Yhtä haitallinen porukka kun jihadistitkin. Eskoliinia,Thibaultia,Tayloria ohjaa melko varmasti ainoastaan veroeurot mutta se porukka mitä ne agitoi uskonnollisella hartaudella on oikeasti ympäristölle vaarallisia.
Rasmuksessa on paljon fiksuja ihmisiä ja hyviä tavoitteita. Itse en kuulu Rasmukseen, mutta olen seurannut netistä keskustelua ja tunnen pari rasmuslaista (Jatkoajan ulkopuolelta, täälläkin rasmuslaisista osa todella fiksuja). Heistä toinen jäi pois, koska toiminta Rasmuksen johdon osalta on saanut hänen mukaansa vääriä piirteitä. Tivatessa hän nosti esille Reija Härkösen aloittaman jaottelun, jossa muslimeita jaetaan kahteen ryhmään. Luopioita ovat ne, jotka kertovat mm. Amirkhanin tapaan turvapaikanhakijoille heidän vääristä odotuksistaan. Johtoon Härkösen lailla kuuluva Jori Eskolin taas on hänen mukaansa kajahtanut herätysliikkeen saarnaaja, jonka blogista olen itsekin poiminut valittuja valheita esille.
Suomessa Rasmuksen johtoon kuuluvien kiihkomielinen toiminta on saanut yllättävän vähn palstatilaa. Osin tämä selittyy sillä, että monet toimittajat kuuluvat samaan yhteisöön. Sinänsä Rasmuksen alkuperäistavoitteet on mielestäni oikeita. Mutta kuten usein ennenkin, tällainen liike valuu niiden käsiin, jotka siitä hyötyvät ja haluavat käyttää omiin tarkoituksiinsa. Kun yhteisö saa veronmaksajien rahaa, johdossa istuvat usein aivan väärät ihmiset suhteessa liikkeen alkuperäisiin tavoitteisiin. Näin kävi monta kertaa vastaavissa liikkeissä 1980-luvulla ja sama jatkuu.