Newmanin nimi on ollut monessa mukana. Myös automies viimeisen päälle pitkältä ajalta.Jännä ettei elokuvien lisäksi Newman-Haas tallia ole vielä mainittu. 80- ja 90-luvuilla tuli seurattua aika paljonkin Indy 500 ajoja ja muitakin cart-kisoja ja Mario Andretti, Michael Andretti, Nigel Mansell ... Kaikki Newman-Haas tallissa. Paul Newman tarkoitti menestystä moottoriurheilussa uudella mantereella.
Tämä on muuten jännä juttu, sillä myös oma isäni oli nähnyt Lannistumattoman Luken joskus aikaisemmin ja suositteli sitä minulle. Silloin joskus aikoinaan, kun kyseinen elokuva näytettiin televisiossa, niin tuli katsottua se isän suosituksista pikkuveljen ja isän kanssa ja hieno kokemus oli.Hieno näyttelijä on siis poissa. Pitää kyllä taas isää kiittää siitä, että on sivistänyt minua Newmanin leffalla Lannistumaton Luke, joka jätti lähtemättömän vaikutuksen meikäläiseen. Lämäri ja Matkalla Perditioniin (oli tosin vain sivuosassa), on myös elokuvia joista Newman on jäänyt mieleen.
Suuret setelit taasen on leffa joka on pitänyt jo kauan katsoa, koska Newman esiintyy siinä, mutta ikinä ei ole saanut sen vertaa aikaiseksi.
"Lannistumaton Luke" kuoli sitten. Erityisesti on jäänyt mieleen elokuvasta kohtaus, jossa Luke söi ison kasan kananmunia, kun oli lyöty vetoa, että pystyykö Luke syömään ison kasan kananmunia ajassa x (hyvin on jäänyt mieleen, kun en muista määrää tai aikaa).
What we have here is failure to communicate. Some men you just can't reach.Lannistumaton Luke
Munansyöntikohtauksen lisäksi on jäänyt mieleen lausahdus, joka käännettynä on suunnilleen "Kommunikaatio välillämme ei tunnu toimivan"
Aleksei Prokurorov menehtyi auto-onnettomuudessa.
Ja auto-onnettomuudessa on menehtynyt myös itävaltalainen oikeistopoliitikko Jörg Haider. Lähde: IS
Aleksei Prokurorov menehtyi auto-onnettomuudessa.
http://yle.fi/urheilu/lajit/hiihtolajit/hiihto/2008/10/aleksei_prokurorov_menehtyi_123416.html
Joo vaikkei Järg Haider mikään Hollywood-ikoni ollutkaan niin erittäin valitettava poismeno. Olen monista asioista hänen kanssaan eri mieltä, mutta hän oli karismaattinen henkilö ja Euroopan politiikan väriläiskä, joten harmi, että sellainen lähti Phaetonilla chileen.
Ja pitää lopuksi vielä muistaa, ettei mikään Halosen tai Tuomiojan tapainen punikkinilkki.