Rinkelinmäki ja HPK:n palvelut

  • 1 358 948
  • 6 884

Läskisalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HauSi
Sen varmaan näkee ensi pelissä, onko Karjiksen #munhpk-video alkuvideona koko kauden, tai mahdollisesti vaihtuvien pelaajien videoita?

Baareihin maksupäätteitä jokaiselle myyjälle. Ei voi olla varaa jättää keräämättä ihmisten rahoja. Ja niitä erätaukokelloja everstilipalle. Ei pitäis olla niin vaikeeta.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Sen varmaan näkee ensi pelissä, onko Karjiksen #munhpk-video alkuvideona koko kauden, tai mahdollisesti vaihtuvien pelaajien videoita?

No sinäpä sen sanoit. Näitähän on tietysti tehty joka pelaajasta, eli varmaan eri pätkää pukkaa joka pelissä. Kerhon sivuillahan on ollut kuvallinen mainos Karjiksesta tällä #munhpk - teemalla.

Keskeinen sisältö tässä videossa oli kuitenkin puhetta, ja kun hallilla ei kyllä tahdo mitään kuulla tuollaisista puhevideoista (ainakaan eteläpäädyssä) , niin vähän jäi sen takia etäiseksi.
 

N.I.B

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aito Oranssi, oikein- ja väärinkannattajat
Baareihin maksupäätteitä jokaiselle myyjälle. Ei voi olla varaa jättää keräämättä ihmisten rahoja. Ja niitä erätaukokelloja everstilipalle. Ei pitäis olla niin vaikeeta.
Ja ylpäätänsä myyjiä jokaiselle kassalle. Lauantaipeli, kauden avaus ja ennakkoon 4000 lippua myyty niin O'farssissa yks kassa auki ja kilsan jono. Silti siinäkin säädettiin yhellä maksu päätteellä. Viimeset sai juomansa kun oli 5min erän alkuun ja osa käänty ympäri kun näki jonon (myös allekirjoittanut). Jäi varmaan jonkin verran niitä tulojakin saamatta, mutta onneks on perunoita.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Jatkoajan toimittelija väittää, että eilisessä pelissä oli vaisu tunnelma. Hyvin outo väite. Ainakin siinä katsomossa, missä itse olin, oli kiva kihinä koko ajan. Vessassako toimittaja on ollut?

Niin, ei siellä nyt mikään kirkkotunnelma ollut, vaan ihan normaali hyvä liigapelin tunnelma. Toki se viimeinen napsu siihen fiilikseen tulee aina vasta kotijoukkueen maalista, jota nyt saatiin eilen odottaa turhan pitkään. Kannattajaporukathan siitä tunnelmasta yleensäkin huolehtii ja hyvin tekivät taaskin.

Saahan sitä odottaa jotain karnevaalitunnelmaa, mutta ei se vaan kovin tyypillisesti kuulu suomalaiseen jääkiekko-otteluun. Peruspulliainen tulee peliin katsomaan kiekkoa yhdessä samanhenkisten kanssa ja taputtaa/huutaa, kun kentällä tapahtuu jotain tunteita nostavaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Niin, ei siellä nyt mikään kirkkotunnelma ollut, vaan ihan normaali hyvä liigapelin tunnelma. Toki se viimeinen napsu siihen fiilikseen tulee aina vasta kotijoukkueen maalista, jota nyt saatiin eilen odottaa turhan pitkään. Kannattajaporukathan siitä tunnelmasta yleensäkin huolehtii ja hyvin tekivät taaskin.

Saahan sitä odottaa jotain karnevaalitunnelmaa, mutta ei se vaan kovin tyypillisesti kuulu suomalaiseen jääkiekko-otteluun. Peruspulliainen tulee peliin katsomaan kiekkoa yhdessä samanhenkisten kanssa ja taputtaa/huutaa, kun kentällä tapahtuu jotain tunteita nostavaa.
Minä vähän ihmettelen että mikä on ollut se odotusarvo kun lähdetään tuollaista juttua tekemään? Kannattajien massa muodostuu kuitenkin varsin moninaisesta porukasta, siellä on niin parempituloisia, kuin heikompituloisia, sitten on iso joukko eläkeläisiä ja lapsia. Aika jännää jos pitäisi meno olla kuin diskossa, että on muka asiat hyvin. Sen mitä lähetys kertoi oli että siellä kaksi faniporukkaa piti hyvin mökää ja kansa lähti ajoittain mukaan taputtamaan yms. Minusta siinä on todella hyvän sopan ainekset silloin kasassa. Se faniporukka saisi olla vielä suurempi ja kovaäänisempi toki, näytti jopa vähän siltä että katsomo saattaa alkaa käymään ahtaaksi tuolle porukalle. Mutta en minä ymmärrä edes halua että joka mummon ja papan pitäisi siellä olla kuin jossain lavatansseissa että voi olla hyvä meno ja ottelutapahtuma.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Saahan sitä odottaa jotain karnevaalitunnelmaa, mutta ei se vaan kovin tyypillisesti kuulu suomalaiseen jääkiekko-otteluun. Peruspulliainen tulee peliin katsomaan kiekkoa yhdessä samanhenkisten kanssa ja taputtaa/huutaa, kun kentällä tapahtuu jotain tunteita nostavaa.
Se faniporukka saisi olla vielä suurempi ja kovaäänisempi toki, näytti jopa vähän siltä että katsomo saattaa alkaa käymään ahtaaksi tuolle porukalle. Mutta en minä ymmärrä edes halua että joka mummon ja papan pitäisi siellä olla kuin jossain lavatansseissa että voi olla hyvä meno ja ottelutapahtuma.
Jep. Ja kun jutussa mainitaan joku "2000-luvun alun kuuluisa" Rinkelinmäen tunnelma, niin mitä muuta sekään oli kuin ajoittain pelitapahtumista (ja menestyksestä) syttyvää yleisöä? Paitsi tietenkin sitten kun kärsittiin vääryyttä, niin yltyi entisestään raivon ansiosta. Ei ollut kannattajakatsomoa, mutta oli C5 joka sai joskus koko hallin mukaan huutamaan tuomarille ja vastustajan silmätikuille. Upeeta sekin oli/on silloin kun tilanne tulee, mutta melkeinhän nykyään on enemmän sellaista "joka tilanteen peruskannustusta" juuri Kannattajien ansiosta.

Toisaalta sitten jutussa mainitaan tyyliin, että "tälläistähän suomalainen katsomokulttuuri on aina ollutkin", joten enpä tiedä mitä jutussa lopulta sanotaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Jep. Ja kun jutussa mainitaan joku "2000-luvun alun kuuluisa" Rinkelinmäen tunnelma, niin mitä muuta sekään oli kuin ajoittain pelitapahtumista (ja menestyksestä) syttyvää yleisöä? Paitsi tietenkin sitten kun kärsittiin vääryyttä, niin yltyi entisestään raivon ansiosta. Ei ollut kannattajakatsomoa, mutta oli C5 joka sai joskus koko hallin mukaan huutamaan tuomarille ja vastustajan silmätikuille. Upeeta sekin oli/on silloin kun tilanne tulee, mutta melkeinhän nykyään on enemmän sellaista "joka tilanteen peruskannustusta" juuri Kannattajien ansiosta.

Toisaalta sitten jutussa mainitaan tyyliin, että "tälläistähän suomalainen katsomokulttuuri on aina ollutkin", joten enpä tiedä mitä jutussa lopulta sanotaan.
Minä olen väärä henkilö ottamaan kantaa 2000-luvun alun tunnelmaan, mutta noin yleisesti minusta se tunnelma on aina ollut hyvin samanlaista. Tähän iso ero tässä nykyisessä kannattajakatsomossa. Eikä mitään pois sikakatsomolta, mutta se oli sen ajan juttu huudella vittupäätä ja toki joskus voi toimia nykyäänkin. Kannustus on mennyt aivan saamaristi eteenpäin, kiitos kannattajien. Nyt on hallissa mökää käytännössä jatkuvasti. Ei vaan taida tuollaisten juttujen kirjoittajat oikeasti muistaa sitä mitä se marraskuun loskassa oikeasti oli.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Minä olen väärä henkilö ottamaan kantaa 2000-luvun alun tunnelmaan, mutta noin yleisesti minusta se tunnelma on aina ollut hyvin samanlaista.

No mä muistan oikein hyvin 2000-luvun ja 90-luvunkin tunnelmat hallissa, ja kyllähän se aika kultaa muistot. 2000-luvun alussa oli kyllä hyvä tunnelma hallissa, mutta meillä oli hei sellainen joukkue täällä monta vuotta putkeen, mikä laitto kyllä jäyhemmänkin katsojan huutamaan ja taputtamaan. Kovia yksilöitä joukkueessa, tunnetta kentällä, huikeita pyörityksiä ja ennen kaikkea pärjäävä joukkue ja vitusti maaleja.

Kannustus on mennyt aivan saamaristi eteenpäin, kiitos kannattajien. Nyt on hallissa mökää käytännössä jatkuvasti.

Tämä on juurikin näin ja vaikka en itse ole sellainen katsoja, joka haluaa laulaa ja pitää mekkalaa siellä hallilla koko ajan, niin hakeudun kyllä mielelläni hallissa tuon kannattajakatsomon läheisyyteen, koska siinä on hyvä fiilis katella peliä.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Kannustus on mennyt aivan saamaristi eteenpäin, kiitos kannattajien. Nyt on hallissa mökää käytännössä jatkuvasti.
Nimenomaan. Ja tuollaisestahan ei ollut tietoakaan 10-15 vuotta sitten. Alkaako ihmiset sitten jo tottua kannattajakatsomoon niin, että jatkuvaa mekkalaa pidetään perustilana, joka on ollut aina ja jonka päälle tuli sitten pelitilannekiehumiset ja muu.

meillä oli hei sellainen joukkue täällä monta vuotta putkeen, mikä laitto kyllä jäyhemmänkin katsojan huutamaan ja taputtamaan.
Tämähän se, ja kyllähän se kivempaa oli kun pärjättiin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nimenomaan. Ja tuollaisestahan ei ollut tietoakaan 10-15 vuotta sitten. Alkaako ihmiset sitten jo tottua kannattajakatsomoon niin, että jatkuvaa mekkalaa pidetään perustilana, joka on ollut aina ja jonka päälle tuli sitten pelitilannekiehumiset ja muu.
Tähän olen alkanut itsekkin päätymään. Minä en moiseen pysty vaan arvostan aivan älyttömästi sitä kun porukka oikeasti viitsii ja vaivautuu. Aikanaan ne sikakatsomon huudot kaiku koko halliin, kun siellä olisi kuullut sen neulan putoamisen. Kyllä silloinkin lähdettiin taputtamaan pyörittäessä yms. nyt vaan niissä hiljaisissakin hetkissä on yksi porukka jatkuvasti äänessä ja kannustaa. Mutta ehkä minä vain olen vanha, kun muistan sen todellisuuden ja pidän tuota nykytilaa aivan älyttömästi parempana kuin sitä menneisyyden touhua. Kyllähän sillon oli menoa kun Kerho nakutti maaleja maalien perään, mutta ei sitäkään nyt joka pelissä ollut.

Ei muuta kuin lisää ääntä vaan kannattajat, helvetin hyvää duunia teette siellä, illasta toiseen.
 

Dawson

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Vai ettei ennen ollut mekkalaa?! Kyllä minä muistelen 90-lukua suorastaan haikeana. Entiset sikakatsomolaiset alkavat vaan jo vanheta, eivät enää ilmeisesti lähde peleihin huutamaan. Ja kyllä näin aikuisena on todettava, että en ole tuota kannattajakatsomon touhua oikein ikinä omakseni tuntenut. Aiheuttaa ennemminkin suurta myötähäpeää kuunnella heidän lapsellisia lurituksiaan. Mutta älkää ymmärtäkö väärin, hyvä että kannustavat ja pitävät meteliä. Jättäisivät vaan nuo jonkun ylä-aste-jonnen sanoitukset pois ja huutaisivat vaikka Kerhoa...
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Vai ettei ennen ollut mekkalaa?! Kyllä minä muistelen 90-lukua suorastaan haikeana. Entiset sikakatsomolaiset alkavat vaan jo vanheta, eivät enää ilmeisesti lähde peleihin huutamaan. Ja kyllä näin aikuisena on todettava, että en ole tuota kannattajakatsomon touhua oikein ikinä omakseni tuntenut. Aiheuttaa ennemminkin suurta myötähäpeää kuunnella heidän lapsellisia lurituksiaan. Mutta älkää ymmärtäkö väärin, hyvä että kannustavat ja pitävät meteliä. Jättäisivät vaan nuo jonkun ylä-aste-jonnen sanoitukset pois ja huutaisivat vaikka Kerhoa...

No kyllä minäkin muistelen noita vanhoja hyviä aikoja kaiholla, mutta onhan niissä sitä kermaakin muistojen päällä. En ole sikakatsomossa pelejä seurannut, vaan eteläpäädyn edesmenneellä lipalla koko sen elinajan. Ennen sitä lipan rakentamista tuli seistyä siinä eteläpäädyn katsomon alakaiteella.

Ennen oli paljon enemmän sitä, kun koko halli huusi sikakatsomon johdolla Kerho-tap-tap-tap. Enemmän myös taputettiin aloituksissa, vittuiltiin vastustajille ja kohahdettiin tunteita herättävissä tilanteissa. 90-luvun alussa oli myös ne Korven (?) siskokset siellä pohjoispäässä ja niiden iki-ihanat "voittaa Toke" huudot lämmitti mieltä aloituksissa. Tässäkin tosin hauska fakta yleisestä melutasosta, eli nuo huudot kuului sillon helposti hallin toiseen päähän.

2000-luvun menestysvuosinahan oli tietynlaista krapulaa jo monella kaudella, ettei selvästi vaan jaksettu yleisössä yhtään syttyä niihin peräpään joukkueiden vierailuihin.

Se mitä kannattajakatsomo tekee tänä päivänä lauluineen ja huutoineen, on sitten tämän päivän kulttuuria Hämeenlinnassa. Ei se mustakaan niin omalta tunnu, että siihen sinänsä osallistuisin, ja muistan ihan toisenlaisen fiiliksen hallissa "hyvänä tunnelmana", mutta arvostan kyllä tätä nykyistä menoa. Sinänsä olen tyytyväinen myös siitä, että vaikka silloin teininä ne vastustajalle vittuilut ja huutelut nauratti, niin olen ihan tyytyväinen, että kulttuuri on Hämeenlinnassakin mennyt vähän toiseen suuntaan noista.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Vai ettei ennen ollut mekkalaa?! Kyllä minä muistelen 90-lukua suorastaan haikeana. Entiset sikakatsomolaiset alkavat vaan jo vanheta, eivät enää ilmeisesti lähde peleihin huutamaan. Ja kyllä näin aikuisena on todettava, että en ole tuota kannattajakatsomon touhua oikein ikinä omakseni tuntenut. Aiheuttaa ennemminkin suurta myötähäpeää kuunnella heidän lapsellisia lurituksiaan. Mutta älkää ymmärtäkö väärin, hyvä että kannustavat ja pitävät meteliä. Jättäisivät vaan nuo jonkun ylä-aste-jonnen sanoitukset pois ja huutaisivat vaikka Kerhoa...

Muualla Euroopassa ja ihan tuossa fosforilätäkön toisella puolellakin aikuiset niitä lapsellisia lurituksia tekevät ja laulavat, saattavat herraisä sentään joskus hyppiä katsomossa. Ilmeisesti vain meillä Suomessa tajutaan kuinka aikuisten pitää käyttäytyä urheilutapahtumassa, eli istua jurottaa käsien päällä. Tästähän täytyy tehdä vientituote Suomelle, tapakouluja vaan pystyyn niin oppivat olemaan.

Hienoa duunia kannattajat tekevät, kuten toki totesit itsekin. Perhanan tylsää se pelkän Kerhon huutaminen olisi pidemmän päälle (nehän muuten huutavat Kerhoa kaiken muun ohessa).

2000-luvun menestysvuosinahan oli tietynlaista krapulaa jo monella kaudella, ettei selvästi vaan jaksettu yleisössä yhtään syttyä niihin peräpään joukkueiden vierailuihin.

Tämä on muuten totta. Katselin jotakin HPK-JYP runkosarjamatsia ajalta kun Kerhon maalia vartioi Huikea Jamppa. Mitään kuuluisaa Rinkelinmäen tunnelmaa ei kyllä ollut havaitavissa, hiljaa istuttiin kuin kirkossa. 90-luvulla tunnelma oli tietenkin ihan toista luokkaa.

Kaiholla muistelen eteläpäädyn lippaa. Siitä lipakkeesta lähti kyllä omintakeinen ääni kun sitä porukalla hakattiin, vaikea kuvailla mutta muistan kuin eilisen.
 
Suosikkijoukkue
HPK
Kaiholla muistelen eteläpäädyn lippaa. Siitä lipakkeesta lähti kyllä omintakeinen ääni kun sitä porukalla hakattiin, vaikea kuvailla mutta muistan kuin eilisen.

Vahva sama. Tuolta lipalta alkoi minunkin rakkaus tätä seuraa kohtaan. Ihme että se lippa pysyi kiinni kun koko eturivi hakkasi sitä.

Joku oli taiteillut Marko Palon legendaarisen maalin siihen lipakkeeseen.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
No kyllä minäkin muistelen noita vanhoja hyviä aikoja kaiholla, mutta onhan niissä sitä kermaakin muistojen päällä. En ole sikakatsomossa pelejä seurannut, vaan eteläpäädyn edesmenneellä lipalla koko sen elinajan. Ennen sitä lipan rakentamista tuli seistyä siinä eteläpäädyn katsomon alakaiteella.
Kaiholla muistelen eteläpäädyn lippaa. Siitä lipakkeesta lähti kyllä omintakeinen ääni kun sitä porukalla hakattiin, vaikea kuvailla mutta muistan kuin eilisen.
Sama. Joskus 90-luvulla vielä seistiin siinä kaukalon päädyssä jään reunalla ja hakattiin pleksiä, kyllä siitäkin ääntä lähti. Mutta tässähän se juju tavallaan onkin. Kun metelöit hakkaamalla jotain vanerinpätkää, niin se kuulostaa kovalta, varsinkin kun pari muuta vieressä tekee samoin. Niinkuin sikakatsomossakin on varmaan tuntunut, kun äijäporukassa huudetaan. Mutta ei se meininki muuten ole sen kummempi ollut, paitsi kun pelissä on tapahtunut jotain erikoista. Ja niin se toimii nytkin, vaan ehkä Pallokerho ei oo ihan sytyttävin ollut aina viime vuosina.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No kyllä minäkin muistelen noita vanhoja hyviä aikoja kaiholla, mutta onhan niissä sitä kermaakin muistojen päällä. En ole sikakatsomossa pelejä seurannut, vaan eteläpäädyn edesmenneellä lipalla koko sen elinajan. Ennen sitä lipan rakentamista tuli seistyä siinä eteläpäädyn katsomon alakaiteella.

Ennen oli paljon enemmän sitä, kun koko halli huusi sikakatsomon johdolla Kerho-tap-tap-tap. Enemmän myös taputettiin aloituksissa, vittuiltiin vastustajille ja kohahdettiin tunteita herättävissä tilanteissa. 90-luvun alussa oli myös ne Korven (?) siskokset siellä pohjoispäässä ja niiden iki-ihanat "voittaa Toke" huudot lämmitti mieltä aloituksissa. Tässäkin tosin hauska fakta yleisestä melutasosta, eli nuo huudot kuului sillon helposti hallin toiseen päähän.

2000-luvun menestysvuosinahan oli tietynlaista krapulaa jo monella kaudella, ettei selvästi vaan jaksettu yleisössä yhtään syttyä niihin peräpään joukkueiden vierailuihin.

Se mitä kannattajakatsomo tekee tänä päivänä lauluineen ja huutoineen, on sitten tämän päivän kulttuuria Hämeenlinnassa. Ei se mustakaan niin omalta tunnu, että siihen sinänsä osallistuisin, ja muistan ihan toisenlaisen fiiliksen hallissa "hyvänä tunnelmana", mutta arvostan kyllä tätä nykyistä menoa. Sinänsä olen tyytyväinen myös siitä, että vaikka silloin teininä ne vastustajalle vittuilut ja huutelut nauratti, niin olen ihan tyytyväinen, että kulttuuri on Hämeenlinnassakin mennyt vähän toiseen suuntaan noista.
Minä odotan sitä hetkeä kun se "Kerho-tap-tap-tap" jälleen kajahtaa ihan normaalisti, eikä sinä ADHD versiona. Siis siinä versiona mihin mummotkin kerkee mukaan ja missä on ennen sitä Kerho sanaa se 1 askelen tauko. Kyllä varmasti olisi edelleen osallistujia, mutta ES nupissa on nyt menty jo monta kautta tuolla ihme versiolla mitä varmasti aika harva tuntee omaksi.

Minäkin olen pleksini ja lipat hakannut, olen myös ollut hallissa aikana kun me muutama kloppi huudettiin ja kannustettiin niin että halli raikasi. Kertoo paljon siitä äänitasosta kun muutama keskenkasvunen kuuluu ja näkyy. Haluisko joku vuokrata istuinalusia? 5mk kappale ja kympillä kolme.

PS. älkää nyt kukaan oikeasti vetäkö hernettä nekkuun kärjistyksestä.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Voi olla, että aika kultaa muistot mutta itsellenikin on 90-luku jäänyt mieleen loistavana tunnelmana. Pleksin takana tuli alkujaan pelejä katseltua ja sitten myöhemmin seisomokatsomoon ja sillä tiellä ollaan edelleen. Silloin tuntui, että halli tosiaankin räjähti maalin syntyessä ja muutenkin oli tunnelmaa peleissä. Seisomokatsomo oikein kuhisi ja tuntui muutenkin, että suurin osa hallista eli mukana pelin käänteissä. Tosin voi olla, että tämä muistikuva on muodostunut ja jäänyt vahvaksi siksi, että ensimmäiset pelit vain tekivät suuren vaikutuksen ja se tunnelma vain tempaisi mukaansa. Sitä tunnelmaa kaipaa edelleen ja ajoittain sitä myös onkin, kuten eilisessä pelissä ja kyllähän pleijareissakin on tunnelmaa riittänyt oikeinkin mukavasti. Se vaan taitaa nykypäivänä olla niin, että katsojakuntakin on muuttunut ja täten peliin ei välttämättä lähdetä tunnelman takia (vaikka se tärkeä osa viihtyvyyttä monelle varmasti onkin) vaan peliin mennään muuten viihtymään ja kannustaminen jätetään sitten niille, jotka sitä haluavat.

Nykyään kannatustoiminta on muuttunut ja mukaan on tullut laulut, joita sitten hoilataan usein koko ottelun ajan. Itselläni ei ole mitään tuota vastaan mutta itse pidän kuitenkin enemmän Kerho- tai HPK-huudoista tai sitten rytmikäästä taputuksesta. Tietysti on hyvä, että ääntä riittää myös silloin, kun kentän tapahtumat ei tunnelmaa juuri sillä hetkellä nosta. Mitä vähemmän aikaa hiljainen halli sitä parempi.

Sveitsin tai vaikka Ruotsinkin peleissä lauletaan isolla porukalla ja kuulostaahan se todella komealta ja toivoisi sellaista kyllä tännekin. Samoin kuin rytmikästä koko hallin taputusta muutenkin kuin vain jonkun ylivoiman aikana.

Oli se sitten laulut tai taputukset niin toivoisi, että suurin osa hallista saataisin niiihin mukaan. Sitä vanhan ajan meininkiä ei varmaan enää saada mutta toisaalta ei tarvitsekaan. Eikä mitään väkisin käskettyä huutoa ne eivät kestä kuin hetken. Mutta jotenkin, kun saisi ihmiset innostumaan ja kannustamaan mukana niin sekin olisi jo hyvä alku. Oli se sitten huutoja tai lauluja.
 

Hereworth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho, Joni Puurula, Flyers
Oli se sitten laulut tai taputukset niin toivoisi, että suurin osa hallista saataisin niiihin mukaan. Sitä vanhan ajan meininkiä ei varmaan enää saada mutta toisaalta ei tarvitsekaan. Eikä mitään väkisin käskettyä huutoa ne eivät kestä kuin hetken. Mutta jotenkin, kun saisi ihmiset innostumaan ja kannustamaan mukana niin sekin olisi jo hyvä alku. Oli se sitten huutoja tai lauluja.

Toivoisin kyllä maajoukkuefutiksen puolelta tuttua vuorohuutelua peleihin. Kannattajat kysyvät "Kuka voittaa?" ja muu yleisö vastaa "Kerho!".

Onko simppeliä? On. Onko komeaa? On ihan helvetin hienon kuuloista. Onko apinointia? No on, mutta niin ne on kaikki muutkin kannatusjutut enemmän ja vähemmän.
 

odwaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kepa ja Pena
Minä odotan sitä hetkeä kun se "Kerho-tap-tap-tap" jälleen kajahtaa ihan normaalisti, eikä sinä ADHD versiona. Siis siinä versiona mihin mummotkin kerkee mukaan ja missä on ennen sitä Kerho sanaa se 1 askelen tauko. Kyllä varmasti olisi edelleen osallistujia, mutta ES nupissa on nyt menty jo monta kautta tuolla ihme versiolla mitä varmasti aika harva tuntee omaksi.
Ainoo juttu mikä mua ärsyttää on se, että jossain Pallokerho-huudoissa se ker-ho ikäänkuin yritetään lausua yhdessä tavussa ja tahdissa. Sitten se kuulostaa ihan kuin ne huutais PAALLOKERO! Oon oppinut hyväksymään sen kaiken positiivisen seassa.
 

#76Sally

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toivoisin kyllä maajoukkuefutiksen puolelta tuttua vuorohuutelua peleihin. Kannattajat kysyvät "Kuka voittaa?" ja muu yleisö vastaa "Kerho!".

Onko simppeliä? On. Onko komeaa? On ihan helvetin hienon kuuloista. Onko apinointia? No on, mutta niin ne on kaikki muutkin kannatusjutut enemmän ja vähemmän.
Toi on ihan kannatettava idea ja tuon, kun saisi iskostettua pikkuhiljaa yleisöön niin hyvä tulisi. Kopioitua on lähes kaikki nykyään mutta toisaalta miksi ei voisi käyttää jo keksittyä juttua jos se kerran toimii.

Koko halli voisi myös huutaa hitaaseen tahtiin, parin sekunnin välein H-P-K. Kannattajat voisi tässäkin olla pitämässä oikeaa tahtia yllä.
 

Tattari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kanta- ja Päijät-Häme "täältä jostakin" käsin...
Olen joskus yleisurheilukisoissa miettinyt hiljaisuuden tehokkuutta. Kun pikamatkat starttaavat tulee kaiuttimista shhhhhhhhh ja koko katsomo hiljenee. Huikea fiilis. Ihan hiljaista. Ja sit paukahtaa startti ja sitten räjähtää yleisö. Vierasjoukkue tulisikin jäälle täydessä hiljaisuudessa, sit paukahtaa , kotijoukkue jäälle ja katsomo räjähtää?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Olen joskus yleisurheilukisoissa miettinyt hiljaisuuden tehokkuutta. Kun pikamatkat starttaavat tulee kaiuttimista shhhhhhhhh ja koko katsomo hiljenee. Huikea fiilis. Ihan hiljaista. Ja sit paukahtaa startti ja sitten räjähtää yleisö. Vierasjoukkue tulisikin jäälle täydessä hiljaisuudessa, sit paukahtaa , kotijoukkue jäälle ja katsomo räjähtää?
Hieno idea, mutta ehlä vähän hankala toteuttaa, kun paikalla yleensä on ainakin muutama vierasjoukkueen kannattaja pitämässä ääntä.

Vai meinasitko, että mouhijärveläiset ym. fanit ohjattaisiin kootusti harkkahalliin jäälletulon ajaksi? ;)

Toki verrattain helposti voisi tehdä vaikka sen, että halli olisi minimivalaistuksella ja "radiohiljaisuudessa" vastustajan koko jäälletulon ajan. Sen jälkeen mediakuutiolle esim. kymmenestä alaspäin laskeva laskuri, ja sitten nollakohdassa musiikki soimaan sekä strobot, laserit ja pyrot ym. päälle.
 
Viimeksi muokattu:

Musta_Kyy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Toki verrattain helposti voisi tehdä vaikka sen, että halli olisi minimivalaistuksella ja "radiohiljaisuudessa" vastustajan koko jäälletulon ajan. Sen jälkeen mediakuutiolle esim. kymmenestä alaspäin laskeva laskuri, ja sitten nollakohdassa musiikki soimaan sekä strobot, laserit ja pyrot ym. päälle.
Eikös tämä ollut toissakaudella tms? Tosin mielestäni oli ihan ok silloin ja olisi tulevaisuudessakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös