Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

• 1 515 790
  • 7 583

expertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brodeur, Hughes bros., Dawson Mercer, NJD, HPK
Tottakai näin. Mutta näissä 3500 peleissä alkaa olla kaikki istumapaikat täynnä niin näkeehän sen mistä sitä myyntiä / katsojia lisää saisi. Tai "saisi" kuten sanoit, ei ole mahdollista nykyisellään.
Toisaalta yleisökeskiarvoa nostetaan syksyn peleillä, jolloin yleisöä usein paikalla 2000-2500 ja ihan ympäri Suomea menestyksestä riippumatta. Suomi ilmiö lajissa kuin lajissa.

Mä käyn aina, mutta kaipaan silti vaki pelipäiviä to, pe ja la. Varmaan satunnaiskatsojilta menee helpommin ohi nää random päivien matsit.

Heitinga

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
No mä mietin, että ne vieraskannattajat ostaa kyllä istumapaikatkin. Eikö useimmissa halleissa vierasfanit sijoiteta kuitenkin istumapaikoille ?
Ja sit halliin pesiytyy ensi kaudella Jokereiden kannattajat ja potkii ne uudet penkit palasiksi.

Nuo kulmien seisomakatsomo koti- sekä vierasfaneille ovat todella toimivat eli miksi noita muuttaisi mihinkään. Käytännössä ainoa seisomokatsomo, jonka tuosta hallista voisi tai kannattaisi penkittää on se C5, ja tämän tekeminen taas ei sovi monelle.

Todennäköisin vaihtoehto on jättää hallin katsomokartta nykyisenlaiseksi ja jatkaa Jatkoajassa ihmettelyä, kun halliin ei saada kuin 3 500 katsojaa, vaikka istumapaikat on ahdettu täyteen.

Viimeksi muokattu:

Benkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, NUFC
Ja sit halliin pesiytyy ensi kaudella Jokereiden kannattajat ja potkii ne uudet penkit palasiksi.

Nuo kulmien seisomakatsomot koti- sekä vierasfaneille ovat todella toimivat eli miksi noita muuttaisi mihinkään. Käytännössä ainoa seisokatsomo jonka tuosta hallista voisi tai kannattaisi penkittää on se C5 ja tämän tekeminen taas ei sovi monelle.

Todennäköisin vaihtoehto on jättää hallin katsomokartta nykyisenlaiseksi ja jatkaa Jatkoajassa ihmettelyä, kun halliin ei saada kuin 3 500 katsojaa, vaikka istumapaikat on ahdettu täyteen.
Joo kunhan ehdotin jotain. En mä henkilökohtaisesti olisi C5 penkittämistä vastaan. Toki varmaan pitäisi jotenkin sitten onnistua sen kannattajakulmauksen laajennus.

Parempi olisi miettiä sitä uutta hallia, mutta se nyt tuskin tulee ikinä toteutumaan.

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Eikös meillä ole just vähän erikoisen kokoinen kaukalo eli maksimileveä, mutta pituus on lyhyempi kuin monilla? Jossain vaiheessa oli mielestäni ainakin näin, että kaikki liigan muut maksimileveät kaukalot oli pari metriä pidempiä. Voi olla toki muuttunut tilanne, enkä äkkiä löytänyt koostetta.

Palisades

Jäsen
Eikös meillä ole just vähän erikoisen kokoinen kaukalo eli maksimileveä, mutta pituus on lyhyempi kuin monilla? Jossain vaiheessa oli mielestäni ainakin näin, että kaikki liigan muut maksimileveät kaukalot oli pari metriä pidempiä. Voi olla toki muuttunut tilanne, enkä äkkiä löytänyt koostetta.
Kyllä. Missään ei ole lyhyempää, eikä leveämpää, eikä juuri samoja mittoja. Ainutlaatuiset mitat. Jossain "Veikkaajan" kausiennakossa nuo mainitaan kultakin paikkakunnalta.

j72

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Flyers, Claude Giroux
Mä käyn aina, mutta kaipaan silti vaki pelipäiviä to, pe ja la.
Mä osittain samaa mieltä. Ennen oli vielä paremmin minusta, kun pelipäivät oli ti, to ja la. Toisaalta, mä ymmärrän että pe ja la menee ainakin kaljaa enemmän ja kassa kilisee. Satunnainen porukkakin ehkä helpompi muutenkin saada paikalle viikonloppuisin, minä siellä myös aina kun työvuorot antaa periksi, ihan sama mikä on päivä.

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Kalle Kangas, Maso Lehtonen
Mitä jos sen C5:sen penkittäisi puoliksi?

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Eikös tuo ole sääntöihin määrätty minkä kokoinen saa olla ja kaikilla on sen kokoinen.

Liigassa on aika paljon eroja kaukaloissa. Joka on mielestäni todella typerää ja omituista, että täällä saa mennä ties millaisilla lentokentillä.

Kyllä. Missään ei ole lyhyempää, eikä leveämpää, eikä juuri samoja mittoja. Ainutlaatuiset mitat. Jossain "Veikkaajan" kausiennakossa nuo mainitaan kultakin paikkakunnalta.

Liigan sivuilta löytyy näemmä kaukaloiden koot:

Kaukalon koko: 58 x 30

Että silleen...

Jakub

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Jännä juttu tosiaan että noissa kaukalon mitoissa on noin paljon eroja, saman mittaista kuin Hämeenlinnassa ei tosiaan ole muualla, mutta yhtä lyhyt kaukalo on myös Lahdessa ja Porissa, ja yhtä leveä on myös Kouvolassa ja Espoossa, mutta täysin saman mittaista ei missään muualla ole.

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.
Mitä jos sen C5:sen penkittäisi puoliksi?
Ei kai se Roitto-vainaan lähtö noin paljoa tasoa laskenut että tuppia pitäisi noin monen purra? Kai nyt joku hajavaihto silti liikenee?

Pomppa, hakeminen.

Rinkula

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Petteri Nikkilä, Kalle Kangas, Maso Lehtonen
Ei kai se Roitto-vainaan lähtö noin paljoa tasoa laskenut että tuppia pitäisi noin monen purra? Kai nyt joku hajavaihto silti liikenee?

Pomppa, hakeminen.
Aika mautonta.

HyttyOfficial

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerhon Pallo, Detroit Red Wings, Real Madrid
Jos minulla olisi despootin valtuudet Rinkulan katsomokartan suhteen, tekisin seuraavat muutokset:

- Pohjoispäädyn hattuhyllyn remontointi istumapaikoiksi
- G-kulman penkitys — päätykatsomon seisomakatsomosta uusi vieraskannattajien tukikohta, samalla tämä osio tulisi remontoida (nykyiset vaneriportaat ovat oksettavat)
- C5 penkitys, puolet anniskelukatsomoa
- Kulman laajentaminen yhtenäiseksi kannattaja(seisoma)katsomoksi

Disclaimer: hahmotelmissa ei ole huomioitu mahdollisia rakennusteknisiä rajoitteita. Olenhan sentään tässä skenaariossa despootti.

EDIT: Lisäyksenä kaukalon muuttaminen NHL-mittoihin. Näin Hämeenlinnaavoidaan markkinoida junioripelaajille parhaana ympäristönä Atlantin ylityksen valmistautumiseen. :)

+ peli olisi viihdyttävämpää. Itselleni on yhä hieman hämärän peitossa IIHF:n linjaukset kaukaloiden koon suhteen.

Viimeksi muokattu:

emiilioo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Flyers, Barca, Azzurri
EDIT: Lisäyksenä kaukalon muuttaminen NHL-mittoihin. Näin Hämeenlinnaavoidaan markkinoida junioripelaajille parhaana ympäristönä Atlantin ylityksen valmistautumiseen. :)

+ peli olisi viihdyttävämpää. Itselleni on yhä hieman hämärän peitossa IIHF:n linjaukset kaukaloiden koon suhteen.

Tää ois suht raju muutos, kun leveyttä lähtis 4 metriä.

Gagne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikenlaiset pörröiset maskotit, kahdella.

Knight76

Jäsen
Suosikkijoukkue
London Knights
Aivan naurettava idea olisi penkittää C5 katsomo edes puoliksi. Tunnelman luojan tappaminen siinä vaan kävis. Ei kaljakatsomoon kaikki halua mennä vaikka minä siellä joka ottelussa olenkin.

Jääkaappi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga
Aivan naurettava idea olisi penkittää C5 katsomo edes puoliksi. Tunnelman luojan tappaminen siinä vaan kävis. Ei kaljakatsomoon kaikki halua mennä vaikka minä siellä joka ottelussa olenkin.
Joo ei tätä vielä kannata tehdä, mutta halliremontin yhteydessä sitten samalla, kun päätyyn saadaan yksi yhtenäinen seisomakatsomo.

Santsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, LiPu
Miksi päädyssä pitää olla seisomakatsomo? Sivulta näkee paljon paremmin tapahtumat.
Itse vähän niin kuin vastasit omaan kysymykseesi. Laitakatsomot kun olisi istumapaikkoja, niin ne vetäisivät porukkaa ja niistä seura hyötyisi taloudellisesti enemmän ja kuten täällä todettu, niin istumapaikkoja myydään hyvin peleissä missä käy paljon ihmisiä.

Edit. Miksi seuralle olisi kannattavaa antaa hallin hyviä/parhaimpia paikkoja halvalla?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy