Risto Dufvalle potkut?

  • 267 732
  • 1 233

Penaltyfox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Raum Lehvälugo
Mulla ei ole asiaa tähän ketjuun kuin yhden asian verran.
Pelasiko JYP aikanaan mestaruuden todellakin DUFVAN pelikirjalla vai Ahon ?
Alkaa vaan oikeasti epäilyttämään tämä asia ja huolella. Kertakaikkiaan.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ollaanko me tehty 2 maalia yv:llä vieraissa? Ei auta vaikka on Numppa ja Vaha+ NHL-Aaron, niille täytyy antaa ohjetta ja apua ym. Onko nyt tosiaan niin ettei meidän koutsit osaa laittaa tota ylivoimaa kuntoon? Eli niin että se toimii useammin kuin joka 5.nnessä pelissä!
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko seurajohto tosiaan niin sokea, että se haluaa katsella tuollaista paskaa vielä vuosia?

Vittu mitä paskaa tarjoaa päävalmentaja kahden viikon tauon jälkeen.
On sulla yksinkertaiset selitykset. Ei kai muuta voi sanoa. Syyllinen löytyy heti kättelyssä.
Tietenkin se on RD:n, ja hänet palkanneen sokean seurajohdon vika, kun Lukko häviää. Muttta kun tulee voittoja, niin kunnia näistä kuuluu yksinomaan pelaajille.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tietenkin se on RD:n, ja hänet palkanneen sokean seurajohdon vika, kun Lukko häviää. Muttta kun tulee voittoja, niin kunnia näistä kuuluu yksinomaan pelaajille.

Hehheh, tämä on totta. Aina tappion jälkeen RD pitää potkia vattuun mutta voiton jälkeen miestä ei muista kukaan vaan kunnian saa aina joku pari maalia tehnyt lauritukonen
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mulla ei ole asiaa tähän ketjuun kuin yhden asian verran.
Pelasiko JYP aikanaan mestaruuden todellakin DUFVAN pelikirjalla vai Ahon ?
Alkaa vaan oikeasti epäilyttämään tämä asia ja huolella. Kertakaikkiaan.
Niin, kumman pelikirjalla mahtoi voittaa. Jos voitti Ahon pelikirjalla, niin miksi ihmeessä RD ei nyt Lukossa käytä Juha Vuoren pelikirjaa? Jos hän taas käyttää Juha Vuoren pelikirjaa, niin sittenhän me olemme kusessa, vaikka Vuorta pidetään lähes Jumalasta seuraavana ylöspäin mentäessä.

Muuten olen kyllä sitä mieltä että jos ja kun RD kerran on niin paska valmentaja kuin tänäänkin kello 19.43 on Jytylle asia avautunut, niin miksi ihmeessä voittopelien jälkeen kukaan ei tätä RD:n paskuutta mainitse?

Samaa näemmä on yläpuolella pari muutakin palstalaista ihmetellyt.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Hehheh, tämä on totta. Aina tappion jälkeen RD pitää potkia vattuun mutta voiton jälkeen miestä ei muista kukaan vaan kunnian saa aina joku pari maalia tehnyt lauritukonen

Tämä saattaa johtua siitäkin, että ne voitetut ottelutkaan eivät mitään riemunkiljahduksia aiheuta. Peli on jatkuvasti aika kuraa. Joskus joku yksittäinen pelaaja ratkaisee tiukan ottelun, joskus taas vastustaja on vaan huono. Oikeasti, en mä Lukolta hirveästi odota, tässä valmennuksessa. Yhtään tiukkaa kamppailua kärkijoukkueita vastaan ei olla voitettu ja juuri niissä pitäisi valmentajan kädenjälki näkyä ja ilmeisesti näkyykin.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Jokerit voitettiin, Ilves voitettiin, kun johti sarjaa.

No joo Jokerit. Ilvestä en noihin laske. JYP, Kärpät, Tappara ja Jokerit on niitä, jotka pitää voittaa pärjätäkseen. Kaheesti ei mahiksista voi puhua, kun kaiken maailman Rautakorvet pyyhkii jäätä RDn pelikirjalla.
 

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Tietenkin se on RD:n, ja hänet palkanneen sokean seurajohdon vika, kun Lukko häviää. Muttta kun tulee voittoja, niin kunnia näistä kuuluu yksinomaan pelaajille.

Tätä samaa huomiota minäkin olen yrittänyt tänne ilmipanna, mutta se on aika turhaa. Joskus olen miettinyt, että olisinpa minäkin ajatteluissani niin yksinkertaisen simppeli, että aina löytäisin helposti sen syyllisen asiaan kuin asiaan. Lukon tappiopelin jälkeen se olisi tietysti RD.

Ehkä ei kannata jatkaa pitempään. On jo myöhä. Jos huomenna tulee voitto, niin Dufvan virtuaalipotkut siirtyvät taas tuonnemmaksi. Joten koetetaan nyt kestää. On tässä Lukon liigakiekossa kuitenkin oma viehätyksensä;)).
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tätä samaa huomiota minäkin olen yrittänyt tänne ilmipanna, mutta se on aika turhaa. Joskus olen miettinyt, että olisinpa minäkin ajatteluissani niin yksinkertaisen simppeli, että aina löytäisin helposti sen syyllisen asiaan kuin asiaan. Lukon tappiopelin jälkeen se olisi tietysti RD.

Ehkä ei kannata jatkaa pitempään. On jo myöhä. Jos huomenna tulee voitto, niin Dufvan virtuaalipotkut siirtyvät taas tuonnemmaksi. Joten koetetaan nyt kestää. On tässä Lukon liigakiekossa kuitenkin oma viehätyksensä;)).

No totta kai. Esimerkiksi viimeisimmässä voitossamme porin ässistä. Sehän ole pelkästään RDn loistavaa pelinjohtamista. ässien uudella ulkomaanavulla ei ollut mitään osuutta asiaan ? Avatkaa nyt vähän edes silmiänne, tai osoittakaa mulle sellainen voitto-ottelu, joka perustuu RDn oivalliseen taktiikkaan. Nyt tarkoitan valmennusaikaa Lukossa.
 

friikki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kysyn käänteisesti, mitä sellaista RD on Raumalle ja Lukkoon tuonut, että hän edelleen ansaitsee luottonsa/jatkonsa täällä?

Joku vastaa tuohon, että uskottavuutta ja pitkäjänteisyyttä. Kyllä mielestäni Uraman touhu vaikutti pitkäjänteisemmältä ja huomattavasti uskottavammalta kuin tämä nykyinen sirkus. Laitettiin Akatemia kunnolla alkuun, valmennus kuntoon ja pelaajille pitkiä sopimuksia. Tehtiin runkoa huolella. Ja minä varsinkin alussa kritisoin Raulin joukkueen peliä, mutta onneksi se suo kesti vain sen ensimmäisen katastrofikauden. RD taas rakentaa joukkueen palkkasotureihin (nojoo, on niitä Lukossa aina ollut reilusti) ja omiin luottomiehiinsä vuosien varrelta ja tässä kohtaa on vielä täysi arvoitus millainen tulee ensi syksyn rosteri olemaan. Akatemiasta ei enää kukaan puhu. En tiedä miksi ei, mutta RD:n toiminta ei ainakaan nuorten pelaajien kehittämiseen tähtää.

Toinen vastaa kysymykseen, että hienot playoffit ja neljäs sija. Minä vastaan, että hienot pleijarit on sama asia kuin hieno Jokerit-sarja. Se taas on kahden miehen hurmion, Vehanen ja Azevedo, ansiota ja se sytytti lopunkin joukkueen. Omana mielipiteenäni sanon, että viime kauden neljäs sija tuli RD:stä huolimatta, ei hänen ansiostaan. Uskallan väittää, että ilman tanskalaisia änärimiehiä Lukko ei olisi ollut edes sääleissä mukana. Hienot yksilöpelaajat pelastivat kaljun päänahan.

Mutta miettikääpä tuota ensimmäisen lauseen kysymystä.

Lisäksi kerron tässä kohtaa, etten ole illan peliä nähnyt. En kirjoita koska Lukko on eilen hävinnyt, vaan koska täällä on käynnissä keskustelu, johon mielestäni minulla on pohdittavaa annettavaksi. Nuo ajatukset kumpuavat koko nykyisen valmennuksen aikajaksosta ja sen pelillisestä annista. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä ja ei tässä asiassa ole oikeita tai vääriä kantoja. Meikäläinen vaan yksinkertaisesti haluaa nähdä parempaa jääkiekkoa suosikkijoukkueeltaan.
 

Ketunkolo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea FC
Kysyn käänteisesti, mitä sellaista RD on Raumalle ja Lukkoon tuonut, että hän edelleen ansaitsee luottonsa/jatkonsa täällä?

Joku vastaa tuohon, että uskottavuutta ja pitkäjänteisyyttä. Kyllä mielestäni Uraman touhu vaikutti pitkäjänteisemmältä ja huomattavasti uskottavammalta kuin tämä nykyinen sirkus. Laitettiin Akatemia kunnolla alkuun, valmennus kuntoon ja pelaajille pitkiä sopimuksia. Tehtiin runkoa huolella. Ja minä varsinkin alussa kritisoin Raulin joukkueen peliä, mutta onneksi se suo kesti vain sen ensimmäisen katastrofikauden. RD taas rakentaa joukkueen palkkasotureihin (nojoo, on niitä Lukossa aina ollut reilusti) ja omiin luottomiehiinsä vuosien varrelta ja tässä kohtaa on vielä täysi arvoitus millainen tulee ensi syksyn rosteri olemaan. Akatemiasta ei enää kukaan puhu. En tiedä miksi ei, mutta RD:n toiminta ei ainakaan nuorten pelaajien kehittämiseen tähtää.

Toinen vastaa kysymykseen, että hienot playoffit ja neljäs sija. Minä vastaan, että hienot pleijarit on sama asia kuin hieno Jokerit-sarja. Se taas on kahden miehen hurmion, Vehanen ja Azevedo, ansiota ja se sytytti lopunkin joukkueen. Omana mielipiteenäni sanon, että viime kauden neljäs sija tuli RD:stä huolimatta, ei hänen ansiostaan. Uskallan väittää, että ilman tanskalaisia änärimiehiä Lukko ei olisi ollut edes sääleissä mukana. Hienot yksilöpelaajat pelastivat kaljun päänahan.

Mutta miettikääpä tuota ensimmäisen lauseen kysymystä.

Lisäksi kerron tässä kohtaa, etten ole illan peliä nähnyt. En kirjoita koska Lukko on eilen hävinnyt, vaan koska täällä on käynnissä keskustelu, johon mielestäni minulla on pohdittavaa annettavaksi. Nuo ajatukset kumpuavat koko nykyisen valmennuksen aikajaksosta ja sen pelillisestä annista. Jokaisella on oikeus omaan mielipiteeseensä ja ei tässä asiassa ole oikeita tai vääriä kantoja. Meikäläinen vaan yksinkertaisesti haluaa nähdä parempaa jääkiekkoa suosikkijoukkueeltaan.

Omasta mielestäni taas RD nimenomaan on uskottavuutta tuonut enemmän kuin Urama ikinä. Mielipiteitä, tietysti nämäkin.

Akatemia ei loppujenlopuksi ole tuottanut yhtään sellaista pelaajaa, joista Lukko olisi merkittävästi hyötynyt. Kaikki puhkesivat kukkaan muualla, juuttuivat perusjyriksi tai lähtivät Mestikseen. Pitkät sopimukset nuorille oli alunperinkin heikko suunnitelma. On jotenkin järjenvastaista ja kohtuutonta vaatia alaikäistä nuorta miestä sitoutumaan neljäksi vuodeksi opiskelemaan ja kiekkoilemaan Raumalla. Tietysti sopimukset on aina purettu, jos pelaaja on niin itse halunnut, mutta silti. Tuo pitkien sopimuksien taktiikka ei ole kantanut kovin pitkälle.

RD:n palkkasotureista voidaan aina keskustella, koska tässäkin on kyse näkökulmasta. Joku toinen taas näkee asian niin, että Dufva haluaa sellaisia pelaajia itselleen, joiden vahvuudet ja heikkoudet hän tuntee läpikotaisin ja osaa käyttää heitä näiden mukaisesti oikeassa paikassa. Rosteri ensi kaudelle on auki pitkälti, mutta uskon (ja toivon) että toimistolla on kopiokone kuumana ja kaikille, jotka koetaan tärkeiksi palasiksi, kiinnitetään.

En alunperinkään ymmärtänyt tätä akatemiahöpötystä, kun samalla puhuttiin mestaruudesta. Loppujenlopuksi laadukkaan pelaaja-akatemian ja mestaruudesta taistelevan joukkueen yhdistäminen ovat sellaisia temppuja, että harvemmin onnistuvat. Varsinkin nyt, kun eletään kuuden pakin ja 12 hyökkääjän aikaa, on valittava toinen näistä. Mielummin katson Lukon nostavan Äijänsuolla kannua kohti kattoa, kuin akatemiapelaajia nousevan liigakehiin. Tietysti olisi ihan positiivista, että niitä nuoria vastuunkantajia tippuisi tasaista tahtia.

Tätä samaa jargoniaa, että Lukko menestyi valmentajasta huolimatta, kuultiin myös Lukon pronssikeväänä 2011. Silloin kaiken kunnian ja maineen veivät Noronen, Lindgren, Petruzalek ja McLean. Kyllä väittäisin, että Dufva jotain teki merkittävästi oikein, kun joukkue onnistui asennoitumaan selkeää ennakkosuosikkia vastaan sillä mentaliteetilla, että jatkoon on mahdollista mennä. Tuo kolmannen pelin ryöstö Helsingistä tietysti oli se ratkaiseva palanen tässä, mutta täytyy muistaa myös tuo kuudes peli ja sen lähtökohdat. Lukolla viisi pakkia, pakit pääasiassa nuoria ja kokemattomia (Tommila, Viirlas ja Räty. Heidän lisäksi kokoonpanossa Tikkanen ja Honkaheimo) ja silti joukkue onnistui noinkin haastavan tilanteen kääntämään voimavaraksi ja lopulta nousemaan voittoon. Ilman tanskalaisia ei välttämättä oltaisi sääleihin päästy, mutta onneksi kävi näin.
 

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
On sulla yksinkertaiset selitykset. Ei kai muuta voi sanoa. Syyllinen löytyy heti kättelyssä.

Miten niin heti kättelyssä? Lukko on nyt pelannut 11 matsia vieraskaukalossa, ja niistä on kasassa ihan kokonaiset 9 pistettä (max. 33p). Tämä saaga on kestänyt nyt kaksi kuukautta. Mikä tässä kohtaa on heti?

Yksittäisen pelin taakse ei voi mennä kauheasti, koska sattumalla on sen lopputulokseen vaikutusta.

Mutta kahden kuukauden räpellyksen jälkeen luulisi jo sokeammankin näkevän, missä kulkee tällä hetkellä lukkojuna.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tämä saattaa johtua siitäkin, että ne voitetut ottelutkaan eivät mitään riemunkiljahduksia aiheuta. Peli on jatkuvasti aika kuraa.

En nyt jaksa tarkistaa mutta heitetään, ettei yhdenkään Lukon voittopelin jälkeen tämä ketju ole ollut ylhäällä. Miksi näin jos silloinkin peli on ollut scheissea, eikö silloin voiton jälkeenkin pitäisi kiljua RD:n potkuja?

Suosittelen lämpimästi, että Lukko-puolellekin perustetaan oma "Negatiivisuusketju". Tarvetta sille luetun perusteella on ja RD saa olla rauhassa *hymiö*
 

carr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Peter Forsberg
Jos kelailee ketjuja takaisin päin niin RD:lle on vaadittu potkuja jo 1,5 kauden ajan. Osa pitää tätäkin aikaa liian lyhyenä ja potkuja hätiköityinä. Muutamia valon pilkahduksia on ollut, kunnes paluu arkeen on tapahtunut. Jos täällä vaadittaisiin potkuja voiton jälkeen niin siitä vasta riemu ratkeaisi. Kyllä mä ymmärrän että jotkut vaatii potkuja. Peli ei ole kehittynyt juuri mitenkään ja taktisesti RD on vajaa. Ero viime vuoteen on se että meillä on enemmän laadukkaita yksilöitä. Ilman Nhl:n työsulkua meillä olisi eri valmentaja.

Rd ei kuitenkaan tule saamaan potkuja vielä 1,5 kauteen jos lainkaan. Siitä olen eniten huolissani, että jos nykyinen linja säilyy RD:n ajan niin seuraava valmentaja on kusisessa paikassa. Juniorit on lähtenyt muualle peliajan perässä ja nykyiset johtotähdet siirtyy eläkkeelle. Siinäpä sitten taas ollaan kaupoilla ja ihmetellään pitkäjänteisyyttä. Laajamateriaali on turha jos kaikille ei saada pelituntumaa. Se kauden alussa toitotettu rotaatio olisi paikoillaan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On se tietysti niinkin että kannattajilla on oikeus ja velvollisuuskin reagoida asioihin esim. keskustelupalstalla niin kuin keskustelupalstalla on mahdollista tehdä. Eli jos siltä tuntuu niin vaatia potkuja tai olla vaatimatta.

Ei näiden juttujen perusteella kumminkaan mitään päätäksiä tehdä, mutta mielipiteensä saa jokainen julki.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Onhan tässä myös sellainen juttu, että Risto Dufva on Lukossa Liigan kovapalkkaisimpia valmentajia ja silloin tulostakin pitäiso tulla.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sohvapsykologiaa

Näyttää Risto herättävän suuria tunteita puoleen ja toiseen. Itse olen vältellyt tämän ketjun lukemista, mutta nyt oli pakko vähän vilkasta.

Mä olen tullut siihen tulokseen, että Dufva on vaan helkkarin vittumainen tyyppi ja omaa olemattomat sosiaalisen kanssakäymisen taidot. Lukko on pelannut kauden parhaat pelit kun Risto on ollu paskataudissa tai heitetty ulos kesken pelin.

Mulla on itelläni paskamainen pomo ja se kyllä näkyy ajoittain itsekullakin työmotivaatiossa, -tehossa ja tuloksessa.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko&Boca Juniors&Carolina Panthers
Viime vuodesta viisastuneena en vaadi Ristolle potkuja, mutta jotain tuolle pelille on tehtävä. Itselle voitot ovat se tärkein asia edelleen, mutta oikeastaan ensimmäistä kertaa voitetunkin pelin jälkeen päällimmäiseksi tuntemukseksi jäi jotenkinkin epämiellyttävä olo. Niin kauheaa seurattavaa tuo räpellys on. Tämän pyyhkii pois vain ja ainoastaan kannu keväällä, mikään muu ei enää kelpaa tälläisen paskan hyvittämiseksi!
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Viime vuodesta viisastuneena en vaadi Ristolle potkuja, mutta jotain tuolle pelille on tehtävä. Itselle voitot ovat se tärkein asia edelleen, mutta oikeastaan ensimmäistä kertaa voitetunkin pelin jälkeen päällimmäiseksi tuntemukseksi jäi jotenkinkin epämiellyttävä olo. Niin kauheaa seurattavaa tuo räpellys on. Tämän pyyhkii pois vain ja ainoastaan kannu keväällä, mikään muu ei enää kelpaa tälläisen paskan hyvittämiseksi!

Tänään nähtiin malliesimerkki siitä, että joukkueella pitäisi olla pelitaktiikka. Siihen joukkue voisi tällaisissa otteluissa turvautua. Nyt saatiin 2 pinnaa pelkästään yksilösuorituksilla, muuten peli oli pelkkää roiskimista päätyyn. Mitään konstia ei ollut vastata KalPan tiiviiseen puolustukseen. Tällaisella touhulla on ihan turha haaveilla menestyksestä. Lukko ei pelaa ollenkaan joukkueena. Missä helvetissä se robottikiekko on, vai oliko se ollenkaan RDn keksintö ?
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onko Lukossa ollut yhtään valmentajaa jota ei ole vaadittu potkittavaksi ulos? Ikinä? Eihän Lukossa ole koskaan ollut kuin valmentajia jotka pilaa häviömatsien jälkeen pelin ja voittomatsien jälkeen vain yksilöt ovat ratkaisseet peliä. On tämä lystikäs palsta lukea.

Juhaht. Mistä ihmeestä sinä tuon vedät, että on liigan kovapalkkaisimpia valmentajia? Verotiedoista? Koitetaan nyt muistaa, että RD saa palkkaa myös kahdesta aikaisemmasta seurasta. Näin ollen todellista palkkatasoa ei taida tietää kuin toimiston väki ja RD itse. Vai muuttaako tuo kolmelta työnantajalta saatu iso palkka valmentajan automaattisesti maailman parhaimmaksi? Tällöinhän kannattaisi laittaa vielä enemmän palkkaa RD:lle menemään ja menestys olisi taattu.
 

The #77

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, KeuPa HT, Tornado Luxembourg
Onko Lukossa ollut yhtään valmentajaa jota ei ole vaadittu potkittavaksi ulos? Ikinä? Eihän Lukossa ole koskaan ollut kuin valmentajia jotka pilaa häviömatsien jälkeen pelin ja voittomatsien jälkeen vain yksilöt ovat ratkaisseet peliä. On tämä lystikäs palsta lukea.

Ei varmastikkaan ole ollut, mutta Ralen kausilla peli sentään näytti ajoittain hyvältä tai jopa erittäin hyvältä. Riston aikana olen nähnyt maksimissaan 10 hyvää peliä joukkueelta, loput ovatkin olleet selviä yksilöiden voittamia otteluita.

Tietysti yksilötkin kuuluvat joukkueeseen, mutta se, että kentällä Vahalahti tai Azevedo tekee 3 kaappia ja Zapolski tai Vehanen seisoo päälaellaan ja torjuu 50 koppia/ilta ei tee siitä hyvää peliä joukkueelta. Tämän hetkinen on sitä samaa, mitä oli jo viime syksynä. Erään suomalaisen jalkapallovaikuttajan sanoja mukaillen: "Eteenpäin ei olla menty".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös