Retalejengin™ vaatetuskysely

  • 8 780
  • 72

Ruksi kaikki mitä omistat

  • Kiitos veteraaneille-paita

    Ääniä: 3 1,1%
  • Leijona-koru

    Ääniä: 20 7,2%
  • Leijona-paita

    Ääniä: 13 4,7%
  • Mitä tahansa postimyynnistä tilattua

    Ääniä: 81 29,0%
  • Vyölaukku

    Ääniä: 26 9,3%
  • Vyökännykkäkotelo

    Ääniä: 27 9,7%
  • MM-95-vaatetusta

    Ääniä: 21 7,5%
  • Salihousut (joita pidät muualla kuin salilla, kotona tai mökillä)

    Ääniä: 17 6,1%
  • Mitä tahansa Dressmanista ostettua

    Ääniä: 158 56,6%
  • Idioottikatiska (© ervatsalo)

    Ääniä: 9 3,2%
  • Saunakippo (sellainen värikäs hip hop-lippis)

    Ääniä: 8 2,9%
  • Farkkuja joita pidät ilman vyötä

    Ääniä: 37 13,3%
  • Jokerit Ultras-vaatetusta

    Ääniä: 5 1,8%
  • Sandaali-sukka-yhdistelmä

    Ääniä: 31 11,1%
  • Kulahtaneita shortseja

    Ääniä: 75 26,9%
  • Poets of the Fall-/Sunrise Avenue/Bon Jovi-fanipaita

    Ääniä: 3 1,1%
  • Tribaali-tatuointeja

    Ääniä: 9 3,2%
  • Jatkoaika-vaatetusta

    Ääniä: 15 5,4%
  • Mustia goottihousuja joista riippuu perkeleesti ketjuja

    Ääniä: 4 1,4%
  • Vatsasta kireää vaatetusta (lihavuus on synti!!!)

    Ääniä: 49 17,6%
  • SDP:n vaatetusta

    Ääniä: 3 1,1%
  • Tykkään Friends-sarjasta

    Ääniä: 67 24,0%
  • Firmani vaatetusta jota pidän vapaa-ajalla

    Ääniä: 25 9,0%
  • En minä mutta puolisollani näitä on...

    Ääniä: 7 2,5%
  • Toppeja, jotka korostavat mahaa vaikka niiden pitäisi korostaa tissejä

    Ääniä: 2 0,7%
  • H & M

    Ääniä: 103 36,9%
  • Jumpperit

    Ääniä: 3 1,1%
  • Valkaistut farkut

    Ääniä: 11 3,9%
  • Muuta ketjussa ilmennyttä retalevaatetusta

    Ääniä: 23 8,2%
  • FUCK OFF GOLDENAWE!!!

    Ääniä: 120 43,0%

  • Äänestäjiä
    279

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Nyt kaivetaan luurankoja kaapeista esiin.

Tai ei edes kaapista, lyödään teidät samantien peilin eteen. Kesä se vasta onkin retalejengin™ riemuaikaa kun pukeutua saa miten sattuu, hengata missä sattuu, ja olla päisään missä sattuu, kohdella ihmisiä miten sattuu, huutaa miten sattuu, ja unohtaa käytöstavat etenkin kun lähtee lahden yli Tallinnaan!

Vaatteet on mun aatteet. Vaatteet on sun aatteet. Vaatteet on sun vaatteet. Sun vaatteet on sun vaatteet. "En vaadi paljoa, mutta pukeuduthan asianmukaisesti?" Pukeudupa niinku normaalisti pukeudut. Pukeudutko kuin retale? Oletko retalejengiä™? Tai pahempaa, retaledemari? Kitisijä, valittajaretale? Kokoo ittes Puppe!!!

Tämä on Jatkoaika-kansakunnan suuri retalevaatekysely. Luulit, ettet ole yksi niistä, mutta kas kas, kaskas, raskaspaskas, lasta eikä paskaa, sieltä alkaakin napsua ruksia yhteen jos toiseenkin kohtaan! "Oho, mulla on tuo ja tuokin!" "Miten niin tuo muka jokun retalevaate, tuo on normaalipukeutumista!" "Miten itse pukeudut, saatanan snobipaska!" "Miksi käyttäisin hirveitä määriä rahaa vaatteisiin?"

~SINUT ON TUOMITTU TÄLLÄ PÄIVÄMÄÄRÄLLÄ RETALEEKSI™!!!

No katsotaan nyt miten monta kohtaa ruksitat. Olethan rehellinen, kerrothan totuudenmukaisesti, ethän tosikoi, sillä mikään ei ole pahempaa kuin herkästi suuttuva, omasta minästään ylpeä retale! Tai yleensäkin, ylpeä retale. "Olen mikä olen, olen ainakin rehellinen". Eeehanata.

Mukana on myös naisten pukeutumista, tai siis "pukeutumista". Siihen en läpikattavaa retalelistoitusta osaa sanoa, sillä liikuskelen vain hyvinpukeutuvien, aikaansa seuraavien ja hyvännäköisten kimalaisten seurassa, ainakin niin kauan kun ne vaatteet pysyvät päällä.

Kesä on eeehanata™ aikaa. Ooh eer missus!

~BREASTS!!!
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tästä ketjusta tulee todennäköisesti GA:n ja schollin keskinäinen mukahauskuus -ketju.

Ettei ihan sivuraiteelle mennä, retale-Simon suosii paljaita kinttuja, jos mahdollista, muutoin sandaalit jalkaan ja ylle sortsit + t-paita. Kas siinä tarvittava kesävarustus. Vitun tyylikästä ja simppeliä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Vastaan samat, kuin toi edellinen kaveri tossa. Sen lisäks rastitan kulahtaneen army-lippiksen, jossa lippa rikki. Jotain pahvia pyrkii ulos.
Sitte tietty freeballing; Mikään ei oo ihanampaa, kuin tuulenvire, joka pyrkii ylös shortsin punttia ja osuu kohteeseen.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikä tuo FUCK OFF GOLDENAWE!!! on? Paita tai lippis? Varmaan ihan tyylikäs. Olisko jotain kuvaa linkittää?

MM95 paita on jossain, ellei siitä ole jo tehty tiskirättiä. Kulahtaneita shortseja on useampia ja Dressmanista on joskus jotain ostettu, mutta en muista mitä.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Neljä kohtaa joutui raksittamaan.

Vyölaukun omistan. Voitin joskus ala-asteella pyöräilytaitokilpailussa. Eipä ole tullut poiskaan heitettyä.

Dressmanista kävin ostamassa henkselit liki kaksi vuotta sitten. Naamiaisasu vaati ehdottomasti henkseleitä, enkä jaksanut lähteä niitä erikseen metsästämään, vaan painuin suoraan sisään sellaiseen kauppaan, josta tiesin löytyvän.

Ja shortseja ei ihan heti tule heitettyä pois kun vähän kulahtavat. Kyllä niitä kotosalla ihan hyvin pitää sen jälkeenkin.

Ja Frendit on hyvä sarja.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Sitte tietty freeballing; Mikään ei oo ihanampaa, kuin tuulenvire, joka pyrkii ylös shortsin punttia ja osuu kohteeseen.

Itse harrastan ajoittain myös Ultimate Freeballingia, jossa shortsin puntit eivät ole esteenä. Minut on pidätetty pari kertaa harrastukseni takia.

Mikä tuo FUCK OFF GOLDENAWE!!! on? Paita tai lippis? Varmaan ihan tyylikäs. Olisko jotain kuvaa linkittää?

Tässä

Kuvassa oleva The Ryijy on aito.
 

pavenro8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Montreal Canadiens, Tottenham, Englanti.
Joko olen kaukana demariretaleesta tai sitten paatunut valehtelija, mutta mitään noista en omista. Itse kukin saa miettiä päissään että kumpi vai kampi.

Pitäisköhän hankkia, muutenhan mua luullaan pian yläluokkaiseksi.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vyölaukku löytyy, sen sain joskus helvetin monta vuotta sitten jostain arpajaisista palkinnoksi. Se on ihan kätevä kapistus kun on liikkeellä pyörällä ja päällä on vain t-paita ja shortsit joiden taskuista putoilee kaikki tavarat, saa lompakon, puhelimen ja avaimet pysymään mukana eikä tarvitse heittää hiostavaa reppua selkään.

Dressmanilta olen ostanut muutamia paitoja joskus, ja muistaakseni yhdet suorat housut.

Kulahtaneita shortseja löytyy kun yleensäkin vähän kulahtaneet vaatteet on aina niitä mukavimpia päällä.
 

lihaani

Jäsen
Kulahtaneet shortsit löytyvät, samoin vyökännykkäkotelo.

Naisväen ehdoton hittivaate ovat hameen kanssa ihonväriset polvisukat. Ilman tätä asutetta jokainen vaategalluppi on pahasti vajaa. Ketjun avaaja varmaan korjaa pahan erheensä!
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Vyölaukut kunniaan jumal'auta. Omistan peräti kaksi vyölaukkua, ja koska olen streitti pukumies niin eipä niitä tule juuri pidettyä. Kantaisin paljon useamminkin vyölaukkua jos olisi tarvetta, käytännöllisyys on joissakin tilanteissa aika kovaa valuuttaa.

Itse asiassa vyölaukkujen evoluutio näyttää pysähtyneen jonnekin viime vuosikymmenelle. Alan teollisuuden tulisi ottaa seuraavaksi ryhtiliike. Markkinoille tarvitaan fiksun näköisiä vyölaukkuja tai muita kantotelineitä, siis sellaisia joiden kantaja ei näytä latva-amikselta.

Parit kulahtaneet shortsit löytyy myös kaapista. Niille löytyy käyttöä mm. puutarhahommissa ja vastaavissa. Ehkei kumminkaan ole tarpeen säilöä kymmentä paria rikkipiertyjä shortseja muka myöhempää käyttöä varten. Neonkeltaiset lepotuolikuvioiset voi ainakin heittää helvettiin sieltä kasan alta.

Jos joku tietää mistä saa HIFK:n 1998 mestaruuslippiksen, niin tänne tiedot. Saa olla päivänpoltama ja nakkivesiläikissä.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Naisväen ehdoton hittivaate ovat hameen kanssa ihonväriset polvisukat. Ilman tätä asutetta jokainen vaategalluppi on pahasti vajaa. Ketjun avaaja varmaan korjaa pahan erheensä!

Hyvä huomio! Pyrin varautumaan tähän toiseksiviimeisellä äänestysvaihtoehdolla. Itse vaihtoehtoja en voi jälkikäteen editoida.

Vyölaukut kunniaan jumal'auta. Omistan peräti kaksi vyölaukkua, ja koska olen streitti pukumies niin eipä niitä tule juuri pidettyä. Kantaisin paljon useamminkin vyölaukkua jos olisi tarvetta, käytännöllisyys on joissakin tilanteissa aika kovaa valuuttaa.

Tässä törmäämme ikuiseen dilemmaan siitä että naisten käsilaukku on epistä baareissakin. Jos ilmasto tai pukeutuminen ei mahdollista pikkutakkia, lompakon käyttö on tehty liian vaikeaksi ja kortti, setelit sekä puhelin on kuljetettava yleensä etutaskussa peenistä vasten. Muuta housuihin ei mahdu!

Muualla kuin baareissa suosin itse repputarpeissa hiostamatonta olkalaukkufägäri™-olkalaukkua.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Leijona -koru roikkuu kaulassa.. Muuta ei taida olla... Tai siis en pelkkä koru kaulassa täällä hillu. On sortsit ja t-paita...
 
Viimeksi muokattu:

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Töissä nykyisin siistit farkut tai puuvillahousut. Vapaalla hieman kuluneemmat farkut koska tämä näyttää nuorekkaalta ja nostaa nelikymppisen miehen itsetuntoa.

Paitoina näin kesäisin t-paitoja kauluksilla tai ilman...ja väriltään mustia koska tumma hoikentaa. Kultainen pantteririipus on killunut kaulassa 14 vuotta. Muita koruja ei sitten olekaan. Vihkisormuskin hieman pienentynyt, joka on ihme juttu kun olen luullut, että metalli ei elä ihan noin paljon.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
H&M ja vatsasta kireä vaatetus ruksattu. Toi viimeinenkin pitää paikkansa enää optimistisimpien paitojen kohdalla (eli siis muutaman vuoden vanhoissa).

Listalta puuttuu muuten sukkasandaaleja lukuunottamatta kaikki retalekengät, eli vanhat torsionit, ns. mieskengät ja purkkarit.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Listalta puuttuu muuten sukkasandaaleja lukuunottamatta kaikki retalekengät, eli vanhat torsionit, ns. mieskengät ja purkkarit.

AHH! Kyllä! Ja hollannikkaat, sekä mokkakengät. Mokkakengät mieluiten tennissukilla.

Kumma homma muuten tuo pesuaine joka pienentää paitoja vain alaosasta.
 

JZZ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Piraattiryhmä, Caps, ManU
Kumma homma muuten tuo pesuaine joka pienentää paitoja vain alaosasta.
Kyllä. Olen todennut tämän aiheuttavan myös jonkinlaisia allergisia reaktioita, koska aina herätessäni vaatteet päällä sillan alta, päähäni sattuu ja vatsassa kiertää.

Mahtaisiko jokin lisäaine olla syynä tähän?
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Keskivertoa tyylikkäämpii Ursus

Niin, itse syyllistyin vain kahteen (2) tai kolmeen (3) em. listalta, elikkäs a'la carte, poimittuun iljettävään pukeutumisrikokseen.

Tällä hetkellä allekirjoittaneella on nimittäin jalassa Dressamanilta ostetut tiukat bokserit, jotka ovat oikeasti hyvät. Syntilistaa voidaan myös täydentää Henkkamaukan postimyynnistä tilatuilla shortseilla, jotka kyllä ja kieltämättä ovat aika retalemaiset.

Noista lippalakkiasioista voidaan vielä nostaa esiin kysymys, luetaanko sellainen inttimallinen Puman lippalakki yleisesti retaleasusteeksi? Itse ainakin olen vahvasti ja vankasti sitä mieltä, että kyseessä on joltinenkin rikos Lenita Airistoa ja Armani Mikävittusenytolia kohtaan käyttää moista koppalakin irvikuvaa julkisella paikalla. Tosin pienempi synti se on kuin heilua idioottikatiskassa, tahi sellaisessa löysäpöksyporukan tolppahinaaja- / homostelufiilarilakissa.


Täältä tähän
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kolme rastia. Postimyynnistä tilattua on (kalsareita ainakin), farkkuja ilman vyötä on ja kulahtaneita shortsejakin. Itse asiassa kaikki vaatteeni ovat kulahtaneita. Vaatekaupoissa asiointi sopii hinteille ja akoille, minen niihin astu.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
... Vaatekaupoissa asiointi sopii hinteille ja akoille, minen niihin astu.

Noup, vaatekauppa sen sijaan on ainoa oikea paikka olla tekemisissä hinttien kanssa. Esim. stockalla oli viimeksi käydessä miesten vaateosastolla erittäin asiantuntevan oloinen fägärimyyjä.

Luotan vaateasioissa enemmän stockan fägäriin kun äitiini. Itsellä ei ole syvempää mielipidettä, vaikka ruksasinkin vain pari kohtaa. Tyrävyö löytyy pyöräilyä varten ja Dressmanistakin on ainakin kalsareita, vöitä ynnä muuta sälää tullut hankittua.

Editti: Niin, ruksasin myös tuon viimeisen kohdan, mutta sehän oli vaan mukahauskuus. (no hard feelings)
 
Viimeksi muokattu:

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Noin pitkä lista, eikä yhtään sattunut kohdalle. Tai vanhat kauhtuneet "remonttivaatteet" löytyy kyllä kaapista, tottakai! Kun ei muodin perässä kulje, niin ei ole ollut koskaan myöskään asiaa noihin "retale-vaateliikkeisiin", kuten Dressmanniin tai H&M:n. Tyylikäs ja yksilöllinen pukeutuminen kunniaan.

Mutta kysymys kuuluu; mitä sellaista kuljetatte mukana, mihin jotain vyölaukkua tarvitsee? En keksi minkäänlaista käyttötarkoitusta moiselle? Joko minulla kulkee olkalaukussa kannettavan mukana muutkin tavarat, tai sitten ne mahtuvat vaatteiden taskuun, eikä nyt puhuta mistään pullottavista ylitsepursuavista taskuista. Suosin mittojen mukaan teetätettyjä vaatteita (pl. farkut ja t-paidat + urheiluvaatteet) ja olenkin pyytänyt teetättämään housuihin ns. "salataskun" pientä ja ohutta lompakkoa varten. Lompakossa on tilaa ainoastaan muutamalle maksukortille, ajokortille ja seteleille. Jos kolikkoja kertyy maksujen yhteydessä, niin säilytän niitä autossa parkkirahana tai jätän tippeinä. Yllättävän hyvin niin pärjää! Veikkaisin, että 80% lompakossa normaalisti olevasta sälästä on sellaista, jota itse asiassa tarvitsee korkeintaan kerta viikkoon, jos silloinkaan (kuitteja puolen vuoden takaa jne). Näin oli ainakin allekirjoittaneella ennen, kunnes kyllästyin moiseen. Kyllä jonkun kirjastokortin tms. muistaa ottaa mukaan silloin, kun vaikkapa kirjastoon on lähdössä.

Kun vielä löytäisi matkapuhelin, jossa olisi kaikki tarpeelliset ominaisuudet (ml. hyvälaatuinen kamera) ja joka olisi tarpeeksi pieni ja ohut, niin olisin tyytyväinen. Matkapuhelin on kyllä muutoin sellainen kapistus, jonka käyttöä olen viime aikoina pyrkinyt "rajoittamaan". Ei aina tarvitse olla tavoitettavissa, sellainen on ihan sairas vaatimus. Juoksulenkille tai vastaavaan en ota puhelinta mukaan. Jos haluan katsoa elokuvan tai keskityn juttelemaan jonkun kanssa, niin laitan puhelimen äänettömälle tai suljen sen. Ärsyttää ihmiset, jotka näpläävät ja tarkastavat puhelintaan koko ajan.
 

leivoja

Jäsen
Suosikkijoukkue
St Pauli - Non established since 1910
Heh, aika osuvasti kerätty aamupäiväkänni-hengessä kaikki pahimmat kliseet kiekkokaukalon reunalta.

Sori vaan, mutta tuli tasan yksi rasti, ja se on postimyynti. Tosin terminä postimyynti kalskahtaa Hobby Hall - ja HenkkaMaukka osastolle. Tarkennetaan, että verkkokaupassa on asioitu kymmeniä kertoja.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Hennesistä kävin ostamassa muutaman vaimonhakkaajan, mutta toki niiden päällä on aina joku muu paita.
 

Decimal

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Dressmanista olen ostanut muistaakseni yhden kauluspaidan joihinkin juhliin.

Lisäksi oli pakko rastittaa alin vaihtoehto, koska se on voittajaehdokkaani tässä äänestyksessä.
 

Stormy

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Real Madrid Club de Futbol
H&M:ltä on tullut osteltua ties mitä perusvaatetta, köyhä kun olen. Dressmaniltakin ainakin yhden pukuliivin, ja jonkun hupparin. Siinähän ne, sillä tuota hiphop-lippistä en tunnusta, vaikka omistankin törkeän kalliin merkkilippalakin, joka voitaisiin kai joissain piireissä moiseksi tamineeksi tulkita. Mutta mikäli tulkitsin Awea oikein (mikä siihenkään lienee todennäköisyys), niin aivan kuvauksen mukaista lakkia en omista, sillä omani on musta, eikä siinä ole semmoista suoraa lippaa jossa on kaiken maailman tarrat yms. tuomassa street crediä.

Sandaaleitteni kanssa en käytä sukkia, mutta tulipa vain mieleeni, että kummat ovat ns. retalesandaalit? Semmoiset flipflop-rantahässäkät, vai remmisandaalit, joita urheiluliikkeissä kaupitellaan? Ainakin omaan makuuni H&M-rantasandaalit ovat saatanasta, vaikka myönnänkin niiden ajoittaisen käytännölisyyden. En kuitenkaan omista. Moisia tossujahan käyttävät useimmiten seduloita kansoittavat pinkkeihin Lacoste-paitoihin verhoutuneet geelitukat.

On se Frendit hyvä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös