Kyllä näihin juttuihin liittyy sellaisetkin asiat kuin markkinointi, imago, sen kestävä rakentaminen ja lopputuotteen asiakkaille myyminen.
Jos joku väittää että 6 vuotta sitten voitettu mestaruus on aiheuttanut krapulan joka kestää näin pitkään, niin aika läppää kyseinen henkilö heittää. Kyllä tässä vaan maksetaan sitä mitä on itse tilattu. Mestaruuden jälkeen porukkaa kiinnosti enemmän kuin koskaan, tuli Alatalo = kaikki hyöty käännettiin negatiiviseksi, siihen päälle kaikki murheet ja huutelut lehdistössä, kokoajan surkeammaksi muuttuva markkinointi ja lähes olematon kausikortti myynti, niin mitä helvettiä sitä pitäisi tapahtua yleisön mielissä että tonne enempää porukkaa lähtisi paikalle?
Jo se on nähty että kun niitä lippuja ilmaiseksi/Bic Maccien kanssa tms. jaetaan niin yleisö halliin tulee, eli porukkaa edelleen kiinnostaa. Kyllä se vika siis on jossain muualla kuin kiinnostuksessa/krapulassa. Jos minulta kysytään niin ongelma on siinä että joukkuetta ei osata markkinoida ja ei ymmärretä että maksava asiakas tänään on parempi kuin huomenna. TPS mestaruus vuonnaan myi niille samoille jotka osti pleijari paketin, seuraavan kauden kausikortit puolella tms. hinnalla (jos muistan oikein), samaten teki Ässät silloin finaali keväänä. Jos minun pitäisi hatusta vetää niin HPK varmaan nosti kausikorttien hintoja +200% seuraavalle vuodelle, tuon kuvan olen kokonaisuudesta saanut.
Siitä on aika huono syyttää kannattajia jos itse kustaan koko touhu niin että kausikortin hommaaminen, jos missaa yhdenkin pelin on käytännössä turhaa (joo klubilaisille ei, mutta eri asia). Mitään etuja ei saa edes pidempiaikaisena kausikorttilaisena jne.
Kyllä pitäisi oikeasti tuolla toimistolla tajuta että kynnys lähteä hallille on sitä matalampi, mitä isommalla osalla on kausikortti taskussaan, ne myös tuo ne rahat HETI kassaan sen kortin ostaessaan ja tuovat lisäksi hallille arvokkaita oheistuote tuloja. Toisin kuin se joka voi jättää menemättä peliin hetken mielijohteesta, tai koska nyt ei just sillä hetkellä sitä 10 euroa taskussa ole + 2 euroa siihen lippupalveluun +3 euroa itsetulostettavaan lippuun + 1 euro jokeri lisään jne.
Tuohon jos lisää sen että joukkue ei ainoastaan ole sarjassa huonoilla sijoilla, vaan vieläpä pelaa aivan karmean paskan näköstä kiekkoa, eivät tappele, eivätkä taklaa niin on se aika selkee lopputulos sille 1+1 laskulle.