Rauman Lukko 2024–2025 – kohti ääretöntä ja sen yli

  • 333 518
  • 2 430

Siklenka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kuulunen vähemmistöön, mielestäni eivät ole hienot. Eniten tökkii keltainen hartiaseutu, isosta logosta ja mainosten yksivärisyydestä plussaa. Mainosten asettelu on jotenkin ei niin symmetrinen ja se tehnee suurimman häiriön omaan "visuaaliseen" silmään. Tappara ja Kärpät vetää tänäkin vuonna noissa kyllä pohjat, ei siis voi liikaa haukkua omia.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itse lähtisin siitä liikkeelle, että uusi päävalmentaja joka tapauksessa 2025-2026 eteenpäin, varsinkin jos on Tapola vihdoin saatavilla.
Tästä samaa mieltä. Kävi ensi kaudella miten vaan niin uusi mies penkin taakse seuraavaksi kaudeksi. Saa siinä sitten apukoutsit vaihdettua samalla ja kunnon tuuletuksen.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Saa siinä sitten apukoutsit vaihdettua samalla ja kunnon tuuletuksen.
Rintasen Kimmon tilanteesta en tiedä mitään, mutta oli ainakin ihan hilkulla siirtyä Raumalle apuvalmentajaksi mestaruuden jälkeen.

Ottaisin todella ilolla vastaan. Varsinkin ylivoimaan ja yksilötaitoihin toisi paljon uutta näkökulmaa.

Kauvosaari on vähän nähty jo.

Eepistä ei mitään pahaa sanottavaa. Puolustus toiminut ties kuinka monta vuotta putkeen.
 

nexustron

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Chelsea
Eepistä ei mitään pahaa sanottavaa. Puolustus toiminut ties kuinka monta vuotta putkeen.
Toivottavasti Eepi jatkaa. Joskus taisi valitella että harmittaa ettei mennyt opiskelemaan valmentajuutta, mutta voisi mun mielestä ihan hyvin vanhallakin iällä nousta päävalmentajaksi, jos itse sitä haluaa.
 

Parthicus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
AHL:n palkanmaksukyvyn nousu suhteessa Eurooppaan selittyy helposti talouslukuja katsomalla. Siinä missä Yhdysvalloissa bruttokansantuote kasvoi vuosien 2010 ja 2023 välillä 34 prosenttia, Euroopan vastaava luku oli 21 prosenttia. Amerikkalaisten vauraus kasvoi siis 13 prosenttiyksikköä enemmän kuin eurooppalaisten. Samalla tarkasteluvälillä Suomen kansantuote kasvanut vain 13 prosenttia.

Tähän faktaan nähden Kuhlmanin, Khodorenkon ja Petersin kaltaisten pelaajien hankkiminen on temppu johon ei moni seura Lukon lisäksi Suomessa pysty.
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Toivottavasti Eepi jatkaa. Joskus taisi valitella että harmittaa ettei mennyt opiskelemaan valmentajuutta, mutta voisi mun mielestä ihan hyvin vanhallakin iällä nousta päävalmentajaksi, jos itse sitä haluaa.
Eepi taisi joskus tokaista ettei päävalmentajuus kiinnosta. Silloin Virran sairastumisen johdosta tullut hetkellinen vastuuvalmentajan paikka oli pakkopullaa.

Mutta juu eiköhän tuloksesta huolimatta kaudelle 25-26 olisi syytä lähteä uuden päävalmentajan kanssa. Joka toivottavasti on se Tapola.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Rintasen Kimmon tilanteesta en tiedä mitään, mutta oli ainakin ihan hilkulla siirtyä Raumalle apuvalmentajaksi mestaruuden jälkeen.

Ottaisin todella ilolla vastaan. Varsinkin ylivoimaan ja yksilötaitoihin toisi paljon uutta näkökulmaa.

Kauvosaari on vähän nähty jo.

Eepistä ei mitään pahaa sanottavaa. Puolustus toiminut ties kuinka monta vuotta putkeen.
Rintsillä vissiin ollut ikäviä terveysvaivoja mutta toivotaan että terveys nyt kunnossa. Taisi tosiaan olla Lukon papereissa pari vuotta sitten mutta ei toteutunut silloin. Tapola, Rintanen, Eepi olisi aika kivan ”raumalainen” kolmikko penkin takana.

Jotkut täällä voi älähtää mutta myös Rautakorpi olisi aika kova veto ellei JT tärppää ja takuulla Kallen arvostama koutsi. Ja sitten on vielä Peksi joka tavallaan ajaa kaikkien ohi. Nämä kolme itsellä suosikit.
 

Sonny Burnett

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Toivottavasti Eepi jatkaa. Joskus taisi valitella että harmittaa ettei mennyt opiskelemaan valmentajuutta, mutta voisi mun mielestä ihan hyvin vanhallakin iällä nousta päävalmentajaksi, jos itse sitä haluaa.
Eepiähän kosiskeltiin aikoinaan (junnu) maajoukkue hommiin, jonne hän vastahakoisesti lähtikin vähäksi aikaa. Kauan mies on Lukon palkkalistoilla ollut uransa jälkeen. Ilmeisesti kuitenkin hoitaa hommansa pieteetillä vaikkei mikään räiskyvä persoona olekaan. En näe kuitenkaan hänessä päävalmentajaa. Mahtaisko olla paloakaan.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jotkut täällä voi älähtää mutta myös Rautakorpi olisi aika kova veto ellei JT tärppää ja takuulla Kallen arvostama koutsi. Ja sitten on vielä Peksi joka tavallaan ajaa kaikkien ohi. Nämä kolme itsellä suosikit.
Ei ollenkaan huonot vaihtoehdot.

Kyllä mä Rautakorpeakin arvostan tavattomasti edelleen vaikka Jyväskylän keikka pieleen menikin.
 

Okkul

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko ja maajoukkueet
Jotkut täällä voi älähtää mutta myös Rautakorpi olisi aika kova veto ellei JT tärppää ja takuulla Kallen arvostama koutsi. Ja sitten on vielä Peksi joka tavallaan ajaa kaikkien ohi. Nämä kolme itsellä suosikit.
Itse en lämpene yhtään Virran mahdolliselle toiselle tulemiselle.
Ei Raumalla enää mitään voitettavaa, yleensäkkin nämä toiset tulemiset tuppaa olemaan vain vanhan " lämmittelyä", ei tule Raumalla heti muita mieleen kuin Vehanen joka on ollut yhtä hyvä tai parempi palatessaan kun lähtiessään. Nyt viimisin todistus on Westerholmit, viimekautiset veljekset himmentää sitä kuvaa joka ekalla stintillä heistä jäi.
Valitettavasti en usko Virran olevan tästä poikkeus. Jääköön ne kevään 21 hienot muistot Virran ajan kruununa mieliin.

Tapolan näkisin mielelläni Raumalla kirjoittamassa uutta Lukko historiaa.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Itse en lämpene yhtään Virran mahdolliselle toiselle tulemiselle.
Ei Raumalla enää mitään voitettavaa, yleensäkkin nämä toiset tulemiset tuppaa olemaan vain vanhan " lämmittelyä", ei tule Raumalla heti muita mieleen kuin Vehanen joka on ollut yhtä hyvä tai parempi palatessaan kun lähtiessään. Nyt viimisin todistus on Westerholmit, viimekautiset veljekset himmentää sitä kuvaa joka ekalla stintillä heistä jäi.
Valitettavasti en usko Virran olevan tästä poikkeus. Jääköön ne kevään 21 hienot muistot Virran ajan kruununa mieliin.

Tapolan näkisin mielelläni Raumalla kirjoittamassa uutta Lukko historiaa.
Tästä en voisi olla enempää eri mieltä.

Eihän pelaajien ja valmentajien toista tulemista voi verrata. Siinä missä pelaajilla kolmenkympin jälkeen alkaa käyrä todennäköisemmin olemaan alaspäin niin valmentajilla ei lähtökohtaisesti ikä vaikuta ainakaan negatiivisesti ennen jotain seittemääkymppiä vaan jopa päinvastoin.

Ja miksei olisi voitettavaa? Onhan Lukko ajautunut mestaruuden jälkeen sellaiseen syöksykierteeseen että siinä olisi taas Pekalta hyvä hauiksen näyttö jos palauttaisi homman vaikka mitaleille.

Mitä voitettavaa Tapolalla oli Tapparassa kun siirtyi KHL-potkujen ja UTJ-pestin jälkeen takaisin päävalmentajaksi?
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tästä en voisi olla enempää eri mieltä.

Eihän pelaajien ja valmentajien toista tulemista voi verrata. Siinä missä pelaajilla kolmenkympin jälkeen alkaa käyrä todennäköisemmin olemaan alaspäin niin valmentajilla ei lähtökohtaisesti ikä vaikuta ainakaan negatiivisesti ennen jotain seittemääkymppiä vaan jopa päinvastoin.

Ja miksei olisi voitettavaa? Onhan Lukko ajautunut mestaruuden jälkeen sellaiseen syöksykierteeseen että siinä olisi taas Pekalta hyvä hauiksen näyttö jos palauttaisi homman vaikka mitaleille.

Mitä voitettavaa Tapolalla oli Tapparassa kun siirtyi KHL-potkujen ja UTJ-pestin jälkeen takaisin päävalmentajaksi?
Teki Peksi onnistuneen paluun myös Kuopioon. Tapolan onnistuneen paluun lisäksi, Jortikan toisen TPS-stintin voinee laskea varsin hyväksi vuosituhannen vaihteessa, mutta kolmas menikin sitten jo perseelleen. Kivi teki varsin hyvää jälkeä myös Porissa toisella visiitillään ja nyt nähdään Jyrki Ahon paluu Espooseen ja uskon että odotukset hän ainakin tulee täyttämään siellä. Lisäksi Mölli aikanaan toisella valmennuskierroksellaan ensin oli pelastamassa Lukkoa ja sen jälkeen nosti Lukon takaisin pudotuspelijoukkueeksi. Tietty Virralla olisi mahdollisessa paluussa siinä mielessä hävittävää, että viimeksi tuli se mestaruus ja vain 1/16 voi sen voittaa. Mielellään kyllä ottaisin ilolla vastaan sen peli-ilmeen joukkueeseen ja myös sen että yhtään vapaamatkustajaa ei tarvitsisi kauaa katsella, ilman mahdollista mestaruuttakin.
 

Danforth

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Luleå HF
Toisella tulemisella saattaisi myö skannattajien keskuudesssa olla edes hetken rauhallisempaa, koska viimeksikin Peksin kanssa mentiin vaikeuksien kautta voittoon. Olihan se peli ihan hirveetä kuraa aluksi, kun (vanhat) toimintatavat, pelaajisto sekä valmennus ei sopineet yhteen niin hyvin.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
No niin. Kesä kääntyy loppusuoralle ja lomat alkaa olemaan vietetty. Sekä töistä että palstalta. Muutamaa satunnaista hajakommenttia lukuunottamatta pystynyt pitämään fokuksen ihan muualla. Aika virkistävää, voin varauksetta suositella.

Toisella silmällä tulevan kauden Rauman Lukon joukkuetta seuranneena muutama oma huomio.
- joukkue näyttää heti kauden alussa valmiimmalta kokonaisuudelta kuin muutamaan vuoteen.
- jotenkin näkemäni ja kuulemani perusteella meillä on tasainen ja hyvä maalivahti Letessä. Leben tehtäväksi jäänee olla luotettava backup.
- Kaiken kaikkiaan itse olen tässä vaiheessa oikeinkin tyytyväinen uusiin pelaajiin. Toki kausi kaiken muuttaa voi.
- Joku naiivi posipetteri minussa haluaa uskoa että ne pelit viime kaudella joista täälläkin hehkutettiin Tomin sexyhockeyta ovat sitä kiekkoa jota Lämsä haluaisi peluuttaa ja siihen viime kauden träppäämiseen ajauduttiin olosuhteiden pakosta.
- ensi kauden uudet peliasut näyttävät pirun hyviltä.

Eli summa summarum, allekirjoittanut suhtautuu melko luottavaisesti tulevaan kauteen. Niin tuntuu tuolla Liigan yleisen osion veikkausketjussa melko moni muukin suhtautuvan.

Alkais jo!
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Juu, ei tuo mitään ydinfysiikkaa ole. Kun on mestaruus voitettu, tähdätään tietysti siihen että voitetaan toinen mestaruus. Ja sen jälkeen kolmas jne jne.

Kyllä Pekka Virta kelpaa mun Lukkooni valmentajaksi ihan koska tahansa. Ennen Rautakorpea, jota tuossa aiemmin eilen illalla hiukan kehaisinkin.

Tapola olisi tällä hetkellä oikeastaan se ykkösvaihtoehto, mutta pidän aika mahdottomana unelmana sitä. Muistan kyllä mitä äijä vajaa pari vuotta sitten voitetun pelin jälkeisessä kohteliaisuuden puuskassaan Lukosta sanoi mutta silti.
 

SFedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Red Wings
Juu, ei tuo mitään ydinfysiikkaa ole. Kun on mestaruus voitettu, tähdätään tietysti siihen että voitetaan toinen mestaruus. Ja sen jälkeen kolmas jne jne.

Kyllä Pekka Virta kelpaa mun Lukkooni valmentajaksi ihan koska tahansa. Ennen Rautakorpea, jota tuossa aiemmin eilen illalla hiukan kehaisinkin.

Tapola olisi tällä hetkellä oikeastaan se ykkösvaihtoehto, mutta pidän aika mahdottomana unelmana sitä. Muistan kyllä mitä äijä vajaa pari vuotta sitten voitetun pelin jälkeisessä kohteliaisuuden puuskassaan Lukosta sanoi mutta silti.
Itse en halua mitään rautakorpia enää nähdä, aika (ja peli) on ajanut jo ohitse. Tapola on ookoo, mutta mieluiten joku ”niemelä” tai ”ahokas”. Eli uutta näkemystä pelistä omaava modernia kiekkoa peluuttava valmentaja. Peksi olisi ookoo jos muuta ei löydy mutta uudet raikkaat tuulet olisivat minun mieleeni.
 

voimatonttu

Jäsen
Suosikkijoukkue
täysmallaslager, viivelähdöt, trap, Jukka Jalonen
Itse en halua mitään rautakorpia enää nähdä, aika (ja peli) on ajanut jo ohitse. Tapola on ookoo, mutta mieluiten joku ”niemelä” tai ”ahokas”. Eli uutta näkemystä pelistä omaava modernia kiekkoa peluuttava valmentaja. Peksi olisi ookoo jos muuta ei löydy mutta uudet raikkaat tuulet olisivat minun mieleeni.
Ai että aika on ajanut ohi? Mitenkä kävi JYP:ssa viimekaudella, kun Rautakorpi sai kenkää ja alettiin peluuttaa "modernia pelipaikatonta lätkää".
 
Suosikkijoukkue
Lukko. Timanttinen johto ja pierumäki kiekko.
Itse en halua mitään rautakorpia enää nähdä, aika (ja peli) on ajanut jo ohitse. Tapola on ookoo, mutta mieluiten joku ”niemelä” tai ”ahokas”. Eli uutta näkemystä pelistä omaava modernia kiekkoa peluuttava valmentaja. Peksi olisi ookoo jos muuta ei löydy mutta uudet raikkaat tuulet olisivat minun mieleeni.
Virta on juuri sellainen modernia kiekkoa peluuttava valmentaja. Ei aina välttämättä tarvita "raikkaita tuulia" ihan vain vaihtamisen ilosta. Peksin suurin haaste ei ole se peli, vaan sen ympärillä tapahtuvat asiat. Henkilökemiat tuntuvat joidenkin kanssa olevan haasteellista, jos tulkitsee oikein hänen kommenttejaan.

Lisäksi Lukolla on tarjota hänen pelisapluunaansa riittävän hyvät työkalut. Esim. SaiPalla ei ollut tähän varaa. Siellä oli meininki kuin Kummeli sketsissä se puunkaataja. Pomon laittaessa moottorisahan käyntiin kysyi työntekijä, että "mikäs helevetin ääni se tuo on?"

Olen Peksin kanssa täysin samaa mieltä siitä, että miksi vaihtaa toimivaa konseptia, jos ei ole tarvetta? Lätkä on edelleen helvetin yksinkertainen peli, jota pelaa monesti aika yksinkertaiset tai suoraviivaiset kaverit. Sellainen kuin itsekin olen.

Pelikirja pitää olla selvillä kaikille. Jokainen sitoutuu siihen ja tekee kaikkensa sen eteen toteuttaakseen sitä. Ei lipsuta. Jos mennään sivuraiteille, niin paluu oikeille raiteille tapahtuu välittömästi. Nimet paidan selässä ovat vain nimiä. Otteet kentällä ja myös sen ulkopuolella merkitsevät eniten.
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Sen verran olen kolmen vuoden aikana tullut kriteereissäni alaspäin, ettei sen kiekon tarvitse olla mitään uberseksiä ja täysin poikkeuksellista mallia Virta.

Oikeastaan ainoa ja sitäkin tärkeämpi kriteeri on että seuraava valmentaja peluuttaa voittavaa jääkiekkoa ja nimenomaan voittavaa kiekkoa keväisin. Ei kiinnostaisi katsoa ja sitä kautta pettyä enää yhdelläkään keväällä, jossa ollaan tilanteessa missä päävalmentaja organisaatiossa on ensimmäisenä kusi sukassa ja paska puntissa, kun lumet sulavat.

Loppujen lopuksi ne voitot ovat ne mitkä yleisöä kiinnostaa ja joita maksava asiakas arvostaa. Eikä Rauma ole siinä poikkeus, vaan jopa vielä yleistä massaa ankarampi yhteisönä, ellei menestystä tule.
 

Karajan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Oikeastaan ainoa ja sitäkin tärkeämpi kriteeri on että seuraava valmentaja peluuttaa voittavaa jääkiekkoa ja nimenomaan voittavaa kiekkoa keväisin. Ei kiinnostaisi katsoa ja sitä kautta pettyä enää yhdelläkään keväällä, jossa ollaan tilanteessa missä päävalmentaja organisaatiossa on ensimmäisenä kusi sukassa ja paska puntissa, kun lumet sulavat.
Komppaan. Voittavaa kiekkoa eikä pelkästään kivan näköistä.

Vaikka jotkut eivät halua Jukka Rauta-aikakorpea eikä träppi-Tapolaa niin tietävät ainakin voittamisesta jotain ja vaatimustaso piirun verran muita kovempi. Tappara kuitenkin heidän jäljiltään nykytilassaan, Grönborg pääsi käytännössä valmiiseen pöytään höyryävän padan ääreen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös