Kausi pyörähtää käyntiin siis huomenna kotiavauksella ja yleisö varmasti kiinnostaa minkälainen joukkue jäälle luistelee ja missä formussa Kerhon kausi lähtee liikkeelle. Itseäni ainakin kiinnostaa myös itse ottelutapahtuma, jonka suhteen HPK otti hyviä kehitysaskelia viime kaudella. Olisikin mukava tietää on ottelutapahtumaan tullut muutoksia ja millä eväin yleisöä sitoutetaan, osallistetaan ja viihdytetään tulevana kautena? Vieläkö Petro pyörii messissä, onko uusia videoita luvassa, erätaukoviihdettä? Entä missä kuosissa on Ritari areenan ravintola- ja virvoituspalvelut?
Olen koko kesän peräänkuuluttanut HPK:lta aktiivista otetta tiedottamiseen ja markkinointiin. Vielä heinäkuun aikana faneja ja kannattajia pyydettiin olemaan näiden asioiden suhteen kärsivällisiä, koska toimisto oli lomalla. Nyt syyskuun ollellessa puolivälissä ei voi hyvällä tahdollakaan sanoa Kerhon markkinoivan ja viestivän kannattajien suuntaa edes tyydyttävällä otteella. Lähinnä toiminnan taso ja määrä on lähellä välttävää. Ikään kuin viestitään se, mikä on ihan pakko. Jotenkin on todella kuvaavaa, että suurin ponnistus minkä HPK on sosiaaliseen mediaan rantauttanut, on pelaajahaastattelut, jotka tekee G-kulma (propsit siitä, Kerholle on kasvamassa loistava faniryhmä). Ja tuon lisäksi kuin kirsikkana kakun päälle, suunniteltiin toripäivä, joka sitten peruttiin ja piti sopia uusi aika, joka sitten kuitenkin vähin äänin unohdettiin.
En itse asustele Hämeenlinnassa, eli en tiedä kuinka paljon HPK on viime päivinä rantautunut katukuvaan, olen siis sosiaalisen median ja kuulopuheiden varassa.
HPK kuitenkin toi viime viikonloppuna julki tutkimuksen, jossa fanit ovat pääsääntöisesti tyytyväisiä tuotteeseen nimeltä HPK. Onko siis oikeasti näin, että nykyinen HPK:n kuluttaja ei kaipaa "sirkushuveja" tuotteen kylkeen?