Montakohan kertaa olen ottanut esille sen faktan etta RD ei saanut haluamaansa joukkuetta. Han antoi lukon johdolle listan pelaajista joita halusi, ja ennen kauden alkua totesi etta meilta puuttuu kokonaan ykkoskentta.
Dufva sai joitain haluamiaan palasia, lahinna nuo koiraketjut siihen uskoon mita halusi, mutta han on joutunut kayttamaan niita jatkia karkiketjuissa.
RD kertoi ennen kauden alkua, että kaikkia haluamiaan pelaajia ei koskaan voi saada, mutta on tyytyväinen tilanteeseen. Lisäksi totesi, että käytettävissä on vielä 200 000 -300 000 euroa (2,6 miljoonan pelaajabudjetti) jolla voidaan vahvistuksia hankkia jos tarvetta ilmenee. Nuo vahvistukset hankittiinkin myöhemmin.
Muut liigajoukkueet eivät siirtorajan kynnyksellä löytäneet vahvistuksia, mutta Lukon haaviin uivat yli 20 maalia parhaalla kaudella paukuttanut Ahtola, Änäri-tason pakki Jurcina ja kokenut+taitava sentteri Straka.
RD sai lisäksi todella paljon haluamiaan vanhoja tuttuja luottoratsuja. Lukossa viilettävät nyt RD:n tutuista Kovanen, Ahtola, Ilomäki, Räty, Koskenkorva, Riska, Koskinen. Mielestäni tuossa on kiitettävästi saatu hankittuja valmentajan tuttuja pelaajia, jolloin valmentajalla pitäisi olla helppo työ ajaa pelikirja sisään.
Vai ei Lukossa ole tuloyksikön pelaajia? Lukon yläpuolella olevissa joukkueissa pelaa 1-2 ketjussa esim. seuraavia nimiä: Kolehmainen, K. Kapanen, Saarinen, Piitulainen, Rissanen, Rendulic, Palola, Aarnio, Järveläinen, Niemi, Elo, Uusikartano, Jaatinen, Lahti, Wärn, Leinonen, Tyrväinen, Rask. En itse näe, että Lukon tulosyksikön pelaajat kalpenevat tuossa paperilla. Onko sinusta tuossa merkittävää eroa?
Riska muuten pelasi tulosyksikössä+ylivoimalla, vaikka Juutitkin olivat joukkueessa. Itse uskon, että RD+Riska olivat jo ennen kautta sopineet tuosta lisääntyneestä vastuusta. Muuten tuota ei voi selittää millään.
Nuo mainitsemasi koiraketjut ovat pettäneet kuitenkin pahiten. Lukon avainpelaajat ovat tehneet hyvät tehot, mutta koiraketjut sähisevät nollilla ja omissa kolisee. Esim. RD:n luottoratsu Koskenkorva on pakkasella 15 astetta, mikä on murheellinen lukema ja on niitannut 1 maalin, senkin vahingossa jalallaan.