Red Dead Redemption 2

  • 222 122
  • 965

Kuopionkukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Red Wings, ManU, Kups
Kyllähän tuohon rdr3 menee vielä tuhottomasti aikaa. Gta6 tulee todennäköisesti 2023 joten rdr3 voisi olettaa tulevan aikaisintaan 2025...
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Crime Reported jutuissa tuli kyllä ihan uusi taso tänään:

Olin menossa yksin ja keskellä yötä pimeässä sinne yhdelle talolle mistä se entinen orjakauppias halusi minun hakevan kamojaan. Ihan nätisti hevostellaan tietä pitkin, ei ketään yhtään missään ja olen ihan 100% varma että en myöskään törmää mihinkään että olisin vahingossa tappanut jonkun, joskus olen nimittäin hevostellessa ajanut pimeässä ihmisen yli ja syyllistynyt kuolemantuottamukseen.

Noh, nyt siis tosiaan ihan rauhassa ratsastellaan ja kohta tärähtää CRIME REPORTED. Olin silleen että mitä vittua nyt? Ei siis minkään valtakunnan käryä että mistä tuossa crime reportedia tuli, tuossa ei siis edes tullut ekana mitään witnessiä tai muutakaan vaan ihan suorilta crime reported. Kohta näkyi kartassa kun neljä lawmenia oli liikkeellä, menin vähän sivummalle niin eivät löytäneet vaikka olisihan se ollut ihan mielenkiintoista nähdä olisko jotain tullut. Hyvällä honorillahan noissa selviää yleensä puhumalla kun sanoo vaan että emmää tiiä ja lähtee pois.

Olikohan tuossa oikeasti käynyt jotain vai oliko nyt vaan vähän rajumman luokan bugi?
 

Harhasyöttö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP sympatiat: HIFK
Mulla jäänyt kaks kertaa RD2 kesken noin 15 tunnin pelaamisen kanssa, koska mun PS4 kovalevy on mennyt jumiin ja on pitäny alustaa koko laite. Vieläpä melkein täsmälleen samassa kohdassa peliä. Harmittaa, kun oon nauttinut tästä tosi paljon, mut en tiedä jaksanko enää 3 kertaa aloittaa. Ehkä sitten kun hankin PS5 ja tiedän varmasti ettei jumahda kovalevy kesken kaiken.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Ai näissä tilanteissa voi tehdä näinkin. Itse olen aina laittanut lawmenit kylmäksi tai ratsastanut karkuun.
Joo siis sellaisessa tilanteessa lawmenista selviää puhumalla kun ei voida varmaksi todistaa että juuri sinä olet siellä rötöstellyt. Siellä lukee joku unknown suspect tms. Sitten jos lukee että WANTED Arthur Morgan niin silloin toki ei paljon puheet auta vaan pois poikkeen.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Sadiehan tais lähtee jonnekin Etelä-Amerikkaan RDR2 lopussa, joten tuskinpa sillä enää pelaillaan.
Näinhän se sanoi että sinne suuntaisi ja lisäksi puhui siitä että etsisi itselleen komean vapaustaistelijan. Eli tossa vois olla skenaario että Sadie jämähti matkallaan sinne Nuevo Paraíson (Meksikoon). Jos tossa Rockstara lähtis vielä suurentamaan RDR:n karttaa niin just etelä/Meksiko saattas olla se alue.

Melko loogisena pitäisin sitä vaihtoehtoa että RDR3 joskus maailmalle pusketaan, ja se ajoittuisi aikaan ennen RDR2 tapahtumia, ja siinä pääsisi Hosean ja Dutchin saappaissa jengiä perustamaan.
On käynyt mielessä että otettasko GTA5:ssta mallia RDR3:ssa vois ohjata kolmea hahmoa eli Dutchia, Hossea ja Arthuria.

Voi kun päivittäisivät tuon RDR1:n nykygrafiikoille, ja samalla pistäisivät vähän lisää repliikkiä sun muuta satunnaista lehtileikettä tai jostain löytyvää tavaraa, jotka viittaisi kakkososan tyyppien kohtaloihin. Kareninkin voisivat pistää jonnekin tavernaan kännissä ölisemään, semmoseksi kunnon rasittavaksi pubiruusuksi.
Olen toivonut ihan samaa. Olen vähän ihmetelly että mikä sillä Rockstaralla maksaa kun ei saa nyt päivitettyä sitä RDR1:stä tolle PS4:selle. Taitaa ne onlinemaailmat tuottaa liikaa rahaa kun ei ole tarvetta kerätä tosta rahojaan veke. Toki, voi olla että GTA6 ja onlinemaailmat sitoo niin paljon firman resusseja just nyt että ei vaan ole tekijöitä/aikaa puuhastella muuta. Luotan kyllä Rockstaran ahneuteen tässä asiassa, eli eiköhän toi RDR1 ja RDR2 tule ainakin päivitettynä PS5:selle. Ja sitten joskus vuonna 2026 saataa se RDR3 ilmestyä.

Ja myös toi Karenin kohtalo ois kiva tietää. Hänen ja Trelawnyn kohtalohan ei niissä lopputeksitien aikaisissa klipeissä selvinnyt ja eikä kai tarinan jälkeenkään heihin kai maailmassa törmää. Karen todenäköisesti kyllä joi itsensä hengiltä. Tai jos on hengissä niin sitten on joko pubiruusu/ilotyttö tai tuli uskoon ja ryhtyi nunnaksi.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Näinhän se sanoi että sinne suuntaisi ja lisäksi puhui siitä että etsisi itselleen komean vapaustaistelijan. Eli tossa vois olla skenaario että Sadie jämähti matkallaan sinne Nuevo Paraíson (Meksikoon). Jos tossa Rockstara lähtis vielä suurentamaan RDR:n karttaa niin just etelä/Meksiko saattas olla se alue.

Vaikka Sadie hieno hahmo olikin, minusta olisi paras että täti katoaisi vain sinne Etelä-Amerikkaansa. Sitten 30 vuoden päästä RDR5:n jälkeen korkeintaan voisi lopputeksteissä tulla kohtaus, missä joku RDR4:stä tuttu, kolumbialainen huumeloordi mässäilee jenginsä kanssa kartanossaan, kunnes jostain kaukaa lävähtelee sniperin luodit, pahat sedät yksitellen tipahtaa kanveesiin. Sitten sinne tepastalee tumma hahmo stetsonissa ja pitkässä rotsissa, joka sitten paljastuu Sadieksi, ja sitten ruutu pimenee ja siihen tulee teksti "BOOK OF SADIE ADLER; COMING 2040"

On käynyt mielessä että otettasko GTA5:ssta mallia RDR3:ssa vois ohjata kolmea hahmoa eli Dutchia, Hossea ja Arthuria.

Tuohan olisi messevää. Tosin RDR-henkeen kuuluu että päähenkilö delaa kesken pelin, ja sitten loppu jatketaan jonkun kökömmän tyypin kanssa. Sieltä jengistähän sopivasti delasi nämä jotkut Callanderin veljekset siihen Blackwater-hömpötykseen, yksi mahdollisuus olisi että niille vaan lihaa luiden ympärille ja niistä RDR3-henkilöt. Dutchit, Hoseat ja Arthurit sitten siellä sivuhenkilöinä seikkailevat. Tosin ois kyllä mainiota päästä nuorena, idealistisena ja charmanttina Dutchina vetelemään jengiä mukaansa.

Ja myös toi Karenin kohtalo ois kiva tietää. Hänen ja Trelawnyn kohtalohan ei niissä lopputeksitien aikaisissa klipeissä selvinnyt ja eikä kai tarinan jälkeenkään heihin kai maailmassa törmää. Karen todenäköisesti kyllä joi itsensä hengiltä. Tai jos on hengissä niin sitten on joko pubiruusu/ilotyttö tai tuli uskoon ja ryhtyi nunnaksi.

Mä jotenkin olin siinä ymmärryksessä, että Trelawny meni vaan takaisin elelemään perheensä kanssa St. Denisiin normia perheenisän elämää, ja että sitä voisi vielä Johninakin käydä jututtamassa ja salakuuntelemassa kuinka se perheelleen jotain jutskailee. Mutta se taisikin sitten olla vain Artturina mahdollista. Ehkäpä se vaan keräsi perheensä ja muutti jonnekin kauemmas, ja siellä sitten etti uuden rosmoporukan jonka kanssa lähti välillä hengailemaan kun perhe-elo kävi tylsäksi.

Karen on prinsessa Isabeau.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Tosin RDR-henkeen kuuluu että päähenkilö delaa kesken pelin, ja sitten loppu jatketaan jonkun kökömmän tyypin kanssa. Sieltä jengistähän sopivasti delasi nämä jotkut Callanderin veljekset siihen Blackwater-hömpötykseen, yksi mahdollisuus olisi että niille vaan lihaa luiden ympärille ja niistä RDR3-henkilöt.
Joo se Davey Callander laitetaan siinä RDR2 alkuteksteissä makamaan kuolleena pöydälle ja hänelle laitetaan ne kolikot silmille. Oishan se tavallaan Rockstaran tyylistä että päähahmo kuolee taas ja että easter egginä ois pelaajille palajastettu RDR3 päähenkilö jo vuonna 2018. Ainoa asia vaan mikä tossa mietityttää on se että jos RDR3 on ennen RDR2:sta niin sitten kaiken järjen mukaan se Blackwater ryöstötehtävä on sitten se mihin peli päättyy. Mutta jotenkin tosta kohtaa ois vielä jatkettava niin että se vika tehtävä päättyy pelaajalla onnistumisen fiilikseen ja/tai että story moodin jälkeinen free roaminen ( esim. Arthurilla/Johnilla?) ois fiksun oloista.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joo se Davey Callander laitetaan siinä RDR2 alkuteksteissä makamaan kuolleena pöydälle ja hänelle laitetaan ne kolikot silmille. Oishan se tavallaan Rockstaran tyylistä että päähahmo kuolee taas ja että easter egginä ois pelaajille palajastettu RDR3 päähenkilö jo vuonna 2018. Ainoa asia vaan mikä tossa mietityttää on se että jos RDR3 on ennen RDR2:sta niin sitten kaiken järjen mukaan se Blackwater ryöstötehtävä on sitten se mihin peli päättyy. Mutta jotenkin tosta kohtaa ois vielä jatkettava niin että se vika tehtävä päättyy pelaajalla onnistumisen fiilikseen ja/tai että story moodin jälkeinen free roaminen ( esim. Arthurilla/Johnilla?) ois fiksun oloista.

Joop, jos siis kaava on sama kuin tähänkin asti. Täyty käydä kattelee että miten se toinen noista Callander-tyypeistä, Mac, mukamas kuoli. Tarinan mukaan haavottui siinä vituiksi menneessä ryöstössä ja sitten se kaljupää agentti Milton pisti päiviltä kun ei suostunut kertomaan mitään. Saisko tuosta jonkun salaliittoteorian avulla sitten rakenneltua kuviota että ei se mihinkään kuollut, ja sitten voisi Macilla hiihdellä ympäriämpäri maailmaa varsinaisen stoorin loputtua.

Kovin paljoa ei näistä veljeksistä tiedetä, erinäisiä stooreja sieltä täältä joista voi saada käsityksen että olivat melko väkivaltaisia kaveruksia. Uncle kuulemma kertoo jossain välissä RDR2:sta tarinaa tilanteesta missä tää Mac ajautui pieksemään 15 merimiestä. Charles ja Lenny eivät muistele miekkosta kauheen lämpimästi jossain random jutteluissaan, muut jengiläiset, mm. Hosea ja Miss Grimshaw, tosin taas muistelevat näitä Callandereja lämmöllä.

Tai, sitten voi taas olla aivan puskista revittyjä uusia hahmoja, joista kukaan RDR1 ja RDR2 aikana ei ole vaan maininnut sanallakaan. Jossain vaiheessa Rockstar varmaan lukitsee muutamat käsikirjoittajat neljäksi kuukaudeksi kellariin rakentelemaan stooria, eiköhän sieltä jotain riemukasta taas kerran synny.

Kunhan ei Micahilla pidä pelata.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Perkele, nyt meni hermot. Kolme vitun iltaa olen yrittänyt metsästää siellä saatanan metsätilkulla pantteria että saisin puuttuvan laukkupäivityksen. Kerran ammuin jo pantterin mutta se paljastui huonolaatuiseksi. Kerran pantteri tappoi minut ennenkuin ehdin vetää kivääriä esille, taputtelin siinä juuri sopivasti jotain vitun oravaa kun se hyökkäsi. Nyt sitten viimein sain perfect pantterin tapettua, ei muutakuin kissa hevosen selkään. Ajattelin siis että vien sen kokonaisena Pearsonille että saa kaikki talteen. No koni automaattiohjaukselle ja jääkaapille. Takaisin tullessa bountyhuntterit laukkaa perässä ja paukuttelee pyssyjään. Ei siinä, kerkesin juuri rei'ittää niistä jokaisen ennenkuin itse kuolin ja siitä sitten nopeasti leiriin. Kissa kokille ja siinä sitten paljastuu että luokitus pudonnut yhteen tähteen. Ilmeisesti se sitten otti osumaa siinä luotisateessa. Huomenna vissiin taas metsään.
Autopilotin päälle laitto on virhe. Fast travel on ainoa mitä tuossa voi suositella, mutta kyllä itse tuossa ajetaan. Tai sitten jos lähdetään seikkailuun ja on korkeat panokset niin nynnyillään rahalla bountyhunterit pois.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Perkele, nyt meni hermot. Kolme vitun iltaa olen yrittänyt metsästää siellä saatanan metsätilkulla pantteria että saisin puuttuvan laukkupäivityksen. Kerran ammuin jo pantterin mutta se paljastui huonolaatuiseksi. Kerran pantteri tappoi minut ennenkuin ehdin vetää kivääriä esille, taputtelin siinä juuri sopivasti jotain vitun oravaa kun se hyökkäsi. Nyt sitten viimein sain perfect pantterin tapettua, ei muutakuin kissa hevosen selkään. Ajattelin siis että vien sen kokonaisena Pearsonille että saa kaikki talteen. No koni automaattiohjaukselle ja jääkaapille. Takaisin tullessa bountyhuntterit laukkaa perässä ja paukuttelee pyssyjään. Ei siinä, kerkesin juuri rei'ittää niistä jokaisen ennenkuin itse kuolin ja siitä sitten nopeasti leiriin. Kissa kokille ja siinä sitten paljastuu että luokitus pudonnut yhteen tähteen. Ilmeisesti se sitten otti osumaa siinä luotisateessa. Huomenna vissiin taas metsään.

Hepan selässä ja kivääri kädessä kantsuu sitä pantteria ettiä sieltä metiköstä. Jalkamiehenä jos menee niin välillä se perkele tulee ja syö Artturin. Tai vaikkei ehtiskään niin sit tulee paniikissa ammuttua sitä johonkin jalkaan, ja sitten menee mahdollinen kolme tähteä yhteen. Huomasin kanssa että se tuntui pälähtävän sinne nopeammin uudestaan, kun ei jättänyt mahdollista yhden tähden ruhoa sinne metsään maatumaan, vaan keräsi kissankappaleet hevosen selkään ja vei ne pois.

Ja tosiaan kun kolmen tähden kissa vihdoin kaatuu, niin nahka irti heti ja hepan satulan alle. En oo huomannut että nyljetty nahka enää menisi huonoksi vaikka heppaa ammuttaisiinkin, mutta ruhon kanssa niin käy. Satulan alle survotut nahat ei myöskään tipu jos sattuu vaikka kaatumaan hepan kanssa tai jotain. Ja fast travelilla heti takas Pearsonin luo. Tommoset automaattiratsastelut on ku kaivais verta nenästään, jos ei tuu suklaapatukan metsästäjiä niin rosmoja tai muuten vaan urpoja tiellä haahuilijoita joihin automaatti-Artturi törmäilee.
 

Ismo Laitela

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Perkele, nyt meni hermot. Kolme vitun iltaa olen yrittänyt metsästää siellä saatanan metsätilkulla pantteria että saisin puuttuvan laukkupäivityksen. Kerran ammuin jo pantterin mutta se paljastui huonolaatuiseksi. Kerran pantteri tappoi minut ennenkuin ehdin vetää kivääriä esille, taputtelin siinä juuri sopivasti jotain vitun oravaa kun se hyökkäsi. Nyt sitten viimein sain perfect pantterin tapettua, ei muutakuin kissa hevosen selkään. Ajattelin siis että vien sen kokonaisena Pearsonille että saa kaikki talteen. No koni automaattiohjaukselle ja jääkaapille. Takaisin tullessa bountyhuntterit laukkaa perässä ja paukuttelee pyssyjään. Ei siinä, kerkesin juuri rei'ittää niistä jokaisen ennenkuin itse kuolin ja siitä sitten nopeasti leiriin. Kissa kokille ja siinä sitten paljastuu että luokitus pudonnut yhteen tähteen. Ilmeisesti se sitten otti osumaa siinä luotisateessa. Huomenna vissiin taas metsään.

Tämä kuulostaa tutulta. Sain aikoinaan useamman tunnin yrityksen jälkeen täydellisen pantterintaljan laukkupäivitystä varten, mutta melkein heti hypättyäni takaisin hevosen selkään jouduin Lemoyne Raiderien väijyttämäksi. En tietenkään tuolla kerralla selvinnyt siitä hengissä, vaikka normaalisti väijytykset eivät tuota ongelmia. En ollut tietysti myöskään ehtinyt tallentaa peliä tässä vaiheessa.
 

NakkiFakiiri

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, Charlestown Chiefs
Perkele, nyt meni hermot. Kolme vitun iltaa olen yrittänyt metsästää siellä saatanan metsätilkulla pantteria että saisin puuttuvan laukkupäivityksen. Kerran ammuin jo pantterin mutta se paljastui huonolaatuiseksi.

Siitä on useampi vuosi kun pelin olen pelannut, mutta muistelisin että helpoin tapa saada aina se kolmen tähden turkki on ampua eläin kaukaa ja nätisti kiikaritähtäimellä ja nimenomaan päähän. Elukka ei käy kimppuun eikä karkaa, eikä tartte turhaan räiskiä muutenkaan. Varmint Rifle pikkuelukoille.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Chapter neloseen pääsin eilen, kolmisen viikkoa tässä on tullut taas pelattua tätä toista stinttiä. Tahti on vähän hillitympi kuin viimeksi, nyt oli esimerkiksi pari iltaa välissä kun en pelannut ollenkaan ja muutenkin sellaiset 2-3h päivässä tämän kanssa on yleensä mennyt. Ekalla pelikerralla meni valehtelematta kuukauden aikana varmaan lähemmäs 4-5 tuntia päivää kohti, toki joinain päivinä vähemmän mutta kamalasti en valehtele jos tuosta ajasta ainakin puolet päivistä meni niin että 4-5 tuntia meni pelatessa tätä.

Nelos-chapter on kyllä hauska siinä mielessä että olen kerennyt tasan yhden tarinatehtävän tehdä vaikka eilenkin sen kolmisen tuntia pelasin, tässä saa niin paljon aikaa kulumaan kaikkeen muuhun ja varsinkin tässä chapter neljän alussa tulee niitä valkoisia stranger-missioneita ihan helvetisti saataville koko ajan. Pitkittää kyllä pelikokemusta, mutta mikäs tuossa. Kivahan tätä on pelata.

Tässä kun toinen kierros on nyt menossa niin pakko sanoa edelleen se että chapterit kaksi ja kolme on kyllä omaan makuun parhaat tässä pelissä. Ihan se yleinen fiilis esim. leirien sun muiden suhteen on ihan paras ja tuossa vaiheessa on muutenkin ihan letkeä meininki. Chapter kolmosen lopusta ja nelosesta eteenpäin alkaakin sitten hommat eskaloitumaan vähän perseelleen joten siitä alkaa ehkä pienoinen alamäki, vaikka toki draamankaari paranee mitä pidemmälle mennään ja tehtävätkin sitä mukaa toki. Tosin sanoisin että hauskimmat tehtävät on varmaankin juuri chapter kolmosen aikana. Loppua kohtihan tuo vähän muuttuu siihen suuntaan että mene sinne ja ammu kaikki.

Chapter kakkosessa toki on vielä vähän sellaisen puolittaisen tutorialin maku päällä jatkuvasti, mutta tykkäsin kyllä sen kakkosleirin yleisilmeestä ja fiiliksestä. Kakkosleiri ja kolmosleiri on mielestäni ne parhaat. Nelonenkin ihan ok.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse tulin muutaman kuoleman jälkeen siihen tulokseen, että hiipimiskilpailussa en pantteria voita ja ratsastin hevosella ristiin rastiin sitä aluetta. Heti kun punainen piste ilmestyi kartalle, niin deadeye päälle ja kutia päähän. Mikäli katti ehti iholle, niin siinä sentään sai eräänlaisen lisäelämän kun hevonen pillastui ensin eikä pantteri ollut heti omassa kurkussa kiinni. Hyvällä tuurilla ehti maasta noustessa hakea uutta kutia kun pantteri kiersi ottamassa vauhtia.
 

Kulkija

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Itse joskus aikoinani käytin varmaan 3-4 tuntia perkeleen pantterin metsästykseen. Kerran jo sain 3 tähden nahat hevoselle asti, mutta kotimatkalla joku jengi yllätti ja Arthur sai lyijymyrkytyksen. Loppujen lopuksi sain pantterin napattua ihan syötin laittamalla ja vähän matkan puskassa kyttäämällä.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Tuli tuossa taas pari tuntia pelailtua, chapter nelosessa siis edellee ja ajattelin josko jonkun story-tehtävän tekisin. Paskanmarjat, tasan nolla keltaista tehtävää kun oli paljon tärkeämpääkin tekemistä. Linttosen Maria piti käydä auttamassa kun oli perhehuolia ja käytiin sitten teatterissa, sitten Lennin kanssa piti ryöstää joku arvokuljetus. Sitten vankikarkurit herra Valkoinen ja herra Musta olivat sairastuneita niin piti antaa lääkettä. Ja kävin sitten itse leikkimässä Bounty suklaapatukan metsästäjää ja nappasin kriminaalin kiinni. Jos sitä huomenna jonkun keltaisen tehtävän tekisi, tosin vielä pitää sitä taitelija-Kaarlea käydä auttamassa kaupungilla ja siinähän ehtii myös tapahtua vaikka ja mitä.

Ajankulku tossa pelissä on silleen vähän suhteellinen käsite. Dutch van Nistelrooy pyysi että tuutko tonne Angelo Bronten talon lähellä olevaan puistoon, me siellä Jounin kanssa venaillaan sua. Siinä sitten Artturilla sanoin että joo toki tulen, en nyt vaan hirveetä kiirettä pitänyt kun oli Artturilla kaikkea muutakin tekemistä, piti viedä tiedemiehelle vanki että pääsi kokeilemaan sähkötuolia ja sun muuta. Van Nistelrooy ja Jouni siellä sitten venailivat pari viikkoa puistossa että missähän se Artturi on, pitäs kait se Jaska saada pelastettua mutta ei ilman Artturia.

Nyt tuolla leirillä Auston Matthewsin isä eli Hosse Matthews on venaillut puun alla kanssa useamman päivän kun olisi jotain asiaa Artturille, mutta ei nyt vielä ehdi. Ehkä tuo joutaa vielä odotella jonkin aikaa, eihän tässä mikään kiire ole.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuli hieman töhöiltyä nyt tuossa herrasmies-Artturini kanssa. Ajatus oli, että ennen döödaamista menisin sinne insesti-sikafarmareiden talolle kloroformikeittoa nauttimaan, ja antaisin niiden pölliä koronan terminaalivaiheessa köhivältä Artulta rahat sinne taulun taakse jemmaan. Sitten menisikin rahojen takaisin haun sijaan kuolemaan, ja kävisi hakemassa ne rahat sieltä taulun takaa vasta Jounina pelatessaan. Mutta enhän mä saatana muistanut että kun sitä vikaa junaryöstöä lähtee tekemään niin siitäpä lähtee lumipallo pyörimään jota ei enää pysäytetä, Jouni ammutaan junan kyydistä, Artturi vittuuntuu lopullisesti Dutchiin ja sitten kohta jo makaakin Grimshaw luoti mahassa vaikeroimassa ja haavoittunut Jouni ja Arttu tappelee Dutchia ja poliisisetiä vastaan. Niin siinä sitten kävi että Arttu antoi hattunsa ja käsilaukkunsa Jounille ilman että sieltä oli eka talletettu rahoja sikafarmareiden taulun taakse, joku rapsakka 10 000 dollaria katosi siinä.

No, olin kuitenkin kaukaa viisaana ajatellut että jos jotain tämmöstä käy niin enpä myykään kaikkia kultaharkkoja sieltä käsilaukusta, niitä tais olla siellä 7 kpl kolisemassa toisiinsa koko pelin ajan. Mutta sitten kun Jouni vihdoin kaivoi Artturin käsilaukun käyttöönsä, ja menin sen kanssa fencelle tonkimaan että täällä jossain on niitä kultaharkkoja hei, niin eipä ollutkaan. Nekin perkele katoaa ku tuhka tuuleen. Eli nyt on sitten Jouni 13 500 potentiaalista dollaria köyhempänä aloittamassa omia touhujaan.

Ihan hauska kyllä nyt vähän paremmin pelaamaan oppineena oli kokeilla semmostakin temppua, että lehmien lypsämisen ja aitojen rakentelun sijaan lähdin sieltä ihme Pronghorn ranchilta vittuun. Siinä alussahan Jounilla ei oo aseita ollenkaan, on vaan lasso, lamppu ja puukko. Lähin tietä pitkin ratsastelee ja lassosin ekan vastaantulijan, sidoin sen ja keklutin kuoliaaksi. Siltä sai jonkun kusisen revolverin ja 7 luotia. Niiden avulla Jouni läksi tyhjentämään pahojen setien ranchia siitä läheltä, koin viisaaksi taktiikaksi ampua pahojen setien lehmiä kuoliaaksi niillä 7 luodillani, se sai pahat sedät vihaiseksi ja ne rynnisti sieltä joukolla Jounia kohti. Lähdin ratsastaa karkuun metsikköön, mutta ne kusinaamat ampui Jounin hepan henkihieveriin. Puiden seassa sain kuitenkin parilla jäljelle jääneellä luodilla pari pahaa ukkelia ammuttua, ja niiltä sai sitten jonkun repeaterin kössittyä ja sillä tapettua sitten taas lisää pahoja ukkoja. Lopulta Jouni sitten pöllityillä pyssyilllään tyhjensi sen koko ranchin, sieltä sai parin sadan dollarin edestä rahaa ja sekalaista rojua myös mukaan. Horse reviveriä ei Jounilla ollut, niin oli ammuttava se henkihieveriin telottu heppakin, mutta sieltä ranchilta sai jonkun paskakaakin sentään pöllittyä tilalle.

Sieltä kun sitten verisenä ja eri hepan kanssa millä lähdin kotiuduin ranchille, tuli cut scene missä Jouni astelee pää luimussa Abikaalin ja Jaskan luo mökkiin sisälle. Abikaali kysy että haluunko mä ees tietää missä oot mennyt, Jouni sano että et haluu, sit Abikaali itki ja Jouni halasi sitä. Lehmät oli edelleen lypsämättä ja aidat rakentamatta, mutta Jounilla oli pari hunttia taskussaan kuitenkin.

Muutaman kerran lähdin sieltä ranchilta uudestaankin seikkailemaan, halusin kokeilla tuleeko erilaista cut sceneä. Tulihan niitä, kerran oli se joku pikkupomo jotain heinäpaaleja kanniskelemassa ja Jouni meni sille selittää että on tossa ollut pikkasen hommaa, sori hei mutta kato ku tässä nyt on tämmösiä muuttujia ja katos kaveria piti auttaa ja ja ja. Sit se pikkupomo oli vaan että joopa joo, tuu nyt tekee näitäkin hommia joskus saatana. Kolmannen seikkailukerran ei enää tullu mitään cut sceneä, tuli vaan taivas ja pilvet ja zoomi sinne farmille, ja sitten leikkautui kuva seinään nojailevaan Jouniin.

Tuossa eilen sitten ajattelin käydä kattomassa kuinka se yksijalkainen sotaveteraani kuolee villisian käsittelyyn, jotta saisin siltä sen hepan Jounin käyttöön kun nykyinen on aika kakka. Mutta sielläpä oli vielä tehtävänä susien metsästely tehtäväkin ennen villisikahommaa, tein sitten sen pois ja ajattelin käydä sen jälkeen morottamassa Sadieta Valentinessa, se venaili kuulemma siellä saluunassa. Sinne ratsastellessa vastaan tuli se ihme noitamökki missä porisee myrkkypata, Jouni otti siitä huikat, pökertyi ja heräsi vähän matkan päästä. Sen jälkeen alkoi tapahtumaan niin kummia juttuja että en tiiä onks Jouni nyt jossain vitun koomassa oikeesti tai muuten vaan hallusinoi.

Ekaksi menin sinne Valentineen, ja aattelin alkaa ennen Sadien morottamista vielä siinä pääkadulla haastaa riitaa ihmisille, koska se on hauskaa kun jollain menee Jouniin vati nurin ja se alkaa ammuskelemaan, koska silloin kadulla bostaileva seriffi telottaa sen ammuskelijan. Joskus oon joku 5-6 tyyppiä sillee tapattanut siihen kadulle putkeen. Nyt kuitenkin kävi niin, että Jouni haukku jotain vanhaa ukkoa, niin tulikin Jounille Wanted, Disturbing the peace, ja sitten karttaan ilmestyi parikymmentä punaista pistettä ja alko tulee luotia Jounia kohti vähän sieltä sun täältä. Hädissäni ammuin siitä lähimpiä, ja huomasin että sieltä Valentinen saluunasta juoksi kadulle Sadie Adler. Se alko ihan vimmalla ammuskelee kaikkia ihmisiä! Huusi vielä Jounille että mitä vittua sä oot nyt tehnyt ja aiotko auttaa vai pitääkö mun tappaa nää kaikki. Siinä sit ammuttiin kahdestaan kaikki ketä liikkui, aina vaan jostain tuli lisää seriffejä. Sadieen osui varmaan joku 100 luotia siinä touhussa mutta ei se välittänyt niistä mitään, välillä pystyi Jounilla vaan keräilee ruumiilta kamoja ja antaa Sadien ampua kaikki ja ottaa luodit nahkaansa. Se oli ihan terminaattori! Varmaan lähemmäs 100 tyyppiä kuoli sinne Valentinen kaduille ennen kuin viimein aloin juosta karkuun, Sadie seurasi Jounia koko ajan ja ampui sinne tänne. Se näkyi kartassa semmosena harmaana pallona, kunnes sitten yhtäkkiä se pallo hävisi ja niin oli sitten hävinnyt Sadiekin. Itsekseen sai sitten Jouni mennä sen verran karkuun että Wanted hävisi.

Sitten menin takaisin Valentineen, missä oli lockdown päällä, ja aattelin että tapatanpa Jounin nyt tänne niin lähtee se lockdown pois ja pääsee juna-asemalle sanomaan Mary Bethille heippa, ja sitten Sadien luo sinne saluunaan, siellä Sadie varmaan ois ihan ihmeissään että katopa Jouni, ei oo aikoihin nähtykään, vaikka hetki sitten oltiin tapettu kahdestaan puoli kylää. Kiipesin vesitorniin ja sieltä ammuskelin kiväärillä ihmisiä kunnes viimein seriffien luodit teki Jounista jauhelihaa. Sen jälkeen Jouni heräsi jostain ojasta, lockdown oli loppu ja kaikki käveli kadulla tavallisen näköisinä, mitä nyt normaalisti huutelivat Jounille välillä että voitko vittu olla enää riehumatta täällä sitten. Menin sinne juna-asemalle kattoo oisko Mary Beth siellä, ja olihan se, mutta siinä semmosessa helvetin yöpukukaavussa missä ne naiset välillä siellä leirissä yöaikaan hengailee! Muuten meni cut scene normaalia reittiä, Mary kerto kirjastaan ja mistä lie, ja pokkana asteli yörievussaan junaan lopulta. Sen jälkeen lähdin uudestaan saluunaan kattelee oisko Sadie siellä, mutta sen ovet ja ikkunat oli teljetty ja se oli muutenkin ihan vitun repaleisessa kunnossa, luodinreikiä oli siellä täällä. Ei se minun muistikuvieni mukaan normaalisti siltä näytä? Sama homma oli muidenkin talojen kanssa, pyssykauppa oli auki, muut oli teljettynä ja normaalia rähjäisemmässä kuosissa. Jotenkin luulen että sinne oli jäänyt se lockdown kuitenkin päälle, siksi oli paikat kiinni, mutta kummastutti vitusti miksi ne kaikki talot asekauppaa lukuunottamatta oli myös paljon normaalia rähjäisemmässä kunnossa.

Viimeinen tikki oli kun menin testimielessä Valentinen hotellin ovea rynkyttämään. Jouni kun törmäsi oveen, hotellin ikkunoista alkoi välkkymään semmosta vaaleanvihreää valoa, ja sieltä sisältä alko kuulua kolinaa. Olin ihan saletti että nyt tähän on tullu joku saatanan zombie-päivitys, täähän on ihan vittu älytöntä touhua nyt, kohta alkaa zombit murtautumaan seinien läpi. Mutta ei ne alkanut. Kai se peli oli vaan menny tilttiin jotenkin, kadulla raivoavan Sadien, yöpuku-Mary Bethin, rähjääntyneiden ja lukkoon tilkittyjen talojen ja aavehotellin lisäksi oli muutakin pientä outoa kaikkialla, eläimiä jotka ei lähteny ihmisiä karkuun, hevosia oudoissa paikoissa ja kaikkee semmosta. Tai sitten Saatana on saapunut Valentineen. Ei ois pitäny ottaa huikkaa noitapadasta.
 

Siren

Jäsen
Suosikkijoukkue
Man City, Bolts
Aloin pelata tätä netissä. Miten helvetissä tässä voi tehdä rahaa?
Lintujenmetsästys esim. Saint Denisin pohjoispuolella, sulkia ja lihaa mahtuu aika mukavasti laukkuun, myynti em kaupunkiin. Palkkionmetsästys, nyytti elävänä perille ja odotus viimeiseen 30 sekuntiin, kun aikanaan saa pontikkabusineksen ja tradervirityksen, niin massia tulee säännöllisemmin.
 

Expendable

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Tampa Bay Lightning
Aloin pelata tätä netissä. Miten helvetissä tässä voi tehdä rahaa?
Valentinen keskustassa on pari sikalaa josta saa lasson ja veitsen avulla täydellisiä sian nahkoja. Ja niistä saa hyvin rahaa.
En toki tiedä onko tämä "ominaisuus" poistettu mutta itse tein tällä onlinen alkuaikoina aika suuretkin määrät rahaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ilmaantuuko noita strangereita uudestaan pyytään apua jos vetää tehtävän vihkoon? Vai väittääkö joku muka ettei esim. oo "vahingossa" ampunu sitä kahlekarkuria haulipyssyllä munille? Ei oo venkulaa näkyny apua anomassa sen koommin...
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
Ilmaantuuko noita strangereita uudestaan pyytään apua jos vetää tehtävän vihkoon? Vai väittääkö joku muka ettei esim. oo "vahingossa" ampunu sitä kahlekarkuria haulipyssyllä munille? Ei oo venkulaa näkyny apua anomassa sen koommin...
Muistaakseni niitä ilmaantuu silloin tällöin, pääsee ampumaan uudestaan kulkusiin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Muistaakseni niitä ilmaantuu silloin tällöin, pääsee ampumaan uudestaan kulkusiin.
Ihanaa. Käytän seuraavaksi kivääriä. Ja niitä express pateja. Good times.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Tän vois varmaan laittaa tonne Tietokone-expertti -ketjuunkin, mutta kysyn nyt täällä. Eli RDR2 (PC) on ruvennut kaatuilemaan aivan tämän tästä. 5min pystyt pelaamaan ja crash. Kaikki mahdolliset netistä löytyvät ohjeet oon käyttänyt. (AVG pois päältä, kaikki taustaohjelmat pois jne jne.) Tuli vaan mieleen että mulla on teranen kovalevy, mutta vapaata tilaa alle 20gb, ja Oma Tietokone näyttää jälellä olevan tilan punasella. Voiko toi aiheuttaa ton kaatuilun? Helvetin epävakaahan toi on PC:llä kuulemma muutenkin, mutta nyt viimeaikoina pelaamisesta on tullut käytännössä mahdotonta.

Kone on Lenovo gaming läppäri, Intelin 9th genen ii-vitosella. Näyttis GeForce GTX1650.
 

CuJo#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Penguins | HIFK | Leijonat | Les Bleus
Tän vois varmaan laittaa tonne Tietokone-expertti -ketjuunkin, mutta kysyn nyt täällä. Eli RDR2 (PC) on ruvennut kaatuilemaan aivan tämän tästä. 5min pystyt pelaamaan ja crash. Kaikki mahdolliset netistä löytyvät ohjeet oon käyttänyt. (AVG pois päältä, kaikki taustaohjelmat pois jne jne.) Tuli vaan mieleen että mulla on teranen kovalevy, mutta vapaata tilaa alle 20gb, ja Oma Tietokone näyttää jälellä olevan tilan punasella. Voiko toi aiheuttaa ton kaatuilun? Helvetin epävakaahan toi on PC:llä kuulemma muutenkin, mutta nyt viimeaikoina pelaamisesta on tullut käytännössä mahdotonta.

Kone on Lenovo gaming läppäri, Intelin 9th genen ii-vitosella. Näyttis GeForce GTX1650.

En tiiä, mutta poista alkuun vaikka puoli teraa sitä kääpiöhomopornoa ja kokeile sitten uudestaan.

T: Setämiestietokone-(s)ekspertti.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös