Rich Peverley JYPiin

  • 178 358
  • 601

Tukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Maajoukkue
Joko oli ennätyksellinen jetlagi tai sitten asenneongelmainen flegu surffailija.. Voi luoja mitä peliä, koko ajan syötöt minne sattuu ja selkä suorana katsoi vierestä että siinä on vapaa mies, kato nyt se saa kiekon, kato nyt se teki maalin.

Positiivista että ainakaan jäähyjä ei ota, kun ei mailaa tai itseään liikuttanut ilman kiekkoa.

Mutulla sanoisin että hävisi myös aloitukset prosenteissa.

Erikoinen tuomio. Itse katoin että mies hyökkäyspäässä sijoittui hyvin, mutta ketjukaverit ei vaan laittanut passia loistaville paikoille, vaikka paikkaa oli, toki aivan lopussa tuota koitettiinkin kun mies oli yksin maalivahdin edessä, mutta Toivanen katkas syötön mailalla. Lisäksi ylivoimalla pari upeaa poikkikentän passia mutta näistä eivät taas muut laittaneet häkkiä sisään. Syötöt kyllä ekalla puoliskolla kusi vahvasti, mutta eiköhän ole johtuvaa siitä että ei vielä ole oikein pelitapa ja kavereiden ajattelu tiedossa.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Mitään tähän ei tietenkään vaikuta se että oli kerinnyt yhdet jäätreenit vetämään joukkueen kanssa.

Niin meinaat että sille pitää neuvoa että kun on mies 10sek vapaana maalin edessä niin se kannattaa pelata pois? Hyvä että NHL-vakkarille kerrotaan nämä asiat.

Edit: ylläoleville: Sen lisäksi 10 harhasyöttöä. Siis aivan älyttömästi harhasyöttöjä joita selostajakin ihmetteli.

Edit2: taso nousee, muuttuu myös mielipide.Tämä oli tämänpäiväisen huomio.
 

Nypsi

Jäsen
Kannattaa ehkä miettiä ovatko omat odotukset realistisia jos odottaa pelaajalta täydellistä dominointia, joka on muutama päivä sitten saapunut vieraaseen maahan ja vieraaseen liigaan, sekä pelaa kauden ensimmäisen pelinsä. Kyllähän Peverleysta näki, että todellinen huippupelaaja on kyseessä, vaikkei tänään vielä mitään ihmeitä esittänytkään.
 

Jupa

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Edit2: taso nousee, muuttuu myös mielipide.

Nyt rautakansleri kaivaa verta ehkä tarkoituksella nenästään.

Muistetaan olosuhteet: 1) 1. peli kuukausiin, 2) uusi jengi & ketju, 3) jetlag, 4)...

Levon / unirytmin merkitys on tämän tason liigassa ja näin nopeassa pelissä kuin kiekko äärimmäisen suuri. Se syö 20-40% maksimisuorituksesta. Kokeile itse.

Mutta nousujohteisuutta oli selkeästi ilmassa. Uskon, että parin viikon sisällä on jo selvä vahvistus, tänään ei sitä toki vielä ollut.

Pari tosi nättiä YV-poikittaispassia ovat niitä parhaita viitteitä tulevasta.

Jupa
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Niin meinaat että sille pitää neuvoa että kun on mies 10sek vapaana maalin edessä niin se kannattaa pelata pois? Hyvä että NHL-vakkarille kerrotaan nämä asiat.

En puhunut tuosta nimenomaisesta tilanteesta, vaan ylipäätään huomautin tähän jäätävään yhden pelin analyysiisi Peverleystä.

Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään Sidney Crosby tai Steven Stamkos.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
En puhunut tuosta nimenomaisesta tilanteesta, vaan ylipäätään huomautin tähän jäätävään yhden pelin analyysiisi Peverleystä.

Kyseessä ei kuitenkaan ole mikään Sidney Crosby tai Steven Stamkos.

No monenko pelin analyysi pitäisi yhden pelin perusteella tehdä? :)

Ei olekaan. Olen samaa mieltä kanssasi. Kysyn nyt, saako yhdestä pelistä tehdä yhden pelin analyysin?

Edit: mielestäni yhden pelin analyysi on kuitenkin parempi kuin nollan pelin toive.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
No monenko pelin analyysi pitäisi yhden pelin perusteella tehdä? :)

Ei olekaan. Olen samaa mieltä kanssasi. Kysyn nyt, saako yhdestä pelistä tehdä yhden pelin analyysin?

Edit: mielestäni yhden pelin analyysi on kuitenkin parempi kuin nollan pelin toive.

Saat analysoida ihan miten haluat, eri asia on sitten miltä analyysisi näyttää muiden silmissä, kun siinä ei ota mitään esitykseen kenties "hivenen" vaikuttavia asioita huomioon.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Saat analysoida ihan miten haluat, eri asia on sitten miltä analyysisi näyttää muiden silmissä, kun siinä ei ota mitään esitykseen kenties "hivenen" vaikuttavia asioita huomioon.

Jos minä sanon että jetlag voi vaikuttaa, niin miten minä en ota huomioon esitykseen vaikuttavia asioita? Mitä muita asioita pitäisi ottaa huomioon, että hyväksyy maalin joka menee 100% Perverlyn piikkiin kun mies seisoo paikallaan, sekä lukuisat harhasyötöt?

Ihan mielenkiinnosta kysyn.
 

Janders

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Näin jälkikäteen on tietysti helppo arvostella, mutta täytyy nyt silti ihmetellä miksi mies laitettiin jo nyt tuleen. Lepo ja parit treenit joukkueen kanssa olisivat selvästi tehneet miehelle hyvää.

Tänään Richiltä ei nähty mitään kovin erikoista, ajoittaisia hyviä välähdyksiä kuitenkin pelin loppupuolella. Suojasi kiekkoa hyvin, ja jakeli välillä hyviä syöttöjä, muttä niiden vastapainoksi tuli pahoja kiekonmenetyksiä. Yhdestä näistä HPK-pelaaja pääsi puolittaiseen läpiajoon alivoimalla, mutta Väli hoiti homman kotiin. Myöskään mitään maagisia aloitustaitoja ei vielä nähty. Taisi mennä aika lailla tasan voitetut ja hävityt. Toki hän veti aika lyhyitä vaihtoja, joten tämän yhden pelin perusteella ei kannata mitään suurempia johtopäätöksiä vedellä.

Mutta eiköhän se peli ala sujumaan, kun saadaan kuviot kuntoon ketjukavereiden kanssa.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jos minä sanon että jetlag voi vaikuttaa, niin miten minä en ota huomioon esitykseen vaikuttavia asioita? Mitä muita asioita pitäisi ottaa huomioon, että hyväksyy maalin joka menee 100% Perverlyn piikkiin kun mies seisoo paikallaan, sekä lukuisat harhasyötöt?

Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Minä en edelleenkään puhu pelkästään tuosta yhdestä maalista, vaan yleensä Peverleyn esityksestä. Jos olet sitä mieltä että jetlag on ainut asia mikä saattoi vaikuttaa tänään Peverleyn esitykseen, suosittelen lukemaan ketjua.

Ne asiat on kerrottu tässäkin ketjussa muutamaan kertaan, et vaan nyt jostain syystä suostu noteeramaan niitä, vaan olet jo päättänyt että Peverley oli umpipaska, kun ei dominoinut.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Ne asiat on kerrottu tässäkin ketjussa muutamaan kertaan, et vaan nyt jostain syystä suostu noteeramaan niitä, vaan olet jo päättänyt että Peverley oli umpipaska, kun ei dominoinut.

Nyt Köpi sitä foliohattua pienemmälle ja takaisin faktoihin. Täällä ei kukaan ole päättänyt etukäteen paskuudesta vaan toisinpäin. Voidaanhan tämäkin ketju toki "köpittää" kuten kaikki muutkin ketjut täällä, eli puhutaan epäolennaisuuksia syytellen muita keskustelijoita. Seuraavaksi sitten haluat varmasti keskustella Mäenpään talosta ja Immosen tontista unohtamatta Perrinin narsismia. Mitäs me tälle Peverleylle keksittäis?

Mitä itse aiheeseen tulee, niin tänään Peverley oli heikko, riippumatta narsismeista, tonteista tai taloista.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Nyt Köpi sitä foliohattua pienemmälle ja takaisin faktoihin. Täällä ei kukaan ole päättänyt etukäteen paskuudesta vaan toisinpäin. Voidaanhan tämäkin ketju toki "köpittää" kuten kaikki muutkin ketjut täällä, eli puhutaan epäolennaisuuksia syytellen muita keskustelijoita. Mitäs me tälle Peverleylle keksittäis?

Mitä itse aiheeseen tulee, niin tänään Peverley oli heikko, riippumatta narsismeista, tonteista tai taloista.

Epäolennaista tässä keskustelussa on enemmänkin se, että sinä et ota huomioon faktoja arvioidessasi Peverleyn peliesitystä. Jetlag on edelleen ainut syy, minkä olet viesteissäsi maininnut.
Sitä, mistä se johtuu, en osaa foliohatullani kertoa.
 

Royal-E

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, KeuPa, JJK, HJK +/- HPK
Paikan päällä nähtynä oli Peverley silminnähden uupunut alkuveryttelyn aikana. Pelissä eka erä kuutamolla ja ketukaverit eivät ainakaan helpottaneet pelaamista. Kaksi seuraavaa erää paljon paremmin mukana, mutta uupui kyllä suht nopeasti. Ei todellakaan ollut huono, muttei loisteliaskaan. Ainakin omasta mielestäni ketjukaverit heikensivät kokonaissuoritusta, kun yhteispeli ei toiminut. Louhivaara yritti taas tuttuun otteeseen jotain turhahkoa, vaikka Peverley haki hienosti paikkaa. Wärn ja Louhivaara aivan väärät ukot Rich:n rinnalla, menee taso hukkaan.
 

opelix

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, JJK
Odotetaanpas nyt pari peliä. HIFK:n puolella tämä uusi o'shit vai miksi nimittivät oli kuulemma suomisarjan kaveri mutta teki toisessa pelissä pari täppää. Realismia kehiin. Pelituntuman puute ja kunnon jetlag. No mitäpä siitä jauhamaan jos suurimmalla osalla aikavyöhykkeet ovat osastoa Las Palmas-Tallinna. Malttia!
 

Marcus Juslin

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Peverley pelasi n. 20 sekunnin mittaista vaihtoa ja aina jos vaihto venyi, alkoi väsy näkymään otteissa. Oman miehen hukkaaminen tuossa alivoimaa seuranneessa maalissa oli selvä moka, joita en kuitenkaan pistäisi yksilötaidon piikkiin. Käsiä, peliälyä ja vauhtia löytyy vaikka kuinka ja eiköhän se yrityskin nouse uudelle tasolle, kunhan pari peliä saa alle. Minulta iso peukku.

EDIT. ja komppaus tuohon Royal-E:n kommenttiin: Opa ja Mallu eivät ehkä ole oikeita miehiä Peverleyn rinnalle. Jos miehestä haluaisi saada ilon irti, niin melkein pitäis pistää Perrinin laituriksi. Niin hyvä kuin tuo Abid-Perrin-Huba onkin, niin mielestäni tuon ketjun voisi nyt uhrata. (kaikki Perrinin ympärille kasatut ketjut ovat heti sellaisia, joita ei saa lähteä rikkomaan - jostakin kumman syystä...)
 
Viimeksi muokattu:

Rostislav

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Peverley olisi ehkä voinut vielä levätä ja ottaa parit treenit alle, ja viikonloppuna sitten tuleen, mutta toisaalta ei ole mitään tietoa kauanko mies täällä pelaa ja jonkinlaiset kulut kai kuitenkin juoksevat koko ajan? Quirkia on edullisempaa pitää sivussa.

Ei ollut tosiaan mitään dominointia, sikäli kun joku sellaista odotti, mutta voitetut aloitukset, hyvä luistelunopeus pelituntumaan nähden ja ne muutamat kovat läpikentän syötöt jäivät positiivisina mieleen. Miehessä oli selvästi aistittavissa liiderin karismaa ja pinnan alla kytevää talenttia, joten katsotaan miltä Richien meno näyttää viikon tai parin päästä sikäli kun pelit täällä jatkuvat.
 
Viimeksi muokattu:

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Epäolennaista tässä keskustelussa on enemmänkin se, että sinä et ota huomioon faktoja arvioidessasi Peverleyn peliesitystä. Jetlag on edelleen ainut syy, minkä olet viesteissäsi maininnut.
Sitä, mistä se johtuu, en osaa foliohatullani kertoa.

Osasithan jo, eli puutteellinen jääharjoittelu aiheutti kokeneelle änäriukolle yllättäviä ongelmia syöttämisessä ja asenteessa. Minä en nyt ymmärrä mitä haet takaa, joko olet Agatha Christie tai idän pikajunassa oli ulkopuolinen murhaaja. Älä nyt köpitä tätäkin ketjua, tai sitten pitää pyytää modeilta joku köpi-ketju.

Köpiedit: ei liity Immosen tonttiin, Perrinin narsismiin tai Mäenpään taloon.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Osasithan jo, eli puutteellinen jääharjoittelu aiheutti kokeneelle änäriukolle yllättäviä ongelmia syöttämisessä ja asenteessa. Minä en nyt ymmärrä mitä haet takaa, joko olet Agatha Christie tai idän pikajunassa oli ulkopuolinen murhaaja. Älä nyt köpitä tätäkin ketjua, tai sitten pitää pyytää modeilta joku köpi-ketju.

No minusta me keskustelemme edelleen tässä ketjun aiheesta, joten yrität nyt itse viedä tätä epäolennaisuuksiin mode-itkuillasi.

Ymmärsit kyllä, mitä hain takaa, kun luet ensimmäisen lauseesi uudestaan. Et vaan ole itse sisäistänyt sitä faktaa, että pelaaminen uudessa liigassa, uusien ketjukavereiden kanssa, uudessa pelitavassa ja yksien jääharjoitusten jälkeen vaikuttaa jopa kokeneen NHL-pelurin peliesitykseen varmasti.

Sitä, miksi et sitä tajua, en osaa edelleenkään foliohatullani kertoa.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Osasithan jo, eli puutteellinen jääharjoittelu aiheutti kokeneelle änäriukolle yllättäviä ongelmia syöttämisessä ja asenteessa. Minä en nyt ymmärrä mitä haet takaa, joko olet Agatha Christie tai idän pikajunassa oli ulkopuolinen murhaaja. Älä nyt köpitä tätäkin ketjua, tai sitten pitää pyytää modeilta joku köpi-ketju.

Köpiedit: ei liity Immosen tonttiin, Perrinin narsismiin tai Mäenpään taloon.

Näkemyksen puute ja termin "kiekoton peli ja sijoittumisen ABC" puuttuminen voi aiheuttaa myös kanslereille ongelmia kokonaisuuden hahmottamisessa. Jos kova syöttö karkaa vastaanottajalta, ei kyseessä välttämättä ole huono syöttö. Jos viisikko ajautuu ongelmiin omassa päässä, ei kyseessä ole välttämättä paska sentteri. Jos viisikko ei dominoi jokaista vaihtoa hyökkäyspäässä, ei tarkoita etteikö ketjun yhteispeli voisi löytyä. Ja kaiken keskellä, nyt Peverley on pelannut vain yhden ottelun.

Pervo-Peverleyltä erittäin positiivinen esitys tänään. Koska NHL:n vain näkee. Ensimmäiset potkut todella liukkaita, ja se sijoittuminen. Kokoaan käyttää mainiosti hyväksi. Erittäin lupaava vahvistus JYPille.
 

Hukkaviiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Siis laittaako porukka tosiaan sitä HPK:n toista maalia Peverleyn piikkiin?

Kattokaapa huvikseen mitä Koskinen tekee siinä tilanteessa. Lähtee yhtäkkiä maalin edestä painottoman puolen p-pisteelle, jossa ei edes ollu ketään, ja jättää HPK:n jätkän vapaaks maalin eteen, Peverley yritti vielä keretä paikkaamaan Kallen virhettä, muttei kerenny kunnolla pelaamaan Spangia pois.

Peverley oli vähän väsyneen olonen, ja pelas todella varmistellen, mutta kyllähän sen huomas siinä yv:llä että kunhan laiturit rupee laittaa paikoista sisään, niin rupee tulosta tulemaan, jako aika hienosti muutaman paikan. Uskon että tulee olemaan todella kova vahvistus kunhan pääsee sisään pelitapaan, ja saa pelituntuman kuntoon.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
No minusta me keskustelemme edelleen tässä ketjun aiheesta, joten yrität nyt itse viedä tätä epäolennaisuuksiin mode-itkuillasi.

Ymmärsit kyllä, mitä hain takaa, kun luet ensimmäisen lauseesi uudestaan. Et vaan ole itse sisäistänyt sitä faktaa, että pelaaminen uudessa liigassa, uusien ketjukavereiden kanssa, uudessa pelitavassa ja yksien jääharjoitusten jälkeen vaikuttaa jopa kokeneen NHL-pelurin peliesitykseen varmasti.

Sitä, miksi et sitä tajua, en osaa edelleenkään foliohatullani kertoa.

Kyllä minä ymmärrän mitä se vaatii. Se ei poista kuitenkaan sitä faktaa että tänään Peverley antoi huikean määrän harhasyöttöjä ja katsoi vierestä kun vihu mättää maalin. Tätä sinu on vaikeaa hyväksyä, koska olet köpittänyt mielipiteesi. Näin tapahtui myös Hubacekin kohdalla joka on mielestäsi edelleen paska pelaaja, vaikka kuinka muut kehuvat.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Kyllä minä ymmärrän mitä se vaatii. Se ei poista kuitenkaan sitä faktaa että tänään Peverley antoi huikean määrän harhasyöttöjä ja katsoi vierestä kun vihu mättää maalin. Tätä sinu on vaikeaa hyväksyä, koska olet köpittänyt mielipiteesi.

Niin, en ole missään sanonut etteikö Peverley olisi tehnyt noin. Yritin vaan selittää sinulle, että mistä se voisi johtua, mutta näköjään se vaati Golden Awen viestin ennenkö itse suostuit sen ymmärtämään.
 
Pervo-Peverleyltä erittäin positiivinen esitys tänään. Koska NHL:n vain näkee. Ensimmäiset potkut todella liukkaita, ja se sijoittuminen. Kokoaan käyttää mainiosti hyväksi. Erittäin lupaava vahvistus JYPille.

Oli kyllä yllättävän positiivinen esitys, kun ajattelee miltä pohjalta laatikkoon tänään hyppäsi. Todella oikea aikaista ja vaivattoman näköistä pelaamista, sopii joukkueen pelityyliin mainiosti. Melkein korvaa Hytösen Louhivaaran aisaparina. Hyvin kyllä huomasi noissa ensinmäisissä vaihdoissa, että aika vieras asia tuo mies-miestä vastaan puollustussysteemi NHL-miehelle.
 

Cam Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Boston Bruins
Kelpo debyytti Peverleyltä paikanpäältä nähtynä. Vielä kun tottuu ketjukavereihin ja pelisysteemiin paremmin, niin paljon iloa JYPille, uskallan ennustaa näin Bruins-lasien läpi. Ylivomalla vaan lisää vastuuta miehelle, osaa pelata myös puolustajan tontilta siinä.
 

kesätyttö69

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dufvan Lukko, JYP(ilman Tyni&Virtanen)
Niin, en ole missään sanonut etteikö Peverley olisi tehnyt noin. Yritin vaan selittää sinulle, että mistä se voisi johtua, mutta näköjään se vaati Golden Awen viestin ennenkö itse suostuit sen ymmärtämään.

En minä ole lukenut mitään Golden viestejä? Sinähän olet nimenomaan sanonut täysin vastakkaista. Koita nyt päättää mitä mieltä mistäkin olet, äläkä köpitä joka ketjua.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös