Mulla tulee tänä vuonna 40 vuotta täyteen siitä, kun aloin käymään Kerhon peleissä. Mikä sai minut silloin menemään Rinkelinmäelle, ei voi sanoa hallille, koska silloin ei vielä hallia ollut? Siihen aikaan koulussa ja kavereiden kesken HPK oli kova juttu ja siitä todellakin puhuttiin paljon ja luokkakavereistakin moni pelasi Kerhon junioreissa, yksi oli tuleva maailmanmestari eli Marko Palo. HPK oli läsnä kokoajan ja jokapuolella. Pelejä ei todellakaan voinut seurata tv:stä, radiosta eikä edes teksi-tv:ltä. Oli mentävä paikan päälle.
Olen käynyt katsomassa kaikki kotipelit varmasti useampana kuin 20:na kautena. Kausikortti minulla on ollut kerran ja silloin tuli mestaruus, joten pitäisköhän taas...
Miksi minä en enää käy hallilla, vaikka Kerho kiinnostaa ihan yhtä paljon kuin ennenkin? Viime kaudella kävin yhdessä pelissä ja tällä kaudella kävin yhdessä harjoituspelissä, johon siihenkin sain ilmaislipun.
Kyllä se suurin syy omalla kohdalla on televisiointi. On niin helppoa maata kotisohvalla perse homeessa ja seurata peliä. Toki peleissä käyntini oli vähentynyt jo ennen kaikkien pelien televisiointia, mutta televisiointi on ollut sitten viimeinen niitti. Nyt parilla viime kaudella toinen syy on ollut pelin taso ja pelitavan puute eli siis Pantse, mutta kyllä siltikin televisiointi on se juttu, mikä pääasiassa pitää mut poissa hallilta.
Mikä saisi mut ja monen muun takaisin hallille saatika jonkun ensimmäistä kertaa peliin ja käymään toistekin? En minä vaan tiedä, ehdotuksia?