Tästä aikanaan oli jonkin verran puhetta Kulman väen kanssa ja sitä (penkkien siirtämistä D1:tä G-kulmaan) ehdotettiinkin toimistolle. Ymmärtääkseni saimme kuitenkin kielteisen vastauksen, sillä halliyhtiö ei innostunut ajatuksesta ja vissiin tuonne on muutama kausarikin myyty, että ei silläkään onnistu.
Järjestely olisi kyllä nykyistä tuhat kertaa parempi, sillä Kulma tietyllä tavalla kärsii siitä että sijainti on ns "väärässä päässä" sillä useat yksittäiset henkilöt jotka kumminkin olisivat potenttiaalisa äänen käyttäjiä jäävät usein C5:een tai johonkin eteläpäätyyn, koska Kerho sinne hyökkää 2 erää ja tämä on ihan ymmärrettävää.
Mitä tulee "paikattomaan" fanikatsomoon, voisi myös toimiakkin, mutta tämä viimeistään kaatuu edellämainittuun D1:ssä sijaitseviin kausikorttipaikkoihin.
Ehkä tämäkin jonain päivänä toteutuu ja saadaan hommaa tiivimmäks ja sillain, mutta ainakin toistaseks "näillä mennään"
Eikös ne kausikortit myydä joka vuodeksi uudestaan? Ainakin minun ymmärrys on tällä hetkellä että tässä puhutaan ns. pidemmän tähtäimen jutusta eli ensi kaudelle tms. itse näkisin että fiksuin voisi olla D3, jolloin kausikorttilaisille olisi D1 ja D2 istumapaikkoineen ja kuitenkin fanikatsomot olisivat samassa päädyssä. Toi pääty on varsin "jyrkkä" rakenteeltaan, niin en usko että sinne hirveästi enempää kuin se sama määrä kuin istumaan mahtuisi, mutta olisihan tuollainen n. 300-400 henkeä vetävä eteläpääty aika messevä. Lisäksi se kulman siirto tuonne, palvelisi myös D1 ja D2 katsomoita tunnelman nostatuksen kannalta. Lisäksi tuo keskeinen paikka päädyssä saattaisi taas osaltaan vetää pitkän sivun istumakatsomoista ihmisiä mukaan kannustamiseen. D1 on siinä vähän "kökkö" että se helposti katoaa samalla tavalla sinne ns. lipan taakse, sekä sijaitsee melko kaukana kaukalosta, jossa matalampi sijoituspaikka haitannee äänen kantavuutta.
Mutta näähän nyt on tälläsiä hajatelmia, jos halua olisi Johtoportaalla ymmärtää miten tärkeä asia G-kulma ja sen mukanaan tuoma tunnelma on C-5:n ohella hallille ja miten tärkeää jatkossa tulee olemaan se että HPK:lla on oikeasti fanikatsomo, jota ei piiloteta jonnekkin jämäpaikoille, niin ei tälläsiä tarvitsisi edes miettiä.
Pistetääs toimistolle pikku "piikki", että voisko asiaa edes kokeilla jossain pelissä, että miten toimisi. Eiköhän ne kausarienkin omistajat suostuis johonkin vähän vähemmän tärkeeseen peliin vaikka vaihtaan naapurikatsomoon, kun kauniisti pyytäisi ja kaljan vaikka tarjoisi. Esim. jossain tasauskierroksella, kun ei muutenkaan ole irtopaikkoja edes myynnissä vielä, niin voisihan sitä G-kulman siirtämistä testata ja siitä sitten vetää johtopäätöksiä että miten homma toimii, jos toimii. Tuskin tuosta mittavia tappioita ainakaan tulisi rahallisesti ja kokeiluna se voisi olla todella arvokas. Eikä tarvitsisi edes tehdä muutoksia halliin minään penkkien repimisinä tms.
EDIT. En ole G-kulma tms. aktiivi, joten minähän olen huono ihminen huutelemaan toisiin leireihin, tai muiden suulla puhumaan. Tälläisten ehdotusten pitää mielestäni lähteä eteenpäin itse G-kulmalta, jolloin sen ajatuksen takana olisi se ydinpoppoo ja koko porukka. Mikäli siis G-kulma edes haluaisi ajatusta eteenpäin ajaa.