Ongelman ratkaiseminen lähtee sen tunnistamisesta. HPK ei koe olematonta viestintäänsä millään tavalla ongelmaksi. Jos kokisi, asialle tehtäisiin jotakin. Ongelmaa alleviivaa fanien hätähuuto asian suhteen, joka on jatkunut kohta varmaan 10 vuotta (sic). Muutamia suonenvetoja on nähty, mutta siinä se. Aina tavallaan palataan lähtöruutuun. Tehdään se pakollinen, jos sitäkään. Viestinnästä puuttuu tekemisen meininki, yritys, intohimo, halu palvella, halu herättää ylipäätänsä keskustelua. Seuran sisällä on muutamia henkilöitä jotka hoitavat tällä hetkellä markkinointia. Nimiä on turha mainita, koska olisi epäreilua lyödä kritiikillä muutamaa henkilöä, kun ei tiedä johtuuko nykyinen uninen ja ala-arvoinen touhuilu osaamattomuudesta vai välinpitämättömyydestä.
En minäkään halua päälle liimattua mitenkään peliin liittymätöntä hattaraa. Pelin tulee olla keskiössä, aina! Sen sijaan HPK:lla on niin hieno historia, löytyy seurakulttuuria ja tärkeä rooli suomalaisessa seurajääkiekossa. Kyllä noiden ympärille pystyy rakentamaan laadukasta, informatiivista ja tyylikästä viestintää. Digitalisaation ja viestinnän murros kaiken lisäksi korostaa osaamista, innovatiivisuutta ja rohkeutta, jolloin se rikkain ei välttämättä aina viestinnän saralla ole se kaunein.
HPK:n viestintä ja markkinointi ei valitettavasti taida korjaantua vaikka me fanit kuinka kovaa huutaisimme. HPK:n tarvitsee itse ymmärtää ja sisäistää sen merkitys.
Uskon että Kerholla on ensi kaudeksi oikeasti törkeän mielenkiintoinen jengi! Kapanen, Pennanen, Lawson, Tulupov, Lahti etc. Haluaisin kuulla tästä lisää.
Edit: katsoin tuota Sportin pre-season materiaalia. En suoraan sanottuna tiedä miten se vertautuu Liigan mittapuulla muihin laadultaan, mutta materiaalin määrä Kerhoon verrattuna on noin kymmenkertainen. Miten se on ylipäätänsä mahdollista, siis edes vahingossa, että Kerho on postannut yhden kuvan 1.5 kuukauden sisään seuran Instagramiin.. Mykistävää aliarvioimista.