Rekkaribongausketju

• 214 735
  • 1 775

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Tämä on niin käsittämätön harrastus että täytyy ilmoittautua mukaan. Tai oikeastaan päätin aloittaa jo muutama viikko takaperin, kun ketjuun ekan kerran törmäsin. Nyt pari päivää sitten tuli vastaan EVA-1 ja bongailu on virallisesti korkattu. Tietenkin heti samana iltana meni STT-1 ohi, perhana...

Tervetuloa mukaan skabaan. Niinhän se on että se mitä viikkoja pahimmillan etsit tulee viimeistään seuraavana päivänä uudestaan vastaan.

No itse bongaan seuraavaksi nro. 27:aa. alkuviikosta tuli vastaan 26. Ei paskempi viikko kun bongasi 21-26 parissa päivässä...

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
8.9.2007 viimeinen bongaus ja sen jälkeen onkin ollut hiljaista. 76 on ja pysyy hukassa. Olen kyllä huomannut itsessäni pientä väsymistä tähän harrastukseen ja en enää niin intensiivisesti seuraa noita kilpiä. Ehkä pieni tauko tekeekin hyvää.

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Erään huoltoaseman pihalla nökötti numero 74 ja noin tunnin kuluttua kaupungilla erään kaupan edessä numero 75. Voisin vihjaista näistä numeroista muillekin.

Sitten kun Datsun kaartaa poriin, niin asia on ihan eri.
No miten olisi? Vihdoinkin näin numeron 73, tänä aamuna Kehä ykkösellä. Tulen Satakuntaan perjantaina, pitäisikö tehdä lauantaiaamuna pieni kierros?

Edit: Vasta nyt huomasin tuon lainaukseni koomisuuden. Näyttää aivan siltä kuin olisit valmis neuvomaan kaikkia muita paitsi minua...näin asia ei kuitenkaan tainnut olla! Enkä kyllä ala sitä enää muuttamaan.

Viimeksi muokattu:

grace

Jäsen
Suosikkijoukkue
CBJ
Aluksi ihmettelin tämän lajin hohtoa, mutta kun yhtenä päivänä (pari viikkoa sitten tuli) 1 ja 2 vastaan niin koukussa oltiin oitis. Nyt on sitten se kolmonen hakusessa.

Onneksi viikonloppuna lähdin mukaan baarireissulle. Baarin pihalla oli nimittäin kauan hakemani numero 40. Tietenkin eilen tuli vastaan 42. Numerot 41-44 on onneksi tullut vastaan tässä kaupungissa.

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Nyt hakuun tuo nimimerkki Irggun kovasti rakastama numero 65. Mahtaisiko Häneltä saada se osoite tietoon, josta kyseinen numero löytyy?

Jos sulla yli kuukausi menee niin neuvon kyllä. Etsi nyt, jälkeenpäin olen porissa törmännyt jo useaan 65:n.

Hmm. Sen seiskanelosen olinpaikka vois olla ihan kiva. Helppaisitko?

Tuosta voit päätellä auttamishalukkuuteni tällä hetkellä. Datsun sen sijaan pääsee mukaani huoltamokahville, jos vaikka tärppäisi.

Tuolla Turunseudunrekisteri... jne. sivuilla lukee kivasti ns. "säännöissä" että tämä on herrasmieslaji ja toisten auttaminen kuuluu asiaan. Mutta en kai nyt tyhmän joukkueen kannattajalle mitään neuvo. Ainakaan vielä.

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
On tämä vaan mielenkiintoinen harrastus. Viikonloppuna tuli käytyä autolla pääkaupunkiseudulla pyörimässä ja siinä samalla sitten rekkareita bongailin. Ysiä siis haeskelin ja tuli reissulla nähtyä vissiin kaikki muut yksinumeroiset ja bonuksena vielä 4 kpl kymppejä.

Tässä vaiheessa rupesi jo vähän harmittamaan, että en tarttunut kaksi viikkoa sitten nimimerkki SR:n vihjeeseen ysin mahdollisesta bongauspaikasta. Eilen tuli reissulta kotiuduttua ja se ysikin sitten tänään pönötti kauppareissulla Keljon Prisman edessä. Edessä siis vihdoin ja viimein ne kaksinumeoiset, joista muutama ensimmäinen pitäisi olla suht helppoja. Tämä ennakointi voidaankin sitten todistaa taas lähiviikkoina vääräksi.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Tiistaina tuli 16 vastaan vaaleansinisen jenkkifarkun muodossa. Heti perään tänään Nissan (?) pakettiauto ja numerona 17. Hyvä viikko menossa.

KevlarB

Jäsen
Suosikkijoukkue
Syracuse B, Aaron B, Oral B
Aluksi ihmettelin tämän lajin hohtoa, mutta kun yhtenä päivänä (pari viikkoa sitten tuli) 1 ja 2 vastaan niin koukussa oltiin oitis. Nyt on sitten se kolmonen hakusessa.

Eilen kävi juuri näin. ½-tunnin sisään 3 kertaa ???-1 ja sitten heti perään -2.

Nyt sitten 3 hakusessa.

Kev

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Kehä 1 palkitsi jälleen aamuruuhkassa köröttelijän. Sininen Nissan Vanette ja rekisterinumero 74.

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Harvinaisen pitkä kuivakusi meneillään, kaksi viikkoa olen etsinyt kuuskakkosta. Kesän huippuvauhti on näköjään hiipumassa. Kesän jenkkiautot mennyt talviunille?

Opatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, BVB, NHL, Snooker
Pitkästä aikaa etenee jouhevasti tämä bongailu. Eilen löytyi 10 ja tänään 11 jo aikaisemmin havaituilta paikoilta. Huomenna tulee kaksi kuukautta täyteen tämän harrastuksen parissa. Siskonkin, joka menee tällä hetkellä kai vitosessa, olen jo tähän koukuttanut.

tutzba

Jäsen
Niin no, sehän on ihan itsestään kiinni. Tällä hetkellä olen jumittanut numeroa 14 varmaan kaksi kuukautta, ja jos tietäisin sen jossakin lähistöllä olevan niin varmaan kävisin hakemassa pois. Mutta sitten taas sattumanvaraisesti siirtyisin etsimään numeroa 15.

Toissa päivänä tuli nähtyä 15-17, ja vielä oikeassa järjestyksessä. Mutta kun sitä neljäätoista ei ole vielä tullut...

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Toissa päivänä tuli nähtyä 15-17, ja vielä oikeassa järjestyksessä. Mutta kun sitä neljäätoista ei ole vielä tullut...
Eilen n. 10 minuutin sisällä näin 63, 64 ja 65 oikeassa järjestyksessä. Tottakai etsin vielä sitä helevetin kuuskakkosta.

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Dodiin. Numero 18 tänään Porin Tikkulassa, tummansinisen Chevy vanin puskurissa. Kuten aiemmin sanoin, hyvä viikko.

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
No joo, tänään on ollut mainio päivä bongauksen suhteen. Ensin bussissa istuessani bongasin numeron 19 ja puolisen tuntia myöhemmin ohi ajeli 20. 21 on varmassa paikassa, mutta en jaksanut tänään koukata sitä kautta, vaikka tiesin mistä löydän kakskakkosen. Ehkä huomenna jaksaisin sitten...

21:n kävin bongaamassa siitä varmasti paikasta Aleksis Kiven Kadun viereltä. 22 ajeli edessä eilen Lahdenväylällä, ja 23 tuli vastaan tänään kävellessä jäähallille. Eli 24 seuraavaksi.

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers
Nonii, jäinpä sitten jumiin kakkoseen. Enpä olisi uskonut että Helsingissä on näin tiukkaa.

Muut numerot 3-10 on tietty nähty useampaankin kertaan, paitsi 6 vain kerran ja 7 on tainnut olla yhtä piilossa kuin 2:kin.

Ja sitten typerät sanaleikit ja valitukset sikseen ja asiaan: Moottoripyörät yms. kaksipyöräiset eivät ilmeisesti kelpaa, onko tälle jossain annettu joku selkeä perustelu? Meikäläisen järkeen moottoripyörästäkin tietyn numeron bongaaminen on ihan yhtä (epä)todennäköistä...

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Moottoripyörät yms. kaksipyöräiset eivät ilmeisesti kelpaa, onko tälle jossain annettu joku selkeä perustelu? Meikäläisen järkeen moottoripyörästäkin tietyn numeron bongaaminen on ihan yhtä (epä)todennäköistä...

Tässä säännöt alan sivustolta http://turunseudunrekisterikilpinumerotarkkailijoidenklubi.com/:

Kilpitarkkailun säännöt
Turun Seudun Rekisterikilpinumerotarkkailijoiden Klubissa noudatetaan oheisia sääntöjä. Kilpitarkkailu on kuitenkin herrasmieslaji, jossa suorituksia ei valvota. Sääntöihinkin tulee siis suhtautua pikemminkin suuntaa antavina neuvoina.

Kilpiä tarkkaillaan numerojärjestyksessä ykkösestä alkaen. Jos edellinen löydetty kilpi on 42, seuraavaksi tarkkailuvuorossa on 43.
Bongattavassa kilvessä tulee esiintyä seuraavana vuorossa oleva luku, ja vain tämä luku. 143 ei ole sama kuin 43.
Tarkkailun kohteena ovat vain suomalaiset musta- tai valkopohjaiset autojen rekisterikilvet, mukaanlukien Ahvenanmaan kilvet, joissa on 1-3 kirjainta ja 1-3 numeroa. Perävaunujen kilvet, moottoripyörät ja mopot, keltapohjaiset työkonekilvet, diplomaattikilvet sekä puolustusvoimien kilvet eivät siis ole valideja tarkkailukohteita.
Kilpiä ei voi tarkkailla varastoon. Jos tarkkailija etsii kilpeä 43, näkee kilven 44 ja heti perään 43, on hänen seuraavaksi tarkkailtava uudelleen kilpi numero 44.
Kilpi tulee nähdä selkeästi omin silmin. Vaikka tarkkailija tietäisi kaukana olevassa autossa olevan etsimänsä kilven, tai vaikka hän ajaisi itse autolla jossa tietää olevan seuraavaksi etsimänsä kilven, hänen tulee hankkiutua asemiin mistä kilpi on mahdollista selvästi bongata.
Optisten apuvälineiden kuten kiikareiden tai periskoopin käyttö on sallittua. Sen sijaan television, valvontakameran tai vastaavan kautta tapahtunutta tarkkailua ei hyväksytä sellaisenaan. Apuvälineinä kilpien paikallistamiseen niitäkin saa toki käyttää.
Kilpitarkkailijan on kohteliasta pitää muut tarkkailijat selvillä edistymisestään. Tähän tarkoitukseen voidaan käyttää mm. tätä verkkopalvelua.
Kilpitarkkailu on herrasmieslaji, ja siihen tulee suhtautua asian vaatimalla vakavuudella ja kunnioituksella. Muita jäseniä ei pidä estää tarkkailemasta. Päinvastoin, on kohteliasta huomauttaa, mikäli bongaa toisen tarkkailijan etsimän kilven, eikä tämä itse sitä huomaa.

Chambza

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Flyers

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Joo nämä on luettu. Kysymys olikin miksi moottoripyörät ei käy? Onko muita perusteluja, kuin jonkun mielivaltainen päätös että vain autot lasketaan? Säännön tottakai siis hyväksyn, uteliaisuuttani vain kyselen. Liika kyseenalaistaminen ei ole tietty tällaisen harrastuksen parissa järkevää, mutta kysynpä kuitenkin.

Ja mä taas pelaan omilla säännöillä, omaan tahtiin. MP:t käy siinä missä peräkärrytkin. Mulle riittää, että on suomalaiset kilvet.

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ja mä taas pelaan omilla säännöillä, omaan tahtiin. MP:t käy siinä missä peräkärrytkin. Mulle riittää, että on suomalaiset kilvet.

Tietenkin voit noin tehdä, mutta sitten olet aivan väärässä ketjussa.

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Tietenkin voit noin tehdä, mutta sitten olet aivan väärässä ketjussa.

Höpö höpö. Tämä kun ei ole mikään kilpa, jokainen saa laatia omat sääntönsä ja edetä omien tuntemuksiensa mukaan.

Se siitä.

scholl

Jäsen
Höpö höpö. Tämä kun ei ole mikään kilpa, jokainen saa laatia omat sääntönsä ja edetä omien tuntemuksiensa mukaan.

Se siitä.

Kyllä tämä tavallaan on kilpa. Muistaakseni cosmo kilpaili kanssani tuossa viime keväänä. Mitenköhän miehellä nykyään menee. Itse bongasin maanantaina samalta kadulta 37:n ja 38:n.

Jos prätkät hyväksyttäisiin niin jos menee hengailemaan jonnekin missä paljon prätkiä niin saattaa bongata hyvinkin pian kaikki kaksinumeroiset eli se olisi aika iisiä.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy