Mainos

Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 453 402
  • 7 240

Takanahka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa
Hyvähän se on että yritetään. Tietenkin.

Ymmärsin tuosta mainoslauseesta varmaan viestin vähän väärin kun tulkitsin seminaarin olevan liiketoiminnan ja myynnin nostamista.

Lähinnä ajatus oli että mikäli tämä olisi myynnin kehitystä ja myynninnostoa käsittelevä seminaari niin ensimmäinen mihin näitä pitäisi ja olisi pitänyt soveltaa on Kerho. Kun myynti ei ole nyt ihan helvetin jäätävällä tasolla ja mikäli esim. @Takanahka juttua lukenut niin sen pitäisi olla ensimmäinen mitä muutetaan. Hallituksessa istuu esim. Ajo.
Juu siinä vaiheessa, kun Kerhon nykyiset myyntitykit ovat vetämässä "Myynnin ABC" - seminaaria verkatehtaalla, niin lupaan olla paikanpäällä huutonauramassa..
 

TJ MACKEY

Jäsen
Hyvähän se on että yritetään. Tietenkin.

Ymmärsin tuosta mainoslauseesta varmaan viestin vähän väärin kun tulkitsin seminaarin olevan liiketoiminnan ja myynnin nostamista.

Lähinnä ajatus oli että mikäli tämä olisi myynnin kehitystä ja myynninnostoa käsittelevä seminaari niin ensimmäinen mihin näitä pitäisi ja olisi pitänyt soveltaa on Kerho. Kun myynti ei ole nyt ihan helvetin jäätävällä tasolla ja mikäli esim. @Takanahka juttua lukenut niin sen pitäisi olla ensimmäinen mitä muutetaan. Hallituksessa istuu esim. Ajo.
Tuo seminaari oli ehdottomasti hyvä juttu ja mielenkiintoinen puhuja- kolmikko. Hinta seminaarilipulle oli varmasti ihan linjassaan, mutta tekee automaattisesti sen, että lippu skaalautuu helposti yritys- organisaatio segmenttiin.

Idea ja sitä kautta tapahtuma siis varmasti erittäin hyvä, mutta nyt sitten siihen haasteeseen. Eihän tuon kaltaisen seminaarin järjestäminen ole ostajalle tai kuluttajalle mikään ilmoitusluontoinen asia. Nuo liput tulee myydä. Ja siinä taitaa olla se Kerhon suurin haaste. Miten, mitä ja kenelle myydä HPK nimistä tuotetta ja sisältöä? HPK:n myyntiorganisaatio vaikuttaa enemmänkin sellaiselta Inside sales- osastolta, jossa otetaan tilauksia vastaan ja jollakin tasolla pidetään kontaktia yllä olemassa oleviin. Mutta eihän se niin mene, niin hieno brändi kuin Kerho onkin ja tunnettavuus on varmasti kohtuullinen paikallisesti, niin ajat ja yritysten tarpeet ovat muuttuneet. Yritykset kaipaavat perusteluja ja ennen kaikkea aktiivista kartoitusta, miksi tämä olisi juuri meille mahtava juttu! Tämä on nyt valitettavasti pakko ottaa negatiivisessa sävyssä esille, koska aivan liikaa kuulee puhuttavan, että Kerhosta ei kuule ja asenne on vähintäänkin sellainen kädenlämpöinen jos kuulee. Onhan siitä ollut täälläkin puhetta.

Ja niin paljon kuin Antti Toivanen on täällä paskaa saanut niskaansa, itsekin olen arvostellut, hän on viimeisen HPK:n organisaatiosta, joka on käynyt meidän yrityksessä esittelemässä ja kertomassa Kerhosta, mahdollisuudesta yhteistyöhän. Tämä tapahtui muistaakseni 2017. Silloin homma kaatui siihen, että meillä oli jo yhteistyötä muutaman muun (käytännössä yhden) liigaseuran kanssa, mutta ei se kaukana ollut. Siitä käynnistä iso käsi Toivaselle. Niinä vuosina Kerhon myyntiosaston vahvuus taisi olla vielä kapeammalla kuin nyt, mutta ei se estänyt hyppäämästä autoon ja ajamaan 100km päähän potentiaaliselle asiakaskäynnille.

Pahaa tekee miettiä rakkaan seuran osalta, että euroja olisi kyllä otettavissa. Mutta ei vaan myynnin osalta oteta sitä viimeistä mailia, jolla sitä kumppanuutta aktiivisesti ja itseään/aikaa säästämättä etsittäisiin. Kerholle saattaa olla täällä, tuolla ja siellä potentiaalisia asiakkaita, ostajia, odottamassa ja sanomassa että "myykää se tarina, se teidän juttu juuri meille" niin kyllä me olemme mukana.

HPK:n on pakko keksiä lääkkeet myyntinsä aktivoittamiseen. Tänä päivänä yhtäkään euroa ei "saa" ilmaiseksi, niiden eteen pitää tehdä todella nöyrästi ja asiakaslähtöisesti töitä ja myydä se tarve. Enkä halua viisastella, kyllä Kerhon johdossa on riittävästi osaamista tämän todella simppelin jutun ymmärtämiseen, nyt sen vaan tulisi näkyä siinä arkisessa tekemisessä myös.
 

Rolf Paski

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Raittiuslegioona & FC Kraak
Tuo seminaari oli ehdottomasti hyvä juttu ja mielenkiintoinen puhuja- kolmikko. Hinta seminaarilipulle oli varmasti ihan linjassaan, mutta tekee automaattisesti sen, että lippu skaalautuu helposti yritys- organisaatio segmenttiin.

Idea ja sitä kautta tapahtuma siis varmasti erittäin hyvä, mutta nyt sitten siihen haasteeseen. Eihän tuon kaltaisen seminaarin järjestäminen ole ostajalle tai kuluttajalle mikään ilmoitusluontoinen asia. Nuo liput tulee myydä. Ja siinä taitaa olla se Kerhon suurin haaste. Miten, mitä ja kenelle myydä HPK nimistä tuotetta ja sisältöä? HPK:n myyntiorganisaatio vaikuttaa enemmänkin sellaiselta Inside sales- osastolta, jossa otetaan tilauksia vastaan ja jollakin tasolla pidetään kontaktia yllä olemassa oleviin. Mutta eihän se niin mene, niin hieno brändi kuin Kerho onkin ja tunnettavuus on varmasti kohtuullinen paikallisesti, niin ajat ja yritysten tarpeet ovat muuttuneet. Yritykset kaipaavat perusteluja ja ennen kaikkea aktiivista kartoitusta, miksi tämä olisi juuri meille mahtava juttu! Tämä on nyt valitettavasti pakko ottaa negatiivisessa sävyssä esille, koska aivan liikaa kuulee puhuttavan, että Kerhosta ei kuule ja asenne on vähintäänkin sellainen kädenlämpöinen jos kuulee. Onhan siitä ollut täälläkin puhetta.

Ja niin paljon kuin Antti Toivanen on täällä paskaa saanut niskaansa, itsekin olen arvostellut, hän on viimeisen HPK:n organisaatiosta, joka on käynyt meidän yrityksessä esittelemässä ja kertomassa Kerhosta, mahdollisuudesta yhteistyöhän. Tämä tapahtui muistaakseni 2017. Silloin homma kaatui siihen, että meillä oli jo yhteistyötä muutaman muun (käytännössä yhden) liigaseuran kanssa, mutta ei se kaukana ollut. Siitä käynnistä iso käsi Toivaselle. Niinä vuosina Kerhon myyntiosaston vahvuus taisi olla vielä kapeammalla kuin nyt, mutta ei se estänyt hyppäämästä autoon ja ajamaan 100km päähän potentiaaliselle asiakaskäynnille.

Pahaa tekee miettiä rakkaan seuran osalta, että euroja olisi kyllä otettavissa. Mutta ei vaan myynnin osalta oteta sitä viimeistä mailia, jolla sitä kumppanuutta aktiivisesti ja itseään/aikaa säästämättä etsittäisiin. Kerholle saattaa olla täällä, tuolla ja siellä potentiaalisia asiakkaita, ostajia, odottamassa ja sanomassa että "myykää se tarina, se teidän juttu juuri meille" niin kyllä me olemme mukana.

HPK:n on pakko keksiä lääkkeet myyntinsä aktivoittamiseen. Tänä päivänä yhtäkään euroa ei "saa" ilmaiseksi, niiden eteen pitää tehdä todella nöyrästi ja asiakaslähtöisesti töitä ja myydä se tarve. Enkä halua viisastella, kyllä Kerhon johdossa on riittävästi osaamista tämän todella simppelin jutun ymmärtämiseen, nyt sen vaan tulisi näkyä siinä arkisessa tekemisessä myös.

Hyvä kirjoitus. Itse olisin ollut täysin tuon seminaarin kohderyhmää ja mielellään olisin mennytkin, mutta nykytilanteessa työnantajani ei olisi sitä maksanut. Hinta oli mielestäni halpa, ottaen huomion mitä Jukka Jalosen tähdittämät muut seminaarit maksaa. Olen varmasti tai ainakin pitäisi olla jossain Kerhon CRM-järjestelmässä (jonka investointia muuten Toivanen aikanaan hehkutti yhtiökokouksessa), mutta eipä seminaaria ole kukaan yrittänyt minulle markkinoida, ei edes sähköpostia saatika soittoa. Bongasin kyllä tuon Linkkarista ja Facesta, että siinä mielessä onnistuivat herättämään kiinnostuksen. Mutta monta kertaa tarvitaan sen suora yhteydenotto kaupan klousaamiseksi.

Toivon että uusi toimitusjohtaja tulee tekemään kaikkensa myynnin edistämiseen. En siis tarkoita, että hänen tulisi lähteä myymään, mutta hänen tulee mahdollistaa ja varmistaa, että organisaatiolla on oikeat myyntistrategiat, tavoitteet, osaaminen, työkalut ja resurssit. Tämän takia hieman toivoin, että toimariksi olisi valittu joku enemmän myyntitaustaa omaava kaveri. No Kjälli Jr on nyt ollut noin 4 kuukautta hommissa ja toimarin osalta monesti on puhuttu, että noin 100 päivää on aikaa lunastaa ne ensinäytöt osaamisesta. Eli pikkuhiljaa niitä näyttöjä pitäisi alkaa tulemaan tiskiin. Jos tilanne myynnin ja markkinoinnin suhteen on edelleen suurin piirteen sama elokuussa, niin sitten ehkä kannattaa alkaa huolestumaan.

Itse seminaarista ja sen sisällöstä kuulin kyllä erinomaista palautetta. Mielellään olisin ollut mukana, ehkä sitten ensi kerralla. Joka tapauksessa lisää vaan tällaisiä....
 
Viimeksi muokattu:

Controller

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Monestiko on some videoissa lukenu tai sanottu että Hei! Etsimme uusia yhteistyökumppaneita mukaan meidän oranssiin perheeseen.
Kovin kummallisesti tube videoita ja somee tekemällä esim nää drifting jefet tekee isoja sponssi soppareita ja yhteistyökuvioita. Sit porukka kattoo livenä ja lahjottaa rahaa ku ukot vaihtaa turboa kilpuriin ja puuhastelee hallilla.
Eikö toimi sitte kiekon puolella.
 

stadinHPK

Jäsen
Haapea sanoo videolla ”moi” avaten samalla urheilustrategiaa ja Eki kertoo pelaajien rekrytoinnista. Pitäisikö siis myyntipäälliköidenkin rupatella säännöllisesti kuulumiset videolle? Se somekaveri voisi kysellä, että montako kylmäpuhelua otit tänään ja saitko yhtään klousattua.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Mistä nää videot löytyy?
Ei Youtubesta ainakaan. Luulis olevan aika helppo ladata myös sinne. Ihan vaan vinkkinä.
 

stadinHPK

Jäsen
Ei vielä mistään, mutta sitä kysyinkin että pitäisikö löytyä, kun niin moni paremman tiedon puutteessa moittii myyntiä. Eikä sillä että sitä tietoa minullakaan olisi. Haapea kyllä moikkasi videolla todistettavasti, olikohan eilen.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Mistä nää videot löytyy?
Ei Youtubesta ainakaan. Luulis olevan aika helppo ladata myös sinne. Ihan vaan vinkkinä.

Täällä leviää näköjään tornihuhuja, disinformaatiota sekä fake newsejä.

Eli ei ole mitään sen dramaattisempia uusia videoita, kuin tuo parinkymmenen sekunnin teaseri siitä, että on perustettu HPK:n urheilutoiminnan kehittämistä käsittelevä blogi. Blogi on ihan kirjallinen eli ei siis vlogi tai mitä näitä nyt on.

Se teaseri löytyy Instasta ja X:stä, ja siinä sanotaan moi.


 

lartama24

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kivikova - Stenhård / Kerho
Ei vielä mistään, mutta sitä kysyinkin että pitäisikö löytyä, kun niin moni paremman tiedon puutteessa moittii myyntiä.
Paras tieto on kyllä olemassa. Tieto näkyy paidan, laitojen ja jään mainoksissa, aitioiden käyttöasteessa, ravintoloiden yhteistyökumppaneissa ja ennen kaikkea somessa Kerhon kanssa esiin haluavien firmojen määrässä.

Itse muistan lounaslistat ja lakifirman joka toi Korsosta juniorit liigamatsiin - loistava juttu ja seuraavia odotellessa.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Täällä leviää näköjään tornihuhuja, disinformaatiota sekä fake newsejä.

Eli ei ole mitään sen dramaattisempia uusia videoita, kuin tuo parinkymmenen sekunnin teaseri siitä, että on perustettu HPK:n urheilutoiminnan kehittämistä käsittelevä blogi. Blogi on ihan kirjallinen eli ei siis vlogi tai mitä näitä nyt on.

Se teaseri löytyy Instasta ja X:stä, ja siinä sanotaan moi.



No tätä videota mä kaipailin.
En mä noihin muihin hörhöilyihin uskonut.

Sitä vaan edelleen laitan tässä kehitysehdotukseksi, että noi lyhyetkin videot pitäisi näkyvyyden maksimoiseksi laittaa mahdollisimman moneen paikkaan, kuten esim. Youtubeen ja Tiktokiin.

Multa ainakin on mennyt tuo video ohi.
 

TheRikza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho, Florida Panthers

Nyt ainakin vaikuttaa siltä että yritetään! Yhteistyökumppaneita mukana, ja uutena Miller's BBQ tarjoamassa ruokiaan.

Perusrunko nyt vastaava kuin aikaisemmin, uutena Locker Room Sale jossa myydään vanhoja mailoja ym. varusteita. K18, mutta lapsille järjestetään oma kick-off elokuussa. Tästä myös peukku.

Mainoskuvan mukaan myös kapteenisto julkaistaan nyt heti kesällä. Tästähän Maso puhui jo Se on siellä -podissakin.

Jäädään seuraamaan millaiseksi tapahtuma kehittyy. Striimikin on tarjolla jos ei paikalle pääse tai halua tulla.
 

Ritarisydän

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Philadelphia Flyers, Real Madrid
Kick offissa pitäisi ehdottomasti olla myös mahdollisuus lunastaa ensi kauden kausikortti. Se voisi olla jopa syy, miksi tulisin paikalle vajaan tunnin ajomatkan päästä. Se voisi olla erikoistarjoushinta. Hiukan myöhemmin sitten - vaikkapa toukokuun aikana - hinta on hiukan korkeampi ja sen jälkeen sitten pysyvästi xxx, ilman Elomessu-tarjouksia.

Joko ensi vuoden hinnat on päätetty? Jos hinta on järkevä eli viime vuotta jonkin verran korkeampi, ostan. Itse maksan osan kortista työnantajan tyhy-rahalla, joten käytännöllisyys tässä asiassa olisi paikallaan. Tiedän, että kortti uusitaan automaattisesti, jos sitä ei peru. En kuitenkaan kaipaa perässä tulevaa laskua ja sen jälkeen tyhy-osuuden ja oman osuuden selvittelyä, joten laittakaapa toimistolla asia vireille pikaisesti.

Hyvä idea. Itsekin olisin korttia uusimassa mutta ei ole käryäkään kuinka se käytännössä tapahtuu kun tuo lauseke sieltä löytyy. Ja menisi 100% epassi-saldolla. Osaako joku neuvoa?
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Hamu
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös