Peter Gabriel
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- HPK
Kyseessähän on kysynnän ja tarjonnan laki. Jos tulijoita riittää JOK/IFK-peleihin kalliimmallakin, niin olisi kai typerää olla ottamatta lisämaksua. Tosiasia kuitenkin on se, että pääkaupunkiseudulta on lyhyt matka Hämeenlinnaan ja ihmisiä paljon, niin yhtä hyvin noista voidaan ottaa extraa. Ja jostainhan ne penkkirahatkin on revittävä.
Mitä taas hallilta ostettujen lippujen lisämaksuun tulee, niin ehdottomasti hyvä uudistus. .
No nimenomaan kysynnän jat rajonnan laki eli voton maksimointi. Tosin jos ruvetaan puhumaan voiton maksimoinnista, HPK:n toimintamuotoa Ry:nä ei voi kyllä perustella enää kirveelläkään. Siis noinniikuin aikuisten oikeasti.
Mä olen oikeasti tuollaista otteluiden eriarvoistamista vastaan. Ja muistaakseni yhtään runkosarjan peliä ei ole koskaan myyty loppuun. Ei edes HIFK:ta tai Jokereita vastaan. Joten voittoja olisi voinut maksimoida myymällä ihan vaan enemmän lippujakin. Eikö? Mutta helpompi nyhtää enemmän euroja vanhoilta as... eikun katsojilta kuin hankkia uusia. Mutta kun väkeä ei riitä, pitää nyhtää enemmän niiltä jotka tulee halliin joka tapauksessa. Ja kyllä, se on sitä samaa porukkaa joka ramppasi viime kaudella katsomassa sitä ...tun paskaa josta ei olisi pitänyt maksaa euroakaan.
Ylipäätään mua vitutti lähinnä tuo Tervosen ns. perustelu. "Nämä ottelut KIINNOSTAVAT katsojaa enemmän" Siis oikeasti, jos tuotteen tarjonta on rajallista, silloin on luonnollista että hinta nousee kysynnän mukaan, mutta edes Jok/IFK otteluissa ei olla saavutettu sen enempää kysynnän kuin tarjonnankaan kattoa. Silkkaa ahneutta se korotettu lipun hinta on, turha selitellä muuksi. Otetaan fyrkat sieltä mistä helpoimmalla saadaan. Ja fanit maksaa.
Jotenkin HPK:n touhu alkaa lähestyä pöhöttynyttä kiekko-organisaatiota. Ostetaan vanhoja kehäraakkeja, halli nimetään sponsorin mukaan, lippujen hintoihin tulee korotuksia...
Ps. Ihan noin laskennallisesti, jos seisomapaikkalippu maksaa 10e, 2e korotus on vaatimattomat 20%!
Pss. Vituttaa myös se että kun asuu hallin vieressä, pitää hakea lippu jostain keskustasta että sen saa halvemmalla? Jotenkin Tervosen logiikkaa ontuu tuossakin. Eikös se ole ihan katsojankin etu ettei tarvitse jonottaa? Tai jos jonottaminen ei haittaa? Ei katsojakaan ihan niin tyhmä ole ettei itse osaisi funtsia näitä juttuja. ...käytännössä homma menee lippuja myydään aina hallilta kuitenkin ja Kaitsu kyllä tietää tämän. Se tarkoittaa TAAS HELPPOJA lisäeuroja kirstuun katsojan kustannuksella. Silkkaa ahneutta tommonen hinnoittelupolitiikka. Turha selitellä muuksi. Sanoisi edes asiat suoraan tai korottaisi lippujen hintoja. Vituttaa tommonen kikkailu.
Stadin mies taitaakin olla aikamoinen paskanjauhaja. Mun puolesta voisi painua takaisin KehäIII:sen kitusiin. TJ:ksi tarvitaan joku paikallinen joka ymmärtää tätä kaupunkia ja paikallista lätkäkulttuuria. Se mikä toimii stadissa, ei toimi täällä.