Anu Saukko
Jäsen
- Suosikkijoukkue
- Johtaja Virran Dream Team
Itse en kyllä näe tätä asiaa ihan näin mustavalkoisena. Tapola on kuitenkin pelitapansa kanssa aika kaukana jostain Marjamäestä tai Dufvasta. Näkisin, että nämä kaksi niemeä ovat senkaltaisia valmentajia, joita Sahlstedt ei Lukkoon ottaisi. Tapola on aivan eri kaliiberia.Toki ihan rehellisesti sanottuna itse en näe pienintäkään mahdollisuutta Tapolan saapumista Lukon päävalmentajaksi, koska Sahlstedtin ja Tapolan ajatukset siitä miten jääkiekkoa pelataan eivät kyllä kohtaa sitten laisinkaan.
Tapola on pyrkinyt viemään Tapparaa aika paljonkin aktiivisempaan suuntaan Rautakorven jäljiltä. Ja tällä kaudella samaa tavoitetta yritetään jalostaa vieläkin pidemmälle. Aika paljon pyrkivät hallitsemaan kiekkoa ja välillä puolustavat tiukalla viisikolla ylhäältäkin. Aktiivisuuden lisäksi tietysti myös voittavat arvot isosti läsnä pelissä. Tuo Tapparan kahvakiekonkin jankuttaminen on viime vuosina ollut vain pelkkää hörinää vanhoilta ajoilta. Se näyttää ja vaikuttaa vastustajasta kahvakiekolta, mutta ei Tappara sitä juurikaan enmpää tee kuin muutkaan joukkueet. Se vain näyttää ja tuntuu siltä, kun siellä on viisikko niin pirun tiiviinä muihin verrattuna.
Se viikon takainenkin oli Tapparalta yksi parhaimmista vierasesityksistä Raumalla vähään aikaan. Lukollakin on peli aikalailla kuosissa, mutta Tapolan Tappara oli omilla mausteillaan vielä vähän kovempi. Tapparan viisikko puolusti tiiviinä aika ylhäältä Lukon pelinavausta. Esimerkiksi Sport, Kärpät ja TPS:kin seisoskelevat keskialueella. Lisäksi Lukon karvaajien kiekoton estäminen oli viritetty aikalailla tappiin. Täydellinen mätsäys Tapolalta Lukon peliä vastaan.
Viime vuosien kommenttien perusteella Tapolan ja Lukon organisaation keskeinen kunnioitus on hyvällä tasolla. Timo Elo on Tapolan hyvä kaveri ja veikkaan, että jossain ajatuksissa on voitu jopa viritellä Tapolan mahdollisuutta tulla Raumalle kehittämään peliään vieläkin aktiivisemmaksi. Raumalla on siihen hyvät mahdollisuudet.
Kyllä itse näen hyvinkin mahdollisena, että seuraavan viiden vuoden aikana Tapola tulee yhdeksi projektivalmentajaksi Sahlstedtin Lukkoon.