Kerhon johtamisesta ja varsinkin markkinoinnista en sano tällä kertaa juuri mitään, koska aikaisemminkin olen mielipiteeni, mikä pyörii aikalailla tuolla TJ Mackeyn ja Desperaadon välimaastossa, tuonut julki.
Valmennuksesta sen verran, että Rindellin ulostaminen pitäisi kaiken järjen mukaan olla vain ajan kysymys. Syynä tähän on tietenkin tämä romahdusmaisesti laskeva trendi, joka joukkueella on ollut Rindellin alaisuudessa viime kaudesta lähtien.
Kuka tilalle?
Summasen hankinta olisi korkeitaan laastarina tälle vuodelle. Vaikea kuvitella historian tuntien, että Summasen varaan voitaisiin mitään pitkää projektia rakentaa. Toisaalta valtakunnallista kiinnostusarvoahan tämä valinta toisi, koska kuitenkin ollaan aika näkymättömissä valtakunnallisesti tällä hetkellä.
Toisaalta jos Kerho haluaa taas hakea valmennusvalinnallaan maksimaalista julkisuutta ja medianäkyvyyttä, niin valinta ei tulisi olla Summanen vaan P.Sihvonen. Tällöin Kerhon medianäkyvyys kasvaisi räjähdysmäisesti, kun kaikki haluaisi ihan oikeasti seurata mihin "johtavan" teeseillä pärjää tai on pärjäämättä. Myös Sihvosen naama aiheuttaa vilunväristyksiä suurelle osalle kiekkokansalle, joten tämä nostanee joukkueen kiinnostusarvoa väkisin. Toinen asia taas sitten on kuinka itse joukkue pärjäisi, mutta jotenkin perverssillä tavalla haluaisin nähdä Sihvosen ihan oikeasti valmentamassa liigajoukkuetta, eri asia on kuitenkin se, että haluaisinko tuon joukkueen olevan Kerho.
Itse olen sitä mieltä, että nyt tulisi panostaa nousevaan kiekolliseen peliin nojautavaan kykyyn ja antaa hänelle työrauha rakentaa oman näköistä joukkuetta tähdäten parin vuoden päähän. Tällöin tulisi kysymykseen esim. herrat Juujärvi ja Pikkarainen. Tosin luulisin, että näiden herrojen vaikutus tulisi vasta varsinaisesti näkymään tulevina vuosina, joten tämän kauden osalta päätehtäväksi jäisi sarjapaikan varmistaminen ja uuden joukkueen rakentaminen. Tällä vaihtoehdolla on tietenkin suuri taloudellinen riski tämän kauden osalta.
Yksi vaihtoehto (ja ehkäpä helpoin ja halvin) on taas sitten T.Lehkosen siirtyminen valmennuspäällikön hommista penkin taakse. Tosin Lehkonen aiheuttaa ristiriitaisia tunteita, mutta ei taatusti ole mikään "Kiva-Timo" ja voisi saada tuon nykyjoukkueen hallintaansa. Toisaalta myös tietyllä tavalla tulisi paluu Jalosen pelikirjan juurille. Tämä saattaisi toimia myös tämän vuoden laastarina, jossa Lehkonen ottaisi vastuun kauden loppuun, edellyttäen että tosissaan haetaan uutta kykyä peräsimeen. Mikä mahtaa olla Lehkosen oma halukkuus???
Worst case -skenaariona olisi taas sitten vanhan pierun (Pietilä, Suhonen tms...) hommaaminen peräsimeen. Tilanne ei muuttuisi oleellisesti nykytilanteesta ja tämän jälkeen voitaisiin pikkuhiljaa pohtimaan Mestiksen tasoa ja Kerhon pärjäämistä vertailussa Hokin ym. kanssa.