Rauman Lukko 2024–2025 – kohti ääretöntä ja sen yli

  • 151 216
  • 1 338

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Lähtijöitä tuossa on nyt käytännössä:
Abt
Reunanen
Brook
Piipponen
Järvinen
Mattila
Fontaine
Tieksola
Burke
Gibson

Jos pelkkiä tehopisteitä ajatellaan, niin tuossa on 48+104.

Lisäksi Morand sekä Jandric ovat nyt kauden alusta asti mukana.

Viitasalo ja Korkka menevät Abt-Piipponen osaston tilalle ja ovat askel parempaan, ainakin toivon mukaan.

Periaate nyt pitää olla se, että Mattilan, Burken, Fontainen, Reunasen ja Brookin korvaajat ovat jokainen parempia pelaajia kuin noissa rooleissa olleet edeltäjänsä. Ei nyt niin helppo, mutta ei mahdotonkaan tehtävä. Maalivahtien on jopa suht helppo viime kaudesta parantaa kuten @Via Dolorosa sanoi, tai niin ainakin pitää olettaa.

Eli odotellaan nyt rauhassa, vaikka kärsimättömäksi tässä helposti itsekkin tulee, jos uusia nimiä ei ala pian jo tipahtelemaan. Jos nyt vielä jatkoja tulisi, niin oikeastaan Brook on ainoa sellainen jonka ensi kaudella haluaisin Lukossa nähdä. Muita en niinkään.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rosteri vaikka Kanadan maajoukkue, mutta kun Lämsä. Toivoton tehtävä Kallella tuosta näkökulmasta. Ei toki omani.
Jos Lämsä olisi Kallelle ilmoittanut että tämä oli paras mihin hän pystyy, niin kenkää olisi tullut. Pakko kai se on uskoa että hän parantaa. Tai siis ei tässä tarvitse kuin uskoa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko tämä nyt sitten sellainen joukkue, jonka Lämsä on itse valinnut, jonka kanssa voi odottaa menestystä.
Mitä itse veikkaat? Valmentajalla voi olla toiveita ja tottakai viisas UJ valmentajaa myös kuuntelee, mutta ei yksikään valmentaja pelaajahankinnoista päätä.

Tuolla on kuitenkin Lebedeff, Kainulainen, Krannila, Westerholmit, Suni ja Nieminen sellaisia, joiden sopimus jatkui. Tuskin näitä viime ja tämän viikon jatkoja kuitenkaan olisi tehty, jos siellä valmentajalle ehdottomia nounou tapauksia olisi ollut.
 
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos Lämsä olisi Kallelle ilmoittanut että tämä oli paras mihin hän pystyy, niin kenkää olisi tullut. Pakko kai se on uskoa että hän parantaa. Tai siis ei tässä tarvitse kuin uskoa.
Juurikin näin.

Fakta on se, että Lämsän alaisuudessa Lukko pelasi toisinaan myös erittäin tehokasta ja voittavaa kiekkoa. Siitä voimme varmasti ihan jokainen olla samaa mieltä. Yhtälailla faktaa on se, että toisinaan joukkue pelasi myös erittäin huonosti ja tehottomasti. Oleellista on nyt Lämsän yhdessä muiden valmentajien kanssa ymmärtää, miksi peli oli välillä loistavaa ja välillä suoraan sanoen pelkkää paskaa.
Molemmat ovat seurauksia ja näille on todennäköisesti useita eri syitä.

Mistään en mitään tiedä, mutta voisin väittää, että yksi oleellinen syy heikkoon tekemiseen on CHL:n tuoma fyysinen kuormitus. Juuri silloin kun olisi pitänyt kehittää omaa peliä, yv:tä jne. joukkue pelasi tai palautteli pelistä.

Fysiikan pettäessä myös tapaa pelata jouduttiin fiilaamaan enemmän passiiviseen suuntaan. Yksinkertaisesti aktiivista kiekkoa ei enää kyetty toteuttamaan, alettiin juoksemaan perässä ja viisikko alkoi molempiin suuntiin rakoilemaan enemmän kuin pahasti. Pelaajarunkoa ei kuitenkaan oltu luotu passiiviseen peliin, joten päivän selvää oli se, että tulos jää piippuun.

Yv oli mielestäni täydellinen esimerkki fyysisestä väsymisestä. Kun piiputtaa, kaikki hidastuu, pää ja jalat.

No, nyt on aikaa levätä ja treenata, jotta ensi kaudella jaksetaan taas pelata.
 

Byyrman

Jäsen
Suosikkijoukkue
PTDT in memoriam 23.-30.9.2023
Onko tämä nyt sitten sellainen joukkue, jonka Lämsä on itse valinnut, jonka kanssa voi odottaa menestystä.
No nyt kun näitä jatkoja julkaistaan kuin liukuhihnalta, niin Lämsä ei voi ekan kautensa epäonnistumista ainakaan sillä selitellä, että valmentamansa pelaajat eivät olleet hänelle sopivia. Olettaen, että Kalle nyt on kuitenkin Lämsää jatkosopimuksia sorvatessaan kuunnellut.

Valitettavasti mikään ei kyllä toistaiseksi vakuuta minua siitä, että tulevasta kaudesta tulisi mikään tykkikausi, jolla ylivoima pyörii kuin rasvattu, vaihdetaan kiekolla ja illasta toiseen meidän veskari päästää max 2 maalia per peli.

Oikeastaan ainoa, joka voisi näyttää paremmalta, on se, että pelipaikoista voisi nyt tulla enemmän kilpailua. Senkin voi toki vielä ryssiä toteamalla, että pelaajamarkkinat ovat kuivat, ketään ei osteta katsomoon, ja että voidaan joskus joulukuussa sitten reagoida jos joku loukkaantuu tai Rauma käy pelaajan perheelle liian ankeaksi paikaksi.
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Koiramäki, juhlamokka, lokapalvelu eerola.
Kuten kaksi kertaa viestiin kirjoitin, joukkue pelasi huonosti. Jos sitä olisi noilla em. pelaajamuutoksilla valmentanut joku hyvä valmentaja, niin se olisi riittänyt pitkälle. Se oli se teoria.

Nyt on tehty päätös että Lämsällä mennään, ja viime kauden sekamelskalla se olisi aika sama vaikka rosteri olisi Kanadan maajoukkue, mestaruutta sillä ei tulisi. Se on tavallaan siis selviö että valmennuksen pitää parantaa perkeleesti, muuten on turha edes osallistua.
Mutta silti mielestäsi oltaisiin oltu paremmalla Burkella, Tieksolalla ja Gibsonilla pidemmällä? Ei ihan täsmää viestisi alkuperäiseen tarkoitukseen, jota nyt nostat esille voimakkaasti. Mutta hyvä kun hieman avasit teoriaasi.

Noilla kolmella pelaajalla ei ollut yksinään mitään tekemistä kokonaisuuden kannalta. Samaan soppaan voisi vetää vaikka Westerholmit, Nymanin, Kainulaisen, Reunasen, Lebedeffin jne...

Ja Lämsällä mennään, no big deal. Kyllä me se tiedetään. Mutta tuleva kausi ei liity päättyneseen toivottavasti enää millään tavalla. Niin huono se oli.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viime kauden joukkue paremmalla Burkella, Tieksolalla ja Gibsonilla olisi riittänyt jo aika pitkälle, jos se olisi saatu pelaamaan hyvin.

Mutta silti mielestäsi oltaisiin oltu paremmalla Burkella, Tieksolalla ja Gibsonilla pidemmällä? Ei ihan täsmää viestisi alkuperäiseen tarkoitukseen, jota nyt nostat esille voimakkaasti. Mutta hyvä kun hieman avasit teoriaasi.
Pitääkö nostaa esille vielä voimakkaammin, vai avautuiko?
 

kyykäärme

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team
Laitanpa tähän oman mielipiteeni myös, ymmärtäen jääkiekosta loppujen lopuksi melko niukasti. Minulla on huono fiilis kombosta epäonnistunut valmentaja + epäonnistunut pelaajisto. Mikään ei viittaa siihen, että parempaa olisi tulossa.

Minusta tuo joukkue olisi pitänyt tuulettaa kunnolla. Koska valmennukseen ei jostain ihmeen syystä tehty kummoisiakaan muutoksia, olisi selkeästi epäonnistuneiden pelaajien pitänyt antaa mennä, jopa purkamalla sopimuksia. En voi käsittää, että tuolla jatkavat esimerkiksi Nyman, Ikonen ja Lebedeff. Ruotsalaisveljiltä olisi myös voinut kysellä, että haluatteko jatkaa pienemmällä peliajalla ilman yv-aikaa, vai etsittekö suosiolla uuden joukkueen.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: #87-

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Minusta tuo joukkue olisi pitänyt tuulettaa kunnolla. Koska valmennukseen ei jostain ihmeen syystä tehty kummoisiakaan muutoksia, olisi selkeästi epäonnistuneiden pelaajien pitänyt antaa mennä, jopa purkamalla sopimuksia. En voi käsittää, että tuolla jatkavat esimerkiksi Nyman, Ikonen ja Lebedeff. Ruotsalaisveljiltä olisi myös voinut kysellä, että haluatteko jatkaa pienemmällä peliajalla ilman yv-aikaa, vai etsittekö suosiolla uuden joukkueen.
Aika monelle on varmaan jatko tehty siinä kohtaa kun ei vielä ollut tiedossa epäonnistuuko pelaajisto. Tai ehkä jopa ollut ~vuodenvaihteessa näkymä että onnistuvat. Sinänsä pelaajan tasoon tai tulevan kauden hyödyllisyyteen ei yksi kevät tai kausikaan juuri vaikuta. Tai ei tehtyjä jatkoja ainakaan aleta sen takia purkaa.
 

Selootti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Anteeksi tyhmä kysymys: onko jossain ilmoitettu, ketä ensi kauden valmentajistoon kuuluu Lämsän lisäksi? Se joku uusi fysiikkavalmentaja kai julkaistiin, mutta onko muiden sopimuksista varsinaista tietoa?
 

Kitugränn

Jäsen
Suosikkijoukkue
NMKY
Mitä jos?

-Lukossa tehtiin virhearvio Lebedeffin suhteen, kuviteltiin, että tekniikkaa korjaamalla saadaan hyvä maalivahti?
-Harri Hakkarainen on sopiva valinta fysiikkavalmentajaksi?

Perustelut;
-maalivahtipeli petti.
-Aika moni pelaaja alisuoritti, joten voiko myös fysiikan puute vaikuttanut peliin?
Jokainen, kuka on koskaan itse pelannut, tietää, että kaikki on helpompaa, kun kroppa toimii.

Joten, ehkä Lämsälle pitää antaa mahdollisuus? Aika moni tällä palstalla hehkutti talven mittaan Lämsän sexihockeyn puolesta? Pelikirja oli Raamatun paksuinen?
Kauden aikana Lukon peli sai myös julkista arvostusta asiantuntijoilta.

Kalle on myöntänyt epäonnistuneensa joukkueen kasaamisessa. Nyt on näytön paikka sen suhteen, mutta käsittääkseni silti tehnyt hyvää työtä organisaatiossa.
Paljon on kuitenkin rosterissa paikattavaa.

Pelsujen nelosessa finaaleissa on Aaltonen-Tyrväinen-Enlund. Jotenkin huvittavaa lukea sitä taustaa vasten hahmotelmia Lukon ensi kauden nelosesta Hämäläinen -Kainulainen-Ylitalo? Ylitalo on lupaava, Hämäläinen ei, vaikka joidenkin mukaan hyvä sähisemään neloseen? Mitä se sitten ikinä tarkoittaa. Kainulainen hyvä stuntti, kun muut sentterit on telakalla, ei muuta eteenpäin vievää käyttöä.

Videovalmentajan, mentaalivalmentajan tai muiden vastaavien arvostelu on kohtuutonta, koska niiden työ ei ole julkisuudessa näkyvää, eikä täten mitenkään mitattavissa.

Mennyt kausi oli pettymys, mutta uusi kausi on uusi mahdollisuus.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
@Kitugränn . Tartuit tuohon Pelsujen neloketjuun, mutta onhan siellä paljon nuoria pelaajia rosterissa. Esim Jämsen, Vilen, Hirvonen, Puutio, Utunen, Haatanen, Kiiskinen ja maalivahti Kokko.

Nuo taitavat olla kaikki nuorempia kuin esim Ylitalo.
 

Kitugränn

Jäsen
Suosikkijoukkue
NMKY
@Kitugränn . Tartuit tuohon Pelsujen neloketjuun, mutta onhan siellä paljon nuoria pelaajia rosterissa. Esim Jämsen, Vilen, Hirvonen, Puutio, Utunen, Haatanen, Kiiskinen ja maalivahti Kokko.

Nuo taitavat olla kaikki nuorempia kuin esim Ylitalo.
Mä en puhunut kenenkään iästä tai mistään muustakaan yhtään mitään. Toin vain esille sen, miten kova ja kokenut Pelsujen odotettu nelonen finaaleihin on. Joidenkin Lukkoon haaveilema nelonen on minun mielestäni Mestis tasoa.

Pelsut on vuosia tuonut hyviä junnuja liigaan, mutta myös talousalue on selvästi Raumaa suurempi.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Odotukset Kallen kommenttien perusteella tulevan kauden joukkueesta oli suht korkealla. Puhui pirun kovasta joukkueesta ja joukkue on hyvällä mallilla. Sitten meillä kuitenkin kaksi alinta ketjua jatkaa samassa muodossa sekä kahteen ensimmäiseen ketjuun auki vielä ykkösen sentteri ja pari laitahyökkääjää. Tähän päälle vielä pari puolustajaa ja maalivahti. En mä nyt ihan niin luottavainen olisi mitä Kalle on. Ja en ihan vielä osta puheita pirun kovasta joukkueesta.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Mä en puhunut kenenkään iästä tai mistään muustakaan yhtään mitään. Toin vain esille sen, miten kova ja kokenut Pelsujen odotettu nelonen finaaleihin on. Joidenkin Lukkoon haaveilema nelonen on minun mielestäni Mestis tasoa.

Pelsut on vuosia tuonut hyviä junnuja liigaan, mutta myös talousalue on selvästi Raumaa suurempi.
Niin ja jos ei niitä hyviä junnuja ole, niin pitäisikö sitten pelata 8 hyökkäjällä ja 4-5 pakilla ja jättää Ikoset, Kainulaiset ja Piipposet palkkaamatta? Usein näkee kirjoitettavan tänne, että jollain toisella joukkueella on nelosessa kokemusta (Pelicans, HIFK, Tappara, Ilves) ja samaan hengenvetoon sanotaan, että toivotaan että junnu olisi nelosessa Ikosen tai Kainulaisen sijaan ja samalla sanotaan että 10 minuutin peliajalla ei kehity. Tuosta sen verran samaa mieltä, että joku Korkka, Nieminen tai Suni ei ole sellainen pelaaja, joka tuossa 10 minuutin roolissa pääsee pelaamaan avuillaan parhaiten.

Nuorista Esim. Ervasti, Ylitalo, Hämäläinen tai Korkkakaan eivät enää iältään ole mitään junnuja, nuoria toki. Sama koskee Sunia tai Niemistä. Noista Ervasti ja Ylitalo ovat jo sen paikkansa ottaneet pelaavassa kokoonpanossa, vaikka eivät ihan joka peliin olekkaan pukeneet. Ensi kaudella tuo mahdollisuus on Hämäläisellä, Sunilla (taas), Niemisellä (taas) ja Korkalla (taas) myöskin ja Hämäläistä lukuunottamatta kaikki noista saivat pelata isompia minuutteja Mestiksessä ja isompaa rooliakin pl. Suni.
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joidenkin Lukkoon haaveilema nelonen on minun mielestäni Mestis tasoa.

Miksi nelosketju Hämäläinen - Kainulainen - Ylitalo olisi mestis-tasoa?

Kainulainen 28-v on pelannut Liigaa jo 9 vuotta ja n 300 matsia. Ylitalollakin vyöllä jo 166 peliä ja ikää 24-v. Nyt vielä Hämäläisen tilalla tulee pelaamaan 30-v kokenut Ikonen. En nyt itse sanoisi Lukon nelosketjun olevan mikään junnuketju. Hyvin tuossa menisi Hämäläinen ja hän olisi kehittyvä pelaaja, sekä sopii energiapelaajaksi.
 

Juippi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Vieraista sen verran huutelua, että jos tuohon nykyiseen rosteriin on tulossa vielä yksi kentällinen hyökkääjiä(?) oletettavasti kärkiketjuihin, niin omiin silmiin näyttää laadukkaalta nipulta. Ja vaikkei tulisikaan, niin kyllä tuolla top-6 sijasta taistellaan mikäli Lämsä saa homman jiiriin.
 
Viimeksi muokattu:

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vieraista sen verran huutelua, että jos tuohon nykyiseen nippuun on tulossa vielä yksi kentällinen hyökkäjiä(?) oletettavasti kärkiketjuihin, niin omiin silmiin näyttää laadukkaalta nipulta. Ja vaikkei tulisikaan, niin kyllä tuolla top-6 sijasta taistellaan mikäli Lämsä saa homman jiiriin.
Uskon kun näen.

Toisaalta siellä on nyt jo Morand sekä Jandric koko kauden, sekä 3-4 sellaista pelaajaa hyökkäyksessä, joilta pitää odottaan mennyttyä kautta reilusti enemmän (Pathrik Westerholm, Jami Krannila, Linus Nyman). Noille se 10 pinnaa per ukko enemmän ja muut pitävät viime kauden tahtinsa pisteissä, niin eteenpäin mennään jo siinä. Mattilan, Burken, Fontainen (+Tieksolan), Reunasen sekä Brookin korvaajien on oltava tasaisempia suorittajia + sitten tietysti se maalivahtien taso ja ylivoiman tehokkuus.

Aika paljon on parannettavaa siis.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Miksi nelosketju Hämäläinen - Kainulainen - Ylitalo olisi mestis-tasoa?

Kainulainen 28-v on pelannut Liigaa jo 9 vuotta ja n 300 matsia. Ylitalollakin vyöllä jo 166 peliä ja ikää 24-v. Nyt vielä Hämäläisen tilalla tulee pelaamaan 30-v kokenut Ikonen. En nyt itse sanoisi Lukon nelosketjun olevan mikään junnuketju. Hyvin tuossa menisi Hämäläinen ja hän olisi kehittyvä pelaaja, sekä sopii energiapelaajaksi.
Ja aika harva sitä nelosta on tuossa muodossa "haaveillut" vaan Ikonenhan siinä yleensä hahmotelmissa on. Toki jos Hämäläinen sen paikan vie, niin sekin käy.
@Kitugränn
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Niin ja jos ei niitä hyviä junnuja ole, niin pitäisikö sitten pelata 8 hyökkäjällä ja 4-5 pakilla ja jättää Ikoset, Kainulaiset ja Piipposet palkkaamatta? Usein näkee kirjoitettavan tänne, että jollain toisella joukkueella on nelosessa kokemusta (Pelicans, HIFK, Tappara, Ilves) ja samaan hengenvetoon sanotaan, että toivotaan että junnu olisi nelosessa Ikosen tai Kainulaisen sijaan ja samalla sanotaan että 10 minuutin peliajalla ei kehity. Tuosta sen verran samaa mieltä, että joku Korkka, Nieminen tai Suni ei ole sellainen pelaaja, joka tuossa 10 minuutin roolissa pääsee pelaamaan avuillaan parhaiten.

Nuorista Esim. Ervasti, Ylitalo, Hämäläinen tai Korkkakaan eivät enää iältään ole mitään junnuja, nuoria toki. Sama koskee Sunia tai Niemistä. Noista Ervasti ja Ylitalo ovat jo sen paikkansa ottaneet pelaavassa kokoonpanossa, vaikka eivät ihan joka peliin olekkaan pukeneet. Ensi kaudella tuo mahdollisuus on Hämäläisellä, Sunilla (taas), Niemisellä (taas) ja Korkalla (taas) myöskin ja Hämäläistä lukuunottamatta kaikki noista saivat pelata isompia minuutteja Mestiksessä ja isompaa rooliakin pl. Suni.
Usein tuppaa unohtunut se tärkeä seikka kun puhutaan nuorista tai junnuista, minkä tason lahjakkuudesta on kyse. Itse olen perään kuuluttanut ja edelleen olen sitä mieltä että ikä ei ole oikea kriteeri sille kuka pelaa ja kuinka paljon vaan ammattiurheilussa parhaat pelaa, nuoret löyvät itsensä läpi jos ovat riittävän lahjakkaita seurassa kuin seurassa, ajatus että väkisin vaan lisää peliaikaa keskinkertaisille nuorille siinä toivossa että vastuu kehittää, ei ole mestaruudesta pelaavan joukkueen toimintaa. Vertasit Pelicansin nuoriin, niin ovathan ne nyt ihan eritason kavereita kun meidän Ylitalot, Hämäläiset, Sunint ja kumppanit. Tapparan nuorista puhumattakaan.

Olen samoilla linjoilla @Kitugränn kanssa.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Usein tuppaa unohtunut se tärkeä seikka kun puhutaan nuorista tai junnuista, minkä tason lahjakkuudesta on kyse. Itse olen perään kuuluttanut ja edelleen olen sitä mieltä että ikä ei ole oikea kriteeri sille kuka pelaa ja kuinka paljon vaan ammattiurheilussa parhaat pelaa, nuoret löyvät itsensä läpi jos ovat riittävän lahjakkaita seurassa kuin seurassa, ajatus että väkisin vaan lisää peliaikaa keskinkertaisille nuorille siinä toivossa että vastuu kehittää, ei ole mestaruudesta pelaavan joukkueen toimintaa. Vertasit Pelicansin nuoriin, niin ovathan ne nyt ihan eritason kavereita kun meidän Ylitalot, Hämäläiset, Sunint ja kumppanit. Tapparan nuorista puhumattakaan.

Olen samoilla linjoilla @Kitugränn kanssa.
2021-2022 kaudella Suni näytti hyvältä ja uskoin hänestä Lukon saaneen sellaisen pelaajan joka olisi jo nyt sellainen 15 maalin pelaaja. Tuon jälkeen Sunin osalta kaikki on mennyt perseelleen kun mies ei kahta viikkoa ole ollut putkeen täydessä pelikunnossa. Päivärinnasta odotin enemmän, mutta ei kyennyt toisella kaudellaan haastamaan senttereitä, vaikka siihen mun mielestä olisi pitänyt pystyä kun katsoo millainen nelikko oli edellä. Eikä vielä Päivärinta ole Kerhossakaan tulosta saanut, vaikka mahdollisuuksia on ollutkin. Ervastin kanssa Lukko menee mun nähdäkseni aikataulussa ja kahden seuraavan kauden aikana pitäisi Ervastista kuoriutua se n. 20 minuutin peliaikoja pelaava pakki n. 20 pinnan tehoilla.

Ylitalo ja Hämäläinen ovat sellaisia pelaajia, jotka pelaavat alaketjuissa hyvin ja edullisesti. Matkaa kavereilla on kansallisen tason huipulle kuitenkin tuossakin roolissa, mutta Ylitalolla on siihen ihan hyvät mahdollisuudet jo ensi kaudella, eli olla sellainen 10-15 pinnan energiapelaaja. Lisäksi haluaisin että näitä saataisiin ajettua pikkuhiljaa myös alivoimarooleihin.

Ja mä en verrannut suoraan Pelicansin nuoriin ketään noista. Kirjoitin vaan että meillä ei ole tuon parempia nuoria, mutta kyllä nämä sen paikkansa/roolinsa ovat ihan ok kuitenkin täyttäneet (Ervasti, Ylitalo, Hämäläinen siis). Heihin ei kausi kaatunut, vaan ihan muihin asioihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös