Mainos

Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 441 727
  • 7 166

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Lupaan ostaa aidon Arsi Piispasen Morning Worn -kahvimukin tahroilla ja kuivunut sokerilima pohjalla. Jos siis Miettinen ja joku pätevä kakkossentteri tulee.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Huhuu HPK?

Enemmän kuin mahdollisia uusia pelaajia, odotan uutisia tai terveisiä ensi kauden Kerhosta. Viime kaudella seura hyppäsi 2000-luvulle tiedottamisen ja markkinoinnin saralla. Nyt on kesäkuu ollut tällä saralla seuran puolesta vähintäänkin kehnoa ja heinäkuunhan koko seura(?) taitaa olla kesälomalla. En ole vielä nähnyt/kuullut sanaakaan uusien palaajien tiimoilta (haastatteluja/fiiliksiä), sen paremmin valmennuksen (Rautio) kuin seurajohdonkaan (miksi loistavaa tulosta tai tilikautta ei ole uutisoitu?). Koko kesäharkoittelukin on mennyt faneilta ohi.

Voihan se olla, että edellä mainitut asiat ovat ihan hälläväliä kamaa potentiaalisille kausikortin ostajille, mutta jotenkin sitä kesällä lukisi joukkueen kotisivuilta muutakin kuin lounaslistaa, lomailmoituksia ja kerhovaappuja.

Nyt hei Kerhojohto, oikeasti. Ymmärrän vielä jotenkin tuon heinäkuun hiljaiselon, mutta kun seura on hävinnyt kaytännössä tiedottamisen ja markkinoinnin osalta maan alle viimeisen JYP-ottelun jälkeen.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Eikös silloin kun joukkue meni ensimmäisen kerran jäälle touko-kesäkuun taitteessa niin ollut jotain kuvia yms. tuolla kerhon sivuilla ja ainakin tuonne HPK:n youtube-väylälle oli lisätty tuo päävalmentajan tiedottaminen jossa Rautio avasikin omia ajatuksiaan ja HPK on ainakin ollut aika aktiivisena tuolla maakunnissa kuten Rengon ja Hauhon markkinoilla. Mutta yhdyn kyllä osittain tuohon TJ MACKEY:n tekstiin siitä, että kerholla on kyllä parannettavaa vielä paljon kun vaikkapa vertaa Mestiksestä KooKoon tai vaikkapa TuTon youtube-väyliin.

Näistä youtuben ja twitterien hyödyntämisestä olen ainakin itse joskus toimiston väen kanssa myös jutellut, että voisivat kohentaa niiden käyttöä huomattavasti varsinkin kesäaikaan ja silloin vastaus oli, että tiedostetaan kyllä ongelma ja ilmeisesti ovat jotain kyllä suunnitelleetkin tekevänsä kuten pelaajien haastatteluita yms. enemmän tuonne youtubeen ja kotisivuille, mutta nekin todennäköisesti tulevat vasta tuossa elokuun puolella, mutta pääasia on kuitenkin se, että HPK on nyt viimeisen vuoden aikana ruvennut pikkuhiljaa heräileen siihen, että heidän täytyy olla lähempänä fanejaan ja se on yksissään iso plussa sinne toimistolle päin.

TJ MAKCEY:lle voin kuitenki sanoa, että eiköhän näitä haastatteluja ja videoita saada tuonne youtubeen ja kotisivuille enemmän kuin aikaisempina vuosina jos nyt vähääkään on luottamista näihin juttuihin mitä ollaan toimiston väen kanssa juteltu.
 

J.Petke

Jäsen
Nyt hei Kerhojohto, oikeasti. Ymmärrän vielä jotenkin tuon heinäkuun hiljaiselon, mutta kun seura on hävinnyt kaytännössä tiedottamisen ja markkinoinnin osalta maan alle viimeisen JYP-ottelun jälkeen.

Älä häiritse, me ollaan nyt lomalla!

Tuossakin olis täydellinen kesäharrastus jollekin kiekosta kiinnostuneelle junnulle, jolle olisi suotu myös hieman kirjoittajanlahjoja. Palkaksi voitaisiin antaa vaikka kausikortti seisomakatsomoon ja pelipaita. Uskoisin, että myös jatkoaikalaisten joukosta löytyisi tuohon hommaan vapaaehtoinen tuolla palkalla.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin voisihan sitä ottaa vaikka valokuvia, tehdä "miten kesä sujuu" tyylisiä haastatteluita jne. vaikka siitä kun ne pelaajat on siellä markkinoilla. Pääasia on ettei saisi tulla ns. hiljaista hetkeä.

Kyllä mua ainakin kiinnostaisi Tuuskin ajatukset mahdollisesta jatkosta, miten käsi on parantunut yms. samaten uuden koutsin mietteitä reeneistä ja joukkueesta kun on päässyt vähän tutustumaan, mites Vihko on sopeutunut... kyllä sitä jutun juurta riittää kun vaan viittis joku takoa. Eiköhän sieltä HäSa:sta tai kaupunkiuutisista ainakin tulisi joku tekeen jotain juttua hiljaseen kesä aikaan, siellähän niitä kesäappareita riittää, kun vähän vihjasis siihen suuntaan että voitais juttua antaa, kun täytettä tarvitaan.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tämä on täysin totta ja edelleen painotan sitä yhteistyötä koulujen kanssa. Nehän tekee käytännössä nälkäpalkalla ja vielä jos sattuu olemaan joku Kerhon kannattataja, niin kausikortilla varmasti tulisi juttua. Mikäli osaisin kirjoittaa paremmin ja sattuisin asumaan paikkakunnalla, tekisin kernaasti ihan ilmaiseksi tätä duunia.

Olisi kiva katsoa vaikka kerran viikossa jokin videohaastattelu, jossa juurikin vaikka Vihko tai vaikka Vainio kertoilee kesästään ja mikä on fiilis. Ei tää ole niin vaikeaa.

Kuten aiemmat kirjoittajat on sanonut, Kerholla on hyvä meininki tuolla hommassa. Nyt jatkakaa hyvää duunia ja samoin kaupungille sitä näkyvyyttä enemmänkin kuin se pahvinen taulu siinä Anttilan kupeessa.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Onko Veteläinen lähtenyt kälppimään? Olen missannut tämän uutisen täysin.

Ei muuta kuin CV sisään.

Ei ole tiedotettu missään mutta Veteläisellä oli vuoden mittainen työsopimus kerhon kanssa joka umpeutui nyt kesällä ja jota HPK ei enää ilmeisesti nähnyt tarpeelliseksi jatkaa. Joten ei sen kummempaa draamaa sisälly tähän.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Mikäli seurauksena on nähdynkaltainen "paluu juurille" markkinoinnin osalta, näen ratkaisun olevan Kerhon kannalta aika dramaattinen.

Niin no ei se Veteläinen varmaan vuosi takaperin niitä haastatteluja kirjoittanut ja jos nyt maltat vain mielesi niin saat niitä haastatteluja ja mietteitä kyllä sinne youtubeen yms. Ja käsittääkseni vuosi takaperin pelaajat kirjoittelivat noita pelaajablogeja jotka taisivat olla puolet HPK:n julkaisemista jutuista silloinkin kesäaikaan joten ei nyt tehdä kärpäsestä härkästä.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Niin no ei se Veteläinen varmaan vuosi takaperin niitä haastatteluja kirjoittanut ja jos nyt maltat vain mielesi niin saat niitä haastatteluja ja mietteitä kyllä sinne youtubeen yms.
Veteläinen taisi kuitenkin jonkinlaisia prosesseja ja visioita luoda vuoden aikana, toteuttavaa puolta unohtamatta. Mutta turha tästä on meidän alkaa vääntämään, uskon että meidän molempien tahtotila on eri medioissa raikkaasti, rohkeasti ja riittävän usein esiintyvä HPK. Jään siis mielenkiinnolla odottamaan elokuuta.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Veteläinen taisi kuitenkin jonkinlaisia prosesseja ja visioita luoda vuoden aikana, toteuttavaa puolta unohtamatta. Mutta turha tästä on meidän alkaa vääntämään, uskon että meidän molempien tahtotila on eri medioissa raikkaasti, rohkeasti ja riittävän usein esiintyvä HPK. Jään siis mielenkiinnolla odottamaan elokuuta.

Juu no en ajatellutkaan ruveta vääntämän kunhan koitin vähän rauhoitella väkeä, että ei se Veteläisen lähtö nyt mikään maailman loppu ole, mutta itse aiheeseen haluaisin todeta vain, että onhan siellä Laamanen vielä joka oli Veteläisen oppipoikana tuon vuoden ajan ja ilmeisesti opiskelee markkinointia joten ihan hyvissä käsissä sekin puoli varmaan on jatkossakin.

Ja mitä olen tässä nyt vuoden seurannut melko läheltä tätä kerhon projektia jolla koittavat luoda paremman yhteyden faneihin niin voin todeta vain, että ovat tehneet hyvää työtä ja siellä näyttäisi nyt toimistollakin olevan suuri halu ja yritys viedä tätä hommaa kunnolla eteenpäin myös tulevina vuosina.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tuskinpa kukaan Laamasen supliikkia otetta ja oppimista kiistää. Voimavaroista tässä on kyse. Jos valmiiksi kapea tiimi puolitetasn, ei hyvä heilu. Nyt jo pitäisi tuutata ihan kunnolla.
 

Masculine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuskinpa kukaan Laamasen supliikkia otetta ja oppimista kiistää. Voimavaroista tässä on kyse. Jos valmiiksi kapea tiimi puolitetasn, ei hyvä heilu. Nyt jo pitäisi tuutata ihan kunnolla.

Jos asialla on oikeasti innokas ja asiansa osaava tekijä, niin yksi ihminen tekee ihan järisyttävän eron Sm-liiga joukkueen tiedottamiseen. Jokereilla Iiro Keurulainen käsittääkseni hoitaa, varsinkin näin kesäisin, lähes yksin tuota koko pakettia ja se on tällä hetkellä liigassa aika omaa luokkaansa. Twitter ja Facebook ovat todella kovassa käytössä ja omalle Youtube-kanavalle tulee jatkuvasti haastatteluita, videota harjoituksista jne. Myös näin kesäisin. Jokerit.com uutisarkistoa selatessa voi katsoa, että sinne on tullut toukokuussa 18, kesäkuussa 19 ja heinäkuussa 14 uutista, joka on todella suuri määrä. Nämä sisältävät valmentajien haastatteluita, nuorten pelaajien haastatteluita, NHL:n varattujen nuorten mietteitä, uusien pelaajien haastatteluita, Jokerit Golf-jutun, koulukiusaamista ehkäisevän Jokerit@School kiertueen kuulumisia, erilaisia fanitapahtumia ja kisoja jne. jne.

Tähän ei todellakaan kannata ottaa mitään koululaisia, sillä yksi oikea ammattilainen, jonka työnkuva on pelkästään SoMe ja haastatteluiden tekeminen, pystyy nostamaan sormia napsauttamalla tiedottamisen tälle vuosituhannelle. Yksi tämmöinen henkilö ei myöskään maksa paljon mitään (alle 50 000e vuodessa), mutta tuo nykyisille faneille huomattavasti sisältöä kannattamiseen ja ennen kaikkea aktivoi uusia kannattajia. Varsinkin nuoria kannattajia on helpointa koittaa houkutella SoMe:n kautta. Jokerit on tässä asiassa se seura mistä kannattaa ottaa suomessa mallia, sillä Kekäläisen aloittama duuni on tuonut valtavat määrät uusia nuoria faneja Jokereille ja myös näin vanhana fanina on pakkoa sanoa, että seuraan on vahvempi side kuin koskaan ja tuntee oikeasti olevansa seuralle tärkeä.

Luonnollisesti tuo yksi henkilö on vasta ensimmäinen askel ja hän ei voi koko seuran tiedottamista hoitaa, mutta jo tuon SoMe:n käyttöön valjastaminen on jotain mitä liigassa tekee vain äärimmäisen harva seura kunnolla. Tämän jälkeen sitä koko pakettia voi pikku hiljaa rakentaa ammattimaisempaan suuntaan, mutta minusta tuo on paikka josta kannattaa aloittaa.
 
Viimeksi muokattu:

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Tuskinpa kukaan Laamasen supliikkia otetta ja oppimista kiistää. Voimavaroista tässä on kyse. Jos valmiiksi kapea tiimi puolitetasn, ei hyvä heilu. Nyt jo pitäisi tuutata ihan kunnolla.

Miten niin puolitetaan? Tällä hetkellä markkinoinnista vastaa Savolainen ja Laamanen. Ja edelleenkin Veteläisen ja HPK:n välinen sopimus oli alunperinkin vain tämän yhden vuoden pituinen, mutta kuka tietää jos onnistutaan saamaan pari seuraavaa vuotta plussalle niin voidaan palkata Veteläinen tai joku muu vaikutuiseksi ja kyllä siellä taustalla muutkin hoitavat tätä markkinointia kuin Savolainen ja Laamanen.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Tämä on täysin totta ja edelleen painotan sitä yhteistyötä koulujen kanssa. Nehän tekee käytännössä nälkäpalkalla ja vielä jos sattuu olemaan joku Kerhon kannattataja, niin kausikortilla varmasti tulisi juttua. Mikäli osaisin kirjoittaa paremmin ja sattuisin asumaan paikkakunnalla, tekisin kernaasti ihan ilmaiseksi tätä duunia.

Tässä semmoinen hienoinen oma havainto ainakin osittain ettei kerhon puolelta ole niin hirveästi kiinnostusta tähän hommaan, vaikkakin esim HAMK (Hämeen Ammattikorkeakoulu) seuran yhteistyökumppaneita onkin. Esimerkiksi Theseus.fi-sivustolla löytyy ammattikorkeakoulujen julkaisemia opinnäytetöitä, ja HAMKin kohdalta hakusanoilla HPK, hämeenlinnan pallokerho, pallokerho löytyi 2 teosta, jotka olivat vuonna 2011 ja 2012 tehty. Ja nämähän siis ovat kuten mainittu, sitä ilmaista työtä. Tarkkaan en osaa sanoa onko esim pääkallopaikalla (Visamäki) yhteistyö tiiviimpää mutta olisihan tuossa nyt ainakin ainesta monista eri aloista jota voisi edes jollain tavalla koittaa hyödyntää, ja nimenomaan molemmin puoleista hyötyä keräten (HPK - tuote/tuotos/lopputulos, opiskelija - opintopisteet/työtodistus/jne)
 

Squit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK ja KaMa
Masculine heitti tuossa hyvää juttua. Olisihan tuollainen oma "päivittäjä" kiva homma ja ei 25.000 € - 50.000 € ole paljoa jos se tarkoittaa että ollaan "hermoilla" koko ajan, eli videota ja haastatteluja tulee. Joku oikein innostunut fanipoika tekisi hommaa aika halvalla. Kuten Masculine hyvin sanoi, se on pelkästään tahdosta ja viitsimisestä kiinni. Jos taas ei ole rahoja palkata ketään niin uskon että tehtävään olisi halukkaita kausikortti + hotsit palkallakin. Ei ole oikeasti mikään amerikan temppu tehdä haastatteluja jne.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Tässä semmoinen hienoinen oma havainto ainakin osittain ettei kerhon puolelta ole niin hirveästi kiinnostusta tähän hommaan, vaikkakin esim HAMK (Hämeen Ammattikorkeakoulu) seuran yhteistyökumppaneita onkin.

Ainakin viime kaudella HPK:n intro ja tuo historiikkivideo oli jonkun harjoittelutyönä teetetty jos en väärin muista. Ja Squitille voin sanoa että fanipojilla on homma työn alla jos malttaa sen verran odottaa, että pelaajat palaa lomilta ja saadaan muutama asia sovittua.

Ja en tiedä onko porukka seurannut tuota G-Kulman facebookkia. Siellä muistaakseni kysyttiin mitä fanit haluavat kysyä uudelta päävalmentajalta ja pelaajilta. Lähettäkää sinne kyssäreitä niin koitetaan saada tässä piakkoin niihin vastaukset.

Edit. Tulipa sellainenkin mieleen, että tänä vuona ruvetaan tekemään tuota fanilehteä jossa on valmentajien,pelaajien,johdon ja fanien haastatteluja. Lisää informaatiota tästäkin löytyy G-Kulman facebookista.
 
Viimeksi muokattu:

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Masculinelta tuli pätevää huomiota somesta, jossa jo yksikin ihminen voi tehdä isoja. Rahankeruu ja markkinointi on kuitenki paljon isommpi kokonaisuus. SM-liigassa on kuitenkin myös seuroja, jotka käyttävät ulkoisen firman avulla kymmeniä työntekijöitä sponsorinmetsästykseen. Miten ihmeessä kaksi ihmistä takoisi saman tuloksen? Ja tämä ei ole minkään sotin epäluottamuslause kaksikkoa kohtaan, vain voima-arsenaalin vertailua.

Plus, kaikki eivät tosiaan ole vielä somessa. Miten HPK näkyy heinäkuusss kaupungilla?
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Masculinelta tuli pätevää huomiota somesta, jossa jo yksikin ihminen voi tehdä isoja. Rahankeruu ja markkinointi on kuitenki paljon isommpi kokonaisuus. SM-liigassa on kuitenkin myös seuroja, jotka käyttävät ulkoisen firman avulla kymmeniä työntekijöitä sponsorinmetsästykseen. Miten ihmeessä kaksi ihmistä takoisi saman tuloksen? Ja tämä ei ole minkään sotin epäluottamuslause kaksikkoa kohtaan, vain voima-arsenaalin vertailua.

Plus, kaikki eivät tosiaan ole vielä somessa. Miten HPK näkyy heinäkuusss kaupungilla?

Ei kaksi ihmistä samoja tuloksia taokkaan, mutta on hyvä muistaa että HPK ei ole mikään Lukko jolla on esim. RTK:n puolelta rahaa panostaa ja ulkoistaa markkinointiaan. HPK:lla on nyt neljä ihmistä jotka hoitavat markkinointia Veteläisen lähdettyä ja tuo on mielestäni aika paljon organisaation kokoon nähden ja kun otetaan huomioon se seikka, että Savolainen hoiti vielä viisi vuotta sitten tuota puolta lähes yksin.

Tuossa olet oikeassa, että kesäaikaan voisi mainostas ja näkyä enemmän kuin nyt. Tällä hetkellä ainoat mainokset taitavat olla noissa uusissa LED tauluissa ja nämä tienvarsilla nököttävät standit. Mutta HPK ei taida olla ainut joukkue liigassa kenellä on tässä asiassa parantamisen varaa.
 

TJ MACKEY

Jäsen
Masculinelta tuli pätevää huomiota somesta, jossa jo yksikin ihminen voi tehdä isoja. Rahankeruu ja markkinointi on kuitenki paljon isommpi kokonaisuus. SM-liigassa on kuitenkin myös seuroja, jotka käyttävät ulkoisen firman avulla kymmeniä työntekijöitä sponsorinmetsästykseen. Miten ihmeessä kaksi ihmistä takoisi saman tuloksen? Ja tämä ei ole minkään sotin epäluottamuslause kaksikkoa kohtaan, vain voima-arsenaalin vertailua.

Plus, kaikki eivät tosiaan ole vielä somessa. Miten HPK näkyy heinäkuusss kaupungilla?
Erittäin hyviä pointteja edellä kirjoittaneilta. Muistan Korpelan sanoneen reilu vuosi sitten, että "toimintaa ei voi säästää hengiltä". Masculinen kirjoittama teksti osoittaa, että vaikka Kerho viime kaudella otti hyviä askeleita markkinoinnin osalta, niin vielä organisaatio on kuitenkin valovuoden päässä kiitettävästä. Markkinoinnissa ja viestinnässä ei riitä vuoden ponnistelu ja ymmärrys muutoksesta, vaan jatkuvasti pitää kehittää ja päivittää toimintaa. Ja Santsulle, G-kulma teki viime kaudella loistavaa työtä ja tekee sitä varmasti jatkossakin. Kritiikki taitaa nyt enemmänkin kohdistua seurajohdon isompien linjojen suuntaan.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Ja Santsulle, G-kulma teki viime kaudella loistavaa työtä ja tekee sitä varmasti jatkossakin. Kritiikki taitaa nyt enemmänkin kohdistua seurajohdon isompien linjojen suuntaan.

Juu no ymmärsin kyllä mihin kritiikki kohdistui halusin vain tuoda esille, että näistä asioista ollaan keskusteltu fanien ja toimiston välillä kyllä ja HPK on jo kertonut parantavansa toimintaa mitä tulee näihin haastatteluihin yms. liittyen. Ja myös halusin tuoda esille sitäkin puolta kun täällä on sellainen mielikuva, että HPK ei käytä työharjoittelijoita ja sen sellaisia, että kyllä näitä on käytetty ja varmaan käytetään tulevallakin kaudella. Parannettavaa löytyy paljonkin HPK:lla mutta toivoisin vain että täällä huomattaisiin se kuinka paljon organisaatio on pienessä ajassa viime vuosina kehittynyt ja jos nyt sattuu olemaan 1kk kesälomat toimistolla jolloin ei tule kotisivuille.juttuja joka toinen päivä niin ei se tarkoita sitä että HPK olisi koko muutos projektinsa hyllännyt tai "palannut juurille" kuten joku sen ilmaisi. Jäitä hattuun sanon minä ja jään odottamaan sitä sentterin julkaisua.
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Ainakin viime kaudella HPK:n intro ja tuo historiikkivideo oli jonkun harjoittelutyönä teetetty jos en väärin muista. Ja Squitille voin sanoa että fanipojilla on homma työn alla jos malttaa sen verran odottaa, että pelaajat palaa lomilta ja saadaan muutama asia sovittua.

Ahaa tulipa tämä tieto vasta nyt esille, ihmettelen miksei ko. videoissa sitten ole kuitenkaan edes pientä spottia, josta ottelukävijä huomaisi tuon yhteistyön "vau HAMKin opiskelijat ovat tehneet hienoa jälkeä." Joo eihän se tietenkään sovi esim intron teemaan ja tilanteeseen.

Mutta juuri kun tätä puidaan niin edelleen se yhteistyö voisi olla vieläkin syvempää, onhan esimerkiksi HAMKissa Visamäen yksikössä markkinointihenkilönä / kouluttajana SoMe-asiantuntija joka aiheesta kirjan/kirjojakin kirjoittanut. Yhteydenpito, asioista selvää ottaminen ja kommunikointi sen tiimoilta tuntuu siis olevan kompastuskivenä.

Edit:

Ja kyllä, on ollut upea huomata kuten mainitsit tuon lyhyenkin ajan kehityksen. Facebook ja Twitter ovat varsinkin kauden aikana erinomaisessa kuosissa ja niistä on alettu ottaa hyöty irti. Tie on raivattu auki ja se on ennen kaikkea oikea.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös