Tätä on toki helppo kritisoida näin jälkikäteen, mutta mikä tuossa olisi ollut vaihtoehto? Käsissä oli 3 vuotta joukkueessa pelannut pelaaja joka oli jokaisella kaudella kehittynyt eteenpäin. Ja vielä lisäksi ilmeisen hyvä joukkuepelaaja. Kyllä tuossa kaikki perusteet oli ajatella että pelaaja ottaa vielä yhden stepin ja on se johtava sentteri. Toki se ei tällä kertaa toteutunut, mutta emmä nyt mitenkään näe että tuo olisi jotenkin käsittämätön ratkaisu ollut silloin kun se tehtiin.
Enemmän kritiikki mulla osuu siihen, että valmennus ei suostunut näkemään että Julius ei ole valmis ykkössentterin saappaisiin vaan häntä siinä väkisin peluutettiin. Fontaine ja Morand hoiti hommansa paremmin kun heitä ykkössenttereinä kokeiltiin ja toisaalta Mattila oli erinomainen alempien kenttien keskellä.
Mattilan vika se ei ole todellakaan, että häntä siihen ykkösen rooliin soviteltiin lähes koko kausi. Sitten kun saatiin Morand, niin heti kun hän pääsi keskelle alkoi tapahtumaan. Sitten kuitenkin loukkaantui hetkeksi ja paikka oli taas Mattilan, joka pelasi mun ja monen muun mielestä paljon paremmin kolmosessa Burken kanssa, kuin Revon + Jandricin kanssa, eikä takaisin enää sitten vaihdettukaan kun Morand tuli takaisin.
En sitten tiedä mitä helvettiä tuo peluutus oli, monen muunkin pelaajan suhteen, kuten veljekset yhdessä vaikka ei toiminut oikeastaan missään kohtaa, Brook Taren lapsenvahtina, Piipponen Ervastin edellä, Reunasen pelaaminen vaikka jotain häikkää selvästi oli pidempään (rikki tai ei napannut, ihan sama) Nymanin ja Mattilan loputon luotto ylivoimalla, niin kai sitä sitten voisi kutsua palkkapussipeluutukseksi.
Mattilasta vielä sen verran, että mun mielestä hän on helvetin hyvä pelaaja, kun rooli vaan on oikea.