Rem Murray IFK-hyökkäykseen

  • 129 639
  • 444

Renegade

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Diego Padres
Zurich Lionsin sopimuksissa ei mitään perää, Steve Kariya jatkaa Frölundassa ja Murray neuvottelee tälläkin hetkellä HIFK:n kanssa. Baxter tietää miehen arvon ja haluaa todellakin pitää hänet HIFK:ssa.

Saahan joku Blick kirjoittaa vaikka mitä vaan, totuuspohja vaan on aika kaukainen.
 

McJugi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos pystytään pitämään Murray ilman nhl peikkoa tai muita houkutuksia niin upeeta. Murphy nyt lähtee varmaankin änäriin mutta..
 

mtuq

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mun mielestä Rem on todellakin HIFKin MVP tähän asti.

Mies vääntää joka matsissa kaikki lasissa, ja piti melkeen joukketta pystyssä Bobin aikoina. Mun kirjoissa yksi parhaista sm-liigan kaikkien aikojen parhaista hankinnoista.

Olen aika neutraali penan suhteen, mutta jos remmer pelaa ensi kaudella jossain muussa sm-liigan jengissä, niin yhdyn "penalle kenkää" puolueeseen. :/

Muualle eurooppaan lähtö on ihan ymmärrettävää, joskaan ei toivottavaa.. :)
 

jarne

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, ULUVFC #52
mtuq kirjoitti:
Mun mielestä Rem on todellakin HIFKin MVP tähän asti

Niin on. Aivan huikea jamppa. Jotenkin tuntuu siltä että jokainen Remin maali tulee aina parhaaseen mahdolliseen aikaan, mies tekee ns. tärkeitä maaleja.
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
tärkeitä maaleja

Minullekin on jäänyt päällimmäisenä mieleen Murraysta tuo, mitä jarne mainitsi eli mies on onnistunut maalinteossa usein juuri pelin tärkeillä hetkillä. Kuinkahan monta tasoitusta tai johtomaalia viime minuuteilla on Rem tehnyt ? Eikä snaipperointi ole Remin ainoa vahvuus. Itse asiassa, liekö miehellä mitään selkeää heikkoutta pelaamisessaan ?

Ehdottomasti jatkosopparia kehiin.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
WPK kirjoitti:
Itse asiassa, liekö miehellä mitään selkeää heikkoutta pelaamisessaan ?
Tätä pohdin Ässämatsissa itsekin - tuntuu siltä, että kaveri tekee vain oikeita asioita oikeaan aikaan ja on koko ottelun ajan valmiina ja hereillä. Ihailtava tyyppi. Rempulle jatkoa!
t.Gredu
 
Suosikkijoukkue
HIFK
WPK kirjoitti:
asiassa, liekö miehellä mitään selkeää heikkoutta pelaamisessaan ?

Vain yksi: ei ole mikään kummoinen aloittaja. Tämän seurauksena mm. Ässät kavensi perjantaina lopussa. Annetaan anteeksi kuitenkin sillä mieshän on oikeasti vasen laituri.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sledge Hammer! kirjoitti:
Vain yksi: ei ole mikään kummoinen aloittaja. Tämän seurauksena mm. Ässät kavensi perjantaina lopussa. Annetaan anteeksi kuitenkin sillä mieshän on oikeasti vasen laituri.

Kyllähän Rem nuo aloituksetkin hoitaa kunnialla himaan. Hänellähän taitaa olla HIFKin paras aloitusprosentti mitä 50% se nyt olikaan:)
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sledge Hammer! kirjoitti:
Vain yksi: ei ole mikään kummoinen aloittaja. Tämän seurauksena mm. Ässät kavensi perjantaina lopussa. Annetaan anteeksi kuitenkin sillä mieshän on oikeasti vasen laituri.

Kuudentena liigassa aloitustilastossa prosentilla 53,29. Ja luonnollisesti IFK:n paras aloittaja. Nooh, laituri tai ei. Kuitenkin änäriä viime kaudella keskellä, joten ei nyt vieraskaan paikka tuossa keskellä.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Sledge Hammer! kirjoitti:
Vain yksi: ei ole mikään kummoinen aloittaja. Tämän seurauksena mm. Ässät kavensi perjantaina lopussa. Annetaan anteeksi kuitenkin sillä mieshän on oikeasti vasen laituri.
Mitä ilmeisimmin Rem on yleisesti ottaen hyvä aloittaja, mutta itsekin kiinnitin Ässät -pelissä huomiota siihen, että Remppu hävisi pari oman pään aloitusta ratkaisuhetkillä. Näitähän sattuu joskus, luotto Remin taitoihin (myös aloittajana) on joka tapauksessa korkealla. Murray ja Guolla voisivat itse asiassa kouluttaa Keräsestä hieman paremman aloittajan.
 

Bismarck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Wiltord kirjoitti:
Kuudentena liigassa aloitustilastossa prosentilla 53,29. Ja luonnollisesti IFK:n paras aloittaja. Nooh, laituri tai ei. Kuitenkin änäriä viime kaudella keskellä, joten ei nyt vieraskaan paikka tuossa keskellä.

Lisätään vielä se, että Murray on taasen kahminut monesti himaan tärkeitä aloituksia ja Baxter on vaihtanut kriittisillä hetkillä Remmaria pelkästään aloituksia ottamaan. Ässä-peliä en nähnyt, mutta kuten tilastot osoittavat, on Remmari aloituksissakin vahva.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
OT

Aloituksista puheen ollen, niin onko kenenkään muun mielestä Guollalla petrattavaa aloituksien suhteen. Itse olen tässä kauden aikana valitellut Guollan aloitustaidoista, onko kukaan muu?

OT
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seesam kirjoitti:
OT

Aloituksista puheen ollen, niin onko kenenkään muun mielestä Guollalla petrattavaa aloituksien suhteen. Itse olen tässä kauden aikana valitellut Guollan aloitustaidoista, onko kukaan muu?

OT

OT tosiaan, mutta tilastot ovat lahjomattomia:
http://www.sm-liiga.fi/media/season/stats/face_offs/face_offs.asp#ifk

Keskialueella Guolla on kyllä hävinnyt paljon aloituksia, mutta molemmissa päissä menee hyvin.
 

Hegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
KwutsNI kirjoitti:
OT tosiaan, mutta tilastot ovat lahjomattomia:
http://www.sm-liiga.fi/media/season/stats/face_offs/face_offs.asp#ifk

Keskialueella Guolla on kyllä hävinnyt paljon aloituksia, mutta molemmissa päissä menee hyvin.
Niinpä... Heitetään Turusen Mikkoa, Jereä ja Laakkosta vain rohkeammin aloittamaan niin hyvin menee... =)
Turunen, Mikko 100%, Karalahti, Jere 66,67%, Laakkonen, Janne 60%
Faktana pitää muistaa myös se yksi syy, miksi viime vuonna HIFK menestyi... kun katsoo sentterien aloitusprosentit, oli siellä aloittamassa maailman paras koppipelaaja Peter White tai kuka vaan, niin prossat yli 50.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Jeihki kirjoitti:
Nyt Pena vaan hillot tiskiin ja Rem meille myös ainakin ensi kaudeksi.

Yleensä on helppo huudella sivulta, että hillot tiskiin... mutta kyllä Murrayn tapauksessa se on tehtävä, vaikka liksa hieman nousisikin.

Olisi ehdottomasti myös tulevan kauden tukipilareita. Toivottavasti Baxterillakin olisi osuutta Murrayn mahdolliseen jatkoon meillä.
 

Belsebuubi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, Niiralanmonttu, United
On ehdottomasti sen luokan pelimies että dollarit jonoon jos vaan halua jatkaa on. Mieluummin maksaa hyvin hyvälle pelaajalle, kun aloittaa taas sen ulkomaalais lottoamisen. Mutta miehen palkkapyynti voi tosin olla kova, mutta on sitä kaiken maailman turhakkeillekin maksettu niin nyt rahoille vastinetta.
 
Viimeksi muokattu:

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Nippelitietoa....

Katselin tossa YouTubesta Kurrin paidanjäädytys seremoniaa Edmontonista ja pisti sieltä silmään,että arvatkaas kuka siellä riisui #17 paidan päältään ja vaihtoi numeroon 16?
Aivan, se teidän Rem Murrayhan se siellä.
Aivan merkityksetön ja tarpeeton tieto kyllä mutta.....
 

Pegu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, New York Rangers, HJK, Arsenal, 1. FC Köln
Toivottavasti Murray jatkaa IFK:ssa

Alkuun pakko laittaa kysymys:

Milloin ennen Murraya SM-liiga-joukkue on viimeksi sainannut edellisenä keväänä Stanley Cup-finaaleissa esiintyneen pelaajan?

Alleviivatkoon tuo kysymys viestiäni: Rem Murrayn hankkiminen Edmonton Oilersista IFK:hon oli uskomaton kaappaus. Olen heittänyt rapaa Penan päälle useaan otteeseen, mutta Harkinsin (2003-04), Hauhtosen ja Murrayn sopimukset osoittavat, että mies osuu välillä tolppienkin väliin.

NHL:ssä Murray on profiloitunut all-round-pelaajaksi. Eli peli toimii niin sentterinä kuin laidassa, sekä hyökkäys- että puolustuspäässä. Tuttu mies toisesta suosikkijengistäni Rangersistä, jossa mies kurvaili kaudella 2001-2002, kunnes siirtyi vaihtokaupassa Predatorsiin.

Olin paitsi todella yllättynyt, myös todella iloinen tämän ukon sopparista. Toivottavasti Rem jatkaa IFK:ssa ensi kaudellakin.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Pegu kirjoitti:
Alkuun pakko laittaa kysymys:

Milloin ennen Murraya SM-liiga-joukkue on viimeksi sainannut edellisenä keväänä Stanley Cup-finaaleissa esiintyneen pelaajan?

2004, eli kaksi vuotta ennen Murrayta.

Ja erittäin hyvä hankinta, mutta eihän kaveria mistään Edmontonista kaapattu, vaan kyseessä ihan perinteinen UFA, jolle ei käyttöä kauheasti NHL'ssä löytynyt. Tuo edellinen kausikin kun meni melkeinpä kokonaan AHL'ssä. Hyvä hetki siis vaihtaa maisemaa ja saada enemmän tuohtakin. Kaikesta huolimatta erittäin hyvä hankinta siis.
 

El Crushero

Jäsen
Suosikkijoukkue
Eisbären Berlin, Kühnhackl
eagle kirjoitti:
2004, eli kaksi vuotta ennen Murrayta.

Ja erittäin hyvä hankinta, mutta eihän kaveria mistään Edmontonista kaapattu, vaan kyseessä ihan perinteinen UFA, jolle ei käyttöä kauheasti NHL'ssä löytynyt. Tuo edellinen kausikin kun meni melkeinpä kokonaan AHL'ssä. Hyvä hetki siis vaihtaa maisemaa ja saada enemmän tuohtakin. Kaikesta huolimatta erittäin hyvä hankinta siis.

Heh, Murray vietti tuon edellisen kauden AHLssä verotuksellisesta syistä. Jos olisit tarkkaan seurannut tapauksen tietäisit mistä on kyse.
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
El Crushero kirjoitti:
Heh, Murray vietti tuon edellisen kauden AHLssä verotuksellisesta syistä. Jos olisit tarkkaan seurannut tapauksen tietäisit mistä on kyse.

Noh väitätkö ihan tosissasi että Murray valitsi Suomen NHL'n ohi? Siis vaikka pelipaikka olisi löytynyt NHL'stä, niin tahtoi juuri IFK'n pelaamaan? Tai Suomeen?
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
eagle kirjoitti:
Noh väitätkö ihan tosissasi että Murray valitsi Suomen NHL'n ohi? Siis vaikka pelipaikka olisi löytynyt NHL'stä, niin tahtoi juuri IFK'n pelaamaan? Tai Suomeen?
Kannattaisi ottaa asioista selville ennen kuin tulee jankkaamaan.
Murray ei voi pelata NHL:ssä ja siihen on syynsä eikä se ole pelillinen. Lopun voit itse selvittää, vaikka kelaamalla tätä ketjua alkupäästä.
Lisätään vielä ettei syy ole myöskään veroissa vaan liittyy vakuutusmaksuihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös