Mutta kertokaapa mulle mistä ne mentaalipuolen ongelmat johtuvat?
Videosulkeisista, pelon lietsomisesta etukäteen.. Ääh keksi ite :)
Juu. Ja heti kun Ylli jäi umpilisäkeleikkauksen takia sivuun tuli Lukolle noutaja sinä keväänä.Kuka muistaa Yli-Junnilan maalit IFK:ta vastaan takavuosina? Tuollainen kaveri nyt tarvitaan, aivan sama kuka siellä penkin takana seisoo.
Nyt pelataan vähintäänkin tasaväkisesti, ehkä pääosin hallitsevasti, mutta yksikään ukko ei saa tehtyä maalia. Vastustaja iskee joka toisesta vedosta. Tulosta ei tarvitse arvata.
Eipä tuossa Lukon kunnossa ja pelitavassa ole tällähetkellä mitään moitittavaa. Kalpaa viety pelilliseti ja fyysiseti selkeästi. Todellisia maalipaikkoja luotu huomattavasti enemmän kuin vastustaja, mutta niistä ei ole saatu sisään.
Ulkomaalaiset ovat olleet paha pettymys ja jos niiden tahti jatkuu näissä peleissä samanlaisena niin ketään ei tule ikävä. Pelaajia joiden pitäisi nyt kantaa joukkuetta ja jo toista kevättä perään bugaavat. Alkaa jo toivomaan että joikaisella olisi sopimus muualle.
Valmennuksesta. Sitoutumisesta ja seurarakkauden puutteesta. Menestys pitää rakentaa. Satsatkaa nyt perskeles siihen akatemiaan. Rahalla saa kyllä jos jonkin sortin ulkomaanelävää, mutta pleijareissa kun marginaalit ovat pieniä, tulee voittamisen halun lähteä sydämestä.
Itse taas sanoisin, että satsatkaa nyt siihen valmentajaan. Esimerkkinä Rautakorpi, joka palautti uskon raumalaiseen kiekkoiluun vaikka joutuikin tekemään työtään melkeinpä mahdottomassa ympäristössä. Suikkasen Kaitsulla olisi varmaankin myös paljon annettavaa varsinkin menttaalipuolella.
Niin, tuntuu ihan kuin Lukolla olisi jokin kirous päällä. Ihan kuin näin olisi jossain kirjoitettu valmiiksi käsikirjoitus.
Tällä hetkellä ei todellakaan näytä hyvältä, sillä on vaikea uskoa ulkkareidenkaan tuosta yhtäkkiä parantavan, kun kaikki pleijaripelit ovat tähänkin asti menneet perseelleen. Katsotaan silti vielä tämä sarja loppuun ja kengitään sitten vaikka kaikki, jos siihen aihetta näyttää olevan.
Pikkuisen on sellainen kutina, että jos tästä sillä klassisella 4-0-meiningillä lähdetään lomalle, niin Urama ottaa ja eroaa itse päävalmentajan paikalta. Uskoisin myös että vara(?)suunnitelma on olemassa ja jopa sen, että ensi vuoden sopimuksen voimaan astumiseksi on tänä vuonna edettävä min. välieriin saakka. Siitäkin huolimatta että Lukko jo julkaisi sen tiedon että Urama valmentaa ensi kaudellakin. Luulen että tuon tiedon oli tarkoitus lähinnä rauhoittaa joukkuetta.Olisi aivan eri asia hävitä puolivälierissä kovan taistelun jälkeen voitoin 4-2 tai 4-3, mutta kaksi kertaa putkeen 4-0 olisi aivan liikaa. On sanomattakin selvää, että viimeistään siinä tilanteessa Urama olisi irtisanottava tehtävästään välittömästi. Muuten tuskin kukaan jaksaa uskoa, että Lukko voisi tulevallakaan kaudella oikeasti menestyä. Ei vaikka joukkueeseen käytettäisiin viisi miljoonaa euroa rahaa. Samalla Lukon imago suuria satsauksia tekevänä, mutta aina ilman todellista menestystä kokevana seurana vahvistuisi entisestään.
Onko Raumalla muuten kuulunut juttua Hannu Jortikan siirtymisestä Lukon leipiin? Olen parikin kertaa kuulut saman asian, mitä Jorre siten tekisi Raumalla, en tiedä. Lisäksi Lukko oli ilmeisen kiinnostunut myös Fandulin palveluksista, mutta Fadu päätti kuitenkin palata Ässien organisaatioon valmennushommiin.
Alatalon Matinhan paikka jää kohta avoimeksi, joten tuohonhan saatetaan uutta kaveria hakea. Tosin en ainakaan itse osaa nähdä Jortikkaa tuossa hommassa. Toki nuortenkin maajoukkueita vetänyt.Olen parikin kertaa kuulut saman asian, mitä Jorre siten tekisi Raumalla, en tiedä.
Uraman surkeasta itseluottamuksesta huolimatta sarja on nyt tasan. Mihinköhän nuo pelaajat pystyisivät, mikäli valmentajalla olisi edes jonkinlainen itseluottamus?Joukkue on henkisesti yhtä vahva kuin sen valmentaja. Tässä tapauksessa valitettavasti yhtä heikko. Uraman surkea itseluottamus näkyy kauas ja se tarttuu väistämättä myös pelaajiin.