Ristiriitaisia mainoksia?

  • 3 836
  • 42

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Eilen katsellessani TV:tä osui silmääni taas kerran mainos, jota voi hyvällä syyllä epäillä suuremman luokan kusetukseksi. Mainoksessahan mainostettiin uutta kestävämpää huulipunaa, joka ei leviäisi niin kuin vanhat punat. Vaikka olen (herras)mies enkä kauheasti kyseisistä tuotteista ymmärrä, niin tämä todella pisti silmään. Mainostajan tuotetta lyötiin läpi seuraavalla tavalla; kaksi paperipalaa oli pöydällä vierekkäin. Toisella papereista oli levitetty vanhaa huulipunaa ja toisella sitten sitä uutuus-huulipunaa. Sen jälkeen kamera kuvasi ylhäältäpäin paperipaloja, kun naisen sormi hankasi vanhaa huulipunaa ja se levisi. Tämän jälkeen nainen hankasi uutuus-huulipunaa, mutta kas kummaa, uusi huulipuna ei levinnyt tippaakaan!
Kysymys kuuluukin, että hankasiko mainoksessa esiintynyt sormi vain vanhaa huulipunaa, mutta uuden kohdalla sormi ei edes koskaan osunut paperiin, jossa huulipunaa oli? Tämän tempun mahdollistaa ylhäältäpäin kuvattu kuva. Naisetkin voivat vastata kysymykseeni: Onko kyseinen mainos kusetusta?

Toinen esimerkkini koskee myös naistentuotteita ja nyt siirrytäänkin rohkeasti terveyssiteisiin. Allways on aina mainostanut tuotteitaa markkinoiden parhaina ja mistä minä tiedän vaikka ne paikkansa todella täyttäisivätkin. Allwaysin mainoksissa sen sijaan on tullut esiin todella suuri ristiriita. Ennen heidän mainoksissaan on aina ollut "joku muu terveysside" ja "Allways". Tämä "joku muu terveysside" ei ole koskaan ollut kuiva, mutta Allways sen sijaan on aina ollut täysin kuiva, eikä siitä ole mainoksessa jäänyt "jälkiä" mihinkään.

Silmäni aukesivat kuitenkin mainoksessa, jossa Allways kilpaili "uuden Allwaysin" kanssa. Uuden tuotteen toimivuus todistettiin seuraavasti; jakkaralla on "vanha Allways" ja "uusi Allways". Kun siteisiin on kaadettu nestettä menee nainen seisomaan siteiden päälle hetkeksi, jonka jälkeen hän kävelee kiiltävää lattiaa pitkin muutaman askeleen. Nyt, yhtäkkiä, vanhasta Allwaysistä jääkin kosteita jälkiä lattiaan! Uusi Allways on sen sijaan täysin kuiva ja lattia jää puhtaaksi.

Kysymys kuuluu, että onko meitä kusetettu millä seuraavista tavoista:
A.) Vanha Allways ei olekaan ollut "pitävä" väitteistä huolimatta!?
B.) Uusi Allways on vanha Allways ja vanha Allways "joku muu side"?


Tekemisen pula tänä päivänä on kova, joten jotain piti tähän päivään keksiä, joten laittakaapa lisää ristiriitaisia mainoksia! Tai mainoksia, joissa ihmisiä mielestänne kusetetaan (eikö ne kaikki mainokset kuseta?)!

Naiset saavat ojentaa, jos olen kirjoittanut jotakin hölmöä...
 

Voittaja

Jäsen
Tämä nyt ei liity millään tavalla mainoksiin, mutta hieman huolestuttaa ThaSpotin kiinnostus kyseisiä mainoksia kohtaan..
 

pokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Minnesota Wild, Manchester United
Viestin lähetti Voittaja
Tämä nyt ei liity millään tavalla mainoksiin, mutta hieman huolestuttaa ThaSpotin kiinnostus kyseisiä mainoksia kohtaan..

Niin:) Mainoksiahan tulee katseltua telkasta vaikkapa Kiekkoyön tauoilla ja väkisinkin niitä sitten katsoo vähintään samalla antaumuksella, kuin itse kiekkoyötäkin. Tuo huulipunamainos mietitytti itseäni, mutta tuon terveysside-hässäkän otti puheeksi tuo minun parempi puoliskoni, joten voitte huokaista helpotuksesta. :D Tapanani ei ole kytätä naistenmainoksia televisiosta....tai mistä sitä tietää, vaikka sisälläni asuisi vielä utelias lapsi...?
 

Spencer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Auschwitz Motorsport
Kyllähän näissä mainoksissa aina pissitetään köyhää. Kaikki näyttää paremmmalta kuin on. Esim. kaikki liha ynnä kinkkumainokset, usein lihan voiteluaineena toimii niin hyvin maukas aine kuin Mobil 1 Rally Formula. Kiiltää muuten kivasti siinä kinkun pinnassa. "Taas ne grillaa sitä! Kosher-lihaa."
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Autossa tärkeintä jälleenmyyntiarvo

En voi olla nauramatta nähdessäni mersun mainoksen:

"Auto, jonka tärkein ominaisuus on jälleenmyyntiarvo".

Minä kyllä otan ennemmin skodan, joka kuljettaa luotettavasti paikasta toiseen. Jos haluan ennenkaikkea jälleenmyyntiarvoa, valitsen sitten joitakin arvopapereita ennemmin kuin mersun.
 

Tinde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Bajen, NY Rangers, Arsenal
Tiedoksenne:

Syy naisten lisääntyneeseen juomiseen on vihdoin löydetty:
Uudet pikkuhousunsuojat ovat niin imukykyisiä että naisten kurkkuja kuivaa jatkuvasti!
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti Spencer
usein lihan voiteluaineena toimii niin hyvin maukas aine kuin Mobil 1 Rally Formula. Kiiltää muuten kivasti siinä kinkun pinnassa.

Ja kultamokkien sun muiden sumppien pinnalla oleva "herkulliset" kuplatouhut on toteuttu kotoisasta fairyllä. Katsokaapa joskus tarkkaan niin kuplissa näkyy jotain vihertävää..
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Viestin lähetti Helinkopteri


Ja kultamokkien sun muiden sumppien pinnalla oleva "herkulliset" kuplatouhut on toteuttu kotoisasta fairyllä. Katsokaapa joskus tarkkaan niin kuplissa näkyy jotain vihertävää..


Ne kyllakin kayttaa coca colaa tai muuta vastaavaa...

Etta silleen...
 

Mickey

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Spencer
Kyllähän näissä mainoksissa aina pissitetään köyhää. Kaikki näyttää paremmmalta kuin on. Esim. kaikki liha ynnä kinkkumainokset, usein lihan voiteluaineena toimii niin hyvin maukas aine kuin Mobil 1 Rally Formula. Kiiltää muuten kivasti siinä kinkun pinnassa. "Taas ne grillaa sitä! Kosher-lihaa."

Juu, ja omenat on muovia ja hampurilaismainoksissa kerrospurilaisen välissä näkyy joku keltainen pieni pala(näyttää ihan joltain maissinjyvältä) Ei vaan ikinä perskule eksy ainakaan meikäläisen purilaiseen. Tiedä noista sitten.
 

Crick

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Sotkamon Jymy, Ducks ja FC Barcelona.
Tää menee nyt vähän ohi aiheesta, mutta tietääkö joku, että mikä biisi soi siinä puolustusvoimien uudessa mainoksessa? Siinä se nainen kävelee eteenpäin.
 

ifota

Jäsen
Mulla on silmään pistänyt Hesen mainokset, joissa ne tytöt ei todellakaan puraise niitä hampurilaisia?
Onko niissä hampurilaisissa joku vikana (muu kuin, että ne turusta)?
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti ifota
Mulla on silmään pistänyt Hesen mainokset, joissa ne tytöt ei todellakaan puraise niitä hampurilaisia?
Onko niissä hampurilaisissa joku vikana (muu kuin, että ne turusta)?

Joo, mua on ärsyttäny toi ihan sama!!!:)
Koska jotku niistä oikeasti puraisee niitä hampurilaisia, ja jotku ei...
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kaikkein parhaimpia on mainokset, joiden jälkeen miettii, mikä tossa nyt oikein mainosti tota tuotetta. Näin semmosen tässä viikon sisällä, mutta ei just nyt tule mieleen.

Miksköhän automainoksissa aina ajetaan vuoristoteillä? Liittyykö se jotenkin muka auton tuomaan vapaudentunteeseen vai?
 

railwayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät (& Devils)
HPK:lla taitaa mennä todella mukavasti jos Thaspotin suurimmat huolet ovat naisille suunnattujen mainosten paikkaansapitävyys. Eipä silti teräviä huomioita ja 'Markus Kajomaista' analyysiä arkipäivän harmeista. Tosin tunnustan etten ole niin hirveän suurta huomiota kiinnittänyt kummankaan tuotteen mainosten paikkaansapitävyyteen.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onkos ne Sparin vain Tarjoustalon vai kenenkä, ne mainokset, joissa ihmiset kulkee ne mainostaulut yllään? Meikäläistä hämää se, että ne kaikki hahmot niissä tuntuvat olevan todella innottomia ja tympääntyneen näköisiä kävellessään "kanasuikaleet 6 Euroa kilo" -kyltteineen milloin kadulla, milloin teatterissa...Tulee sellainen olo, että "paskempi homma..." Mainoksistä jää kielteinen maku, vaikka kaipa mainoksia kuitenkin tehdään myynnin edistämiseksi?
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
NBK-mainos

Niin, tämä nyt ei ihan suoranaisesti liity tähän asiaan, mutta mainontaan jokatapauksessa.

Nimittäin, suurin osahan meistä on katsonut uutisia tässä lähiaikoina jossa on ollut kuvaa tämän Natural Born Killers- perintätoimiston johtajiston oikeudenkäynneistä.

Allekirjoittaneen mielestä on typerää että kamerat päästetaan kuvaamaan kyseisiä liiveihin pukeutuneita rikollisia oikeussaleihin sekä muuallekkin.

Kyseinen perintäporukkahan saa aivan ilmaista mainosta oikein monen kanavan voimalla ja takuulla sellaista mainosta jota he itse haluavat.

Ihmisille kerrotaan että nämä ovat kovan tason rikollisia ja kovaotteisia, tästä johtuen kyseisen porukan suorittama perintätoiminta saa takuulla lisää uskottavuutta.

Mielestäni koko oikeudenkäynti pitäisi pitää media- / kameravapaana alueena ihan siitä syystä että ko. porukka ei saisi kaipaamaansa julkisuutta.

Täältä tähän
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Olin kerran (en kerro missä ja milloin) eräässä ruokakaupan mainoksessa muutama vuosi sitten. Paljon porukkaa kesäisissä bileissä ja tarkoituksena ilmaista, että kaikenlaiset naposteltavat saa yhdestä tietystä osoitteesta. Mainoksessa pöydät notkuivat herkkuja, alkupaloja, salaatteja, lämpimiä ruokia, jälkiruokaa jne..Yhden kuvausryhmän tyypin kanssa meinattiin jossain välissä, kun homma alkoi olla jo paketissa, ottaa siivut asiallisen näköistä täytekakkua. Paikalle ryntäsi yksi tuotantoryhmän mimmeistä ja huusi: "Älkää helvetissä maistako, se on kuorrutettu partavaahdolla!!"

Että semmosia. Useat muut herkut olivat kyllä oikeita naposteltavia - ja ne tulivat yhdestä cateringpalvelusta puolestaan.
 

Kopteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Bruins
Viestin lähetti girlzilla15


Joo, mua on ärsyttäny toi ihan sama!!!:)
Koska jotku niistä oikeasti puraisee niitä hampurilaisia, ja jotku ei...

Mut sitä salaattia se plikka oikeesti näykkäsee ;)
Ei mahda hesen purilainen olla mikään makunautinto...
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Re: NBK-mainos

Viestin lähetti ervatsalo
Kyseinen perintäporukkahan saa aivan ilmaista mainosta oikein monen kanavan voimalla ja takuulla sellaista mainosta jota he itse haluavat.

Kuten myös Suomeen rantautuva kappaketju Lidl. Kieltäytyy ehdottomasti kommentoimasta ja kieltää kuvauksen liikkeissä.

Tästä suivaantuneena kaikki toimittajat uutisoivat jatkuvasti Lidlistä. Ja pääkallonpaikalla hymyillään...parhaaseen katseluaikaan kesken uutisten, muutaman minuutin mainospala sekä isot jutut lehtien uutispalstoilla. ...Ja näin kaikkien huulilla soi Lidl, Lidl, Lidl.....taitaisi maksaa melkoisesti näinkin laaja mainoskampanja...

Että silleen...
 

Shane

Jäsen
Viestin lähetti ThaSpot
Silmäni aukesivat kuitenkin mainoksessa, jossa Allways kilpaili "uuden Allwaysin" kanssa. Uuden tuotteen toimivuus todistettiin seuraavasti; jakkaralla on "vanha Allways" ja "uusi Allways". Kun siteisiin on kaadettu nestettä menee nainen seisomaan siteiden päälle hetkeksi, jonka jälkeen hän kävelee kiiltävää lattiaa pitkin muutaman askeleen. Nyt, yhtäkkiä, vanhasta Allwaysistä jääkin kosteita jälkiä lattiaan! Uusi Allways on sen sijaan täysin kuiva ja lattia jää puhtaaksi.

Tuota samaa "logiikkaa" on noudatettu myös esim. astian- ja pyykinpesuainemainoksissa. Ensin mainostetaan kuinka Fairy pesee astiat täydellisesti hohtavan puhtaaksi, ja todisteena näytetään huippukirkasta kulhoa tms. Sitten puolen vuoden kuluttua tuleekin "New Fairy", joka onkin paljon edellistä, surkeaa, likatahroja jättävää tavallista Fairya parempi!
 

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Kaikki varmasti muistavat sen tälläkin hetkellä pyörivän Kismet-mainoksen, jossa kypsään ikään ehtinyt naishenkilö ryhtyy ahmimaan kyseisiä suklaita ketjussa.

On nimittäin varmasti kaikkien aikojen epäonnistunein mainos. Tai ainakin vähiten mainoksen tarkoitusta vastaava, sillä käsi sydämelle - kenen tekee mieli syödä Kismetiä tuon pätkän nähtyään? Minua ainakin yököttää pelkkä ajatuskin. On täysin sivuseikka, onko mainos hauska vai ei (minusta ei), jos se ei vähäisessäkään määrin saa aikaan halua ostaa mainostettavaa tuotetta, pikemminkin päinvastoin.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Söpöin mainos taas on mun mielestä se vessapaperimainos, missä on se pikkupoika, joka joogaa potalla.

Off-topic: äiti sattui kerran samaan aikaan kauppaan jonkun vessapaperiesittelijän kanssa. Tää nuori jätkä sitten yritti kovasti myydä niitä papereita... Äiti sitten kysyi siltä: "Eihän näistä vaan mene sormi läpi, kun nuo meidän lapset sitä aina valittaa?" Kyllä hävetti seistä siinä vieressä :o
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Piiloviesti perärontin lupsuttajille?

Viestin lähetti OldTimeHockey
Kaikki varmasti muistavat sen tälläkin hetkellä pyörivän Kismet-mainoksen, jossa kypsään ikään ehtinyt naishenkilö ryhtyy ahmimaan kyseisiä suklaita ketjussa.

Niin, allekirjoittaneelle tulee aina sellainen huono olo katsoessani ko. mainosta. Syy miksi allekirjoittaneelle tulee huono olo on se että kyseisen naisen suuvärkki näyttää siltä että siinä olisi sitä itseään.

Vai viitataanko tässä nyt siihen että ko. patukka maistuu paremmalle kuin se kyseinen "se itse". Vai onko tämä jokin piiloviesti näille perärontin lupsuttajille? Joku jos kertoisi?

Täältä tähän
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös