Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 359 140
  • 6 884

lätkämies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Columbus Blue Jackets
Jotenkin on vaikea kuvittella maalilaulun vaihtoa, koska nykyinen on oikeasti hyvä tunnelmallisissa otteluissa kun yleisö yhtyy HPK ja SIELLÄ sanaan. Muutenkaan en lähtisi rikkomaan perinnettä kun on toimiva tämä nykyinen, jos vaihtaisin niin sitten sen pitäis olla jotain mullistavaa.
 

Ukkomauseri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Ainakin itse olen sitä mieltä, että tuo biisi on keskinkertainen kikkelihevi-euroviisurallatus, eli maalilauluksi kohtalaisen torspo.

Kun puhutaan todella legendaarisesta, lausetta on mahdotonta kirjoittaa ilman tätä (linkki ohjaa HPK-tunnariin). Soitettakoon siis tätä jatkossa ainakin jäälletulobiisinä, eiks je, Riiva & co?

Toi linkistä löytyvä kipale on ainoa vaihtoehto jäälletulobiisiksi! Maalilaulua en lähtis muuttamaan..
 

Edit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Frölunda
Ainakin itse olen sitä mieltä, että tuo biisi on keskinkertainen kikkelihevi-euroviisurallatus, eli maalilauluksi kohtalaisen torspo.

Kun puhutaan todella legendaarisesta, lausetta on mahdotonta kirjoittaa ilman tätä (linkki ohjaa HPK-tunnariin). Soitettakoon siis tätä jatkossa ainakin jäälletulobiisinä, eiks je, Riiva & co?

Ehdottomasti samaa mieltä. Kappaleen on tehnyt vartavasten HPK:n käyttöön Juhani Sysiharju 80- ja 90-luvun taitteessa. Makutuomarina toimi mm. Pekka Peltola. Alkuperäistä biisiä jouduttiin matkanvarrella vielä muuttamaan kun jäähallin äänentoisto ei tykännyt niin matalista basson taajuuksista, mitä kyseinen kipale sisälsi. Sivuunkirjoittanut myös itse ollut monet kerrat nassikkana seuraamassa biisin tekoa ja kuuntelemassa eri versioita. Tätä legendaarisempaa HPK-tunnaria ei ole, eikä tule vaikka kuinka väännettäisiin uusia kyhäelmiä.
 

Wallin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho & Pittsburgh Penguins
Koitetaan kerätä tähän omaan avausviestiini asiat, joita olen viimeisimmistä aiheista itse ollut mieltä. Aloitetaan katsomouudistuksista; Iso ja yhtenäinen seisomakatsomo nykyisten D2 ja D3 istumakatsomoiden tilalle olisi mielestäni ehkä ihanteellisin tilanne. Viimeisimmän remontin ja istumakatsomoiden suosion takia tämä vaihtoehto on kuitenki syytä haudata ainakin muutamaksi vuodeksi(?) Ehdotettu C5:n katkaisu puolesta välistä ja D1:n muuttaminen seisomokatsomoksi olisi "realistisista" vaihtoehdoista selkeästi mielusin. Vanhat Sikalan jyrät saisivat pitää vakiopaikkansa ja näin saataisi halliin äänekäs nurkkaus. Itse varmasti tulisin siellä peleissä seisomaan ja kannustamaan. Väliaikaisratkaisuna pidettyä G-kulmaa en pitkäksi ajaksi kelpuuttaisi, mutta jos tulevaksi kaudeksi sinne oltaisiin jonkunlaista faniporukkaa luomassa voisin tässä luvata sellaiseen osallistua ja kaverinkin varmasti saan mukaan! Yleisesti ottaen aiheesta on ollut paljon hyvää keskustelua ja toivottavasti päätöksiä tekevät elimet ovat tietoisia hyvistä ideoista ja mielipiteistä.

Tuo vanhempi Kerhon tunnusbiisihän soi tällä kaudella ennen kolmannen erän alkua ja itse tykästyin biisiin aikalailla. Monille melkoisena nostalgiapaukkuna toimiva biisi sopisi jäälletuloon mielestäni loistavasti. Maalilauluun en katsoisi muutoksia tarvittavan, mutta myös Janne Saksan "Lujaa tulee HPK"-biisiä voisi hyvin jollain tavalla hyödyntää peleissä. Tähän asiaan liitän kainon toiveen äänentoiston parantamiseen liittyen...
 

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Tätä legendaarisempaa HPK-tunnaria ei ole, eikä tule vaikka kuinka väännettäisiin uusia kyhäelmiä.

No joo, mutta en jättäisi mainitsematta Sladen "Run runaway":tä tässä yhteydessä.

Oma vaatimaton mielipiteeni seisoo tanakasti Kujun takana. Hongiston Kille sitä aina pikkupojille Rinkelinkadulla vieraillessaan kasetilta soitteli.
 

valkosulka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Kannatan nykyisen maalilaulun säilyttämistä toistaiseksi. Vexi Salmen sanoitus on hyvä ja reipas ajaton humppa tarjoaa esillä olevista vaihtoehdoista suurimman yhteisen nimittäjän koko yleisön musikkimaun huomioiden.
Sitä on tullut kuunneltua/siihen yhdyttyä monet riemukkaat hetket ja vastustajatkin ovat oppineet sitä sydämen pohjasta vihaamaan.

Rima on siis korkealla ja korvaavan laulun pitäisi olla tosi hyvä, eikä vain yhden ikäpolven makua heijastava päivänperhonen. Sinänsä mitään heviä vastaan.
 
Viimeksi muokattu:

Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicansin ja Bruinsin tv-mainokset.
maalilauluna tuo perinteinen on kyllä hyvä myös siinä mielessä, että monet vastustajan pelajat kerta toisensa jälkeen kertovat miten paljon sitä _vituttaa_ kuunnella :)

Hifkin mammammaan kanssa siis myös vittumaisuudessaan hyvällä mallilla.

Jäälletulobiisinä taas ei jaksa enää kannustaa tuota vanhan koulun syntikkabiisiä, se on nyt aika hyvässä virassa kolmannen erän introna, mutta pelin alkuun pitäisi saada jotain pitkällä hehkutuksella olevaan metallia. Metallicalta ja ACDC:ltä löytyy tälläisiä kappaleita monta, Hells Bells olisi 100% henkilökohtainen suosikki tähän kohtaan. Ja vaikka ovatkin kuluneita ja kuultuja biisejä, ei klassikoiden vaikutusta fiilikseen voi millään tasolla kiistää.

Kuvitelkaa itse seuraavan videon avulla:
http://www.youtube.com/watch?v=X8oEa2csgpw
(linkki vie youtubeen, acdc:n live-videoon hells bells-kappaleesta)

Hallista valot himmeäksi kohdalla 0:00, ensimmäisen kellon kajahduksen kohdalla cheerleaderit alkavat marssin riviin jäälle, yksittäinen hakuvalo pyörittelee hämärässä katsomossa "etsien jotain"
Kitaran alkaessa soida kohdassa 0:40, alkaisi savua virtaamaan kulkuaukosta jäälle ja sykkivä oranssi valon kajo vahvistua savun takaa.
Ajassa 1:12 kun biisi räjähtää käyntiin - kappaleeseen voimakkuutta lisää +50%, päälle jonkinlainen räjähdysääni, hakuvalo(t) kääntyvät kohti kulkuaukkoa, oranssit valot täysille, valkoiset strobot päälle ja joukkue vauhdilla jäälle.

Itse ainakin olisin aivan pähkinöinä tuossa kohtaa verrattuna esim. tämän kauden laimeaan bodomiin... Kaikki tunnistavat biisin, siitä tietää ensimmäisestä kellon kilahduksesta että minuutin kuluttua posahtaa, se vain on huikea kappale. Kellot sopivat vielä ritarihenkeenkin. PERKELE!
Lisäksi ei olisi kallista toteuttaa pienillä resursseilla ja näyttävyyttäkin olisi hieman.

Vanhaan introbiisiin vielä, että nettisivuillahan voisi olla vaikka kuukauden intro-äänestys, missä vaihtoehtoina vanhojen vuosien kerho-biisejä, ja niitä soitettaisiin seuraava kuukausi 2. ja 3. erän alussa...
 

Ralph

Jäsen
Kuvitelkaa itse seuraavan videon avulla:
http://www.youtube.com/watch?v=X8oEa2csgpw
(linkki vie youtubeen, acdc:n live-videoon hells bells-kappaleesta)

Hallista valot himmeäksi kohdalla 0:00, ensimmäisen kellon kajahduksen kohdalla cheerleaderit alkavat marssin riviin jäälle, yksittäinen hakuvalo pyörittelee hämärässä katsomossa "etsien jotain"
Kitaran alkaessa soida kohdassa 0:40, alkaisi savua virtaamaan kulkuaukosta jäälle ja sykkivä oranssi valon kajo vahvistua savun takaa.
Ajassa 1:12 kun biisi räjähtää käyntiin - kappaleeseen voimakkuutta lisää +50%, päälle jonkinlainen räjähdysääni, hakuvalo(t) kääntyvät kohti kulkuaukkoa, oranssit valot täysille, valkoiset strobot päälle ja joukkue vauhdilla jäälle.

Hyvä idea, mutta olen yhä Metallica - Wherever I May Roam -kappaleen puolella.

Valot ovat pimentyneet. Cheerleaders astelevat jäälle. Kaiuttimista alkaa kuulua tuota Metallican kappaleen alkurämpytystä. Videotaululle tulee taas joku kerholainen neppailemssa. Viimeksi siinä oli Viitaluoma, nyt pienellä läpällä Tuukka Mäkelä. Sitten tulee tuo pieni tauko, jolloin kuuluu "Hyvät naiset ja herrat, kotijoukkue Hämeenlinnan Pallokerho" ja sitten rummut paukkuvat, oranssit valot vilkkuvat ja pelaajat kirmaavat jäälle. Aivan huikeaa!

Tämän videon kohdasta 2:10 eteenpäin.

(linkit youtube.comin sivuille)
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Hyvä idea, mutta olen yhä Metallica - Wherever I May Roam -kappaleen puolella.

Valot ovat pimentyneet. Cheerleaders astelevat jäälle. Kaiuttimista alkaa kuulua tuota Metallican kappaleen alkurämpytystä. Videotaululle tulee taas joku kerholainen neppailemssa. Viimeksi siinä oli Viitaluoma, nyt pienellä läpällä Tuukka Mäkelä. Sitten tulee tuo pieni tauko, jolloin kuuluu "Hyvät naiset ja herrat, kotijoukkue Hämeenlinnan Pallokerho" ja sitten rummut paukkuvat, oranssit valot vilkkuvat ja pelaajat kirmaavat jäälle. Aivan huikeaa!

Tämän videon kohdasta 2:10 eteenpäin.

(linkit youtube.comin sivuille)

Kyllä itsekin olen tämän kannalla ja toisen/kolmannen erän introksi tuo vanha "legendaarinen". Kyllä tuosta ainakin minulle tuli heti kylmät väreet, huh!
 

fezr0

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Pittsburgh Penguins
Hyvä idea, mutta olen yhä Metallica - Wherever I May Roam -kappaleen puolella.

Valot ovat pimentyneet. Cheerleaders astelevat jäälle. Kaiuttimista alkaa kuulua tuota Metallican kappaleen alkurämpytystä. Videotaululle tulee taas joku kerholainen neppailemssa. Viimeksi siinä oli Viitaluoma, nyt pienellä läpällä Tuukka Mäkelä. Sitten tulee tuo pieni tauko, jolloin kuuluu "Hyvät naiset ja herrat, kotijoukkue Hämeenlinnan Pallokerho" ja sitten rummut paukkuvat, oranssit valot vilkkuvat ja pelaajat kirmaavat jäälle. Aivan huikeaa!

Tämän videon kohdasta 2:10 eteenpäin.

(linkit youtube.comin sivuille)

Itse kyllä samaa mieltä tuosta Metallicasta, biisissä pikku hiljaa nouseva meininki mikä sopii erittäinkin hyvin juuri pelin alkuun.

Ja tuohan olisi aivan loistava idea tuo Mäkelä kikkailemaan siihen videolle, joku nopea tarkennus alussa että kaikki tunnistaa kaverin ja sitten vaan alkulämmittely kynää veivaamaan. Ja miksei tähänkin voisi esim kuukausittain vaihtuvan videon duunata.

Lisäksi haluaisin hieman muutoksia niihin pelin aikana soitettaviin kappaleisiin, mielestäni kaikki laimea rallatus erien aikana voitaisiin joko kipata vanajaan tai säästää erätauolle. Ja mieluiten vielä tilanteen mukaista musiikkia, esim vastustajan jäähyn aikana se aikoinaan ollut "italialaistyylinen torvi?-rallatus".
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Minä heitän oman ehdokkaani tähän, kun nää hells bellsit ja where ever I may roamit on jo kuultu ja niin käytettyjä.

http://www.youtube.com/watch?v=94bGzWyHbu0

Minuutin intro ja sitten paukahtaa. Eikä alun lyriikatkaan ihan huonot ole tuohon hommaan. Tosin minä olen tuon HPK:n vanhan tunnarin kannalla, tulee aina nostalginen fiilis kun sen kuulee. Sinällään Bodomkin oli onnistunut valinta, että sitä nyt ei muilla vaan ole. Onhan Hämptonissa noita bändejä, sieltähän voisi pyytää apuja kunnon intron tekoon, jos nyt väkisin sellainen täytyy uusiksi vääntää, sais sitten sellasen mitä voisi soittaa seuraavat 20 vuotta tms.

Ei muuta kuin esim. Turisaksen jätkiin yhteyttä tms. sieltähän löytyy sellasta oikeanlaista sopivan kevyttä "kansanmusiikkimaista" heviä.
 

ori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
Itsekin pakko osallistua tähän kun välillä näitä tulee työnkin puolesta mietittyä toisaalla. Itse sytyin Senatorsien pelissä kun joukkueen sisääntullessa rämähti soimaan tämä (Rev theory - Hell Yeah!, kohdasta 1:11). Toimisi juuri tuosta kohdasta sanoituksineen myös maalilauluksi ja sillä voisi hyvin huudattaa hallia!! Aivan priimaa!

Senseillä vielä hienosti halli pimeänä paitsi hallia kiertävässä videotaulussa kulki punainen semmoinen sähko/salama-hommeli.
 

Kennedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Noutajat
Ja miksei tähänkin voisi esim kuukausittain vaihtuvan videon duunata.

Muuten samoilla linjoilla edellisten kirjoittajien kanssa, mutta kuukausittain vaihtuvan videon suhteen olen lievästi skeptinen, ellei tarkoitusperiä hieman mietitä uudelleen.

Ensinnäkin videoiden tekeminen ammattimaisesti maksaa maltaita, koska tarvitaan osaavia ihmisiä tekemään niitä: materiaalin kuvaaminen ja editoiminen = ajallisesti paljon ressursseja -> vie paljon rahaa.

Jos tälläkin hetkellä pottuja säästellään, niin tuskin tähänkään rahaa riittäisi ELLEI kuukausittaista videota saataisi myytyä yhteistyökumppaneille sisääntulopätkän yhteydessä olevaan mainospottiin etc.

Toki yksi vaihtoehto olisi teettää näitä videoita osittain opiskelijoilla, mutta jälki on sen myötä myös mahdollisesti matöörimäisempää. Toki huipputekijöitä löytyy myös opiskelijoista, mutta yleensä he ovat jo alan huippufirmoissa töissä ennen valmistumistaan.


Mielestäni HPK:n tulisi tehdä yksi ytimekäs jäälletulovideo höystettynä kunnon kappaleella, kuten jo aiemmin mainittu Metallican - Where ever I may roam. Ja pikemminkin tehdä sen lisäksi "leijonakortti"-tyyppisiä pelaajaesittelyjä, joilla saataisiin markkinoitua pelaajia ja sen kautta ottelua tapahtumana. Täytyy kuitenkin muistaa, että kausikorttilaisten ja vannoutuneiden katsojien jälkeen hallissa on joka pelissä noudettavana vielä 2000-3000 paikkaa satunnaiskävijöiden kukkarosta ellei enemmänkin. Tämä tarkoittaa sitä, että markkinointi pitää kohdistaa tarkemmin satunnaiskävijöiden suuntaan.

Mikäli näitä pelaajakortteja tehtäisiin 1/kk, ympättäisiin siihen sponsori kylkeen ja annettaisiin mainosaikaa kotipeleistä screeniltä sekä netistä vielä enemmän lisää (kohtuullista korvausta vastaan tietenkin), saataisiin katsojia houkuteltua peleihin katsomaan ikoneita(Tuuski), tähtiä(Porse), taitoa(Laku), kovuutta(Tuukka), taklauksia(Cole, Tuukka) ja taistelua(koko joukkue). Yksinkertaisesti luodaan ihmisille mielikuva, että rahalle saa vastinetta ja nekin jääkiekosta ei-niin-paljoa-ymmärtävät tulevat katsomaan "tähtiä".

Ennen oli tsekkejä, nyt on Porse. Ja sekin vähä, joka tänäpäivänä menee SM-liigassa tähtipelaajastatuksella täytyy hyödyntää markkinoinnissa.

Väitän, että oikein toteutettuna ja markkinoituna tällaisella mallilla saisi maksettua videoiden kulut (Optimistisen +-0, mikä riittää) ja ehkäpä sitä yleisökeskiarvoa saataisiin nostettua jopa niihin marraskuun kylmiin tiistai-illan peleihin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mielestäni HPK:n tulisi tehdä yksi ytimekäs jäälletulovideo höystettynä kunnon kappaleella, kuten jo aiemmin mainittu Metallican - Where ever I may roam. Ja pikemminkin tehdä sen lisäksi "leijonakortti"-tyyppisiä pelaajaesittelyjä, joilla saataisiin markkinoitua pelaajia ja sen kautta ottelua tapahtumana. Täytyy kuitenkin muistaa, että kausikorttilaisten ja vannoutuneiden katsojien jälkeen hallissa on joka pelissä noudettavana vielä 2000-3000 paikkaa satunnaiskävijöiden kukkarosta ellei enemmänkin. Tämä tarkoittaa sitä, että markkinointi pitää kohdistaa tarkemmin satunnaiskävijöiden suuntaan...
Lappeenrannassa asuvana voin kertoa että SaiPahan teki tuon ratkaisun juuri niin että taululla pyörii ensin jotain 1948 logoo ja sit mustavalkosta videota vanhoista matseista ja sitten tulee pelaajien naamoja ruudulle. Mutta mikä parasta siellä ei kukaan kilju "lujaa betonii" pelaajien nimien jälkeen, joo mainostaminen on tärkeetä mutta joku raja, jos minulta kysytään. Odotan sitä päivää kun sieltä tulee joku "Matti Meikäläinen, Vessa & Paperi" tai "Raimo Remppa, Metkat maku kondomit", noin kärjistetysti.

Yksi vaihtoehtohan olisi tehdä tuo jäälletulo niin että siellä alkaisi se video pyörimään paljon aiemmin, en tiedä latistaisiko se sitten tunnelmaa, jos olisi tyyliin... #8 Mathias Porseland ja sitten joku muutaman sekunnin pätkä jossa Porse nykäsee rannarin viivalta häkkiin, #36 Marko Tuulola ja kunnon vastapallo niitti video yms. Noitahan voisi sitten vähän "talkoo" tyyliinkin päivitellä noita clippejä ja lisäillä/vaihdella pelaajia ja suorituksia miten nyt hyvältä tuntuu.

Sitten tämän jälkeen vasta alkaisi pyörimään se alku show, josta sitten voidaan vääntää peistä vaikka kuinka ja paljon. Tommonen 20 pelaajaa ja muutaman sekunnin per pelaaja ole kuitenkaan kun sen reilu minuutti-alta kaks. Siinä ehtis porukka sit virittäytyyn tunnelmaan ennen kun se itse jäälle tulo alkaa. Tässä yhteydessähän voisi hyvinkin käyttää sitä vanhaa legendaarista tunnaria joka saisi varsinkin kokeneempiin katsojiin sellaista nostalgista fiilistä, samalla kun taululla pyöris hienoja muistoja peleistä.

Nää huonot ideat ei kyllä lopu kesken :D
 
Viimeksi muokattu:

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
Ihan hyviä ehdotuksia täällä tullut yhdeltä sun toiselta jäälletulosta yms. Itse pidän erittäin paljon juuri tuosta kauden 2009-2010 sisääntulokappaleesta- ja tavasta.

Mitä muuten tulee erätauoilla tai pelikatkoilla soitettavaan musiikkiin, on se mielestäni mennyt viime aikoina huonompaan suuntaan, vaikka väliin saattaa välillä jokun hyvä rallikin mahtua. Toisaalta nämä ovat ikuisia makukysymyksiä, mutta mielestäni jääkiekkotapahtumaan kuuluu vauhdikas rock/heavy musiikki, eikä esimerkiksi kaiken maailman uuhhbeibebeibelalalalalalaa-kappaleet, vaikka hyviä kappaleita olisivatkin;

Ehdotuksia:

a) HPK:n saatua jäähyn/ tuomarin jätettyä viheltämättä jäähy vastustajalle/ muu puusilmäisyys tuomareilta : hallissa soi Apulannan uuden Vääryyttä- singlen kertosäe http://www.youtube.com/watch?v=PG0yP1Pf9KM

b) HPK:n/vastustajan perseillessä haluttomasti, musiikkina Teräsbetonin Missä miehet ratsastaa kertosäe http://www.youtube.com/watch?v=TheV9eBTT3Q

c) Erätauoille seuraavia kappaleita : Popeda- Ukkometso, Nickelback- Burn it to the ground, Pantera-Walk, Apulanta- Pahempi toistaan, Apocalyptica- Life burns
 

Ralph

Jäsen
Ehdotuksia:

a) HPK:n saatua jäähyn/ tuomarin jätettyä viheltämättä jäähy vastustajalle/ muu puusilmäisyys tuomareilta : hallissa soi Apulannan uuden Vääryyttä- singlen kertosäe http://www.youtube.com/watch?v=PG0yP1Pf9KM

Ja vastustajan ottaessa jäähyjä:

Martti Servo - Mikä on kun ei taidot riitä

Ja kun vastustajan pelaaja ottaa hermokontrollin menettämisen vuoksi väkivaltaisuus, poikittais maila tai joku sika jäähyn:

tämä

(linkit youtubeen)
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Haasteelliseksihan tässä mahdollisissa katsomouudistuksissa tekee se seikka, että hallin omistaa erillinen yhtiö. Kerholla ei suoranaisesti ole oikeutta tehdä isompia muutoksia halliin. Yhtiöllä sitten saattaa olla jotain vaatimuksia hallin rakenteeseen. HPK on myös luvannut faneilleen, ettei kenenkään paikkoja suoranaisesti muuteta.

Se, minkä Kerho voi siis pelkästään tehdä on antaa vieraspelikatsomo tosiaan omien faniensa käyttöön. Todennäköisesti näin tullaan myös tekemään. Se, että tuleeko tämä uudistus toimimaan on mielenkiintoista nähdä. Itse suhtaudun skeptisesti siihen, että tällaisen uuden fanijärjestön perustaminen ainakaan onnistuisi. Ei ole kovin hyvin saanut tulta purjeisiin tämä nykyinen Ritarikuntakaan. Löytyykö Hämeenlinnasta tarpeeksi aktiivisia tekijöitä tällaiseen? Toivotaan, että löytyisi. Sille olisi toki tarvetta! Itse tahtoisin kyllä myös mukaan lähteä tällaiseen, mutta omat käteni ovat tällä hetkellä niin sidotut muihin hommiin, etten valitettavasti pysty mukaan lähtemään.

Mitään isoja uudistuksia jäähalliin ei kannata odotella. Toki, niitä saa aina suunnitella, mutta tuskin ne ainakaan lähitulevaisuudessa toteutuvat.

Mielenkiintoinen yksityisseikka on myös sekin, että vaikka useat meistä faneista ajattelemme, että tuo alkuperäinen pallologo olisi se ykköslogomme niin Kerhon johto ajattelee asian toisinpäin. Meillä on siksi käytössä kaksi logoa, että ollaan haluttu pitää myös tuo vanhakin logo mukana toiminnassa. Eli ei siis kannata haaveilla siitäkään, että ritarilogo tulisi poistumaan. Päinvastoin, olen saanut itse sellaisen käsityksen, että jos joku logo poistettaisiin niin se olisi tosiaan tuo pallologo.

Sellaisesta sitten kannattaa taas haaveilla, että Ritarihallin nimi muuttuu. Myös sellaista on suunnitteilla, että hallissa aletaan järjestämään isompia tapahtumia, kuten konsertteja. Tällainen paikka, kun Hämeenlinnasta uupuu. Verkatehdas toki on, mutta sen yleisökapasiteetti ei ole niin iso.

Pelitapahtumaakin varmaan myös muokataan enemmän yleisöystävällisemmäksi. Saatetaan tulla kehittämään oheistoimintojakin, sillä siihen Kerhon johto haluaa parannusta, ettei ihmisten fiilikset lässähtäisi mahdollisesta tappiosta niin paljoa. Toki, voittaminen ja peli on jatkossakin tärkeintä.

Myös markkinointiin tullaan panostamaan jatkossa entistä enemmän. Ja mikä parasta, niin faneja tullaan tosiaan kuuntelemaan yhä aktiivisemmin. Kerhon toimistollahan on käynyt jo faneja keskustelemassa näistä katsomoasioistakin.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Haasteelliseksihan tässä mahdollisissa katsomouudistuksissa tekee se seikka, että hallin omistaa erillinen yhtiö. Kerholla ei suoranaisesti ole oikeutta tehdä isompia muutoksia halliin. Yhtiöllä sitten saattaa olla jotain vaatimuksia hallin rakenteeseen. HPK on myös luvannut faneilleen, ettei kenenkään paikkoja suoranaisesti muuteta.

Mitään isoja uudistuksia jäähalliin ei kannata odotella. Toki, niitä saa aina suunnitella, mutta tuskin ne ainakaan lähitulevaisuudessa toteutuvat.
Tässäpä se ongelma, jota oikeasti ei ole. Halli on kaupungin omistaman yhtiön, sen pääsääntöinen vuokraaja on HPK:n edustusjääkiekko. Ja kyllähän HPK esim. omistaa osan noista aitioista, niin tuo on kyllä pelkkää kiertelyä ja kaartelua, etteikö halliin voisi tehdä vaikka mitä remppoja jos vain halua ja varsinkin rahaa olisi. Kysehän on vain siitä, että HML kaupunki on ollut aina rahoittamassa kaikkia muutoksia, nyt kun pitäisi rahaa löytyä itseltä, niin sitten kierrellään.

Mä voin tulla talkoina repiin ne penkit *ttuun sieltä eteläpäädystä ihan ilmaseks.
Mielenkiintoinen yksityisseikka on myös sekin, että vaikka useat meistä faneista ajattelemme, että tuo alkuperäinen pallologo olisi se ykköslogomme niin Kerhon johto ajattelee asian toisinpäin. Meillä on siksi käytössä kaksi logoa, että ollaan haluttu pitää myös tuo vanhakin logo mukana toiminnassa. Eli ei siis kannata haaveilla siitäkään, että ritarilogo tulisi poistumaan. Päinvastoin, olen saanut itse sellaisen käsityksen, että jos joku logo poistettaisiin niin se olisi tosiaan tuo pallologo.
En tiedä mistä tämä tulee, mutta kun katsoo esim TPS:n logouudistus pelleilyä niin onhan toi ihan naurettavaa touhua. En tiedä kuka markkinoija on nää logo pelleilyt keksineet, mutta uskallan väittää että yksikään ihminen ei sinne halliin tule sen logon takia tai yksikään sponsori ei sitä sopimusta tee sen takia että siellä olisi joku "hienon hieno" logo. Paskan marjat. HPKlla on yksi ja ainoa logo ja thats it. Tämä siis henk. koht. mielipiteeni.
Sellaisesta sitten kannattaa taas haaveilla, että Ritarihallin nimi muuttuu. Myös sellaista on suunnitteilla, että hallissa aletaan järjestämään isompia tapahtumia, kuten konsertteja. Tällainen paikka, kun Hämeenlinnasta uupuu. Verkatehdas toki on, mutta sen yleisökapasiteetti ei ole niin iso.
Tässä voin sitten palauttaa viittauksen tuohon aiempaan pätkään. Kertokaas mulle miten helvetissä jos kerran Halli ei ole HPK:n millään asteella niin sen nimen myyminen tai siellä tilaisuuksien järjestäminen sitten toisi rahaa HPK:n kassaan? Eikös kuulosta aika nurinkuriselta? Jos halli taas on kokonaan vuokrattu niin saahan sitä muokata ja perusparantaa oman mielensä mukaan, kuhan mikään muutos ei ole peruuttamaton... eli ne penkit eteläpäädystä veks!
Pelitapahtumaakin varmaan myös muokataan enemmän yleisöystävällisemmäksi. Saatetaan tulla kehittämään oheistoimintojakin, sillä siihen Kerhon johto haluaa parannusta, ettei ihmisten fiilikset lässähtäisi mahdollisesta tappiosta niin paljoa. Toki, voittaminen ja peli on jatkossakin tärkeintä.

Myös markkinointiin tullaan panostamaan jatkossa entistä enemmän. Ja mikä parasta, niin faneja tullaan tosiaan kuuntelemaan yhä aktiivisemmin. Kerhon toimistollahan on käynyt jo faneja keskustelemassa näistä katsomoasioistakin.
No tämä taas kuulostaa hyvältä. Varsinkin tuon "Köyhät ritarit" jutun kohta missä tähdättiin nimenomaan niiden nuorten saamiseen hallille joista sitten kasvaa tälläisiä hörhöjä kuten minä jotka vuodesta toiseen joukkuetta seuraa niin ylä- kuin alamäissä niin se on sitä parasta ja pitkäjänteisintä markkinointia. Sinällään tämä toiminta on mennyt kokoajan eteenpäin, valitettavasti vain välillä tullaan aina muutamia askeleita takaisinpäin esim. pelaajablogien vähäisyydessä ja pelaajien loukkaantumisten yms. tiedottamisessa. Mutta pääasia että suunta on eteenpäin kokonaisvaltaisessa kannattajien huomioimisessa. Vielä kun se näkyis niille kannattajille esim. kausikorttien hinnassa, niin jo vot. Tosin tuo taitaa olla turha toivo. :(

Tai voisihan sekin olla että jos asuste on kokonaisvaltaisesti oranssi kun tulee peliin niin saisi lipun 2 egee halvemmalla :D

Muutoinkin tuota toimintaa voisi lähteä rakentamaan niin, että kausikortin mukana saisi esim. kaulahuivin tai sitten voisi ostaa esim. 30 egee kalliimman kortin jolla saisi myös fanipaidan. Kaikki tälläiset "tempaukset" saada lisää oranssia väriä katsomoon kun maksavat itsensä takaisin sinä tunnelmana. En muuten tiedä mihin ne pikkupojat katosivat jotka olivat toissakaudella siellä eteläpäässä kannustamassa, siinä oli muuten hyvä fanilauma ainakin ääntä lähti ja niin etespäin. Olivat positiivinen piristys kun minä peleissä vierailin, kannustivatkin "oikein" eli sieltä niitä haukkumisia tullut vastustajalle vaan kannustusta omille, tai sitten aika vain kultaa muistot.
 

Topnaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho ja Kulman Pojat
Seurajohdolla on palveri toukokuun alussa tuosta tulevasta fanikatsomosta. Siellä katsotaan faktat kuntoon, mutta se on nyt faktaa että se tulee nykyisten vierasfanejen paikalle.

Runsain joukoin sitten kaikki kannustamisen haluiset sinne! Itse ostan kausarin tuon tiedottamisen jälkeen, toivottavasti ostaa moni muukin.
 

Wallin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho & Pittsburgh Penguins
Seurajohdolla on palveri toukokuun alussa tuosta tulevasta fanikatsomosta. Siellä katsotaan faktat kuntoon, mutta se on nyt faktaa että se tulee nykyisten vierasfanejen paikalle.

Runsain joukoin sitten kaikki kannustamisen haluiset sinne! Itse ostan kausarin tuon tiedottamisen jälkeen, toivottavasti ostaa moni muukin.

Loistavaa. Seurajohto on siis vahvasti hereillä fanien toiveiden suhteen. Toivottavasti kyseisestä palaveristä tiedotetaan tarpeeksi meille faneillekin. Palaveroinnin jälkeen olisi mukava saada hieman tietoa tulevasta "hankkeesta" ja kuinka suurella innokkuudella jengi tulee siinä olemaan mukana. Mukavasti on tääläkin kuulunut jo myönteisiä ja osallistumishaluisia kommentteja asian suhteen, mukaanlukien itseltäni. Innolla odotan miten asia edistyy!
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Jotenkin positiivinen meininkin nyt koko organisaatiossa. Nuorille enemmän vastuuta, maalivahdeiksi hommattiin omia kasvatteja maailmalta ja Laakkonenkin vielä peruskerholaisena pelaajana takaisin. Lisäksi katsomoon tehdään fanikatsomoa.

Nyt on hyvä fiilinki päällä ja toivottavasti tämä tarttuu yhteistyökumppaneihin, katsomoon ja pelaajiinkin! Taisteleva Kerho ansaitsee kovan kannustuksen ja tuen!
 

Topnaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho ja Kulman Pojat
Samoja mietteitä allekirjoittaneella kuin nimimerkki puuha-petellä. Johto on tosiaan nyt alkanut panostamaan, enään tarvitaan fanejen panostusta ja meillä voi olla käsillä taloudellisesti ehtynyt ja mahdollisesti menestyvä seura. Meille tarjotaan nyt mahdollisuutta tuoda Hämeenlinnaan takaisin se kuudes kenttäpelaaja. Onnistuuko se? Kyllä jos kaikki kynnelle kykenevät ja innostuneet hyppäävät mukaan uuteen fanikatsomoon tai mahdollisesti C5:teen. Nyt oikeasti jokainen mukaan näihin! Tulevan fanikulman, G-katsomon kapasiteetti on 275 katsojaa, kyllä ääntä lähtee kunhan saadaan tuo edes kohtuu lähelle täyteen.

Taitaa olla jo pelkkää utopiaa, mutta olisi älyttömän hienoa nähdä tämmöistä meininkiä C5:den ja G-kulman välillä. Kyllähän tuohon jonkun huudon melkein voisi kehitelläkkin.

Mitä mieltä muuten muut palstalaiset, eikös Jykä Louhelle olisi ihan paikallaan kiitos-tifo. Hämeenlinnassahan perinteisesti ei kovin paljoa ole tifotettu, mutta uusi fanikatsomo voisi tähänkin tuoda muutoksen. Jyrki on minulle henkilökohtaisesti kaikkien aikojen Kerholainen, haluaisin kiittää häntä ehdottomasti isolla lakanalla urastaan. Kuka muuten Hämeenlinnassa on tämä paloturvallisuusvalvoja vai mikä Siira se olikaan?

Ensi kaudella tehdään Rinkelinmäestä semmoinen hornankattila, että sieltä lähtiessä korvissa soi "HOOPEEKOO" huudot. KAIKKI MUKAAN!
 

Ralph

Jäsen
Nyt voi taas kysellä HPK:n nettisivujen kautta maailman mestareilta kysymyksiä. Siis Hämeenlinnaan tulevilta. Ihme kun Lassila ei tuu.. Joka tapauksessa, kysyttyjen kysymysten kysyjät (kykyky) saavat pari lippua kauden ensimmäiseen Kerho-kotipeliin. Anssi Salmelaa lainatakseni: "Ihan kivoja nää tämmöset on.."

EDIT: Maailman, ei Suomen mestareilta :D
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös