Rauman Lukko 2024–2025 – kohti ääretöntä ja sen yli

  • 240 290
  • 1 866

Raymond

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen varmaan mielipiteeni kanssa yksin mutta aika jyrkkiä mielipiteitä saa lukea Lämsästä ja siitä miten on ihan yhdentekevää millanen joukkue saadaan kasaan. Ok, jokainen saa olla mitä mieltä haluaa. Jotenkin tuntuu, että vaikka tonne tulisi itse Barkov sentteriksi niin joku keksisi siitäkin jotain negatiivista. Ilmapiiri jokseenkin tulehtunut vaikka taas on uusi mahdollisuus ja menneet on menneitä. Ymmärrän toki huolen. Olihan viime kausi(kin) raskas. Ei se usko itselläkään mikään vahva ole. Enkä tosiaankaan ole mikään posipetteri mutta enpä kuitenkaan uskalla tässä vaiheessa kesää naulata tulevaa kautta kun ei toi joukkue nyt kuitenkaan mikään aivan paska ole. Varsinkin jos tuohon nyt kaksi vähän kovempaa ukkoa saataisiin hyökkäykseen niin minusta ihan kelvollinen sakki siinä on kasassa alkukaudesta. Veskat tietysti vähän kysymysmerkki mutta se selviää myöhemmin. Näin se usein tuppaa olemaan. Vaikea tietää etukäteen.

Itse annan Lämsälle joulutaukoon saakka mahdollisuuden. Saa suorittaa.

Vaikka olen kritisoinut Lämsää ja mahdollisesti jopa sanonut, että ihan sama millainen jengi tulee, niin en ole sitä mieltä kuitenkaan. Mitä parempi jengi Lämsällä on, niin sitä vähemmän tarvii jossitella pelaajiston suhteen.

Annetaan Lämsälle paras mahdollinen nippu ja antaa suorittaa. Itse en usko silti menestykseen, mutta eipä ainakaan sitten voida mennä sen taakse, että pelaajamateriaali ei olisi riittänyt.

Ja mulle kelpaa mestaruus Lämsän kanssa. Välierätkin olis pitkästä aikaa todella jees. Vaikka Lukon pitää aina tavoitella mestaruutta, niin välierät olisi jo suunta ylöspäin.

Ehkä erikoista sanoa noin, koska olen vaatinut Lämsän potkuja. Mutta pakko mukautua tilanteeseen. Lukon puolella olen aina.
 

Dani55

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Vaikka olen kritisoinut Lämsää ja mahdollisesti jopa sanonut, että ihan sama millainen jengi tulee, niin en ole sitä mieltä kuitenkaan. Mitä parempi jengi Lämsällä on, niin sitä vähemmän tarvii jossitella pelaajiston suhteen.

Annetaan Lämsälle paras mahdollinen nippu ja antaa suorittaa. Itse en usko silti menestykseen, mutta eipä ainakaan sitten voida mennä sen taakse, että pelaajamateriaali ei olisi riittänyt.

Ja mulle kelpaa mestaruus Lämsän kanssa. Välierätkin olis pitkästä aikaa todella jees. Vaikka Lukon pitää aina tavoitella mestaruutta, niin välierät olisi jo suunta ylöspäin.

Ehkä erikoista sanoa noin, koska olen vaatinut Lämsän potkuja. Mutta pakko mukautua tilanteeseen. Lukon puolella olen aina.
Toivotaan Kallen saavan sellainen jengi kasaan, että ei jää siitä kiinni. Sitten saa lähteä Lämsä minunkin puolestani jos riittävää tulosta ei tule jouluun mennessä. Ja vaikka Tomi olisi saanut potkut viime kauden jälkeen niin sekin olisi ollut minulle ihan ok. Vaikka Lämsää kohtaan olisi negatiivisia ajatuksia niin koitetaan kaikki päästä eteenpäin eikä pyöritellä jatkuvasti menneitä. Katse ylös ja kohti uusia pettymyksiä :)

Itse olen tosi kilpailuhenkinen ja aina kun tulee vastoinkäymisiä niin hetki podetaan tietenkin pettymystä mutta sitten taas aina löytyy se selkäranka ja aletaan puskea eteenpäin uudelleen.
 
Viimeksi muokattu:
Tilanne 25.6.
Tulijat: Lethemon, Peters, Nousiainen, Viitasalo, Olsson (5)
Lähtijät: Gibson/Harvey, Reunanen, Abt, Järvinen, Brook, Piipponen, Burke, Fontaine, Tieksola, Mattila (10)

Kokoonpanoon laskettavien pääluku -5.
Saa olla lujaa/loisteliasta laatua jos koko kauden 24-25 pelaajamäärä kasvaa enää kolmella.
Ei leveyttä liikaa ollut viime kaudellakaan?
Kuka juniorioasastolta paikkaa realistisesti tätä lähtijöiden/tulijoiden erotusta?

Uskon, että Kalle tekee öin ja päivin töitä löytääkseen ne 3 sadetanssijaa.
 

Metsästäjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
JVDT
Uskon, että Kalle tekee öin ja päivin töitä löytääkseen ne 3 sadetanssijaa.
Tässä Kallen sadetanssissa on sellainen tutunomainen ääni. Viime vuosina on etsitty koko kauden edullista, tosi pätevää sentteriä, kuitenkaan löytämättä sitä oikeaa. Nyt erona on se, että etsitään koko ykkösketjua. Onhan se kiva, että verkot on matkassa mukana. Vielä pitäisi laittaa verkot veteen.

Uskoakseni näillä nyt olevilla pelaajilla koitetaan pelata ainakin jouluun. Sellaisena äänenä tuo nyt minun korvaani soi. Toivottavasti epäilykseni ovat vahvasti liioiteltuja.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tässä Kallen sadetanssissa on sellainen tutunomainen ääni. Viime vuosina on etsitty koko kauden edullista, tosi pätevää sentteriä, kuitenkaan löytämättä sitä oikeaa. Nyt erona on se, että etsitään koko ykkösketjua. Onhan se kiva, että verkot on matkassa mukana. Vielä pitäisi laittaa verkot veteen.

Uskoakseni näillä nyt olevilla pelaajilla koitetaan pelata ainakin jouluun. Sellaisena äänenä tuo nyt minun korvaani soi. Toivottavasti epäilykseni ovat vahvasti liioiteltuja.
Ei varmasti mennä näillä pelaajilla jouluun. Kyllähän Sahlstedt sen selkeästi sanoi että jos tilanne näyttää kauden lähestyessä siltä ettei ketään kriteerit täyttävää olla saatu tai olla saamassa niin siinä tapauksessa pitää laskea rimaa. (ei suora lainaus)

Nyt kun muuten palstalla puhutaan, että Lukko hakee kolmea tulosyksikön pelaajaa, niin oliko se tosiaan näin? Itse muistelisin Sahlstedtin puhuneen 2-3 pelaajasta, riippuen siitä minkä tasoista seppää tulee. Korjatkaa jos olen väärässä, ja voin hyvin ollakin.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Tässä Kallen sadetanssissa on sellainen tutunomainen ääni. Viime vuosina on etsitty koko kauden edullista, tosi pätevää sentteriä, kuitenkaan löytämättä sitä oikeaa. Nyt erona on se, että etsitään koko ykkösketjua. Onhan se kiva, että verkot on matkassa mukana. Vielä pitäisi laittaa verkot veteen.

Uskoakseni näillä nyt olevilla pelaajilla koitetaan pelata ainakin jouluun. Sellaisena äänenä tuo nyt minun korvaani soi. Toivottavasti epäilykseni ovat vahvasti liioiteltuja.
Ei varmasti mennä näillä pelaajilla jouluun. Kyllähän Sahlstedt sen selkeästi sanoi että jos tilanne näyttää kauden lähestyessä siltä ettei ketään kriteerit täyttävää olla saatu tai olla saamassa niin siinä tapauksessa pitää laskea rimaa. (ei suora lainaus)
Mitä kauemmin kestää edes sen yhden hankkiminenkin niin sitä todennäköisemmältä alkaa näyttää tällainen("ikinegailijan") skenaario:

Haluttua kärkipelaajaa ei löydy tai tälle ei haluta maksaa pyyntöä. Hommataan joku välimallin puolipaniikkiratkaisu, "pekkajormakka". Näillä lähdetään kauteen ja toivotaan että Krannila, Nyman tai Pattu ottaa paikan kärkiketjuista. Sitten aletaan puhua NHL-leireiltä tippuvista jalokaloista, mutta sellaisia ei näy mailla halmeilla.

Joulun lähestyessä katsotaan sarjataulukkoa sijalta yhdeksän, todetaan että suora neljän paikka on 15p päässä eikä kannata ketään enää hommata.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Joulun lähestyessä katsotaan sarjataulukkoa sijalta yhdeksän, todetaan että suora neljän paikka on 15p päässä eikä kannata ketään enää hommata.
Sen enempää kiinni ottamatta, niin viimeisellä parilla kaudellahan tilanne ei ole ollut todellakaan tuo. Toki voihan niin olla nyt ja atomipommitkin voi tippua vaikka huomenna.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Tässä Kallen sadetanssissa on sellainen tutunomainen ääni. Viime vuosina on etsitty koko kauden edullista, tosi pätevää sentteriä, kuitenkaan löytämättä sitä oikeaa. Nyt erona on se, että etsitään koko ykkösketjua. Onhan se kiva, että verkot on matkassa mukana. Vielä pitäisi laittaa verkot veteen.
Ensinnäkin ei siellä mitään koko ykkösketjua olla hakemassa. Toiseksi olettamus siitä, että verkkoja ei olisi heitetty veteen, on absurdi. Kärsimättömyys saa monenlaisia mielenliikkeitä aikaan ja se on ymmärrettävää.

Muoks. Ja kolmanneksi mistä päätelmä, että koko ajan on haettu edullista sentteriä? Sellaista ei voi päätellä mistään ja päinvastoin nytkin on sanottu, että rahaa voidaan laittaa reilusti kiinni.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Sen enempää kiinni ottamatta, niin viimeisellä parilla kaudellahan tilanne ei ole ollut todellakaan tuo. Toki voihan niin olla nyt ja atomipommitkin voi tippua vaikka huomenna.
Mikä tuo? Ykkössentteriä on etsitty pian neljättä kautta. Koska Lukkoon on viimeksi tullut kesken kauden pelaaja lähtökohtaisesti tuloskenttiin? Jandric nousi sellaiseksi mutta oli echl-arpana leveyshankinta.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Mikä tuo? Ykkössentteriä on etsitty pian neljättä kautta. Koska Lukkoon on viimeksi tullut kesken kauden pelaaja lähtökohtaisesti tuloskenttiin? Jandric nousi sellaiseksi mutta oli echl-arpana leveyshankinta.
Tilanne kuvitteellisena jouluna.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Koska Lukkoon on viimeksi tullut kesken kauden pelaaja lähtökohtaisesti tuloskenttiin? Jandric nousi sellaiseksi mutta oli echl-arpana leveyshankinta.
Kompakysymys? Jandricin jälkeen tuli yksi.
 

Nurangätine

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Melkoista narratiivia saa harrastaa jos ei Jandricia nyt lasketa onnistuneeksi. Oli organisaatiolta hyvä työnäyte ECHL:n läpikäymisestä.

Kallen mediakommentit voi jättää omaan arvoonsa, kuten itsekin kommentoi.
Ykkössentterin löytämisen tuska on suuri, mutta silti tykkään enemmän linjasta yrittää löytää kerralla saappaat täyttävä kaveri sen sijaan, että huoltajat saavat asentaa saluunan ovet pukukopin oviaukolle. Silti kuitenkin tuntuu joku prosessissa mättävän jos kommentit mediaan ovat kaudesta toiseen, että hiljaista on markkinoilla. Ehkä ne sitten ovat juuri näitä omaan arvoon jätettäviä mediakommentteja tai vaan sitä realismia hieman mutkat suoraksi vetäen, että liigaan on nykyään vaikea saada tekijöitä arpojen sijaan.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Kompakysymys? Jandricin jälkeen tuli yksi.
Nii mut ei sitä lasketa kun se pilais agendan.
Pakko myöntää että unohdin kiireessä koko Morandin siirron. Pointti oli nyt kuitenkin että näitä ei ole Lukkoon juuri viime kausina löydetty kesken kauden ja jos sinne asti venyy niin toiveeksi jää taas kerran. Lisäksi Morandin siirto oli tulevaisuuteen verrattaessa poikkeus, kun tyhjennysmyynnit poistunevat ilman hyvin erikoista tilannetta sarjataulukossa sijoilla 12-16 siirtorajan aikaan. Lisäksihän Morandin ei pitänyt olla sentteri.

Melkoista narratiivia saa harrastaa jos ei Jandricia nyt lasketa onnistuneeksi. Oli organisaatiolta hyvä työnäyte ECHL:n läpikäymisestä.

Kallen mediakommentit voi jättää omaan arvoonsa, kuten itsekin kommentoi.
Enhän minä kirjoittanut noin ollenkaan, mitä ihmettä? Jandric ei tullut todellakaan lähtökohtaisesti kärkikenttiin, vaan puhtaasti leveyshankinta joka lopulta onnistui odotuksia paremmin ja lunasti paikan tulosyksiköstä.
 

Lukko8

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä sitä kieltämättä pikku hiljaa jo jotain uutisia hyökkääjistä kaipailisi. Jos ei sieltä hetkeen mitään kuulu, niin varmaan voi haudata toiveet ainakin siitä kolmesta uudesta hyökkääjästä. Löydettäisiin edes se kaksi laadukasta hyökkääjää. Odottavan aika on pitkä.
 
Kyllä sitä kieltämättä pikku hiljaa jo jotain uutisia hyökkääjistä kaipailisi. Jos ei sieltä hetkeen mitään kuulu, niin varmaan voi haudata toiveet ainakin siitä kolmesta uudesta hyökkääjästä. Löydettäisiin edes se kaksi laadukasta hyökkääjää. Odottavan aika on pitkä.
Jos vain kaksi pelaajaa tulee, ollaan -3 pelaajaa pienemmässä pääluvussa kuin kauden 23-24 lopussa. Ja -1 siihen nähden millä kausi aloitettiin. Silloin puhuttiin, että ollaan vahvasti vajaamiehisiä.
Kovasti itse toivon, että tuo Kallenkin tahtotilaan sopiva +3 on ennen kauden alkua kasassa.
Ihan pelkästään pelaajamäärän/leveyden puolesta.
Toki jos on välikausi suunnitteilla niin on hyvä antaa reilut mahdollisuudet Ylitalo/Nieminen/Suni/Virtanen/Hämäläinen/Trakht/Tuuva/Mensonen osastolle ja katsoa kenellä riittää Liigapelaajaksi kaudelle 25-26.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Pakko myöntää että unohdin kiireessä koko Morandin siirron. Pointti oli nyt kuitenkin että näitä ei ole Lukkoon juuri viime kausina löydetty kesken kauden ja jos sinne asti venyy niin toiveeksi jää taas kerran. Lisäksi Morandin siirto oli tulevaisuuteen verrattaessa poikkeus, kun tyhjennysmyynnit poistunevat ilman hyvin erikoista tilannetta sarjataulukossa sijoilla 12-16 siirtorajan aikaan. Lisäksihän Morandin ei pitänyt olla sentteri.


Enhän minä kirjoittanut noin ollenkaan, mitä ihmettä? Jandric ei tullut todellakaan lähtökohtaisesti kärkikenttiin, vaan puhtaasti leveyshankinta joka lopulta onnistui odotuksia paremmin ja lunasti paikan tulosyksiköstä.

Mistä tiedät mihin hänet oli lähtökohtaisesti tarkoitus hankkia? Tulosyksiköissä oli tarve.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ykkössentterin löytämisen tuska on suuri, mutta silti tykkään enemmän linjasta yrittää löytää kerralla saappaat täyttävä kaveri sen sijaan, että huoltajat saavat asentaa saluunan ovet pukukopin oviaukolle. Silti kuitenkin tuntuu joku prosessissa mättävän jos kommentit mediaan ovat kaudesta toiseen, että hiljaista on markkinoilla. Ehkä ne sitten ovat juuri näitä omaan arvoon jätettäviä mediakommentteja tai vaan sitä realismia hieman mutkat suoraksi vetäen, että liigaan on nykyään vaikea saada tekijöitä arpojen sijaan.

Ilman muuta joukkue sietäisi saada valmiiksi ennen kauden alkua. Peli kauden ollessa käynnissä sattumallakin alkaa olemaan iso rooli.

Mediakommentoinnissa viittasin tuohon Sahlstedtin hämmästystä herättäneeseen kommentointiin Jandricista.
 

Saul Goodman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pekka Virta
Jos vain kaksi pelaajaa tulee, ollaan -3 pelaajaa pienemmässä pääluvussa kuin kauden 23-24 lopussa. Ja -1 siihen nähden millä kausi aloitettiin. Silloin puhuttiin, että ollaan vahvasti vajaamiehisiä.
No nyt Lukko ei pelaa chl:ää, siinä on iso ero. Ja loppukaudesta chl:n jälkeenhän leveyttä oli jo oikein reilusti
 

Hagi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ensi kaudella ei ole tosiaan CHL:a ja Kalle on kertonut aiemmin, että jokaisella pelaajalla pitää olla rooli ja selkeä suunnitelma tulevasta. Tuskin nytkään miehiä ostetaan katsomoon ja korkat pelaavat Mestistä.

Viime kaudellakin lopussa laajutta oli mukavasti, mutta ei Lämä silti rotaatiota käyttänyt.
 

#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No nyt Lukko ei pelaa chl:ää, siinä on iso ero. Ja loppukaudesta chl:n jälkeenhän leveyttä oli jo oikein reilusti
Ja vaikka hyökkäyksestä lähtijöitä on, niin en mä nyt esimerkiksi Tieksolan tilalle mitään määrää toivoisi. Tieksolakin oli loppukaudesta lähinnä 13. hyökkääjä ja pelaamaan päästessään täysi turhake. Hänet korvaa siis ihan hyvin Niemiset, Sunit tai vaikkapa paluun Raumalle tehnyt Antti Virtanen, jos Tieksolan viimeisen 2 kuukauden antiin peilataan.

Mattila ja Burke. Nuo ovat ne hankalimmat korvattavat lähtijöistä, vaikka paljon kuraa saivatkin niskaan. Lisäksi on todettava, että on melkein ihan sama vaikka sieltä tulisi minkälaista seppää se 2-3 kpl sisään, jos Westerholmit, Nyman ja muut viime kauden alisuorittajat jatkavat samaa rataa kuin viime kaudella, eikä ylivoimaan löydy lääkkeitä ja maalivahdit ovat useammain off-modessa kuin pelipäällä koko 60-minuuttisen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös