Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 362 120
  • 6 884

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Ilmeisesti tämä muutos on tulossa.

Mainosten yksivärisyydelle iso peukku täältä, toivottavasti myös tämä muutos tulee!

No nyt! Hieno juttu jos musta kypärä vihdoin saadaan kotiasun kanssa, tuo on komea yhdistelmä kuten Claude Giroux linkin takana esittelee: http://static1.squarespace.com/stat...134/t/53bce563e4b0c545b55b887a/1404888430714/

Yksiväriset mainokset olisivat totta kai myös erittäin tervetullut uudistus, Pohjantähdenkin mainokset voisivat olla painettuina olkapäihin oranssilla niin ei häiritsisi niin paljon.

Ja jotta saataisiin makeaa mahan täydeltä, niin rohkenisikohan tässä toivoa myös sitä pleksien kannatintolppien maalaustakin? Mikä nimimerkki näitä veikään toimistolle kuultavaksi?
 

Orange Hockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itse kannatan myös mustia kypäriä kotipeleihin, koska olisi tyylikkäämmät. Miksei myös vieraspeleihin, jos halutaan joukkueelle vain yhden värisiä kypäriä. Kärpillä ainakin tuo musta kypärä ja valkoinen vieraspaita näyttää ihan hyvältä.
 

Ralph

Jäsen
Milloinkohan HPK julkaisee harjoitusotteluitensa ohjelman? Ainakin Ässät HPK kohtaa jälleen kerran, kun Ässät on oman ohjelmansa julkaissut ja 25.8. löytyy heidän kalenteristaan HPK-vierasottelu.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Huomenna kuulemma julkistetaan harkkahöntsien ohjelma. Ilmeisesti myös KooKoo kohdataan, tosin Kouvolassa.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Erittäin hyvä jos tätä kausarimyyntiä nyt saataisiin vihdoin nostettua parempiin lukemiin. Hyvältä sen suhteen nyt sitten vaikuttaakin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllä vaikuttaa todella hyvältä. Vielä kun saisi sitten vähän Lallille sopparia, niin tuleekin sellanen buumi, että paukkuu kaikki ennätykset.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Totta tosiaan hienoja uutisia kausikorttien myynnistä. Varmasti tuolla kampanjalla on ollut iso vaikutus siihen, että myynnissä ollaan edellä. Toivottavasti vauhti pysyy tasaisena syksyyn asti.

Lalli + joku vähemmän pienempi kala ennen elomessuja julki niin kauppa käy varmasti.
 

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Varmasti tuolla kampanjalla on ollut iso vaikutus siihen, että myynnissä ollaan edellä.

Tietysti tuollainen antaa paljon lisäpotkua myynnille ja mikä on erityisen positiivista, niin tuon tarjouksen myötä seura on saanut pitkälle yli sata uutta kausikorttilaista.

Kaikki eivät siis ole niitä, jotka ovat vaihtaneet sen vähän kalliimman seisomakausarin halvempaan.
 

Ralph

Jäsen
Harmi juttu, ettei HPK:n sosiaalinen media ole tajunnut onnitella Eric Fehriä Stanley Cupin voitosta. Pieniä juttuja, mutta silti.
 

TJ MACKEY

Jäsen
HPK:lla on todella mielenkiintoinen joukkue ja valmennus tulevalle kaudelle. Samoin officen puolella on tullut myyntivoimaa Toivasen muodossa. Kausarit menee kaupaksi ennätysvauhtia. Mutta! Mikä estää painamasta kaasua pohjaan oikein kunnolla? Miksi markkinointi ja viestintä on edelleen ala-arvoista?

HPK:lla on käytössä Instagram, Twitter, Facebook ja oma videopalvelu. Näitä kanavia leimaa kuitenkin sama puute: sisällön määrä ja laatu on ala-arvoista. Onko HPK:lla olemassa jonkinlaista viestintä-strategiaa?

Nöyrä toive herroille Toivanen, Laamanen, Savolainen, Virtanen, Louhi tai kuka ikinä. Olette monessa jo onnistuneet, mutta ottakaa viestintä haltuun! Palvelkaa tiedonhaluisia faneja, kannattajia ja tukijoita. Olkaa se porukka, joka toi HPK:n viestinnän 2000-luvulle.

Kyllä ne lounaslistat ja otteluohjelmat sieltä sivuilta löytyy, samoin 4 kuvaa elomessuilta ja Rengon markkinoilta. Oikeasti.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Palstaveli TJ MACKEY puhuu asiaa. Se ei tosiaan herran vuonna 2016 riitä, että niihin somekanaviin ollaan menty. Tärkeintä on se mitä siellä tehdään. Suuri aktiiviisuus on valttia nykyisessä markkinoinnissa. Sellaista pientä infoa kokoajan ja aina välillä sitten isommalla kädellä.

Kokoajan kuulee puhetta siitä kun nuoret satunnaiskatsojat eivät käy peleissä. Onko tälle ongelmalle yritetty koskaan tehdä mitään vai ollaanko tyydytty vain voivottelemaan. Toki eihän tämä ilmiö yksin markkinoinnin syy ole. Mutta ei se hyvä markkinointi asiaa ainakaan pahentaisi.

Nyt esim. Preseasonin aikaan voisi vaikka antaa jokaiselle pelaajalle seuran snapchat tilin käyttöön ja puskea sellaista "a day in a life" tyylistä kuva- ja videotulvaa eetteriin. Kyllä mua ainakin kiinnostaisi katsoa kun Paajanen keittää kotona pastaa reenien jälkeen. Tai katsoa kun Kirka ja Cornet tutustuvat kaupunkiin.

Urheilumarkkinointiin löytyy Suomestakin aika paljon kovia ammattilaisia. Siihen pitää vain uskaltaa panostaa.

Pahoittelen mahdollisia typoja, kirjoitin puhelimella.

Edit: Tai sitten laitetaan koko joukkue tinderiin. Jokaisesta matchista yksi ilmainen lippu peliin. Samalla voitaisiin ehkä turvata tulevaisuuden kiekkoilijoiden suurempi määrä.
 

Keikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En kyllä itse kaipaa mitään pastankeittelyvideoita tai muita höpöhöpö-juttuja. Ja varmasti olisi melkoista pakkopullaa jätkille, kun eivät mitään näyttelijöitä ammatiltaan ole. Lähinnä kaipaan enemmän haastatteluja pelaajilta ja ennen kaikkea muulta henkilökunnalta. Plus, että jos oikein isolla kädellä panostetaan johonkin turhanpäiväisiin Hämeenlinnaan tutustumisvideoihin, niin se alkaa syödä entisestään pientä pelaajabudjettia.
 

JasonMiller

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
En kyllä itse kaipaa mitään pastankeittelyvideoita tai muita höpöhöpö-juttuja. Ja varmasti olisi melkoista pakkopullaa jätkille, kun eivät mitään näyttelijöitä ammatiltaan ole. Lähinnä kaipaan enemmän haastatteluja pelaajilta ja ennen kaikkea muulta henkilökunnalta. Plus, että jos oikein isolla kädellä panostetaan johonkin turhanpäiväisiin Hämeenlinnaan tutustumisvideoihin, niin se alkaa syödä entisestään pientä pelaajabudjettia.
Lisäksi HPK:lla on hieno historia, jota nyt käytetään olemattomasti hyväksi. Vaikka joka päivälle löytyisi varmasti joku mehukas muisto, jonka voisi jakaa. Näiden puuttuminen on pelkkää laiskuutta. Lisäksi vanhoja staroja ei ole pidetty mukana lainkaan (paitsi toimistolla). Lennättäkää vaikka Vlasak johonkin marraskuun peliin jakamaan nimmareita, ainakin omaa +30v ikäluokkaa kiinnostaisi varmasti, mitä herralle kuuluu. Tämä ei maksaisi paljoa ja tuon ympärille voisi viikon rakentaa somessa tarinaa. Melkein jokainen markkinoitikonsultti puhuukin aina tarinan voimasta ja yleensä se yritetään väkisin yritykselle/yhteisölle keksiä. HPK:lla on mahtava historia, mutta sitä ei juri viitsitä hyödyntää.
 

Gibraltar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Erittäin hyvä idea ja totta,että kerhon historiasta löytyy kyllä sellaisia ikimuistoisia hetkiä,joita olisi kiva muistella tippa linssissä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En kyllä itse kaipaa mitään pastankeittelyvideoita tai muita höpöhöpö-juttuja. Ja varmasti olisi melkoista pakkopullaa jätkille, kun eivät mitään näyttelijöitä ammatiltaan ole. Lähinnä kaipaan enemmän haastatteluja pelaajilta ja ennen kaikkea muulta henkilökunnalta. Plus, että jos oikein isolla kädellä panostetaan johonkin turhanpäiväisiin Hämeenlinnaan tutustumisvideoihin, niin se alkaa syödä entisestään pientä pelaajabudjettia.
Se, että sinä et kaipaa on siis syy olla tekemättä? Tämä on se mitä minä en ymmärrä, kun joku kirjoittaa oikeasti asiaa, niin sitten aina löytyy se joku nönnönnöö joka tulee seuraavaksi haukkumaan koko idean paskaksi, koska en minä ainakaan. En minä ainakaan mihinkään kannattajaporukkaan menisi laulamaan, en minä ainakaan siirry mihinkään g-kulmaan, en minä ainakaan taputa tai hurraa peleissä, en minä ainakaan ole kiinnostunut kuulemaan/näkemään/lukemaan/osallistumaan siitä ja tästä ja tosta...

Jokaista asiaa pitää koittaa, olisi vaikka sitten se pilke silmäkulmassa heitetty läppä tinderistä. Kyllä sen sitten nopeasti näkee jos ei sitä kukaan seuraa, sitten sen voi kuopata epäonnistuneena kokeiluna, jos ei koita ei myöskään koskaan voita. Nytkin on ollut aivan jäätävä pokemon buumi menossa, ihan hyvin olisi tuohonkin voinut jonkun vitsin liittää ja tuupata someen. Miksi? Ihan vain siksi, että voi ja koska se jää ihmisten, varsinkin nuorison mieleen. Pienilläkin resursseilla pystyy ihan oikeasti tekeen hyviäkin asioita. Voi vaikka käydä katsomassa miten Sport teki halvalla juttua reeneistä, pelaajille kamera kouraan ja lyötiin vaikka futis treeneihin, tai kävi talvella pilkillä. Ei maksa käytännössä mitään ja on lähinnä pois sen pleikkarin pelaamisesta kotona.

PS. ei tarkoitettu juuri nimimerkille Keikka, vaan siis ihan yleisesti.

edit. Aamuetana laittokin tohon alle Sportin youtube linkin, katsojia videolla n. 5 600. Myöhemmillä jaksoilla n. 3500 Ei kiinnosta ketään? Tolla määrällä saisi, kärjistäen toki, Rinkelinmäen myytyä loppuun tai keskimääräsellä katetaan koko se yleisö mitä keskimäärin käy peleissä.
 
Viimeksi muokattu:

Keikka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Se, että sinä et kaipaa on siis syy olla tekemättä? Tämä on se mitä minä en ymmärrä, kun joku kirjoittaa oikeasti asiaa, niin sitten aina löytyy se joku nönnönnöö joka tulee seuraavaksi haukkumaan koko idean paskaksi, koska en minä ainakaan.
Kerroin vain ja ainoastaan mielipiteeni. Eli mitä minä kaipaan ja mitä en kaipaa. Jos sinne kollektiivisesti halutaan jotain videoita, niin se on minulle täysin OK ja kunnioitan niitä mielipiteitä. Koita sinäkin kunnioittaa minun mielipidettä. Itse olen kiinnostunut enemmän pelistä ja siihen liittyvistä haastatteluista, videoista jne. Tuolle historiaidealle peukku.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Itseäni kiinnostaa aikalailla kaikki HPK:hon liittyvä. Kuten varmasti aika montaa muutakin seuran kannattajaa.

Tärkeintä olisi, että siellä toimistolla tehtäisiin jotain tämän asian suhteen.

Tosiaan paras markkinointitapa Suomessa taitaa edelleen olla seuran urheilullinen menestys. Sen hyödyntäminen on hankalaa näin kausien välissä, varsinkin kun se menestys puuttuu.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Ongelman ratkaiseminen lähtee sen tunnistamisesta. HPK ei koe olematonta viestintäänsä millään tavalla ongelmaksi. Jos kokisi, asialle tehtäisiin jotakin. Ongelmaa alleviivaa fanien hätähuuto asian suhteen, joka on jatkunut kohta varmaan 10 vuotta (sic). Muutamia suonenvetoja on nähty, mutta siinä se. Aina tavallaan palataan lähtöruutuun. Tehdään se pakollinen, jos sitäkään. Viestinnästä puuttuu tekemisen meininki, yritys, intohimo, halu palvella, halu herättää ylipäätänsä keskustelua. Seuran sisällä on muutamia henkilöitä jotka hoitavat tällä hetkellä markkinointia. Nimiä on turha mainita, koska olisi epäreilua lyödä kritiikillä muutamaa henkilöä, kun ei tiedä johtuuko nykyinen uninen ja ala-arvoinen touhuilu osaamattomuudesta vai välinpitämättömyydestä.

En minäkään halua päälle liimattua mitenkään peliin liittymätöntä hattaraa. Pelin tulee olla keskiössä, aina! Sen sijaan HPK:lla on niin hieno historia, löytyy seurakulttuuria ja tärkeä rooli suomalaisessa seurajääkiekossa. Kyllä noiden ympärille pystyy rakentamaan laadukasta, informatiivista ja tyylikästä viestintää. Digitalisaation ja viestinnän murros kaiken lisäksi korostaa osaamista, innovatiivisuutta ja rohkeutta, jolloin se rikkain ei välttämättä aina viestinnän saralla ole se kaunein.

HPK:n viestintä ja markkinointi ei valitettavasti taida korjaantua vaikka me fanit kuinka kovaa huutaisimme. HPK:n tarvitsee itse ymmärtää ja sisäistää sen merkitys.

Uskon että Kerholla on ensi kaudeksi oikeasti törkeän mielenkiintoinen jengi! Kapanen, Pennanen, Lawson, Tulupov, Lahti etc. Haluaisin kuulla tästä lisää.

Edit: katsoin tuota Sportin pre-season materiaalia. En suoraan sanottuna tiedä miten se vertautuu Liigan mittapuulla muihin laadultaan, mutta materiaalin määrä Kerhoon verrattuna on noin kymmenkertainen. Miten se on ylipäätänsä mahdollista, siis edes vahingossa, että Kerho on postannut yhden kuvan 1.5 kuukauden sisään seuran Instagramiin.. Mykistävää aliarvioimista.
 
Viimeksi muokattu:

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
En sano muuta kuin, että niin kauan kuin yksi ja sama ihminen hoitaa ottelutapahtumaa, somea, osan markkinoinnista, videohaastikset ja osan pelaajien käytännön asioiden hoitamisesta niin ei ole parannusta odotettavissa. Ja tästä on kyllä huomautettu tässä vuosien varrella.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En minäkään halua päälle liimattua mitenkään peliin liittymätöntä hattaraa. Pelin tulee olla keskiössä, aina!
Ja tässäkin on se paradoksi, että yleisölle se peli ei usein ole keskiössä. Keskiössä on se kokonaisuus, tullaan tapaamaan tuttuja, tullaan nauttimaan tunnelmasta, viihtymään yms. Se itse peli on aika harvalle, tutkimusten mukaan, siinä keskiössä. Voi ja on varmasti vaikeaa meidän täällä näin ajatella, mutta se on silti totuus. Tai ei kai se totuus välttämättä ole, mutta sanotaan että toistaiseksi tutkimukset tukee asiaa. Eli esim. jos HPK lopettaisi kaljan myynnin, niin yllättävän moni jäisi kotiin, tai jos hallilta ei saisikaan enää kahvia ja makkaraa, tai sitä hotsia. Toki se peli on näillekkin ihmisille välttämätön, kun eihän koko juttua muutoin olisi, mutta pelinä se peli ei ole.

Vähän mutuna voisin veikata, että sama pätee siihen menestykseen ja sitä on muutama taho Liigassa jo osoittanutkin, toki asia vaatisi tutkimusta. Eli se menestys ei itsessään tuo yleisöä, koska jotkut joukkueet menestyy ja yleisöä ei silti näy. Se tuo yleisöä, että sen ympärillä on se pöhinä ja tulee tunne, että: "mitä jos en menekkään ja joku kysyy olinko", "haluanko jäädä paitsi mahdollisesta menestyksestä". Huonosti muotoiltuja mutta idean tasolla voi hyvinkin pitää paikkaansa, eli halutaan olla osa sitä juttua, tulee tunne että jos ei mene, niin voi missata jotain siitä. Mutta se itse peli, tai menestyminen ei silti ole se mikä sen paikalle tulemisen menestyessä, välttämättä, aiheuttaa.
 
Viimeksi muokattu:

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Voisi käydä esim. Juuse Saroksen Admiralsien Facebook-sivua tykkäämässä ja katsoa miten Some otetaan haltuun päivittäin. Silti täytyy sanoa, että isoa osaa porukkaa Kerhon matseissa ei Some kiinnosta, eikä sillä isoja massoja saada mukaan peliin. Silloin pitää rakentaan jotain kiinnostavaa ite peliin. Lauantai (ja perjantai) pelihin koko sirkus käyttöön pliis... Kaikki keinot sallittuja ilmaisesta viinasta tissityttöihin :D

Kuitenkin paras markkinointikikka on menestyvä ja värikäs joukkue! Uskonkin että tässä ollaan valovuosia edellä montaa edellistä kautta.

Kerhon fanitarroja löytyy ainakin Lähi-Idästä saakka :D

Ps. iso kiitos kannattajayhdistykselle historian huomioimisessa tuotteissaan... Tunne juuresi, kannata seuraasi!
 
Viimeksi muokattu:

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
En kyllä itse kaipaa mitään pastankeittelyvideoita tai muita höpöhöpö-juttuja. Ja varmasti olisi melkoista pakkopullaa jätkille, kun eivät mitään näyttelijöitä ammatiltaan ole.

Miksi pelaajan pitäisi osata näytellä?

Vaatii vain sen, että on avoin persoona ja uskaltaa heittäytyä näihin juttuihin kunnolla mukaan. Pakottaa ei tietenkään ketään voi, sitten tulee paskaa materiaalia.

Kyllä mä haluaisin nähdä kun joku juuri kaupunkiin saapunut pelaaja tekis hyvällä huumorilla varustetun pienen esittelykierroksen Hämeenlinnassa. Tässäkin vois hyödyntää kumppaneita vaikka miten, mutta ei oo pakko hei.

Mm. Tällaista myös ehdotin kesäksi, mutta näemmä joukkueesta ei sopivia persoonia löydy. Ehkä ens kesänä sitten. Tai sitten tämäkin kdea vain oli kaikessa yksinkertaisuudessaan paska. :D
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Ei kyllä kieltämättä ihan hirmuinen investointi varmaankaan olisi hankkia vaikka yhtä GoProta ja sillä jotain pientä hääräillä. Kuten sanottu, ei noiden nyt niin ihmeellisiä tarvitse olla ja tällä voidaan mahdollisesti joitain nuoria sitouttaa paremmin joukkueeseen. Kyllä ne panostukset hedelmää kantaa. Itsekin mielellään katselen kaikkia videoita esimerkiksi joukkueen tekemisestä harjoituksissa jne. Kuvaisivat vaikka jonkin koosteen treeneistä, missä vähän luistelevat tai lätkivät kiekkoa kohti maalia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös