Ristiriitaisia mainoksia?

  • 4 086
  • 42

Tuamas

Jäsen
Lyhyt tarina erään mainoksen takaa.

Olipa kerran kotimainen yritys joka päätti tehdä mainoksen lanseeratakseen uuden innovaationsa.
Mainostoimisto väänsikin sitten markkinointiosaston kanssa yhteistyössä varsin mainion humoristisella sävyllä maustetun pätkän.
Mainos tehtiin yli vuosi sitten, budjetista ei viitsitty pistää rahaa mainosta varten, joten sitä ei esitetty.
Tuossa jokin aika sitten mainos esitettiin kerran, jotta se pääsisi voitto-gaalaan, jonne se pääsikin. Kyseinen mainos voitti jonkun sarjan tms. ja nyt kyseinen mainos pyörii maikkarilla parhaaseen katseluaikaan ja mainoksen tilannut yritys ei ole tiettävästi vielä joutunut maksamaan penniäkään...

Arvatkaahan mikä mainos on kyseessä. Pyörii usein, ihan hauska ja mainostaa aika arkista tuotetta.
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Viestin lähetti Tuamas
Olipa kerran kotimainen yritys joka päätti tehdä mainoksen lanseeratakseen uuden innovaationsa.
Mainostoimisto väänsikin sitten markkinointiosaston kanssa yhteistyössä varsin mainion humoristisella sävyllä maustetun pätkän.
Mainos tehtiin yli vuosi sitten, budjetista ei viitsitty pistää rahaa mainosta varten, joten sitä ei esitetty.
Tuossa jokin aika sitten mainos esitettiin kerran, jotta se pääsisi voitto-gaalaan, jonne se pääsikin. Kyseinen mainos voitti jonkun sarjan tms. ja nyt kyseinen mainos pyörii maikkarilla parhaaseen katseluaikaan ja mainoksen tilannut yritys ei ole tiettävästi vielä joutunut maksamaan penniäkään...

Arvatkaahan mikä mainos on kyseessä. Pyörii usein, ihan hauska ja mainostaa aika arkista tuotetta.
Vihdoinkin WC, johon ***** ei tartu?
 

Dave

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Kaksi mainoksissa ärsyttävää asiaa

1. Pesuainemainokset

Niin kauan kuin muistan, on mainostettava pesuaine ollut aina ensimmäinen, joka puhdistaa kaiken. Vanhat jättävät aina jonkun hankalan mustikkatahran tai vastaavan, mutta uusimmalla lähtee varmasti kaikki. Aivan turha olettaa, että viimevuotinen pesuaine puhdistaisi kaiken. Tätä on kerrottu minulle jo n. 15 vuotta.

2. Suhtautuminen miesten/naisten esineellistämiseen/hyväksikäyttöön

Naisia ei saa edes huumorin varjolla esineellistää mainoksissa. Kaikki muistavat taannoisen Panu-tyttöjupakan. Isotissinen nainen ei voi mainostaa maalia, saati että maalaisi taloa. Näin se vain on, en tiedä miksi.

Miehiä esineellistetään koko ajan. Esimerkkeinä Petri ”Elmo” Keskitalon katonrakennusmainos, jossa emäntä ja naapurin emäntä rinnastavat Elmon ja katon, tai kukkalannoitemainos, jossa emäntä rinnastaa talon isännän ja huonekasvit toisiinsa. Törkein on kuitenkin Axe-mainos, se hissijuttu.
Välinpitämättömän näköinen jäpikkä, jolla on Axea voideltuna kainaloihin, seisoskelee hississä, kun sisälle astuu nuori tyttö, joka sekoaa täysin Axen tuoksusta. Seuraavalla oven aukaisulla hän asettelee virnistellen hametta paikalleen poitsun nojatessa hissin nurkkaan taju pois, tukka sekaisin ja vaatteet repsottaen. Sisään astuu seuraavaksi versiosta riippuen joko toinen samanlainen nuori tyttö, vanha mummo tai nahka-asuinen koppalakkihomo, kaikki merkitsevästi virnistellen. Suomeksi sanottuna tyttö raiskaa pojan ja seuraava tulija jatkaa peijaisia puolustuskyvyttömän raukan kimpussa. Edes hyvän maun rajoja hipova hampurilaisen kinky-klubin isännältä näyttävä homoäijä ei ole saanut ketään loukkaantumaan, niin hauska mainos on. Vai onko? Vaihdetaanpa pojan ja tytön paikat päittäin: parfyymista seonnut heppu poistuu hissistä hymy huulilla sepalusta kiinni laittaen tytön lojuessa nurkassa vaatteet revittynä taju kankaalla. Jokohan edes muutama feministi kiipeäisi barrikaadeille?

Entä jos sen kesämökkinsä pihalla munasillaan kirmailevan äijän tilalle vaihdetaan 20-vuotias alaston nainen? Pointti on varmaan selvä: alaston mies = hauskaa, alaston nainen = myymistä seksin avulla. Sikäli hassua, että luulin ainakin vuoden katselleeni Lotto-mainosta, kunnes selvisi että mainostaja onkin Sonera. Se, miten Soneran tuotteita käyttämällä voi äkkirikastua, on ainakin minulle jäänyt arvoitukseksi, päinvastoin laskuja putoilee vähän väliä.

Lopuksi selvennän, että minä en loukkaannu mainoksista enkä ole tosikko. Ärsyttää vain joidenkin ihmisten putkinäkö siinä, mikä on huumoria ja mikä mautonta.

Joo, alkais jo play offit…
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Entäs ne puhdistusaine ja -väline mainokset sitten? Näytetään, kuinka pikkuisen dipataan puhdistusainetta luutuun, ja sitten pyyhkäistään kaakeli- tai parkettipintaa jossa on useamman sentin pölykerros päällä. Ja ai että tulee puhdasta ja tuoksuvaa!

Kuka muka antaa siivouksen odottaa niin kauan, että joka paikassa on tuuman verran pölyä? Eiköhän pelkkä vedellä kostutettu märkä rätti tekee ihan saman verran puhdasta jälkeä semmoisissa punkkipesässä...
 

Andrej

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Tykki
Kuka muka antaa siivouksen odottaa niin kauan, että joka paikassa on tuuman verran pölyä?

Viheltelyä, poispäin katselua, vaivautunutta vilkuilua ympärilleen...

Itseäni ärsyttävät öljymainokset. Se viskibasso joka lukee mainostekstiä kuulostaa jotenkin ahdistavalta. Sama kaveri on varmaankin myös muutamassa partavesimainoksessa.

Kinder Buenon ns. kiljaisumainos on taas musiikillisilta ansioiltaan ärsyttävyyden kärkipäässä.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Laulaen: "sun keittiös on koko maailma... sun keittiös on koko maailma...."
Puhuen: "sun keittiös on koko maailma...ja sen aurinko on... Eldorado!"

Siinä vasta ärsyttävä mainos, jota sitten hoilaan loppuillan.
 

Tykki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Daven pointtia sivuten

Nykyään on niin kovin humoristista esittää mainoksissa nainen terävänä, nokkelana ja taitavana ihmisenä, kun taas saman mainoksen mies on tyhmä, tumpelo ja täydellinen nahjus.

Ainakin minuun tehoaisi paljon paremmn, jos kerrankin joku uskaltaisi tehdä mainoksen päinvastaisilla roolituksilla. Edes joskus.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Sieltä ja täältä

Miksi ylipäänsä mainosten oletettu hauskuus tulee nykyään usein siitä, että joku on tyhmä tai jotenkin muuten vain surkea. Pitääkö jonkun aina olla tyhmä, että muut tulisivat hyvälle tuulelle?

En tunne olevani erityisen tosikko tai edes moralisti, mutta välillä oikein ärsyttää, kun joka paikkaan pitää lykätä jotain seksiin liittyvää tai muuten vaan seksististä ajattelua. Kärsii kohta inflaation koko seksi ja sukupuolten välinen hieno aistillinen lataus.

Daven esittämä Axe-mainos on joistakin kenties hauska, minusta lähinnä vain mauton. Kukakohan kaikki noin raiteiltaan saavaa kiihoketta haluaa ostaa? Ja ihan oikein, jos kyseessä olisi hissiin kellistetty nainen, mainos olisi jo aika päiviä saanut jonkun äänekkäästi pillastumaan.

Ehkä olen liian myötätuntoinen ihminen, kun joidenkin mainosten hahmojen kohtalo oikein korpeaa. Joulun aikaan se isä, joka osti kännykän ilman liittymää ja nettiliittymän ilman konetta. Hyvin mielin antaa lahjan, ja mikä on lopputulos... Entäs se naiselle kukkapuskaa vienyt mies. Paikalla onkin toinen mies, joka härski paskiainen sieppaa vielä sen kukkapuskankin ns. omiin nimiinsä.
 
Viimeksi muokattu:

Tatzka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Sieltä ja täältä

Viestin lähetti Patarouva
Miksi ylipäänsä mainosten oletettu hauskuus tulee nykyään usein siitä, että joku on tyhmä tai jotenkin muuten vain surkea. Pitääkö jonkun aina olla tyhmä, että muut tulisivat hyvälle tuulelle?

En tunne olevani erityisen tosikko tai edes moralisti, mutta välillä oikein ärsyttää, kun joka paikkaan pitää lykätä jotain seksiin liittyvää tai muuten vaan seksististä ajattelua. Kärsii kohta inflaation koko seksi ja sukupuolten välinen hieno aistillinen lataus.

Daven esittämä Axe-mainos on joistakin kenties hauska, minusta lähinnä vain mauton. Kukakohan kaikki noin raiteiltaan saavaa kiihoketta haluaa ostaa? Ja ihan oikein, jos kyseessä olisi hissiin kellistetty nainen, mainos olisi jo aika päiviä saanut jonkun äänekkäästi pillastumaan.

Ehkä olen liian myötätuntoinen ihminen, kun joidenkin mainosten hahmojen kohtalo oikein korpeaa. Joulun aikaan se isä, joka osti kännykän ilman liittymää ja nettiliittymän ilman konetta. Hyvin mielin antaa lahjan, ja mikä on lopputulos... Entäs se naiselle kukkapuskaa vienyt mies. Paikalla onkin toinen mies, joka härski paskiainen sieppaa vielä sen kukkapuskankin ns. omiin nimiinsä.

Niinpä pitkälti samaa mieltä ja mikä surullisinta monen ihmisen paras ellei ainoa ilo on vahingonilo, ainakin aidoin.
 

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti railwayman
HPK:lla taitaa mennä todella mukavasti jos Thaspotin suurimmat huolet ovat naisille suunnattujen mainosten paikkaansapitävyys.
Mutta miten huonosti mahtaakaan mennä HIFKillä, kun uusimman Garnier Synergie Pure-mömmön (mitälie sillä sitten tehdäänkään) lehtimainos alkaa sanoilla 'Föönille kenkää! Kaikki hankinnat on ollu aivan surkeita! Onneks liiga on suljettu...'
 

93

Jäsen
Tuli tossa mantsan esseetä "tehdessä" (tein Vilénit) mieleen Remonttiryhmän ja Risto Kuisman parin vuoden takainen mainos, jossa komeili "Ripen" pärstä helvetin vihaisella ilmeellä varustettuna ja vieressä teksti "Nyt pannaan Suomi remonttiin, PERKELE!". Kukaan ei sitten muistanut kertoa mainostoimiston heeboille, ettei remonttiin paneminen tarkoita välttämättä samaa kuin esimerkiksi remontoiminen ja lopun voimasana vielä vahvistaa käsitystä siitä, että kyse on nimenomaan särkemisestä. *lyhyitälauseitalyhyitälauseitalyhyitälauseitalyhyitalauseita* Nauroin paljon. En naura yleensä. Tyhmä mainos. Ruma mies. Vitun Pitkä. Taas ehdit. Sul on tylsä ystä. Tai parempi, et jätän sa. Ai miten niin? No koska. Ai se biisi? Homma?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Helinkopteri


Anteeksi vaan ME käytämme kyllä fairyä, että silleen!

Nyt on pakko vastata ihan vaan jo playoffit mielessä:

No, se on varmaan tamperelainen tapa valmistaa kahvi fairyyn. Kyllä minä ainakin saan maukkaamman kahvin ihan vedellä ja Juhla Mokalla....kaippa se tuo pikantin maun se fairy...

Että silleen....
 

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jumalauta, kylläpäs lävähti ruutuun semmonen mainos tossa mtv3:lla Poltergeistin mainostauolla, etten ole ennen nähnyt. Alastomia ihmisiä tanssi, temmit heilu, tissit tutisi ja tussut vilisi. :eek:

Jotain levyä tais mainostaa?
 

avs

Jäsen
Suosikkijoukkue
Colorado Avalanche
Eldorado, heh...

Tulipahan vaan mieleen, että kuka on kuullut Leevi and the Leevingsin Eldorado-kappaleen. Oli meinaan nauru herkässä kun kuulin lauseen "..ja sen sydän on ELDORADO" ekan kerran (vai miten se meni?)
Uusi HN:n pleijari-mainos oli kyllä hauska ainakin ekalla kerralla.
 

McBean

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bruins, Noutajat, Scarborough FC
Mainosten ärsyttävyydestä

Pitkäaikainen ykkönen on tällä saralla Werthers Orginal Kermakaramellit, tuo dubbauksen mestariteos.

Viimeaikainen hitti -tutusmolekyylien äkillisessä lisäämisessä on mainos, jossa palovaroitin alkaa "laulamaan".
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti Prookie
Jumalauta, kylläpäs lävähti ruutuun semmonen mainos tossa mtv3:lla Poltergeistin mainostauolla, etten ole ennen nähnyt. Alastomia ihmisiä tanssi, temmit heilu, tissit tutisi ja tussut vilisi. :eek:

Jotain levyä tais mainostaa?

Samainen mainos tuntuu tulevan aina SubTV:llä Conan O'Brienin jälkeen (ennen räsypokkaa vai mikä nyt olikaan), siis illalla puoli kahdentoista jälkeen. Onpa aika uskomatonta menoa...

Kyllä meinasi mennä iltapala kurkkuun, kun ensi kertaa tuon näin.

Saapa nähdä, kauanko menee, ennen kuin feministimoralistit yms. kieltävät ko. mainoksen.
 

Rocco

Jäsen
Viestin lähetti Crick
Tää menee nyt vähän ohi aiheesta, mutta tietääkö joku, että mikä biisi soi siinä puolustusvoimien uudessa mainoksessa? Siinä se nainen kävelee eteenpäin.

En tiedä mutta oletan että on tehty ihan vain mainosta varten. Hyvä mainos ja tarttuvan ärsyttävä teknorenkutus. Kysy osoitteesta www.mil.fi
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös