Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 437 826
  • 7 144

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Olihan sitä oikein asiaakin tänne ketjuun. Tuli tuolta vapaan puolen keskustelu-ketjusta mieleen, että olisi aivan mahtaaa saada jäälle tulo kappaleeksi takaisin tuo Metallican "Wherever I May Roam". Siinä oli sellaista kunnon fiilistä, joka sytytti pelin alkuun ihan eri lailla kuin tämä nykyinen hajuton ja mauton renkutus.

Itse taas olen peleissä käydessäni nimenomaan jäälle tulon aikana mietiskellyt että miksei Hlinnassakin käytettäisi musiikin suhteen vielä enemmän paikallista osaamista, kuten joillain muillakin paikkakunnilla on tehty. Ja tiedän kyllä sen Janne Saksan kannatusbiisin juu, mutta tarkoitankin ihan puhtaasti kotijoukkueen jäälle tuloa. Tämän hetken tunnetuin hämeenlinnalainen yhtye lienee Turisas (tosin en tiedä montako hämeenlinnalaista jäsentä siinä vielä on mukana), joka olisi aivan täydellistä kamaa tähän tarkoitukseen, mutta ei vain taida Nygård olla tarpeeksi innokas kiekkomies(?), että pienet sopivan sotaisat tulofanfaarit Kerholle kynäilisi..

EDIT: tai ehkäpä jokin Turisaksen valmis kappale.. miten olisi Katuman Kaiku? Ehkä se olisi tarkoitukseen vähän vetelä, mutta ihan vaan nimessä olevan pointin takia :D
 
Viimeksi muokattu:

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Turisas olisi kova kyllä. Toisaalta tuolla äänentoistolla aivan sama mitä siellä renkuttaa.

Saksan tekemä Lujaa tulee HPK biisi on kyllä mun mielestä oikein hyvä ja vähän harmittaa sen feidaaminen rautakorven kauden jälkeen.... Kyllähän se välillä soi mutta ennen peliäkin olisi mukava kuunnella.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Nettisivuilla on näemmä näkynyt kerhon pelaajiston ja valmentajien miettimät joululahjatoiveet Korvatunturille. Oikeastaan mukava nähdä aina välillä tällaisia hieman kieliposkella tehtyjä pikku blogeja nettisivuilla. Tuo pelaajat taas askeleen lähemmäs faneja jne.

Jos jotain jäi kiinnostamaan niin löytyy täältä. (Linkki kerhon sivuille.)
 
Suosikkijoukkue
Chisu! (Kesätyttö 2012 -skabassa PMMP:n Mira)
Nettisivuilla on näemmä näkynyt kerhon pelaajiston ja valmentajien miettimät joululahjatoiveet Korvatunturille. Oikeastaan mukava nähdä aina välillä tällaisia hieman kieliposkella tehtyjä pikku blogeja nettisivuilla. Tuo pelaajat taas askeleen lähemmäs faneja jne.

Jos jotain jäi kiinnostamaan niin löytyy täältä. (Linkki kerhon sivuille.)
Heh, oikea meininki. Sihvonen otti mielestäni tässä kisassa kirkkaimmat mitalit, T73 jäi filosofisella vastauksellaan hyvin niukasti kakkossijalle ja Leavitt kolmanneksi.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Heh, oikea meininki. Sihvonen otti mielestäni tässä kisassa kirkkaimmat mitalit, T73 jäi filosofisella vastauksellaan hyvin niukasti kakkossijalle ja Leavitt kolmanneksi.

Hah! Nuo Leavittin vastaukset, ilmeisesti vastannut myös Barneyn? ovat aika huikeita. B.J = Barney's jersey.
 

Crank

Jäsen
Hallilla olevassa fanikaupassa näytti olevan käytettyjä mailoja nimmarilla varustettuna kaupan. Hinta 50e. Mikäli muistan oikein, oli ainakin Niemisen, OPG:n, Kärmeniemen, Tuulolan, Piispasenn Laakkosen ja Luomalan kepit. Lisäks sit muutama veskarin maila.
 

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hallilla olevassa fanikaupassa näytti olevan käytettyjä mailoja nimmarilla varustettuna kaupan. Hinta 50e. Mikäli muistan oikein, oli ainakin Niemisen, OPG:n, Kärmeniemen, Tuulolan, Piispasenn Laakkosen ja Luomalan kepit. Lisäks sit muutama veskarin maila.

Näyttäisi ainakin tulleen selkeitä parannuksia fanitavaroihin. Pieni lisä tällaisten mailojen myynti, mutta eiköhän joku Janakkalan Vujtek osta sieltä mailan ulkopeleihin tai sitten muuten vaan pistä takan yläpuolelle hirven pään tilalle.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Pitääkö ostaa tulostin, että vois ostaa netistä peliin lippuja?

Meinasin äsken ostaa lipun illan peliin siinä luulossa, että ne saa tekstiviestillä kännykkään, kunten joskus vanhoina hyvinä aikoina. Eipä onnistu. Ainoa toimitustapa on eLippu.

Ei suoranaisesti liity Rinkelinmäen palveluihin, mutta luulisi olevan nykyaikana aika helppo toimenpide. Nyt on menty asioissa vähän taaksepäin.
 

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Pitääkö ostaa tulostin, että vois ostaa netistä peliin lippuja?

Meinasin äsken ostaa lipun illan peliin siinä luulossa, että ne saa tekstiviestillä kännykkään, kunten joskus vanhoina hyvinä aikoina. Eipä onnistu. Ainoa toimitustapa on eLippu.

Ei suoranaisesti liity Rinkelinmäen palveluihin, mutta luulisi olevan nykyaikana aika helppo toimenpide. Nyt on menty asioissa vähän taaksepäin.


Älä sitten ainakaan mustesuihkua osta. Niitä meinaan ne vehkeet ei lue. Ainakaan jos tulostaa jollekin kopioparerille. Sitten saa juosta ympäriämpäri että pääsee edes sisään.
 

AIV30

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk ja Pata Pori´see myös.
Toimii

Älä sitten ainakaan mustesuihkua osta. Niitä meinaan ne vehkeet ei lue. Ainakaan jos tulostaa jollekin kopioparerille. Sitten saa juosta ympäriämpäri että pääsee edes sisään.

Suihkutettu on musteet paperille, vielä peruskopiosellaiselle ja heittämällä on menty sisään.
 

Luiro

Jäsen
Tulipa pitkästä aikaa käytyä Rinkelinmäellä ja suurimmaksi ihmetyksen aiheeksi nousi se, että millä perusteilla nuo yleisömäärät ilmoitetaan? Hallissa oli ehkä suurinpiirtein puolet ilmoitetusta. Ja jos oluen saa molemmilla kerroilla jonottamatta, niin ei silloin siellä ole melkein 3000 katsojaa. Hienot puitteet, ei siinä.
 

puuha-pete

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Minnesota, Hollanti
Tulipa pitkästä aikaa käytyä Rinkelinmäellä ja suurimmaksi ihmetyksen aiheeksi nousi se, että millä perusteilla nuo yleisömäärät ilmoitetaan? Hallissa oli ehkä suurinpiirtein puolet ilmoitetusta. Ja jos oluen saa molemmilla kerroilla jonottamatta, niin ei silloin siellä ole melkein 3000 katsojaa. Hienot puitteet, ei siinä.

Eiköhän aina ilmoiteta myytyjen lippujen määrä. Esimerkiksi firmat ostavat varmaankin tietyn verran aina lippuja, mutta eipähän niitä kaikkia välttämättä aina käytetä. En jaksa millään uskoa, että mikään joukkue näillä kusettaa, vaikka välillä joissakin peleissä näkyy suorastaan törkeästi tuo, ettei ilmoitettu määrä kohtaa todellisuutta millään paikalla olijoissa.
 

Kennedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Noutajat
Hyvästä palvelusta maksetaan

Jääkiekko ei ole pelkästään urheilua, se on viihdettä. Nykypäivän lipputuloilla on suuri merkitys joukkueen talouteen ja seuratoimihenkilöiden tulisi kyetä pyörittämään jääkiekkoseuraa kuin yritystä, kuulostaa se sitten kuinka raadolliselta tahansa. Sponsoreitakaan ei saada, jos he eivät koe saavansa rahoillensa riittävästi vastinetta eli positiivista ja laajaa näkyvyyttä. Samalla jääkiekkopelaajien rooli on muuttunut. Heistä on tullut sirkuspellejä, jotka tekevät erilaisia temppuja viihdyttääkseen maksavaa asiakasta.

Urheilullinen puoli on muuttunut toissijaiseksi tekijäksi kuluttajan näkökulmasta. Ottelun pitää olla viihdyttävä. On oltava taklauksia, vauhtia ja vaarallisia tilanteita. On löydyttävä intensiivistä tunnelmaa ja jännitystä yllä pitävää musiikkia. Lisäksi täytyy saada erätaukojen ajaksi ohjelmaa, joka ei "katkaise" jännitystä ja tunnelmaa. Adrenaliini koukuttaa.

Miika Peltonen mainitsee jatkoajan kolumnissaan, että "Hämeenlinnalaiset elävät menestyksestä". Menestys on Hämeenlinnassa yhtä kuin viihde, jolla korvataan muut ottelutapahtumasta puuttuvat tekijät. Jos joukkue ei pärjää, ei ottelu tapahtumana kiinnosta kuluttajaa. Siksi en allekirjoita sitä seikkaa, että kannattajilta voitaisiin vaatia "ryhtiliikettä", koska he tämän leikin kustantavat. Jos tuote ei ole kunnossa, tässä tapauksessa viihdyttävä, kuluttajaa ei yksinkertaisesti kiinnosta maksaa tällaisesta palvelusta. Kuluttaja äänestää olemalla ostamatta tuotetta mitä eivät koe tarvitsevansa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Jos joukkue ei pärjää, ei ottelu tapahtumana kiinnosta kuluttajaa. Siksi en allekirjoita sitä seikkaa, että kannattajilta voitaisiin vaatia "ryhtiliikettä", koska he tämän leikin kustantavat. Jos tuote ei ole kunnossa, tässä tapauksessa viihdyttävä, kuluttajaa ei yksinkertaisesti kiinnosta maksaa tällaisesta palvelusta. Kuluttaja äänestää olemalla ostamatta tuotetta mitä eivät koe tarvitsevansa.

Miten niin et allekirjoita? Tämä sinun postauksesihan tasan tarkkaan kertoo, että sinäkin elät menestyksestä.

Joukkueen tukemisesta ja kannattamisesta vaikeina aikoina on edes turha puhua. Täällä eletään menestyksestä.

Jumalauta meikäläinen kannattaa Kärppiä ja olen silti Hämeenlinnassa asuvana Poho Josen kasvattina uskollisempi asiakas Kerholle hyvinä ja huonoina aikoina. Mitä tahansa skökkeliä voikin Kerhon ja organisaation niskaan kaataa, hinnat ovat edullisia ja oheistuotteet siihen nähden oikein hyviä. Ei muualta hotseja saa, saatikka että pääsisi samaan hintaan läheskään joka hallissa hyville paikoille.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Jumalauta meikäläinen kannattaa Kärppiä ja olen silti Hämeenlinnassa asuvana Poho Josen kasvattina uskollisempi asiakas Kerholle hyvinä ja huonoina aikoina. Mitä tahansa skökkeliä voikin Kerhon ja organisaation niskaan kaataa, hinnat ovat edullisia ja oheistuotteet siihen nähden oikein hyviä. Ei muualta hotseja saa, saatikka että pääsisi samaan hintaan läheskään joka hallissa hyville paikoille.
Sepä se, olet Kärppäin mies, eikä sinua haittaa katsoa Kerhon taaperrusta. Sinä katsot jääkiekkoa, Kerhon kannattajat katsovat Kerhon "jääkiekkoa." Ja niin paskaa kun se useimmiten on ollutkin aika moni meistä siellä jaksaa kärvistellä, lähes yhtä moni kuin "kulta-aikoinakin." Ja totta kai kaikki fanit elää ainakin osittain menestyksestä, vaikkei mitään mestaruuksia tulisikaan. Se menestys voi olla yksi voitettu ottelu, tai edes hyvää jääkiekkoa pelaava joukkue. Toki kannattajatkin voisivat paremmin olla mukana, mutta rajansa kaikella.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kyllä näihin juttuihin liittyy sellaisetkin asiat kuin markkinointi, imago, sen kestävä rakentaminen ja lopputuotteen asiakkaille myyminen.

Jos joku väittää että 6 vuotta sitten voitettu mestaruus on aiheuttanut krapulan joka kestää näin pitkään, niin aika läppää kyseinen henkilö heittää. Kyllä tässä vaan maksetaan sitä mitä on itse tilattu. Mestaruuden jälkeen porukkaa kiinnosti enemmän kuin koskaan, tuli Alatalo = kaikki hyöty käännettiin negatiiviseksi, siihen päälle kaikki murheet ja huutelut lehdistössä, kokoajan surkeammaksi muuttuva markkinointi ja lähes olematon kausikortti myynti, niin mitä helvettiä sitä pitäisi tapahtua yleisön mielissä että tonne enempää porukkaa lähtisi paikalle?

Jo se on nähty että kun niitä lippuja ilmaiseksi/Bic Maccien kanssa tms. jaetaan niin yleisö halliin tulee, eli porukkaa edelleen kiinnostaa. Kyllä se vika siis on jossain muualla kuin kiinnostuksessa/krapulassa. Jos minulta kysytään niin ongelma on siinä että joukkuetta ei osata markkinoida ja ei ymmärretä että maksava asiakas tänään on parempi kuin huomenna. TPS mestaruus vuonnaan myi niille samoille jotka osti pleijari paketin, seuraavan kauden kausikortit puolella tms. hinnalla (jos muistan oikein), samaten teki Ässät silloin finaali keväänä. Jos minun pitäisi hatusta vetää niin HPK varmaan nosti kausikorttien hintoja +200% seuraavalle vuodelle, tuon kuvan olen kokonaisuudesta saanut.

Siitä on aika huono syyttää kannattajia jos itse kustaan koko touhu niin että kausikortin hommaaminen, jos missaa yhdenkin pelin on käytännössä turhaa (joo klubilaisille ei, mutta eri asia). Mitään etuja ei saa edes pidempiaikaisena kausikorttilaisena jne.

Kyllä pitäisi oikeasti tuolla toimistolla tajuta että kynnys lähteä hallille on sitä matalampi, mitä isommalla osalla on kausikortti taskussaan, ne myös tuo ne rahat HETI kassaan sen kortin ostaessaan ja tuovat lisäksi hallille arvokkaita oheistuote tuloja. Toisin kuin se joka voi jättää menemättä peliin hetken mielijohteesta, tai koska nyt ei just sillä hetkellä sitä 10 euroa taskussa ole + 2 euroa siihen lippupalveluun +3 euroa itsetulostettavaan lippuun + 1 euro jokeri lisään jne.

Tuohon jos lisää sen että joukkue ei ainoastaan ole sarjassa huonoilla sijoilla, vaan vieläpä pelaa aivan karmean paskan näköstä kiekkoa, eivät tappele, eivätkä taklaa niin on se aika selkee lopputulos sille 1+1 laskulle.
 

d2uce

Jäsen
Oletteko muuten lähestyneet HPK:ta näillä ideoillanne esim. sähköpostitse? Varmaan siellä Jatkoaikaakin jonkun verran luetaan, mutta luulisi suoran kontaktin ottaminen olevan tehokkaampaa.
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Ja vielä... niistä pitkän linjan kausikorttilaisista, niin heille tosiaan voisi Kerho järjestää jotain joukkueen tapaamistilaisuutta, tms.

Ette ilmeisesti omista kausikorttia tai edes lue kansainvälistä internettiä. Kausikorttilaisethan ovat saaneet kaikenlaista kaulaliinaa ja pikkujoulua ynnä muuta tapaamistilaisuutta.

Kuinka paljon on tarpeeksi?

Että silleen...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sepä se, olet Kärppäin mies, eikä sinua haittaa katsoa Kerhon taaperrusta. Sinä katsot jääkiekkoa, Kerhon kannattajat katsovat Kerhon "jääkiekkoa." Ja niin paskaa kun se useimmiten on ollutkin aika moni meistä siellä jaksaa kärvistellä, lähes yhtä moni kuin "kulta-aikoinakin."

Kyllä haittaa. Toivon Kerhon tappiota vain Kärppiä vastaan. Muuten olen hemmetin iloinen kaikesta positiivisuudesta ja menestyksestä mitä tämä kaupunki onnistuu haalimaan, täällä on ne omat mustat aukkonsa. Ja ihan muistin virkistämiseksi, että Kärppälandiassa katsoimme kakkosdivarin ja divarin pelejä 90-luvulla.

Ei se tarkoita, että paskaan ei voisi reagoida, mutta realiteetit pitää ottaa huomioon. Joukkuetta kannattaa kannattaa, vaikka "tuote" olisi aavistuksen notkollaan.

Kyllä näihin juttuihin liittyy sellaisetkin asiat kuin markkinointi, imago, sen kestävä rakentaminen ja lopputuotteen asiakkaille myyminen.

No niin, ja sitten taas mietitään oletko ostamassa Soda Streameria vai käymässä suosikkijoukkueesi pelissä. Kiekkojoukkue viihteenä on tuote, mutta ei mikään kertakäyttökulutustavara. Tai ei ainakaan minulle. Ottelutapahtuma ja joukkue ovat omanlaisensa tuote, mutta ei ainakaan minulle samanlainen kuin joku hotelliyö ja ravintolakäynti. tai joku hel~wetin tavara.

Jos joku väittää että 6 vuotta sitten voitettu mestaruus on aiheuttanut krapulan joka kestää näin pitkään, niin aika läppää kyseinen henkilö heittää. Kyllä tässä vaan maksetaan sitä mitä on itse tilattu.

Joo se on tietysti aina niiden muiden vika. Ei se pelkkä mestaruus, vaan koko menestys, Kulta-Jukka, lennokas pelitapa, pronssikeväät, tshekkitaiturit ja kaikki, josta sitten aika ajoi Kerhon ohi kun mainituista syistä, samaan aikaan, koko kiekkoskene on Euroopassa muuttunut.

Siitä on aika huono syyttää kannattajia jos itse kustaan koko touhu niin että kausikortin hommaaminen, jos missaa yhdenkin pelin on käytännössä turhaa (joo klubilaisille ei, mutta eri asia). Mitään etuja ei saa edes pidempiaikaisena kausikorttilaisena jne.
----
Tuohon jos lisää sen että joukkue ei ainoastaan ole sarjassa huonoilla sijoilla, vaan vieläpä pelaa aivan karmean paskan näköstä kiekkoa, eivät tappele, eivätkä taklaa niin on se aika selkee lopputulos sille 1+1 laskulle.

Kuvaus Alatalovuosista ja muista oli hyvä flashback ja timeline. Ei siitä tai muusta varmasti kukaan syytä kannattajia pelkästään. Kovin nopeassa syklissä vain ei kannata ihan koko joukkueelle persettä näyttää.
 

Kennedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Noutajat
Miten niin et allekirjoita? Tämä sinun postauksesihan tasan tarkkaan kertoo, että sinäkin elät menestyksestä

En allekirjoita sitä, että maksavan asiakkaan tulisi maksaa kallis lippu vain tukeakseen joukkuetta. Jos maksan lipusta, edellytän saavani vastinetta.

Elän viihdyttävästä jääkiekosta, en pelkästä menestyksestä. Esimerkiksi Saipa pelaa erittäin viihdyttävää jääkiekkoa vaikka joukkue taapertaa samoilla sijoilla kuin HPK.
 

I.Colliander

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvän ja pelaavan jääkiekon ystävä.
Minusta Peltonen on kolumnissaan ihan oikeassa siinä, että hämeenlinnalaiset ovat menestyskannattajia HPK:n kannattamisen sijaan. Samaa asiaa pohti myös Johtava viime Viikkouutisten kolumnissaan. Ei sitä kannata kiistää. Esimerkiksi keskieurooppalainen fanittaminen on lajista riippumatta aika erilaista. Joukkuetta tuetaan heikkoinakin hetkinä. Sille saatetaan buuata huonoista esityksistä, mutta jaloilla ei äänestetä.

Se on sitten jokaisen oma asia, tyytyykö menestyskannattamiseen vai joukkueen fanittamiseen. Minä pistän pari kausikortillista rahaa palamaan joka kausi, vaikka joukkue olisi etukäteisarvioissa millainen tahansa. Toivon tietysti, että peli on viihdyttävää ja Kerho siinä ohessa pärjää, mutta kausareiden ostamiseni ei silti riipu siitä. En silti pidä itseäni mitenkään parempana kuin muut. Jokainen saa tietysti päättää, mihin rahansa laittavat. Minä laitan ne Pallokerhoon, koska haluan, että se pelaa jatkossakin SM-liigaa. Riippumatta tuotteen kunnosta.

-ic
 

Kennedy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Noutajat
Jokainen saa tietysti päättää, mihin rahansa laittavat. Minä laitan ne Pallokerhoon, koska haluan, että se pelaa jatkossakin SM-liigaa. Riippumatta tuotteen kunnosta.

Kausikortin jo useana vuotena omistaneena samaistun näihin samoihin arvoihin, mutta ongelma HPK:lla on nimenomaan kausikorttien myynnin vähäisyydessä ja irtolippujen suuresta osuudesta yksittäisissä peleissä. Itseäni suoraan sanottuna harmittaa nykyinen tilanne, johon ollaan ajauduttu viimeisen 6 vuoden aikana. Mielestäni on ensiarvoista saada tuote kuntoon, jotta kausikorttimyyntiä saataisiin vauhditettua. Ne keinot, mitä pitkällä tähtäimellä käytetään tehokkaasti markkinointiin ovat nyt avainasemassa. Tällä hetkellä valitettavasti näyttää siltä, että toimiston pienet resurssit tarvitsevat paljon apua tällä saralla. Joku täällä mainitsikin HAMKin opiskelijoiden hyödyntämistä organisaatiossa, millä saataisiin "ilmaista" ja tuoretta työvoimaa tuomaan toimintaan uutta virtaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tulen nyt vastaamaan tähän yleisö juttuun:
2011-12 3430 #14 (tällä hetkellä)
2010-11 3466 #7
2009-10 3607 #5 Hopea
2008-09 3780 #3 (toinen remppa)
2007-08 3282 #12
2006-07 3556 #3 Pronssi
2005-06 3555 #3 Kultaa
2004-05 3542 #3 Pronssi
2003-04 3497 #4 (neljäs)
2002-03 3818 #1 Pronssi
2001-02 3759 #2 Pronssi
2000-01 3341 #11
1999-00 3757 #2 Pronssi
1998-99 3616 #4 Pronssi
1997-98 3497 #10
1996-97 3810 #3 (hallin ensimmäinen remppa) Pronssi
1995-96 3349 #5 (neljäs)
1994-95 2867 #9
1993-94 3061 #9
1992-93 3172 #4 (harjoitushalli valmistuu) Hopeaa
1991-92 3322 #8
1990-91 3555 #4 Pronssi
1989-90 3212 #7
1988-89 3163 #8
1983-84 2283 #10

Nyt osoittakaa minulle korrelaatio menestyksen ja yleisömäärien välillä. Nuo ovat siis runkosarjan yleisömäärät suoraan SM-liigan sivuilta. Minä en vain suoraa korrelaatiota löydä, voisin lisätä listaan lippujen hinnat, seisomakatsomoiden vähentämisen ja halliremontit jos niiden aikatauluista minulla jotain tarkempaa tietoa olisi (halliremontit lisätty wikipedian avustuksella), uskallan nimittäin väittää että niillä on ollut asiaan isompi rooli kuin sijoituksilla runkosarjassa.

Toki korrelaatiota voidaan löytää jos sitä etsimällä etsitään, mutta mielestäni 100 ihmisen heitot yleisömäärissä ovat alta 3% muutoksia, joten ne voivat mennä lähes minkä piikkiin tahansa. Toki äärimmäisen hyvillä, sekä huonoilla kausilla on runkosarjan lopun laskevat/nousevat trendit nähtävissä yleisömäärissä, mutta kyllä aika kaukaa pitää kaivaa jos ison eron 2003, runkosarja sijoitus 1, ka 3818 ja 07-08 ja 3282 välille haluaa etsiä 14% on kuitenkin aika vähän (jos nyt matikkaa osaan).

Tuosta taulukosta voidaan suoraan päätellä että HPK kerää keskimäärin 3400 katsojaa pelataan siellä ihan millasta kiekkoa tahansa. (viimeiset 15 vuotta mukaanluettuina, vain kerran mennyt niukasti alle ja 95 sitten ainoana kautena reilusti) Mikäli sijoitus on kohtuullinen niin katsomoon päätyy noin 3500 ihmistä ja mikäli erinomainen, tai keväällä on oltu lähellä liigan kärkeä, niin jopa 3700 ihmistä on saattanut hallille vaivautua.

Huomatkaa samalla miten Jukka Jalosen "kulta-ajan" yleisömäärät ovat varsin "vahvasti" edustettuina, olemalla täysin keskitasoa, (2001- 2007) verrattuna esim. 97-98, sijoitus #10 ja silti yleisöä keskimäärin 60! vähemmän kuin Jalosen kultaisina pronssi+mestaruus vuotena.

EDIt. lisäsin myös mitalit jotta näemme korreloiko hyvä loppusijoitus edellisellä kaudella seuraavan kauden yleisömääriin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös