Ted Raikas
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- SaiPa
Sori ja anteeksi kun sotken nyt näppini tähän, mutta en millään ymmärrä näitä puheita, että tulee joku hetki, että musiikki on kuollut. Kyllä, sen suuri luoja ja tulkitsija voi olla kuollut, mutta musiikki itsessäänhän ei kuole. Parhaimmillaan musiikki kasvaa suuremmaksi kuin se henkilö tai henkiköt, joka/jotka tuo sen meille tänne kuultavaksi. Niin kauan kuin on kuulijoita sille musiikille, niin se ei todellakaan kuole, vaan se kasvaa ja kukoistaa ja luo uutta. Se on perintö. Näin myös Leonard Cohenin kohdalla, jossa ei todellakaan voi sanoa, että musiikkinsa ois kuollut, vaikka mies itse siirtyi nyt eteenpäin johonkin.2016 - day the music died.
Mitenkään suuresti tuttu ei Cohen ole minulle. Äiti sitä jonkun verran kuunteli joskus 80-luvulla ja olen sittemmin pintapuolisesti tutustunut. Myös henkilöstä hiukan lueskellut. Vaikuttavintahan miehessä oli olemus ja se ääni, joka on kyllä hyvinkin erityislaatuinen, syvä ja resonoiva. Muuttui toki vielä karheammaksi iän myötä, mutta se kuuluu asiaan.