Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 359 625
  • 6 884

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Mihin päin hallia kannattaa suunnata ruokkiakseen lapset jollain mahdollisimman yksinkertaisella ruoalla kuten grillimakkara? Ihan koko hallia ei viitsi alkaa kiertämään läpi nälkäisten muksujen kanssa.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Ihan koko hallia ei viitsi alkaa kiertämään läpi nälkäisten muksujen kanssa.
Molemmissa päädyissä katsomon alla on kahviot, joissa on monta jonotuslinjaa.

Näkee samalla koko tarjonnan; ainakin lihiksiä, hodareita, paninia ja makkaraa.

Eteläpäädyn aulasta ja pohjoispäädyn aulasta fanikaupan takaa myös Hämptonin kansallisruokaa eli hotsia.
 

Pantteli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kiitoksia vastauksista, eiköhän noista löydy kaikki tarvittava. Juuri tuollainen perinteinen kahvio on hyvä, Nokia Areenalla on turhan monta liian "hienoa" ravintolaa pikkuväen makuun.

Hotsin kanssa on kyllä vähän sellaiset fibat kuin kuuman koiran kanssa. En tiedä, pystynkö sellaisen syömään selvin päin ollessaan.
 

Othello

Jäsen
Ajan kanssa varmasti pelisilmä tuossakin hommassa kohenee.
Tärkeintä omasta mielestäni olisi se, että mikäli muu halli (lähinnä C5) alkaa kannustamaan yksinkertaisella ”H-P-K” huudolla, niin kannattajat lähtisivät tukemaan tuota, eikä virittelemään jotain suhteellisen monimutkaista laulua päälle, niille on omat hetkensä ja paikkansa.
Uskon myös, että tärkeillä hetkillä ja erityisesti ottelun lopussa yleisen tunnelman kannalta olisi nimenomaan tärkeämpää pyrkiä kannattajien toimesta luomaan jotain mahdollisimman yksinkertaista, johon satunnaiskatsojan olisi helppo spontaanisti lähteä mukaan, esimerkiksi juuri ”H-P-K” tai ”KERHO tap tap taptaptap” rummulla tukien.
Oman kokemukseni mukaan laulut ja chantit toimivat kaikista parhaiten vierasmatkoilla, kun paikalla on lähinnä kannattamisesta kiinnostuneita ja laulujen sanat osaavia faneja, jotka pyrkivät pitämään yllä jatkuvaa ääntä ja kannustusta, ja lukumäärällisesti ollaan alivoimaisena katsomossa(kin).

Ja ennen kuin alkaa keskustelu kuinka ”väärin kannatettu”, niin tahdon sanoa arvostavani suuresti kulman vakkareita, jotka ovat tunnelmaa halliin luomassa, kyseessä oli vain oma näkemys hallin yleisen tunnelman parantamisesta kotiotteluissa.
Hyvää pohdintaa ja parannusehdotusta tilanteeseen, allekirjoitan myös tämän jutun.
Itse kaipaan myös kovasti sitä "ristiinhuutamista" takaisin, mitä hallista löytyi vuonna nakki ja muusi. Tarkoitan tällä ristiinhuutamisella, kun kannattajat oli vielä nykyisen vieraskatsojakatsomon paikalla (G-kulma?). Kannattajat ja C5 huusivat peleissä silloista Kerhon pelitunnusta Kovalla ---tunteella toisilleen. Ja jotain muutakin siinä muistaakseni oli huutona. Toinen ryhmä aloitti ja toinen katsomo vastasi, ja kuulosti hyvältä. Se taisi lopahtaa, kun kannattajat siirtyi toiseen päätyyn D1-katsomoon.
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Hyvää pohdintaa ja parannusehdotusta tilanteeseen, allekirjoitan myös tämän jutun.
Itse kaipaan myös kovasti sitä "ristiinhuutamista" takaisin, mitä hallista löytyi vuonna nakki ja muusi. Tarkoitan tällä ristiinhuutamisella, kun kannattajat oli vielä nykyisen vieraskatsojakatsomon paikalla (G-kulma?). Kannattajat ja C5 huusivat peleissä silloista Kerhon pelitunnusta Kovalla ---tunteella toisilleen. Ja jotain muutakin siinä muistaakseni oli huutona. Toinen ryhmä aloitti ja toinen katsomo vastasi, ja kuulosti hyvältä. Se taisi lopahtaa, kun kannattajat siirtyi toiseen päätyyn D1-katsomoon.
Oi sitä aikaa kun kerho pudotti jokerit jatkosta ja narrien liiga päättyi siihen. Tupa melkein täynnä, mikä tunnelma ja silloin oli vielä fanikatsomo G osassa!
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Ajan kanssa varmasti pelisilmä tuossakin hommassa kohenee.
Tärkeintä omasta mielestäni olisi se, että mikäli muu halli (lähinnä C5) alkaa kannustamaan yksinkertaisella ”H-P-K” huudolla, niin kannattajat lähtisivät tukemaan tuota, eikä virittelemään jotain suhteellisen monimutkaista laulua päälle, niille on omat hetkensä ja paikkansa.
Uskon myös, että tärkeillä hetkillä ja erityisesti ottelun lopussa yleisen tunnelman kannalta olisi nimenomaan tärkeämpää pyrkiä kannattajien toimesta luomaan jotain mahdollisimman yksinkertaista, johon satunnaiskatsojan olisi helppo spontaanisti lähteä mukaan, esimerkiksi juuri ”H-P-K” tai ”KERHO tap tap taptaptap” rummulla tukien.
Oman kokemukseni mukaan laulut ja chantit toimivat kaikista parhaiten vierasmatkoilla, kun paikalla on lähinnä kannattamisesta kiinnostuneita ja laulujen sanat osaavia faneja, jotka pyrkivät pitämään yllä jatkuvaa ääntä ja kannustusta, ja lukumäärällisesti ollaan alivoimaisena katsomossa(kin).

Ja ennen kuin alkaa keskustelu kuinka ”väärin kannatettu”, niin tahdon sanoa arvostavani suuresti kulman vakkareita, jotka ovat tunnelmaa halliin luomassa, kyseessä oli vain oma näkemys hallin yleisen tunnelman parantamisesta kotiotteluissa.
Sen verran täytyy tähän tarttua, että varmaan ikinä ei ole Kulmassa lähdetty laulamaan jos naapurikatsomossa tai missä tahansa muualta hallista lähdetään huutamaan H-P-K:ta. Välillä voi vahingossa mennä päällekkäin jos molemmat sattuu aloittamaan samaan aikaan. Välillä taas kesken chäntin naapurikatsomosta tuntuu se HPK huuto lähtevän. Tällöin capo katsoo sitten sen mukaan miten muu halli lähtee mukaan siihen ja sitten lähtee Kulmakin, koska ihan tyhmää on lopettaa rullaava chänttikin jos se perushuuto tuntuu kestävän sen 10 sekuntia.
Paljon tulee Kulmasta myös perushuutoa Esim. PALLO-KERHO (tap-tap-tap-tap) sekä paljon muutakin. Chäntit silti kuuluvat myös kotipeleihin. Ymmärrän että niiden mukaan on toki muualta hallista vaikea lähteä mukaan, mutta taputtaminen mukana luulisi onnistuvan myös muualta, tai on ainakin ennen onnistunut.
Jos tavotteena on että 60min aikana olisi mahdollisimman vähän ns hilhaisia hetkiä on sanomattakin selvää että koko ajan ei jaksa huutaa HPK:ta. Tämänkin takia mukaan mahtuu niitä chänttejä.
Totta että tempo voisi olla rauhallisempi, hiotaan näitä vielä!
 

Oranssia

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MLSE
Sen verran täytyy tähän tarttua, että varmaan ikinä ei ole Kulmassa lähdetty laulamaan jos naapurikatsomossa tai missä tahansa muualta hallista lähdetään huutamaan H-P-K:ta. Välillä voi vahingossa mennä päällekkäin jos molemmat sattuu aloittamaan samaan aikaan. Välillä taas kesken chäntin naapurikatsomosta tuntuu se HPK huuto lähtevän. Tällöin capo katsoo sitten sen mukaan miten muu halli lähtee mukaan siihen ja sitten lähtee Kulmakin, koska ihan tyhmää on lopettaa rullaava chänttikin jos se perushuuto tuntuu kestävän sen 10 sekuntia.
Paljon tulee Kulmasta myös perushuutoa Esim. PALLO-KERHO (tap-tap-tap-tap) sekä paljon muutakin. Chäntit silti kuuluvat myös kotipeleihin. Ymmärrän että niiden mukaan on toki muualta hallista vaikea lähteä mukaan, mutta taputtaminen mukana luulisi onnistuvan myös muualta, tai on ainakin ennen onnistunut.
Jos tavotteena on että 60min aikana olisi mahdollisimman vähän ns hilhaisia hetkiä on sanomattakin selvää että koko ajan ei jaksa huutaa HPK:ta. Tämänkin takia mukaan mahtuu niitä chänttejä.
Totta että tempo voisi olla rauhallisempi, hiotaan näitä vielä!
Kyllä, tarkoitin että epähuomiossa päälle laulamista on tällä kaudella käynyt ainakin molemmissa kotiotteluissa, jota olen paikan päälle päässyt katsomaan. En väitä tai usko, että tarkotuksella näin olisi tehty, täysin ymmärrettävää että tälläinen välittyy paremmin lähistöllä peliä seuraavalle, kuin itse kannattajaporukassa olevalle.
Aiempi viestini keskittyi siihen, kuinka yleisesti hallin tunnelmaa ja melutasoa saisi kasvatettua.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Kyllä, tarkoitin että epähuomiossa päälle laulamista on tällä kaudella käynyt ainakin molemmissa kotiotteluissa, jota olen paikan päälle päässyt katsomaan. En väitä tai usko, että tarkotuksella näin olisi tehty, täysin ymmärrettävää että tälläinen välittyy paremmin lähistöllä peliä seuraavalle, kuin itse kannattajaporukassa olevalle.
Aiempi viestini keskittyi siihen, kuinka yleisesti hallin tunnelmaa ja melutasoa saisi kasvatettua.
Nämä toki ovat valitettavia. Myönnetään että eihän se kamalan fiksua kuvaa ulospäin anna jos kaksi saman joukkueen kannatajaryhmää vetää eri huutoja päällekkäin. Tämän takia ainakin Kulmassa linjattiin jo vuosia sitten että chänttejä ei vedetä muun hallin huutojen päälle vaan lähdetään mukaan aina kun pystytään. Tavoite kun ei kuitenkaan ole kilpailla omien kanssa vaan nimenomaan kannattaa äänekkäästi HPK:ta. Itse en ole ihan joka peliin ole päässyt paikalle, mutta hyvin vähän jos ollenkaan itse olen rekisteröyinyt että oltaisiin aloitettu samaan aikaan chänttään.
 

iRobot

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi
Kysyttä varmasti aikaisemminkin, mutta onko palstalaisilla vinkkejä pysäköinnin suhteen hallin lähistöllä? Ilmeisesti jäähallin parkkipaikat ovat aika kortilla, onko todennäköistä löytää paikka 45min ennen matsin alkua?
 

nakke-81

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK (ipk, keupa, fps)
Kaurialankadun varresta löytyy yleensä hyvin paikkoja mutta muista etäisyydet risteyksiin ettei sakkoa tule.
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Kysyttä varmasti aikaisemminkin, mutta onko palstalaisilla vinkkejä pysäköinnin suhteen hallin lähistöllä? Ilmeisesti jäähallin parkkipaikat ovat aika kortilla, onko todennäköistä löytää paikka 45min ennen matsin alkua?
Laita mapsiin osoitteeksi Meijerikatu 1, ja löydät pullerinkentän hiekkaparkkiksen. Aina tilaa runsaasti (ehkä 4 muuta autoa voi olla), eikä sieltä kävelymatkakaan hallille kestä kuin 5min. Paikalle on myös äärimmäisen helppo löytää, kun nousee Tiiriön rampista ylös.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Ipan hintaan näköjään tullut 0,5€ lisää. Vaikuttaa siltä, että kohta tulee vahvistuksia. Mutta maistuu kyllä.
 

Visiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maajoukkue, Kuopion KalPa
En mä nyt oikeesti sitä vihaa tietenkään. Sori, oli huonoa huumoria.

Lähinnä, että tuo monotoninen kannatus minkä kuulen telkkarin kajareista soi mun päässä nyt viikon.
Näin jälkikäteen tähän tekstiin törmänneenä ja itse tuossa pelissäkin olleena, kyllä siellä tämä yksi mies chanttasi normaalisti puolentusinaa erilaista huutoa ja laulua päälle koko pelin ajan, mutta televisiossa todellakin yhden miehen äänestä kuuluu yleensä selkeästi eetteriin vain se yksi sana eli KalPa kunnolla kun sen saa huudettua iskevimmin. Ukko on chantannut minun kokemukseni ja kuulemani mukaan ainakin viimeiset kymmenen vuotta muutakin kuin yhtä sanaa sen minkä on peleissä ehtinyt viimeaikoina käydä, ja luulen että hallissa olleet kerhon kannattajatkin vastapuolella tämän havaitsivat ja kuulivat tässä ottelussa. Jussi kävi vielä pelin jälkeen näköjään tapansa mukaan paiskaamassa tassua kerhon laulukuoron vanhojen tuttujen kanssa, fair play ja keskinäinen vastustajan kunnioitus, oli tulos mikä tahansa.Harmi tietysti jos kukaan häiriintyy tv-lähetyksen takia, ei näitä vierasreissaajia turhan paljoa ole saati kuusikymppisten joukossa kuten meidän Jussikin jo on. Nuorempia kaivattaisiin lisää mukaan ja vanhat ukkelit pystyy lähinnä käymään kiusaamassa nuorempiaan vastustajia kannatuskisassa, minkä jaksavat ja fyysisesti enää pystyvät.
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers
Mysteeriboxista kiinnostuneille, linkki ostamiseen löytyy eilisestä uutisesta. Ei näy suoraan verkkokaupan listoilla
 

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Mun mysteeriboxista löytyi pakastettu hotsi, Kairan navigaattori, Pantsen niittivyö ja Andrijevskin puolikas Mennen-partavesi.

Kiitos! Ei ihan se mitä hain, mutta minäkin itken!
Oho, wau.

Mun mysteeriboxista löytyi Pikkaraisen nyrkkirauta, konjakkia ja "Mitä vittua - liitteen" välistä, uskokaa tai älkää, Pikkaraisen pelikirja! Jos kolme tykkää tästä viestistä, niin ojennan sen Perjantaina Pikkaraiselle ihan omakätisesti.
 

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Oho, wau.

Mun mysteeriboxista löytyi Pikkaraisen nyrkkirauta, konjakkia ja "Mitä vittua - liitteen" välistä, uskokaa tai älkää, Pikkaraisen pelikirja! Jos kolme tykkää tästä viestistä, niin ojennan sen Perjantaina Pikkaraiselle ihan omakätisesti.
Nähdäänkö kohta YouTubessa Hannu Jortikan kenkä -videota vastaava tuotos?
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Kannattajat, I dare you...
 

Liitteet

  • Screenshot_2023-01-31-20-58-15-474-edit_com.miui.gallery.jpg
    Screenshot_2023-01-31-20-58-15-474-edit_com.miui.gallery.jpg
    908,2 KB · kertaa luettu: 150
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös