Retalejengin™ vaatetuskysely

  • 8 779
  • 72

Ruksi kaikki mitä omistat

  • Kiitos veteraaneille-paita

    Ääniä: 3 1,1%
  • Leijona-koru

    Ääniä: 20 7,2%
  • Leijona-paita

    Ääniä: 13 4,7%
  • Mitä tahansa postimyynnistä tilattua

    Ääniä: 81 29,0%
  • Vyölaukku

    Ääniä: 26 9,3%
  • Vyökännykkäkotelo

    Ääniä: 27 9,7%
  • MM-95-vaatetusta

    Ääniä: 21 7,5%
  • Salihousut (joita pidät muualla kuin salilla, kotona tai mökillä)

    Ääniä: 17 6,1%
  • Mitä tahansa Dressmanista ostettua

    Ääniä: 158 56,6%
  • Idioottikatiska (© ervatsalo)

    Ääniä: 9 3,2%
  • Saunakippo (sellainen värikäs hip hop-lippis)

    Ääniä: 8 2,9%
  • Farkkuja joita pidät ilman vyötä

    Ääniä: 37 13,3%
  • Jokerit Ultras-vaatetusta

    Ääniä: 5 1,8%
  • Sandaali-sukka-yhdistelmä

    Ääniä: 31 11,1%
  • Kulahtaneita shortseja

    Ääniä: 75 26,9%
  • Poets of the Fall-/Sunrise Avenue/Bon Jovi-fanipaita

    Ääniä: 3 1,1%
  • Tribaali-tatuointeja

    Ääniä: 9 3,2%
  • Jatkoaika-vaatetusta

    Ääniä: 15 5,4%
  • Mustia goottihousuja joista riippuu perkeleesti ketjuja

    Ääniä: 4 1,4%
  • Vatsasta kireää vaatetusta (lihavuus on synti!!!)

    Ääniä: 49 17,6%
  • SDP:n vaatetusta

    Ääniä: 3 1,1%
  • Tykkään Friends-sarjasta

    Ääniä: 67 24,0%
  • Firmani vaatetusta jota pidän vapaa-ajalla

    Ääniä: 25 9,0%
  • En minä mutta puolisollani näitä on...

    Ääniä: 7 2,5%
  • Toppeja, jotka korostavat mahaa vaikka niiden pitäisi korostaa tissejä

    Ääniä: 2 0,7%
  • H & M

    Ääniä: 103 36,9%
  • Jumpperit

    Ääniä: 3 1,1%
  • Valkaistut farkut

    Ääniä: 11 3,9%
  • Muuta ketjussa ilmennyttä retalevaatetusta

    Ääniä: 23 8,2%
  • FUCK OFF GOLDENAWE!!!

    Ääniä: 120 43,0%

  • Äänestäjiä
    279

Hespeler

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät sympatiat HIFK
3 rastia. Olen ostanut Dressmannilta hupparin, jopa housut, ja boksereita. Tykkään myös Frendeistä. H&M on perseestä. Ostin sieltä takin, pidin talven, ja yritin lahjoittaa sitä Dave Lindholmille Tulli-Pubin takahuoneessa. Ei kelvannut, enkä ihmettele. Davelle kelpaa vain laatu.

Capri-shortsit, joku vitun kirjailua sisältävä tiukka T-paita tahi firman paita, siinä on ne mitkä laittaa vituttamaan isosti. Samaan kokonaisuuteen vielä nalkuttava akka, ja mauttomat sandaalit niin morjes. Näitä tosiaan näkee varsinkin JariPozz-terdeillä kyllästymiseen asti. Vituttaa jo.

Vihaan vaatekauppoja. Vihaan sovittamista. Vihaan jos joku ostaa minulle vaatteita, kun eivät kuitenkaan tiedä mistä pidän/mitä käytän/mikä mulle mielestäni istuu.

Jätän viimeisen vaihtoehdon rastittamatta, koska Awe on cool, ja omistan tuuheamman, ja laajemman, sekä luotaansatyöntävämmän ryijyn kuin hän. Niin edessä kuin takana. Tylytän häntä siis näin. Ja tuossa tulikin syy miksi T-paitani pitää olla kaulasta kiristäviä. Ei mene karvoja naapuripöydän siidereihin.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Ei ei! Eihän Leviksissä sinällään ole mitään vikaa, mutta kotitekoisissa farkkushorteissa sitte sitäkin enemmän.

Jalkapallopaitaa olen myös pitänyt tänä kesänä päällä, mutta ihan syystä. Ensinnäkin, oltiin Turussa, jossa pukeutumisen kanssa nyt ei ole muutenkaan niin väliä, juntteja kun ovat. ;)

Turussa menee farkkushortsit, jalkapallopaita sekä revitty lakana jos vaatekappaleen kantajassa itsessään on munaa. Ehkäpä Helsingissä sitten on tuo pinnallisuus tärkeämpää (hauska hymiö tähän).
 

Wilzu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viiteen kohtaan tuli rastittua. En kuitenkaan omista idioottikatiskaa, jonka uskallan tulkita lieventäväksi asianhaaraksi.

Kuinka suuri retale siis olen, kun kirjoitan tätä viestiä lisäksi melko tukevassa humalatilassa?
 

Gustaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viiteen kohtaan tuli rastitettua täälläkin.

Lisäksi mulla on nappiverkkarit. Nehän on koko ajan muotia täällä meilläpäin.

Mainosvaatteissa on se vika, että mullakin on varmaan neljäsataa erilaista Koff, Karjala tai Herkkumaa-lippistä ja pukupaitaa ja huonolaatuista T-paitaa kaappi (holjan) piukeena, mutta se mitä sitten tarvis, eli kalsareita, sukkia yms. kulutusvaatetta ei sitten saakaan firmojen jakamana.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Todellakin.

En voi ymmärtää miten Karjala- ja Koff-vaatetus on jäänyt hyvinkin syrjään tuossa vastausvaihtoehtojen joukossa. Shame on me.

Ehkä MM-95 ja firmalippikset olivat niin lähellä totuutta, ja muutenkin obvious choice retalevaatetuksena, että sellaisenaan listalla noita torilta ostettuihin liittyviä taikasanoja ei mukana ole.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Pari H&M:n paitapuseroa ja joku huivi löytyy sekä Jatkoajan t-paita. Lisäksi Dressmanilta ostin liituraitahousut joskus kauan sitten, mutta unohdin rastittaa vaihtoehdon. Pidin niitä juuri äskettäin tuttavan syntymäpäivillä ylläni. Oikein kivat, vaikka en juuri Dressmanissa muuten tykkää asioidakaan.

Pidän enemmän farkkutyylistä, joten ketjuliikkeistä Kappahlit, Henkkamaukat ja Dressmanit sun muut jäävät aika pitkälti paitsioon, ellei kyse ole jostain yksittäisestä herätteestä. Periaatteessa mulle on aivan sama, mistä riepu on ostettu, jos se osuu makuuni ja on istuvainen.

Edit: Tässä asiaan liittyvä ketju, jos joku sattuu aiheesta enemmänkin innostumaan. Jonkin verran on omassa maussa näköjään tapahtunut muutoksia, kun sentään opiskelijabudjetti on ohitettu näillä tuloilla.
 
Viimeksi muokattu:

laiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Neljään kohtaankohan tuli raksit pistettyä. Parit Stressmannin capri-housut sekä yksi puku. H&M:ltä muutamat boxerit ja parit puuvillahousut. Siinäpä varmaan "tärkeimmät".

Sampiolta hyvä kommentti, että ihan sama mistä puljusta vaatteet on hankittu kunhan tuntuvat ja näyttävät hyvältä. Hespeler mainitsi, ettei pidä muiden ostamista vaatteista kun useimmiten valinta menee vihkoon. I agree with that.

P.S. Eikö scholl ole vielä käynyt äänestämässä omaa Dressmann ja H&M -valikoimaansa ;)
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Periaatteessa mulle on aivan sama, mistä riepu on ostettu, jos se osuu makuuni ja on istuvainen.

Eihän se liikkeen nimi, vaan se laatu. Jos vaate on haalistunut ja menettänyt malliaan kolmen pesun jälkeen, ei se ole samanlainen kuin se jonka osti.

Dressmann tosin omaan typerimmät vaatemainoksetkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Eihän se liikkeen nimi, vaan se laatu. Jos vaate on haalistunut ja menettänyt malliaan kolmen pesun jälkeen, ei se ole samanlainen kuin se jonka osti.
Jees, enkä tässä yrittänyt puolustella sen kummemmin mitään ketjua. Dressmannin vaatteet ovat pääasiassa erityylisiä kuin mitä käytän. H&M:stä sen sijaan ei löydy reisilleni sopivia housuja, nälkiintyneiden ruotsalaimallien mukaan kun on mitoitettu. Silti niistä saattaa jotain tarttua mukaan, jos niihin satun syystä tai toisesta eksymään. Lohjalla pakon sanelee se, ettei täällä ole yksinkertaisesti tarjontaa, ja viimeksi lyhythihaista paitapuseroa etsiessäni piti kiertää kaikki liikkeet Seppälästä alkaen. Helsinkiin kun ei viitsi lähteä tarpeen ollessa välitön. Seppälästä tuli mieleen vielä, että mulla on yksi sieltä ostettu t-paita, joka on pitänyt kuosinsa jo pari vuotta ja printtikin on pysynyt ehjänä. Teen parhaillani raskasta vaiheittaista eroa siitä, koska kainaloiden kohdat alkavat olla läpimädät. Todella painostavaa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ai fitjageeli. Unohdin kokonaan, että tilasin netitse äskettäin retalepaidan. Nimittäin paitaa koristaa David Hasselhoffin kuva Baywatch-hengessä ja teksti "Hasselhoff saved my life".
 

Realcowboy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Useampaan retalejengivaatehankintaan on tullut syyllistyttyä. Vyökännykkäkotelo on, mutta en pidä sitä juuri koskaan vyössä, sen sijaan se on todennäköisesti estänyt useamman kännykän hajoamisen. Dressmanista on tullut hankittua useampia alushousuja, t-paitoja ja jopa housut.
Sukat estävät hyvin pikkukivien menon sandaaleihin. Yritän käyttää shortsien värisiä sukkia.
Shortseja ja muita kulahtaneita vaatekappaleita omistan useita kappaleita.
Ikävä kyllä keskikehonrakennus on päässyt hyvään vauhtiin, joten vatsasta kireää vaatetusta on kiitettävästi. Kotipuolen murteessa on tälle ilmiölle adjektiivi kikkana.
Pidän Friends- sarjasta.
Työnantaja on lahjoittanut käyttökelpoisia t- paitoja.
 

Lexa

Jäsen
Oheiselta listalta uupuu kaiken pahan alku ja juuri, eli HaistaVittu-puuvilla™

Oheinen artikkeli pilaa minkämallisen tai näköisen rievun hyvänsä pelkällä läsnäolollaan. Yhden pesun jälkeen se näyttää 200 kertaa pestyltä ja parin pesun jälkeen jo valmiiksi haikalasta väristä on jäljellä lähinnä vain katkerat muistot ja uudelleen rakentuneet mittasuhteet.

Kyseistä materiaalia omaavaa tuotetta ei voi hyödyntää edes siivotessa, siitä irtoan möhnän vuoksi. Tällainen materiaali onkin siinä määrin hyödytön, että se pitäisi luokitella ongelmajätteeksi.

Tämä herkku yhdistettynä noihin JZZ:n mainitsemiin khaki-byysiin ja firman t-paitoihin saa aikaan vastustamattoman kesä-coctailin.

Yleensä tämä vaatteiden vihollinen numero uno on varsin helppo tunnistaa jo ulkonäöltä tai viimeistään käsikopelolta, mutta silti joskus tämä salakavala paskiainen pääsee yllättämään housut kintuissa.
 
Kulahtaneita shortseja (miehenmentävä reikä persauksessa) käytän vain ja ainoastaan kotosalla, joskus myös joudun pukeutumaan vähän liian tiukkaan t-paitaan jostain lukioajoilta.
 

Haukka68

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Neljään suosituimapaan kohtaan tuli rasti, pois lukien fuck of.....

Eli Jotain on tullut varmaan postimyynnistä ostettua, tais vaimo ostaa H&M:ltä mulle jo valmiiksi pientä matonkudetta.

Dressmannista kalsareita
Hampurin H&M:stä toukokuussa kalsaripaketti.

Frendit on hyvä sarja kalsareilla tai ilman.
 

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Muutama rasti löytyi mutta ei niillä toudellakaan ulos mennä, edes maitokauppaan. Bon Jovi paita mulla oli joskus yläasteella. "-95" tuotteita ei ole mutta semmoinen -96 karjalan paita löytyy, missä on Jari, Saku ja Teemu. Nykyisin kisastudiokäytössä.

Farkkujen uusiokäyttö on minusta parempi kuin ostaa a) valmiiksi kuluneen näköiset tai b) trendikkäästi lahkeista liian lyhyet jollain nimellisellä 60 eurolla. Lisäksi farkkujen taskut on hyvät. En tarkoita nyt siis niitä Müncheneitä tietenkään paitsi ehkä tytöille nekin voisi sopia. Gladiaattorien kanssa valitsen sukat, koska ilman niitä jalkapohja tuntuu pian hikisemmältä.

Yksi amisretaluus tuosta puuttuu eli ilman paitaa terassilla, ruokakaupassa tai ihan vitun missä vaan ihmisten ilmoilla. Pääkallokuviot laskisin myös tähän kastiin. Eipä just ole keinotekoinen "muoti-ilmiö". Ai niin ja semmoiset alexilaiho-maastohousut kaupungissa.
 
Viimeksi muokattu:

d2uce

Jäsen
Näin joku aika sitten tyypin, jolla oli maastokuvioiset löysät housut, viininpunanen nahkatakki ja joku tumma jaskajokunen -lippis ja paskainen pitkähkö tukka.

Havaitsin hänet sen verran etäältä ja ohikiitävän hetken, mutta melko varmana veikkauksena heittäisin, että käytti vielä Axea.
 

Deus Ex

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Maple Leafs, Packers
Mullahan taitaa mennä aika hyvin. Yksi rasti Dresmannin boksereille. Ne on hinta-laatusuhteeltaan parhautta. Jos haluatte tutustua tarkemmin tuohon retalejengiin, niin täällä kantakaupungin laitamilla eli Sörnäisissä heistä saa aika hyvän otoksen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Vyölaukut kunniaan jumal'auta. Kantaisin paljon useamminkin vyölaukkua jos olisi tarvetta, käytännöllisyys on joissakin tilanteissa aika kovaa valuuttaa.

Minä en omista vyölaukkua, mutta todellakin haluaisin käyttää semmoista. Nimenomaan se käytännöllisyys, vyölaukunhan täytyy olla yksi maailmanhistorian parhaista keksinnöistä.

Surullista, että sitä ei saa käyttää, mutta yhteiskunnassa pitää noudattaa tiettyjä pelisääntöjä, ei se sen kummempaa ole.
 

Tami Talk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Daespoo moderators
Vain vähän retale olen minä. 3 rastia. Tai 2½.

1) Farkkuja ilman vyötä - koska en jaksa lentokentän turvatarkastuksessa aina repiä vyötä pois, käytän sopivan kokoisia farkkuja, jotka pysyvät napakasti päällä myös ilman vyötä. Retaleuttani vähentääkseni käytän tyylikkäitä merkkineuleita, joilla peitän vyöttömyyteni - siis kukaan muu ei tiedä, kuin minä itse. Lieventävänä asianhaarana vielä se, että farkut on ns. merkkifarkkuja Hilfigeriä, Gantia, Dieseliä ja Bossia. Rangaistusta korottavana perusteena se, että en joka aamu jaksa silittää farkkujani. Semiretale siis.

2) Jotain postimyynnistä tilattua. Akka-perkele tilaa H&M:ltä yöpuvun housuja ja puuvillahousuja. Lieventänä asianhaarana se, että käytän niitä vain kotona ja se, että ovat hinta-laatusuhteeltaan hyviä.

3) H&M katso vastaukseni yllä.
 
Viimeksi muokattu:

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Minä en omista vyölaukkua, mutta todellakin haluaisin käyttää semmoista. Nimenomaan se käytännöllisyys, vyölaukunhan täytyy olla yksi maailmanhistorian parhaista keksinnöistä.

Surullista, että sitä ei saa käyttää, mutta yhteiskunnassa pitää noudattaa tiettyjä pelisääntöjä, ei se sen kummempaa ole.
Myös perheessä. Olen silloin tällöin maininnut että vyölaukku voisi olla kätevä, mutta emäntä on todennut selväsanaisesti ettei kanssani julkisella paikalla näyttäydy jos sellaisen ylleni ripustan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös