissussa oli se, että kaikki omaisuuteni (lompakko, avaimet, puhelin, mukana olleet vaatteet jne) ottivat ja lähtivät kohti pohjoista ennen kuin oli saanut itseni herälle. Tavarat olivat jo Vaasassa saakka menossa siinä vaiheessa kun sain itseni ylös sängystä. Pikkasenhan se pisti syljettämään, mutta onneksi/toivottavasti ovat sentään tallessa. Tätä ei voi pitää minään vuosisadan kaappauksena, sillä ainoa mitä mulle jäi oli Tunturi-Kiekon verkkatakki!

-minua sanottiin söpöksi. Ei perkele, minä en halua olla mikään söpö mies. Onneksi sen sanoi kuitenkin nainen.

L4E

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauma Luk
Neljää Ruusua lähdettiin veneellä kuuntelemaan ja hienostihan se toimi. Täytyy antaa erikois kiitokset tuosta screenistä, joka oli sijoitettu suoraa merelle päin.

Poliisien toiminta kyllä aiheutti pientä hilpeyttä. Paikalle tuli jos jonkin moista venekuntaa. Osassa oli porukka ihan "saappaat sekaisin" veneessä seisten ja tietenkin pelastusliiveistäkään ei mitään tietoa. Taisivat nuo poliisit olla taas vaan ankkurissa kuuntelemassa musaa :).

Sivuunkirjoittanut ei tietenkään siemaillut paikan päällä olutta kuin lain sallimin rajoituksin :).

Lauantai-sunnuntain välisen yön ilotulitus oli kuulemma upea ainakin mereltä katsottuna, joten sääli etteivät saaneet meikäläistä enää tuossa vaiheessa hereille.

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti zahovic
Ensimmäistä kertaa RMJ:ssä eikä jäänyt kyllä mitään negatiivista sanottavaa järjestelyjen puolesta.

Mulla on kyllä hieman negatiivista sanottavaa järjestelyjen puolesta. Mennessämme katsomaan Tik Takin keíkkaa, kesti tunnin ennen kuin pääsimme portin sisäpuolelle ja kuulimme ainoastaan muutaman biisin. Ei mulle mitään traumoja siitä kehkeytynyt, mutta ikävä homma niille, jotka sen ihan välttämättä olisivat halunneet nähdä. Tämän asian voisi organisoida paremmin ensi vuodeksi.

Tuamas

Jäsen
Viestin lähetti L4E
Poliisien toiminta kyllä aiheutti pientä hilpeyttä. Paikalle tuli jos jonkin moista venekuntaa. Osassa oli porukka ihan "saappaat sekaisin" veneessä seisten ja tietenkin pelastusliiveistäkään ei mitään tietoa. Taisivat nuo poliisit olla taas vaan ankkurissa kuuntelemassa musaa :).

- Eihän liivejä tarvitse päällä pitää ja ainoastaan kuskin täytyy olla alle promillen humalassa. Eli eiköhän nämä kriteerit täyttyneet suurimmassa osassa paateista, raumlaine venejuopottelu kun on kuulemma tarkkaa hommaa.
Itsekin piti veneellä lähteä kattelemaa, mutta toistaiseksi puutteelline navigointitaito jätti tämäntyylisen reissun kuvioista...

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viestin lähetti Blackie
Mennessämme katsomaan Tik Takin keíkkaa, kesti tunnin ennen kuin pääsimme portin sisäpuolelle ja kuulimme ainoastaan muutaman biisin.

Avauduin asiasta jollekin järjestyksenvalvojalle, mutta hän ei kyllä katsonyt minua päinkään.. :) Joka tapauksessa oli outoa, että pääsisäänkäynti varsinaiselle fastarialueelle oli tänä vuonna pahimmassa sumppukohdassa ja taisi noita "kävelykonkeja" olla peräti 4 n. 20 000 ihmiselle. Hermot meinasivat todellakin mennä, kun jono ei liikkunut tuntiin senttiäkään.

Muuten oli kyllä taas perkeleen hienoa. Oli muuten viidennet rmj:t meikäläiselle. -99, -00 ja -01 olin täydet kolme päivää ja -03, -04 hieman vähemmän. Hyvin siellä viihtyy vaikkei musiikki yleisesti näillä festareilla aivan minun makuuni olekaan.

Viestin lähetti Blackie
Mulla on kyllä hieman negatiivista sanottavaa järjestelyjen puolesta. Mennessämme katsomaan Tik Takin keíkkaa, kesti tunnin ennen kuin pääsimme portin sisäpuolelle ja kuulimme ainoastaan muutaman biisin. Ei mulle mitään traumoja siitä kehkeytynyt, mutta ikävä homma niille, jotka sen ihan välttämättä olisivat halunneet nähdä. Tämän asian voisi organisoida paremmin ensi vuodeksi.

Älä jauha. Kyllä me tiedämme, että sinulle Englanti ja Tiktak on kaikki kaikessa. Ässiä unohtamatta. Niin tai Harjavallan omia poikia.

Ei, mutta itse asiaan. Olet varmasti oikeassa tuossa asiassa. Itse olin turvallisesti alueen sisäpuolella Tiktakin aloittaessa, enkä näin ollen huomannut tuollaisia ongelmia. En olisi toki muutenkaan huomannut siinä kunnossa, mutta kuitenkin.

Ja vaikka järjestelyissä jotain puutteita olisin ollut, kuten varmasti olikin, niin hakkaa edelleen 100 - 0 esim Ruisrockin. Muista festareista allekirjoittaneella ei kokemuksia edes ole. Eli tervetuloa kaikki jatkislaiset Turkuun katsomaan miten ne festarit Oikeasti pitää hoitaa, tai sitten ei.

masaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Fc nimetön
tosi on

Ruisrockissa voipi olla hiukan parempia esiintyjiä, mutta Raumalla on varmasti parhaimmat pippalot. Ei mitään vitun marssimatkoja, jotta pääsisi bussin kyytiin, johon maksaa liputkin ihan sairaasti (oliko useampi euro?)

Sumpusta on ihan turha puhua jos ei ollut esim. viime vuoden Ruisrockissa menossa sisään, joka oikeasti kestää ehkä hiukan liian kauan (n. tunnin)

Raumalla meni ittellä pahimmillaan 10 min. ja kun oli panostanut muovipulloihin niin ei kauaa mennyt ja järkkäritkin jopa uskoi!

Maha ei meinaa kestää nuita rientoja oikein kunnolla, mutta tänään iso puntti reeni ja futikset päälle niin johan alkaa paskakin lentää kuin varpusparvi...

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy