Rauman Lukon johto – ammattitaitoinen vai ammattitaidoton?

  • 436 493
  • 2 339

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mitä tässä runsaassa viikossa olisi oikein pitänyt sanoa, että olisit vakuuttunut? Ja kenen?

Jos nyt unohdetaan se ilmeinen (Lämsä ulos).

En mä oo nyt vaatinut tuossakaan viestissä mitään nopeita toimenpiteitä. Mähän viime kesänäkin toputtelin porukkaa, et odotetaan nyt vaan, mutta ikinä ei oikein tullut mitään. Toisin sanoen mulla ei toistaiseksi ole odotukset korkealla, että nytkään tulisi, mutta haluan silti ilmaista ettei tämän hetkiset ulostulot riitä.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toisin sanoen mulla ei toistaiseksi ole odotukset korkealla, että nytkään tulisi, mutta haluan silti ilmaista ettei tämän hetkiset ulostulot riitä.
Samaa mieltä, ei missään nimessä riitä. Mutta ovat mielestäni olleet ihan hyvä alku. Siis nämä viralliset, seurajohdon eri haarojen ulostulot.

Huhut ovat asia erikseen, mutta se olisi minusta hyvä muistaa että ne ovat niitä, huhuja. Ei se Viitalakaan vissiin Lukkoon tullut ensi kautta pilaamaan sitten kuitenkaan. Ja mikä se toinen keskinkertaisuus samasta puulaakijengistä olikaan.
 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreät Jääkärit
Jos keisari on kerran tyytyväinen nykyiseen, niin miksiköhän melko luotettavasta lähteestä tulee sellaista viestiä, että Erkalla on ollut Lämsän suhteen sormet pelissä? Varmaan sitten Kallekin olisi voinut vaan suoraan asian myöntää ja sanoa, että se oli hänelle fine.
Avaa nyt ihmeessä enemmän, kerta melko luotettavaa tietoa on.
 

Moonshine Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreät Jääkärit
En mielelläni paljasta lähteitäni, kuten moni muukaan ei sitä halua tehdä. Mutta sen verran voin sanoa, että ei ole Rauman Lukon palkkalistoilla.
Ymmärrän toki. Tarkoitinkin että avaa ihmeessä tuota kuviota Lämsän palkkaamisen taustalla. Ei mitään siis sinua, tietolähdettäsi tai ketään muutakaan palstalla aiheesta maininnutta vastaan, mutta tästä on muodostunut aika turhauttava ikiliikkuja. Lämsän sopparin julkistamisesta asti tasaisin väliajoin joku heittää saman jutun ja vuorotellen Sahlstedt, Kunnas tai joku muu ampuu huhun alas, ja ikinä ei ole konkreettisempaa kerrottavaa kuin puoliksi hämärän verhoon jääviä vihjailuja. Mutta kai se on vain hyväksyttävä että huhumylly jauhaa ja jokainen kuulija/lukija vetää omat johtopäätöksensä.
 

Anu Saukko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
@Raymond
Tuossa yllä jo @Moonshine Man kysyikin, että pystytkö avaamaan, että millä tavalla se Erkka vaikutti Lämsän palkkaamiseen? Kävikö itse lyömässä hallituksen kokouksessa nuijaa vai antoiko vain suosituksen jollekin Lukossa asioista päättävälle? Tämän kertominen ei ole lähteesi paljastamista.

Itse ottamatta kantaa Lämsän kykyihin ja Lukon johdon ammattitaitoon niin: tämä jatkuvasti esiin nouseva Erkka-Lämsä-Lukko -aihe on naurettavin hetkeen.

Se, että Lämsän CV:ssä lukee suosittelijat kohdassa Erkka Westerlund, ei tarkoita, että Erkka päättäisi kummipojansa seuraavista pesteistä. Tottakai Sahlstedt ja Lukko soittaa suosittelijat sekä muut Lämsän kanssa työskennelleet läpi.

Miksei täällä itketä siitä, että Jarmo Kekäläinen (jolle Kalle myös soitti) päättää Lukon päävalmentajan? No, koska se ei ole yhtä mediaseksikästä kitinää tällä hetkellä. Yhtä lailla näiden kaikkien jääkiekkoliiton koulun käyneiden valmentajien CV:ssä on Erkan numero? Päättäkö Erkka tosiaan noin puolet Liigavalmentajista? Omituiselta kuulostaa, mutta jotkut näemmä tällaiseenkin uskoo.

Ylipäätään ihmetyttää, että pitaa pahaa se Erkka on tehnyt, että hänet tarvitsee kokonaan canceloida parin Twitter-toimittajan mielipiteiden mukaan. Huttusen, Savolaisen ja Seppäsen juttuja ostetaan näemmä edelleen. Naurettavaa.

Eli onko asia @Raymond niin, että Erkka suositteli Lämsää Lukon valmentajaksi ja se on nyt maailman hirvein asia? Se, että suosituspyyntöön vastataan - ei tarkoita, että suosittelija päättäisi rekrytoinnin. Ei alkuunkaan.
 

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Täällä tuntuu @Anu Saukko olevan vahvassa uskomus, että Erkka Westerlund ei olisi ainoastaan suositellut, vaan myös päättänyt siitä, että Tomi Lämsästä tulee Lukon valmentaja Virtasen jälkeen. Varmaankin sitten Lukon hallituksen kanssa yhteistyössä?
Tämän sekä Sahlstedt että Kunnas kumosivat lähinnä vitsinä.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Täällä tuntuu @Anu Saukko olevan vahvassa uskomus, että Erkka Westerlund ei olisi ainoastaan suositellut, vaan myös päättänyt siitä, että Tomi Lämsästä tulee Lukon valmentaja Virtasen jälkeen. Varmaankin sitten Lukon hallituksen kanssa yhteistyössä?
Tämän sekä Sahlstedt että Kunnas kumosivat lähinnä vitsinä.
Ei savua ilman tulta. Voi olla, että sieltä jonkinlaista kytköstä on asian tiimoilta. En aivan täysin luota Kallen tai Kunnaksenkaan sanoihin näillä tiedoin, mutta ei tuota Erkan Lukkokytköstä nyt varmaan uskoakaan voi.
 

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
@Raymond
Tuossa yllä jo @Moonshine Man kysyikin, että pystytkö avaamaan, että millä tavalla se Erkka vaikutti Lämsän palkkaamiseen? Kävikö itse lyömässä hallituksen kokouksessa nuijaa vai antoiko vain suosituksen jollekin Lukossa asioista päättävälle? Tämän kertominen ei ole lähteesi paljastamista.

Itse ottamatta kantaa Lämsän kykyihin ja Lukon johdon ammattitaitoon niin: tämä jatkuvasti esiin nouseva Erkka-Lämsä-Lukko -aihe on naurettavin hetkeen.

Se, että Lämsän CV:ssä lukee suosittelijat kohdassa Erkka Westerlund, ei tarkoita, että Erkka päättäisi kummipojansa seuraavista pesteistä. Tottakai Sahlstedt ja Lukko soittaa suosittelijat sekä muut Lämsän kanssa työskennelleet läpi.

Miksei täällä itketä siitä, että Jarmo Kekäläinen (jolle Kalle myös soitti) päättää Lukon päävalmentajan? No, koska se ei ole yhtä mediaseksikästä kitinää tällä hetkellä. Yhtä lailla näiden kaikkien jääkiekkoliiton koulun käyneiden valmentajien CV:ssä on Erkan numero? Päättäkö Erkka tosiaan noin puolet Liigavalmentajista? Omituiselta kuulostaa, mutta jotkut näemmä tällaiseenkin uskoo.

Ylipäätään ihmetyttää, että pitaa pahaa se Erkka on tehnyt, että hänet tarvitsee kokonaan canceloida parin Twitter-toimittajan mielipiteiden mukaan. Huttusen, Savolaisen ja Seppäsen juttuja ostetaan näemmä edelleen. Naurettavaa.

Eli onko asia @Raymond niin, että Erkka suositteli Lämsää Lukon valmentajaksi ja se on nyt maailman hirvein asia? Se, että suosituspyyntöön vastataan - ei tarkoita, että suosittelija päättäisi rekrytoinnin. Ei alkuunkaan.

No jokainen tietää täällä, että teknisesti Erkka ei voi päättää Lukon valmentajaa vaan Lukon hallitus.

Mun mielestä pitäisi olla itsestäänselvyys ettei Erkalla ole TPS:n toimijana mitään sanan sijaa Lukon toiminnassa. Se on eri asia, että mitä Lämsä tuo haastatteluun suositttelijoina jne. Tuskin kukaan voi siitä suuttua. Siis jos kuvitellaan asian olevan vaikka näin.

En voi sen enempää tässä sanoa kuin, että tiiviisti Lukon kanssa hommia tehneeltä olen kuullut Erkalla olleen osansa Lämsän palkkaamisessa. Miksi tämän tyylinen kerrottaisiin, jos Erkka olisi vain suosittelija Lämsän tullessa haastatteluun?

Lisäys: ja tosiaan kerron vain sen mitä olen kuullut ja mitä voin kertoa. Se että onko se totta, niin jokainen voi miettiä itse. En itsekään oleta suorilta kaiken olevan totta - edes tämän. Mutta joka tapauksessa tuon suuntaista kuullut.
 
Viimeksi muokattu:

Sinkilä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, ManU, Pesäkarhut, SoJy, Valepa, Narukerä
Jos asia on yllä olevasti, Lukko on (edelleen) organisaationa täysi vitsi.

Itse en tuohon usko sekuntiakaan, mutten toisaalta myöskään yllättyisi jos näin olisi.

Onko kukaan muuten nähnyt Jugitsua tai Mokkamasteria? Oliko se niin, että MM-finaalin ensimmäisellä erätauolla on tiedotettavaa tästä Suomen parhaasta Suulista?
 

Kaik o mänt

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No jokainen tietää täällä, että teknisesti Erkka ei voi päättää Lukon valmentajaa vaan Lukon hallitus.

Mun mielestä pitäisi olla itsestäänselvyys ettei Erkalla ole TPS:n toimijana mitään sanan sijaa Lukon toiminnassa. Se on eri asia, että mitä Lämsä tuo haastatteluun suositttelijoina jne. Tuskin kukaan voi siitä suuttua. Siis jos kuvitellaan asian olevan vaikka näin.

En voi sen enempää tässä sanoa kuin, että tiiviisti Lukon kanssa hommia tehneeltä olen kuullut Erkalla olleen osansa Lämsän palkkaamisessa. Miksi tämän tyylinen kerrottaisiin, jos Erkka olisi vain suosittelija Lämsän tullessa haastatteluun?

Lisäys: ja tosiaan kerron vain sen mitä olen kuullut ja mitä voin kertoa. Se että onko se totta, niin jokainen voi miettiä itse. En itsekään oleta suorilta kaiken olevan totta - edes tämän. Mutta joka tapauksessa tuon suuntaista kuullut.
Kyllähän tuon "Erkalla ollut osansa" voi nähdä myös niin että Erkan suosittelu on tulkittu hieman väärällä tavalla.

Teknisesti onhan Erkalla ollut osansa jos suositellut (Jos on kysytty) mutta ei Erkka sitä päätöstä ole puoleen tai toiseen tehnyt.
 
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Ihmeen aikaisin Lukko kuitenkin alkaa näistä tiedottamaan, kun ei mikään muu joukkue ole vielä alkanut lyömään mitään sopimuksia eetteriin. Vähän tuntuu, että koitetaan lievittää kannattajien tuskaa ja saada ajatukset pois viime kaudesta ja samalla toivoa, että kannattajat unohtavat sen pettymyksen ja alkavat taas intohimoisesti odottaa uutta kautta.

Itse - vihaisena ja äärettömän pettyneenä - kannattajana olisin pikemminkin toivonut jotain kunnollista ja laajaa perkausta mikä meni vituiksi, miksi ja miten tulevaisuudessa toimitaan, ettei taas mene vituiksi.

Avoimuutta.

Mikään kiire kun niitä sopimuksia ei ihan oikeasti ole tiedotella, vaan ensin pitäisi sammuttaa tulipalo. Mitään niin isoa yksittäistä sopimusta ei ole luvassa, mikä lakaisisi maton alle kaiken ja heittäisi jonkun buumin tähän konkurssiin.

Toki jos Lukko organisaationa kokee, ettei tälläisiä tiedotteita viime kaudesta tarvitse yhteisölle raapustella ja kaikki on hyvin, niin ei muuta kuin asia on loppuunkäsitelty ja sitten jotain kenttäkoostumuksia kehittämään ja pitsilippuja varamaan. Tämä toki tapahtuu ilman minua, ellei mitään selontekoa ole tulossa.
Siirretäänpä tämä vastaus yo. viestiin ehkä pykälän oikeampaan ketjuun.

Onneksi aina voi kirjoittaa sähköpostin esimerkiksi Lukon johtoportaalle ja vaatia selityksiä, eiköhän sieltä tuohtuneille kuluttajille vastata. Ja tähän hymiö perään.

Omien pohdintojen perusteella tuo jos mikä on täyttä välinpitämättömyyttä niitä kohtaan, jotka eivät ota omatoimisesti yhteyttä seuran edustajiin. Jos kysymyksiin voidaan vastata yksityisesti, en näe mitään syytä, miksei niistä voisi tiedottaa laajemmin ja avoimesti. Käytäntöjen tulisi olla tärkeimmille organisaation johtajille hyvin selvät, sillä viestit ja tiedot liikkuvat nykymaailmassa hyvin nopeasti.

Avoimuus ja johdonmukaisuus. Näitä kaivataan vahvasti myös tämän eukalyptuspuun alla.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jos kysymyksiin voidaan vastata yksityisesti, en näe mitään syytä, miksei niistä voisi tiedottaa laajemmin ja avoimesti.
Sen verran täytyy lisätä, kun täälläkin on viimepäivinä heitetty sitä ilmoille, että Kalle vastasi viestiini ja asioita kerrotaan yksittäiselle kannattajalle, muttei muille, niin ei siinä vastausviestissä mitään yhtään niin mullistavaa ollut.

En sen viestin sisältöä kommentoi, koska näin oli toivottu, mutta ei se kyllä mikään vastausten arkkukaan ollut. Ettei siitä kannata sen enempää olla kateellinen taikka näreissään.

Sitä en tiedä mitä sitten on käyttäjälle @Jukan takahiukset vastannut, mutta veikkailisin ettei yhtään mitään sen ihmeellisempää ole saanut mitä minäkään.

Sen viestin perusteella mitä minä sain, niin en ole vielä hallille siirtymässä takaisin syksyllä, vaan pysyn boikotissa.
 
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Sen verran täytyy lisätä, kun täälläkin on viimepäivinä heitetty sitä ilmoille, että Kalle vastasi viestiini ja asioita kerrotaan yksittäiselle kannattajalle, muttei muille, niin ei siinä vastausviestissä mitään yhtään niin mullistavaa ollut.

En sen viestin sisältöä kommentoi, koska näin oli toivottu, mutta ei se kyllä mikään vastausten arkkukaan ollut. Ettei siitä kannata sen enempää olla kateellinen taikka näreissään.

Sitä en tiedä mitä sitten on käyttäjälle @Jukan takahiukset vastannut, mutta veikkailisin ettei yhtään mitään sen ihmeellisempää ole saanut mitä minäkään.

Sen viestin perusteella mitä minä sain, niin en ole vielä hallille siirtymässä takaisin syksyllä, vaan pysyn boikotissa.
Hyvä tarkennus, kiitos tästä!

Eikä tässä mitään kateellisuusvaihdetta olla silmään laittamassa, vaan osoitan itse kritiikin ainoastaan Lukon toimiston suuntaan. Jos viestiin vastataan, siinä käsiteltyjen asioiden pitäisi olla kyllä avoimia laajemmalle joukolle. Tässä on iso ero, jos vertaa vastausta pelaajahankinnoista (IG-viesti, johon eilen kommentoin).

Kysymys kuuluu, onko sanaparsi ”ethän kommentoi viestin sisältöä eteenpäin” tjsp. uusi ”asia on loppuun käsitelty”?

Ja modet poistakoot tuplalainauksen, itse en osaa.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Sitä en tiedä mitä sitten on käyttäjälle @Jukan takahiukset vastannut, mutta veikkailisin ettei yhtään mitään sen ihmeellisempää ole saanut mitä minäkään.

Sen viestin perusteella mitä minä sain, niin en ole vielä hallille siirtymässä takaisin syksyllä, vaan pysyn boikotissa.
Kallen viesti oli hyvin suora ja sen on voinut lukea jo lehdistäkin. Hän mm. kertoi epäonnistuneensa joukkueen rakennuksessa ja oli pahoillaan siitä, ettei pystynyt parempaan.

Kertoi myös tekevänsä kaikkensa Lukon menestyksen eteen jatkossa, niin kauan kuin on vielä Lukon palveluksessa. Sanamuoto oli jotenkin sellainen, että sen voi tulkita monella tavalla. Itselleni jäi jopa vähän sellainen olo, että näinköhän enää kauan on Lukon palveluksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös