Haluaisin ihan oikeasti kuulla, että mitä tämän Ilves-fanien kannanoton ideoinut taho yritti tällä viestiä? Nyt tuntuu, että lähinnä kolahti omaan nilkkaan. Ja hiukan kavereidenkin, kun oletettavasti pienen faniryhmän tekemistä tulkitaan "Ilves-fanien" tekemisenä.
Se nyt ei varsinaisesti uutinen ole, että kv.-tasollakin suurelle yritykselle kaupallisuus on tietyllä tavalla keskiössä. Epäilemättä Red Bullia voi paljosta urheilun parissa kritisoidakin (vrt. muutaman futisseuran kohtelu), mutta ettei mitään tekemistä urheilun kanssa... Taitaa muutama urheilulaji olla käytännössä olemassa vain Red Bullin sponsoroinnin avulla. Yksittäiset urheilijat ja joukkueet ympäri maailmaa voivat Red Bullia kiittää aika paljosta.
Mutta hyvä ideahan se on aina ruokkivaa kättä purra. Haistattelu sponsorin suuntaan on varmasti se rakentavin tapa lähestyä asioita.
Kuinkakohan moni sponsori oikeasti tukee seuraa vain ns. rakkaudesta lajiin ilman pienintäkään taloudellista motiivia taustalla? Tuskin Red Bull tässä erityisen poikkeuksellinen on. Isona firmana vain kykenevät saamaan hiukan enemmän aikaan, kun rahaa on...