Ensin tuossa tviitissä kysytään, että miten määritellään lieväoireinen ja sitten kun hänelle on kerrottu niitä oireita, niin sinä laitat niiden eteen "pientä", "hieman" ja vähättelet lämmönnousuakin "oireeksi". Odottikohan kysyjä, että sieltä ilmoitetaan tarkka yskäisyjen määrä per tunti vai mitä? Ei tämä ole oikeasti vaikeaa; oireisena ei mennä lätkämatseihin, oireisena mennään testattavaksi.
Se onkin nyt olennaisinta, että sanooko
lievää kurkkukipua, kuten tuossa vastauksessa tehdään vai käyttääkö termiä
hieman kurkkukipua.
Lämmönnousu lienee näistä selvin merkki siitä, että jokin virus on nyt päässyt elimistöön. Ei toki ollut tarkoitus sitä vähätellä, sori siitä. =)
"
Ei estä toimintaa arjessa.", sanotaan myös tuossa vastauksessa. En tiedä odottiko kysyjä tässä nyt jotain tarkkaa taulukkoa vai ei ja tietenkin kaikki on yksilöllistä, mutta jos henkilöllä X on nyt vaikkapa sitä
lievää yskää, ei ole muita oireita eikä tunne oloaan mitenkään muuten kipeäksi, niin mielestäni voidaan puhua käytännössä oireettomasta kantajasta.
No se onkin se syy miksi sinne testiin pitäisi mennä. Ne kaikki kun viittaa, että sinulla on jokin sellainen virus/bakteeri mikä hyökkää elimistösi kimppuun. Juuri sen takia ihmisiä suositellaan käymään siellä testeissä lievistäkin oireista, jotta se viruksen leviäminen voidaan estää.
Esimerkiksi kurkku nyt voi tulla enemmän tai vähemmän kipeäksi ihan vain vilustumisen myötä. Oire, joka on vilustumisessa yleistä, mutta flunssassa epäsäännöllisempää.
Oma pointti olikin nyt siinä, että minun mielestäni tuossa on paljon yksittäisiä oireita, joiden perusteella on inhimillistä, että henkilö ei hakeudu ensimmäiseksi ja heti testeihin.
Mä yskäisen tällä hetkellä ehkä kerran pari tunnissa, pitääkö hakeutua testeihin?
Minä jotenkin erehdyin aluksi kuvittelemaan, että lieväoireisella tarkoitetaan sellaista, että on useampi virukseen osuva oire päällä samaan aikaan. Siksi lähdin hieman vetämään sanoja takaisin, vaikka ei minullakaan nyt ole sen tarkempaa tietoa, että mitkä ne oireet ovat tässä tapauksessa olleet.
-----
Lainatkaa toki koronaketjussa viestiä, jos on vielä jotain. Tämä ei oikein enää liity Kerhon toimintaan mitenkään.