Nämä PC-ihmisethän yleensä korostavat sitä kuinka kaikki ihmiset ihonväriin katsomatta ovat "oikeesti ihan 100 % täysin samanlaisia". All equal - all different, niinhän sitä sanotaan. Jo pikkumuksuille ala-asteella opetettiin, ettei ihmisen ihonvärillä ole mitään väliä.
Sitten yhtä äkkiä kuitenkin, kun Morrisonille huudellaan "ugh", niin millä muulla kuin ihonvärillä ei olekaan väliä. Ei saa huutaa mustalle "ugh", musta voi loukkaantua (oikesti ei taida Morrison noista juuri loukkaantua, vaan nämä PC-Flonaldot). Valkoiselle saa huutaa vapaasti mitä vaan. Ei mitään tolkkua, ei pienintäkään logiikkaa.
Oma näkemykseni: joko kaikille saa huudella ihan samalla tavalla tai sitten myönnetään, että pelaajia ja ihmisiä yleisestikin PITÄÄ kohdella eri tavalla puhtaasti ihonvärin perusteella.
Mielestäni on muuten yksi kaikkien aikojen pahimpia PC-vitsejä alkaa sanoa neekereitä "tummaihoisiksi". No ovathan he tummia joo, mutta kyllä itse ainakin tuota ilmausta käytän kuvaamaan esim. mustalaisia, kreikkalaisia, turkkilaisia yms. välimerellisen värisiä kavereita. Mutta mustalaiset ja ghanalaiset sitten ilmeisesti tosiaan ovat aivan 100% samanlaisia. Suosittelisin kuitenkin käyttämään sanaa musta puhuttaessa neekereistä, jos ei neekeri-sanaa halua käyttää (minkä sinänsä ymmärrän ihan hyvin, harvemmin sitä itsekään käytän).
Ja vielä lisää: Flonaldo perusteli "ughin" kieltoa sillä, että Morrisonin esi-isät ovat olleet orjina aikoinaan. No jo on vittu herkkänahkainen ukko tuo Justin, jos noista 150 vuoden takaisista asioista (ja vanhemmista) jaksaa loukkaantua! Tuskinpa hän itse kuitenkaan on sikakatsomon orjana ollut (puolustanko sikakatsomoa???!! ei voi olla??!!!). Samoihin aikoihin omatkin ja monen muun suomalaisen esi-isät ovat olleet Venäjällä maaorjana, tai kerjäläisinä, varkaina tai ties minä. En silti pysty loukkaantumaan, vaikka noista minkälaisia loukkauksia joku yrittäisi keksiä. Eikä kait kukaan muukaan järjissään oleva ihminen.
Miksi Kari Jalosta saa nimitellä ison nenän takia ja Henrik Juntusta ruman naaman takia, mutta Morrisonia ja Ben-Amoria ei Juntusta tummemman ihonvärin takia? Sopu ja rauha näihin asioihin voi löytyä vasta, kun vallalla oleva PC-sonta kuopataan ja eri väristen ihmisten hyväksytään olevan eri värisiä, sanotaan se ääneen ja hyväksytään se, että sen sanovat ääneen kaikki muutkin ihmiset.