Rauman Lukko 2024–2025 – kohti ääretöntä ja sen yli

  • 411 876
  • 2 915

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Tähän vielä lisäyksenä, että saman tason ulkkari on usein halvempi kuin kotimainen.

Sitä tuossa vähän hainkin, kun trendistä kirjoitin. Ja ulkkareita voi myös hankkia 6kk artistiverotuksella.
 
Viimeksi muokattu:

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Täällä joskus mainitut Markus Hännikäinen ja Joona Luoto eivät ainakaan ensi kaudella pelaa Lukossa. Ensi kauden seurana Luodolla HV71 ja Hännikäisellä Mannheim.
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Täällä joskus mainitut Markus Hännikäinen ja Joona Luoto eivät ainakaan ensi kaudella pelaa Lukossa. Ensi kauden seurana Luodolla HV71 ja Hännikäisellä Mannheim.

No odotitko? Mä luulen, että me molemmat tiedetään, mitä tällä viikolla julkaistaan. Riippuu tietysti ensi yön keskustelusta; Kalle-Bume-Herra Xn agentti ja X itse.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
No odotitko? Mä luulen, että me molemmat tiedetään, mitä tällä viikolla julkaistaan. Riippuu tietysti ensi yön keskustelusta; Kalle-Bume-Herra Xn agentti ja X itse.
Mulla ei ole mitään hajua nykyään enää mistään huhuista, mutta tuo Bume tuossa nimiketjussa lämmittää. Isoissa saappaissa kävelevä jätkä auttelee pientä raumalaisseuraa, jossa ei ole edes pelannut. Ja on auttanut hyvin! 2021 joukkue ei unohdu koskaan!
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
... tuo Bume tuossa nimiketjussa lämmittää. Isoissa saappaissa kävelevä jätkä auttelee pientä raumalaisseuraa, jossa ei ole edes pelannut. Ja on auttanut hyvin! 2021 joukkue ei unohdu koskaan!

Tiesit varmasti sen, että Oulussa olivat joukkuekaverit ja siitä eteenpäin hyvät ystävät.
 

Riksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Johtaja Virran Dream Team
No odotitko? Mä luulen, että me molemmat tiedetään, mitä tällä viikolla julkaistaan. Riippuu tietysti ensi yön keskustelusta; Kalle-Bume-Herra Xn agentti ja X itse.
Mikä yhteys Bumella muka olisi tähän uuteen hankintaan? Olenko missannut jotain olennaista?
 
Ok kiitos, tämä oli riittävä tieto. Tuskin löytyy Lukon historiasta enää suurempaa määrää. Trendi Liigassa taitaa muutenkin olla ulkkareissa suurempiin määriin, koska laadukkaat kotimaiset karkaavat ulkomaille tai pyytävät isoa rahaa.
Lukossa viime kaudella 11 ulkomaalaispelaajaa (luvussa mukana seitsemännen kauden Suomessa aloittava, 15-vuotiaasta Suomessa pelannut Trakht. Säännöllisesti kokoonpanossa oli 9 ulkkaria.)
2 enemmän kuin Liigan virallinen keskiarvo, joka oli kaudella 23-24 9 ulkomaalaista per joukkue.
Kaikkiaan 134 ulkkaria kauden aikana.
Sportissa 16 kaudella 23-24.

Saksan Liigassa ulkomaisia 182 (DEL2 156) , Ruotsissa 119, Allsvenskanissa 110, Sveitsissä 155, Tshekissä 110, Slovakiassa 143, ICEHL:ssa 143, (KHL:ssa 90).
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Mikä yhteys Bumella muka olisi tähän uuteen hankintaan? Olenko missannut jotain olennaista?

Silloin kun Bume lähti Lukon palkkalistoilta sanoi, että hän on yhä yhtä lähellä, kun puhelin. Kalle kysyy kaikista pohjois amerikan kavereista Bumen mielipidettä, jos on heitä nähnyt. Saatta jopa scoutata ja vihjaista Kallelle. Onko tässä jotakin outoa? Mun mielestä ihan normaalia toimintaa ja hyvä niin.
 

Riksa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko ja Johtaja Virran Dream Team
Silloin kun Bume lähti Lukon palkkalistoilta sanoi, että hän on yhä yhtä lähellä, kun puhelin. Kalle kysyy kaikista pohjois amerikan kavereista Bumen mielipidettä, jos on heitä nähnyt. Saatta jopa scoutata ja vihjaista Kallelle. Onko tässä jotakin outoa? Mun mielestä ihan normaalia toimintaa ja hyvä niin.
Okei kiitos tiedosta
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tiesit varmasti sen, että Oulussa olivat joukkuekaverit ja siitä eteenpäin hyvät ystävät.
Toki tiedän, että ovat Kallen kanssa ystävät. Tuossa on esimerkki todellisesta ystävyydestä parhaimmillaan.
 
Pitää sanoa, ettei Kalle ole tehnyt yhtään sellaista hankintaa kaudelle 24-25 , mistä haluaisin valittaa.

Itseasiassa markkinatilanteeseen ja vetovoimatekijöihin suhteutettuna Lukko on onnistunut markkinoilla hienosti.
Maalivahti Lethemon; väitän (kuten Harveynkin kohdalla viime kaudella), että ottaa ykkösvahdin paikan jo varhain alkukaudella. Puolustuksessa eliittivahvistuksia ovat Peters ja Nousiainen. Viitasalo merkittävä potentiaali, samoin Olsson.
Khodorenko täytää omassa ajatuksessa, arvosanalla "hyvä", ne lähtökohtaiset vaatimukset, joita uudelle, maajoukkuetason pelaajan korvaavalle sentterille voi asettaa.
Kallen arvosana nousee kiitettävään, kun saadaan kaksi laadukasta hyökkääjää korvaamaan kolmikkoa Burke-Fontaine-Tieksola.
Ja sitten jos kauden mittaan vielä jotain on tehtävissä ja siihen reagoidaan - ollaan lähellä maksimia. Toistaiseksi hyvää tekemistä; kiitos siitä!

(Muutaman jatkosopimuksen tekemättä jättämisen ja aktiivisen nuorten pelaajien rekryn kautta oltaisiin kenties saatu hiukan lisää kilpailuetua, mutta kukaan tai mikään ei ole täydellinen.)
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Vähän sellanen tutina, että siima katkesi tämän toisen hyökkääjän kanssa.

En usko,eiköhän siellä rahasta väännetä. Pelaaja menee sitten sinne, mistä paras tarjous tulee. Agentti vedättää tietysti palkkaa loppuun asti. Kallehan kertoili aiemmin, että nyt on pitoa ja on pystynyt mätsäämään jopa Saksalaisten joukkueiden tarjouksia, mutta pelaaja ei ole silti Suomeen halunnut. Tietysti sitten on aina vaihtoehto maksaa vielä lisää ja ehkä alkaakin kiinnostaa.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Vähän sellanen tutina, että siima katkesi tämän toisen hyökkääjän kanssa.
Kaappasiko persaukinen jukuriorganisaatio nenän edestä? AHL-statsit kuitenkin ja menossa NHL:ään. Tosin mittojensa puolesta ei valtavan iso roikale.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kaappasiko persaukinen jukuriorganisaatio nenän edestä? AHL-statsit kuitenkin ja menossa NHL:ään. Tosin mittojensa puolesta ei valtavan iso roikale.

Ainoa syy tuohon voisi olla se, että Jukureilla on kova record nuorten pelaajien kehittämisessä ja heikossa joukkueessaa tulosyksilön paikka on varma. Toisaalta Jokinen on jo muualla. Lukko hakenee isompaa, kovempaa ja kokeneempaa pelaajaa.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kaappasiko persaukinen jukuriorganisaatio nenän edestä? AHL-statsit kuitenkin ja menossa NHL:ään. Tosin mittojensa puolesta ei valtavan iso roikale.
En tiedä kenestä puhut mutta tuli vain sellanen fiilis.

Uskon että Lukko haluaa saada tämän toisen vielä asap kiinni jotta pelaaja saadaan pitsiin niin eiköhän se tuoda ulos hyvin pian siitä kun nimi on paperissa.
 
Ainoa syy tuohon voisi olla se, että Jukureilla on kova record nuorten pelaajien kehittämisessä ja heikossa joukkueessaa tulosyksilön paikka on varma. Toisaalta Jokinen on jo muualla. Lukko hakenee isompaa, kovempaa ja kokeneempaa pelaajaa.
Samaa Honeybaked Hockey taustaa Khodorenkon kanssa oli myös tuoreella Jukurilla, Max Ellisillä (joka oli omallakin Lukko-potentiaalien listalla).
0,39 PPG on lähes Khodorenkon tasoa AHL:ssa, mutta muuten Ellis ei yllä ihan samalle levelille. Ei harmita, jos tämä oli se affena, jota oltiin kelaamassa baattiin. Toki saattaa nakutella pisteitä ykköskentässä Jukureissa ihan mukavasti.

Jos tuota isompaa, kovempaa ja kokeneempaa (+sopimuksetonta) AHL(taustaista)-jantteria uskaltaa pohtia, niin (Ellisin tavoin) rightin hyökkääjistä Will Bitten, Michal Teplý, Jack Dugan, Robert Lantosi, Nick Swaney ja Adam Klapka ovat vaihtoehdot (Willisin tasolla suurinpiirtein Alex Whelan).
Rajataan pois slovakit (+ Lantosi ei ole pelannut kolmeen vuoteen enää P-Amerikassa)/tshekit, niin jäljelle jäävät Bitten, Dugan ja Swaney. Duganin puolesta olen liputtanut aika pitkään, mutta Swaney maistuisi myös.

Leftin puolella kovien kategoriaan voisivat yltää Colton Hargrove, Kyle Clifford, Nick Caamano, Colin Theisen, Richard Pánik (ex-AHL) ja Brayden Tracey (Willisin kanssa samaan kategoriaan Isaac Ratcliffe, Austin Wagner, Mitchell Fossier, Matthew Strome ja Cam Morrison).

Mielenkiintoista nähdä, kenet Kalle onnistuu onkimaan ja saadaanko Saarela mukaan, vai onko kaksi ulkomaanapua vielä tulossa...
 
Viimeksi muokattu:

sohvakoutsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Hermes
Saarela Lukkoon ensi kauden lainadiilillä.


Kyllä se vaan mieltä lämmittää, kun saadaan omia poikia takaisin. Raumalta korkealle ponnistaneita ei kuitenkaan liiaksi asti ole, joten jokainen takaisin palaava on erittäin tervetullut lisä minun Lukkooni

Edit. Lisätty linkki
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Saarela Lukkoon ensi kauden lainadiilillä.

Kyllä se vaan mieltä lämmittää, kun saadaan omia poikia takaisin. Raumalta korkealle ponnistaneita ei kuitenkaan liiaksi asti ole, joten jokainen takaisin palaava on erittäin tervetullut lisä minun Lukkooni

Nyt siis jos Kalle saa hierottua pestin laiturin kanssa, ollaan valmiita alkavaan kauteen. Reagoidaan sitten tarpeen tullen kauden aikana.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Jos Kalle onnistuisi vielä sinne jonkun pätevän AHL-laiturin hankkimaan ennen kauden alkua, niin itse olisin ainakin todella tyytyväinen joukkueen rakennukseen Kallen osalta. Viimeinen pala vielä kakkuun ja sitten se on enää pelistä kiinni, rosteria ei voi syyttää.
 

Mark Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Parry Sound Olet kartalla. Listaltasi löytyy kaveri, josta huhun kuulin, ei ollut tämä Jukuri mies. Sen enempää en tiedä, miten neuvottelut ovat edenneet / etenevät, mutta tällä viikolla piti olla valmista. Ans katsoa.
Annast ny vähä siimaa! Lefti vai raitti?
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ilmeisesti se laituri kenen kanssa neuvottelut olivat pitkällä meni ohi haavin. Näin Kalle kommentoi lehdessä. Harmi homma.

”Toinen oli Khodorenko, mutta toinen meni ohi. Saarela oli sovittu jo aikaisemmin”, Sahlstedt paljastaa.

”Tähtäimessämme on ollut löytää AHL:n paremman puolen pelaaja. Sellainen löytyi jo, mutta loppusuoralla hän päätti jäädä Amerikkaan. Mutta edelleen sellaista etsitään.”

 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös