Reid Gardiner – ”puutarhuri”, joka tappaa talossa ja puutarhassa

  • 59 987
  • 327

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Kyllähän tätä on toitotettu kaikissa muissa ketjuissa jo kuukauden tai pari.
Totta, mutta ihan yhtä lailla täällä on saanut sinä aikana lukea kommentteja, joissa kaikki ulkkarit tulisi heittää tukasta vittuun. Nyt tämän paremman jakson myötä nuo kommentit ovat (ainakin toistaiseksi) hiljentyneet, mutta vielä tammikuun puolelta löytyy kommentteja, joissa jotkut kirjoittajat oikeasti toivovat ulkkarien heivaamista ulos puutarhurin johdolla.
 

Hurricane

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers, Suomi.
Totta, mutta ihan yhtä lailla täällä on saanut sinä aikana lukea kommentteja, joissa kaikki ulkkarit tulisi heittää tukasta vittuun. Nyt tämän paremman jakson myötä nuo kommentit ovat (ainakin toistaiseksi) hiljentyneet, mutta vielä tammikuun puolelta löytyy kommentteja, joissa jotkut kirjoittajat oikeasti toivovat ulkkarien heivaamista ulos puutarhurin johdolla.
Ehkäpä se johtuu turhautumisesta siihen että joukkue ei pärjää. Vaikka Gardiner on laittanut 17 häkkiä, oli odotus että 5 ulkkarivahvistusta olisi riittänyt vahvistamaan joukkuetta enemmän kuin viimeiseltä toiseksi viimeiselle sijalle. Toki, eivät yksin pelaa joukkueessa.

Ainakaan minä en sen perusteella ole vielä muodostanut jatkosopimus hinkua, että voitettiin peräti 3 peliä hiljattain.

Jos nyt sitten mielipide tarvittaisiin, niin sanoisin että:

Gardinerille jatkot jos hänelle löydetään ihan oikea ykkös centteri ensi kaudelle.

Brodeski voidaan korvata. Jos ei tasaisempaa kahteen suuntaan pelaavaa laitahyökkääjää löydy tilalle, niin menisihän tuo 3 ketjussa ensi kaudellakin. Oikeastaan aika fifty-fifty.

Christoffer on hieman parantanut otteitaan. Tasoltaan juuri ja juuri 2 cena joukkueessa joka 6 joukkoon haaveilee. Ehkä enemmän 3 ketjun rouhija.

Haluan paremman version O'brienista ensi kaudelle. AHL kanukin, ison ja vahvan.

Scotka. Ihan hyvä peruspakki ja tuskin olemme nähneet hänestä vielä parasta. Jatkoon.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Ihmettelen jo, etteivät aktiivisemmat palstan päivittäjät ole sanoneet tätä:
Juu ehkä käytetään se optio.

Pehmeä ehkä kulmissa, mutta jumalauta mikä veto. Getting better.

Taas maalipörssin kruunu näköpiirissä, vaikka sukelletaan seurana.

Onhan tämä ollut selkeää jo oikeastaan jostain loka-marraskuusta asti ja tosiaan huudeltu ottelu- ja muissa ketjuissa jo pidempään. Reiskan käyrä on osoittanut selkeästi ylöspäin jo hyvän tovin ja kaveri on noiden maalien lisäksi myös todella tasainen suorittaja.

Asenne on hyvä joka vaihdossa ja ei tosiaan pelkää ottaa mustelmaa, vaikka varmasti tietää että niitä tulee omalla kamppailupelaamisella. Kulmissa se on yllättävän pehmeä, mutta maalinedustalla pärjää aika hyvin väännöissä. Tästä esimerkinä Ässät-pelissä esityö Christofferin voittomaaliin, jossa puutarhuri pääsi pakin pihdeistä kahdesti ja suti väkisin kiekon patjoihin josta Bradenille aukesi tyhjä häkki. KalPaa vastaan taas aiheutti heidän oman maalin väkevällä maalineduspelaamisella. Pointtina siis että Gardiner on kyllä ollut yllättävän hyvä kaivamaan ja löytämään kiekkoja kulmissa ja etenkin maalinedustalla vaikka papu tai fokus ei riitä vääntämään. Mutta kyllä mä mieluummin otan sen mailansa vapaaksi oikealla hetkellä maalin edessä löytävän höyhenen kun niskalenkkejä ottavan tyypin jolla ei ole taitoa eikä pelikäsitystä.
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Kyllä on liigaraakileesta kuoriutunut melkoisen kokonaisvaltainen pelaaja lyhyessä ajassa. Maalisaldon lisäksi tekee kyllä helvetisti oikeita asioita kentällä ja on myös loistava syöttäjä. Täytyy toivoa ettei rahakkaammat sarjat vie optiosta huolimatta.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Kyllä on liigaraakileesta kuoriutunut melkoisen kokonaisvaltainen pelaaja lyhyessä ajassa. Maalisaldon lisäksi tekee kyllä helvetisti oikeita asioita kentällä ja on myös loistava syöttäjä. Täytyy toivoa ettei rahakkaammat sarjat vie optiosta huolimatta.

En voisi olla samaa mieltä enempää ja minä sentään alkukaudesta dumasin miestä pisteistä eläväksi euroopan alasarja kiertolaiseksi. Joskus on hemmetin hienoa joutua myöntämään olleensa väärässä ja joskus toki katkeraakin, vaan ei tässä tapauksessa. Ehdottomasti Kalaputaan ohella niitä isoja ja tärkeitä palasia ensi kauden kasaamiseen.

Tuossa kun moni noissa spekuleerauksissa on haaveillut tämmösistä reppuselkään ottajista, niin minun näkemys on, että se on potaskaa, mutta tähän liittyen toinen tapaus, jota alkukauteen pidin hukkaostoksena ja olen kauden mittaan katsellen viisastunut on Scotka. Semmoisia reppuselkään ottajia on vain saduissa, mutta johtavia pelaajia on, vaikka eivät pistesarakkeissa loistakaan ja Scotka on juuri sellainen peluri. Ihmettelin kipparin natsoja hänen kohdallaan ja jossain vaiheessa hoksasin, että se koheltaminen oli juuri merkki johtajuudesta, yritti paikata kaiken sitä minkä muut jätti vajaaksi.

Jos toiveeni ja unelmani JYPin kehityksen suhteen niin ensi kauteen kuin tulevaankin osuu yhtään paikoilleen Scotka on se, joka nousee pelilliseksi liideriksi ja esimerkiksi kentällä. Hänellä on siihen eväät.
 

Baldrick

Jäsen
Olemme @JypFabu kanssa katselleet samoja pelejä, mutä Scotkaan tulee. Olen aika luottavainen, että nyt jos tuosta Honka häviää pois huseeraamasta ja Ottavainen, Peltola ja Seppälä saavat vähän varmuutta lisää otteisiinsa, mistä Seppälä erityisesti antanut osviittaa viime aikoina, niin Scotka voisi olla jopa lähes dominoiva puolustaja Liigassa, kun viisikko toimii ympärillä. Edelleen Scotkan leipälaji on kiekollinen QB-rooli, ei junnujen virheiden paikkaaja.

Edit. Jottei ole ihan väärässä ketjussa, niin Gardiner on hyvä ja sen option vais vaikka käyttää. Tai jotain.
 
Viimeksi muokattu:

ToBey

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Jyväskylä
Kylläpäs puutarhuria kehutaan hifkin foorumilla. Hieno homma! Toivottavasti Salmelainen ei levitä lompakkoonsa, jotta hänet sais.
Onhan kaikki varmasti myynnissä jos tarpeeksi levälleen nyörit leväyttää, mutta sillä hinnalla saa jo sitten kolme takuuvarmaa maalitykkiä. Ja tähän hymiö.
 

spaceman

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, #26, #15, #11, #45
Näppärä veto Innalan tarjoilusta. Mä oon tykännyt Reidin tekemisestä meillä. Teillä on hyvä pelaaja (myös) ensi kaudella
Sormet ristiin, että on vielä ensi kaudella meillä, nyt kun sai näyttöpaikan kirkkaissa valoissa.

Alkukaudesta asti ollut osaava maalintekijä, mutta viime kuukaudet näkynyt myös erinomaista ja oikea-aikaista karvauspeliä kiekottomana. Asenne on kohdillaan ja menee tilanteisiin hanakasti, vaikka fyysisesti vaikuttaisi olevan hieman heittopussi.
 

Hiki-Pena

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Sormet ristiin, että on vielä ensi kaudella meillä, nyt kun sai näyttöpaikan kirkkaissa valoissa.

Alkukaudesta asti ollut osaava maalintekijä, mutta viime kuukaudet näkynyt myös erinomaista ja oikea-aikaista karvauspeliä kiekottomana. Asenne on kohdillaan ja menee tilanteisiin hanakasti, vaikka fyysisesti vaikuttaisi olevan hieman heittopussi.
Mahtuuko edes kokoonpanoon kohta, kun ovista ja ikkunoista lappaa hyökkääjää IFK:hon? Pakarinen, Turunen, Salomäki...
 

Valajas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Bolts, Yanni Gourde
Puutarhurille tänään 20 kaappia täyteen. Pistesaldo mukavat 20+12. Pelimies siitä kuitenkin alkukankeuksien jälkeen tuli, niin kun Christofferistakin.
 

HOOLIGAN_

Jäsen
Suosikkijoukkue
Avtomobilist, SUOMI, 1923 (1897)
Ei voi siis ainakaan aivan täysin Viitasen hankintoja floppina pitää vaikka kokonaisuus ei olekaan riittänyt.
Syy taitaa enemmän olla valmennuksessa.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Emmä oikein tiedä annetaanko tätä kaveria enää takaisin teille. On hyvä pelimies. Maalintekijä. Tänään 1+2 tehot.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Reid on maalin päässä maalipörsän piikkipaikasta. Mites se menee historian kirjoissa, jos lainamies voittaisi maalikuninkuuden? Jääkö tilastoihin Reid Gardiner, IFK, jos näin pääsee käymään? En muista ennakkotapausta, jossa vuokramies olisi voittanut jonkun tilaston.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Puutarhuri jälleen maalipörsän jaetulle piikkipaikalle.
 

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Iloinen tuulettelu JYPiä vastaan pisti ainakin mulla silmään. Mutta mä olen sen verran vanhanaikainen että odotan tietynlaista kunnioitusta kun pelataan entistä seuraa vastaan (tai tässä tapauksessa nykyistä?), jos nyt ei mitään välirikkoa ole tullut.

Jonkun mielestähän se on varmaan ihan yks ja sama. Nopeasti lähti Gardiner myös jäältä matsin jälkeen, Kakkonen taisi ainoana käydä yhtään reagoimassa. Mun puolesta olisi voinut pienen kiitoksen myös punapaita päällä voinut käydä paikallisille heittämässä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
En itse näe Reidin tuulettamisia kovinkaan ongelmallisena. Tuollaisesta herrasmiessäännöstä en ole koskaan kuulutkaan, vaikka Salmion rauhallisuudelle JYPiä vastaan kiinnitinkin joskus huomiota.

Eiköhän Reidille käynyt vahinko tuulettamisen kanssa. Joko hän ei tiedä "sääntöä", tai sitten ei vain muistanut sitä. Siinä kohti kun taistelet maalipörssin voitosta ja omalla joukkueellasi on peleissä vielä panosta sekä pisteille tarvetta, saattaa helposti sata lasissa suoritukseen keskittyessä unohtua tuollaiset yksityiskohdat. Ihan samalla tavalla omasta suustani lentää joskus peliä katsellessa ärräpäitä, vaikka vieressä touhuaa sukulaislapsia, eikä tällöin saisi noitua. Peli vie kuitenkin mennessään, ja sitä helposti unohtaa missä sitä on.

Eiköhän Puutarhuri tuuleta JYPin maaleja myös ensi kaudella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös