RIP-ketju

  • 2 892 850
  • 11 664

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kevyet mullat Ikelle. Jokusen kerran olin töiden puolesta hänen kanssaan tekemisissä, ja minulle jäi kuva sosiaalisesta miehestä, joka oli ihan oikeasti mukava. Se ei siis ollut mikään mukavan miehen rooli, vaan Ike oli oikeasti sellainen, ja siksi hänestä niin paljon pidettiin.

Ei siis yllätä, miten monet ovat nyt muistelleet Ikeä lämpimästi.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Ikävä herätys tähänkin päivään, mutta odotettavissa ollut, sillä eihän noin pitkästä sairaslomasta elävänä selvitä. Lepää rauhassa, Ilkka. Kivut ovat ohi.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Aivan suosikkipoliitikkojani koskaan. Todellinen sporttijäbä henkeen ja vereen. Oman puolueeni mies, olisin voinut äänestää jos olisi ollut mahdollista.

RIP Ike.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Osanotot läheisille. R.I.P IKE.
 

JKyykka

Jäsen
R.I.P. Ike

Karismaattinen ja aidosti mukavalta vaikuttanut poliitikko ja urheilumies.

Muutaman kerran törmäsin Ilkkaan kaupassa tai jossain, ja aina hän tervehti iloisesti (kun ei vissiin jäänyt huomaamatta että tunnistin hänet).
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ikävä uutinen.

Merkittävä poliitikko, joka nautti suurta arvostusta yli puoluerajojen. Vaikuttava, matala ja syvä ääni yhdistettynä sujuvaan ulosantiin teki Ikestä miellyttävän kuunneltavan. Isänmaan miehiä viimeisen päälle ja viimeiseen asti.

Eduskunta ilman Ilkka Kanervaa on kuin talvi ilman lunta, kuin kesä ilman valoa ja lämpöä. Yksi penkki Arkadianmäellä on tyhjä ja huikea aikakausi valtakunnan politiikassa päättynyt.

Lepää rauhassa, Ike.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
No tulipas puun takaa Iken poismeno.. en ollut jotenkin kiinnittänyt edes huomiota, että totta tosiaan Ike on muuten ollut täysin poissa kuvioista koko tämän Ukrainan tilanteen ajan, mutta että näin vakavien asioiden äärellä oltiin. Ei muuta kuin rauhaisat levot Ikelle..

Ja täytyy muuten todella toivoa, että nyt muistoa kunnioitetaan. Ettei tästä siis lähde liikkeelle mitään pienimpiäkään salaliittoteorioita liittyen esimerkiksi Suomen Nato-päätöksiin ja/tai Venäjään yms. Koska tämän "harmaampaa" hetkeä Iken kaltaisen kansainvälisen politiikan konkarin ja ETYJ-miehen kuolemalle ei kerta kaikkiaan voisi olla..
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Politiikkaa en ole niin kauaa seurannut, että osaisin sillä saralla olla Ikestä jotain mieltä. Ehkä hyvä näin, kertoo jotain herran yleisestä olemuksesta, kun kaduilla käveli vastaan ja näytti kaupunkilaisille kaveruuttaan.

Paavo Nurmi Gamesissa toivottavasti jonkinlainen muistohetki, Ikehän oli kisojen johdossa.

Rip Ilkka Kanerva
 

Pavlikovsky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Calgary Flames sekä Manchester United.
Ikelle rauhaisaa matkaa. Tämä pysäytti monella tapaa. Karismaattinen pitkän linjan turkulainen vaikuttaja politiikan, urheilun, kulttuurin ja ties minkä muunkin merkittävän toimialan saralla. Tunnistettava tyyli ja painavia lausuntoja, joissa oli uskottavuutta mukana. Myös ristiriitaisuuksia sekä erikoisiakin sattumuksia sattui uralle, mutta mikään jees jees - mies ei tuollaista uraa rakenna. Olin lehdistä lukevinani, että vielä viimeisinä aikoinaan oli erittäin ajantasalla poliittisesta tilanteesta suunnitellen jo tulevaa aikaa. Hattu pois ja kumarrus.
 

torreira#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Arsenal
Jokunen aika sitten Ike oli aamu tv:n vieraana jonkin asian tiimoilta. Hiukan huolestuin tuolloin, kun Ike pyyhki koko ajan hikeä paperipyyhkeeseen, ja puhekin tuntui jotenkin vaivalloiselta. En tarkkaan muista, että missä kohtaa viime vuotta tämä oli. Karismaattinen ja ammattitaitoinen poliitikko oli, ja arvostin. RIP Ilkka Kanerva.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Kepeät levot Ilkka Kanervalle. Hän oli vaikuttava persoona, ja kuten useimmat kansanedustajat, sosiaalisilta kyvyiltään hyvin lahjakas. Jopa poliitikkojen sarjassa Kanervan sosiaaliset taidot ja vaikuttamiskyvyt olivat ehdotonta huippuluokkaa.

Tällaisen kelopuusarjan konkarin poistuminen riveistä jättää aina valtavan aukon jälkeensä, olipa kyse minkä tahansa puolueen veteraanipoliitikosta. Jos peilaan Ilkka Kanervan poliittista uraa omaan elämääni, niin näin hitusen yli 5-kymppisenä olin elänyt eiliseen saakka aina sitä aikaa, jolloin Ilkka Kanerva oli toiminut valtakunnallisessa politiikassa. Alkupuolelta toki nuorisopolitiikassa, mutta sielläkin kärkipään hahmona.

Opin vasta 2000-luvun puolella löytämään Ilkka Kanervasta suorat ja luottamusta herättävät isänmaallisen miehen piirteet. En vain kokenut arvostavani erityisemmin Kanervaa joskus vielä noin 90-luvulla, jolloin koin hänet kahvikekkereille tunkevana urheilupomona ja seurapiirijulkisuuden vakiohahmona. Kanervan nuoruuden toiminta idänkortin käyttäjänä oli sekin vielä tuoreessa muistissa. Myöhemmin erotin Kanervasta paljon arvostettavampia piirteitä, kuten diplomaattisen mutta suoraan sanomisen puhetaidon, pyrkimyksen lupausten pitämiseen, ja myös huippukovan sisältöosaamisen lisättynä ennestäänkin vahvoilla menettelytapojen taidoilla.

Oli sääli ja Suomen kannalta absoluuttisesti valitettava juttu, että Kanerva hankki potkut Kataiselta ulkoministerin tehtävästään, vaikka vika oli täysin Ilkan oma. Tämä on kuitenkin omiaan alleviivaamaan Ilkka Kanervan elämää ja toimintaa ihmisenä, ja nimen omaan inhimillisyyttä vahvuuksineen ja heikkouksineen. Muutakin sattui ja tapahtui. Ehkä tuo viimeisen päälle mukavan seuramiehen ja naiskauneudelle toivottoman person herran karisma toi Kanervalle paljon myötätuntoa ja kannatusta, vaikka se saattoi toisesta reunasta myös syödä uskottavuutta ja arvostusta. Ihan turha naistenmies ja tyhjä tynnyri ei kuitenkaan kellu kansanedustajana lähes puolta vuosisataa yhteen soittoon, ja kerää lopulta puoluerajat ylittävää tunnustusta urastaan ja osaamisestaan.

Tästä Ilkan saappaat tarjolle jonkun täytettäviksi. Sovittajia voi joutua hetken odottelemaan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ohhoh. Kanervan lähtö tuli kaikesta huolimatta puskista, vaikka hänen sairastumisensa ja sairaslomansa olinkin jostain tiedotusvälineestä lukenut.

RIP.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Ile oli näköjään pari kuukautta vanhempi kuin isäni (jonka syöpä vei jo 1999). No isäni oli aikamoinen naistenmies kuten Ilekin. Kanerva on ainoa julkkispoliitikko, joka on äitiänikin yrittänyt iskeä. Harmi kun elämästä ei selviä hengissä kukaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Kyllähän Kanerva jollain tavalla oli tosiaan niitä viimeisiä vanhan liiton raskaan sarjan poliitikkoja Suomessa. Karismaattinen ja näkyvä hahmo. Rauhaisia lepoja hänelle.
 

koukku

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Nythän näitä surullisia uutisia tippuu ihan kauhealla tahdilla.

RIP Mike Bossy, nimi joka nousi Suomessakin kaikkien huulille Selänteen tulokaskaudella, Bossyn 53 maalia taitaa olla edelleen toisena tulokkaiden kaikkien aikojen maalipörssissä.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Rip Bossy.

Älyttömän hyvä maalintekijä ja haaveilla vain saattaa kuinka paljon maaleja olisikaan vielä tehnyt, jos olisi uraansa vielä jatkanut. Varmaan olisi Bossyn nimi se mitä Ovechkin tällä hetkellä jahtaa.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
R.I.P. Tietenkin Kanerva.

R.I.P. Bossy, aivan uskomattomat maalimäärät ja olisi varmaankin vähintään toisena maalitilastossa jos selkä ois kestänyt.
 

Yön Kärppä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät & Suomi
Muutama vuosi sitten sain kunnian isäni kautta nähdä ja jopa jutellakin Kanervan kanssa hetken aikaa. Vaikka minä olin tuolloin pieni teinipoika ja Kanerva valtionmies, niin minulle tuli siinä keskustelun aikana sellainen olo että minä olen kuningas ja Kanerva köyhä apupoika, sillä niin kunnioittavasti hän minulle puhui. Todella kunnioittava ihminen oli minua ja muita ihmisiä kohtaan. Arvosti suuresti meitä lapsia ja halusi kertoa kuinka meidän vuoromme tulee joskus kantaa Suomea ylpeästi eteenpäin.

Todella harmillinen uutinen. Olisi toivonut Ikelle vielä enemmän vuosia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös